شناسه خبر : 42394
دوشنبه 19 بهمن 1394 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آینه های ترک خورده

رزمندگان همه فداکاری ها را کردند، ولی بعد از گذشت 27 سال هنوز هم از لحاظ قانونی ایثارگر شناخته نمی شوند. به جای کمک به این عزیزان، کلمه معسر را گذاشتیم و هیچ کاری هم نکردیم.

سیدصادق محمدزاده- ایثارگری ها و فداکاری ها وازخودگذشتگی ها و رشادت ها و جانفشانی و دلاوری های رزمندگان دفاع مقدس بر همگان اثبات شده می باشد. و هیچکس نمی تواند آن را انکار کند.و اگر رزمندگان نبودند. خدامیداند. چه برسرمان می آمد. بعد از گذشت 27 سال هنوز هم از لحاظ قانونی ایثارگر شناخته نمی شوند.و هیچگونه مزایا و امتیازاتی به این عزیزان تعلق نگرفته است. چه ظلمی بالاتر ازاین؟ چه مظلومیتی؟ وچه غربتی؟ عدالت و رفع تبعیض و یکسان سازی قوانین و مقررات ایثارگران کجاست.
دیگر هیچ بهانه ای برای مسئولین نیست. این عزیزان دچار بیماری های زیادی شدند.

از این رو برای درک بهتر مطلب به چند مورد از آسیب های پنهان به شرح زیر اشاره می نماییم.

1-بیماری آرتروز: بر اثر ضربه وکار سنگین به مرور زمان ایجاد میشود و معمولاً می گویند از سن 45 سال به بالا خود را نشان می دهد. راهپیمایی های طولانی با تجهیزات کامل در جبهه ها، کندن کانال، ساختن سنگر، موج انفجار، نقل و انتقال رزمندگان در جبهه با وسایل نقلیه باری با سرعت زیاد در جاده های خاکی و زیر آتش دشمن و... خیلی از رزمندگان را به این بیماری مبتلا کرد که در توانایی کاری و انجام امورات زندگی و حتی راه رفتن آنان را با اخلال مواجه کرد و درد های مفصلی شدید به آنها تحمیل نمود.

2-بیماری های گوارشی: اثرات زیان بار تحمیل و تحمل تشنگی و گرسنگی و همچنین آب و غذای نامناسب و عوامل دیگر باعث بروز بیماری های گوارشی در بین رزمندگان بسیجی پس از جنگ گردید. تعدادی در سن جوانی بر اثر سرطان های گوناگون بی صدا خاموش شدند و به دوستان شهیدشان پیوستند بدون اینکه مرجعی بررسی کند ریشه این بیماری ها از کجاست و خیلی های دیگر سال هاست از این بیماری ها رنج می برند.

3-بیماری سینوزیت: نقل و انتقال بسیجیان در جبهه با وسایل نقلیه باری اعم از کمپرسی، کامیون و لندکروز و استفاده از موتور سیکلت برای انجام ماموریت ها الخصوص در سرمای زمستان یا هوای سرد زیر صفر درجه کردستان و یا به قول بچه ها سرمای استخوان سوز زمستان بیابان های خوزستان آن هم با امکانات محدود آسیب های جبران ناپذیری به بسیجیان وارد کرد مثل سردرد های مزمن ،بیماری سینوزیت، عفونت ادراری و...

 به یاد دارم در ارتفاعات منطقه عمومی ماووت عراق بودیم. در آنجا5/1متر برف باریده بود. بیش از 45 دقیقه نگهبانی موجب منجمد شدن بدن می گردید. دست به اسلحه می چسبید و باز نمی شد،آب برف می خوردیم، راه های ارتباطی بسته بود، با کمبود شدید غذا مواجهه بودیم، برای استحمام هیچ گونه امکاناتی نداشتیم. شب های زیاد بر ما می گذشت که برف درب ورودی سنگرخواب را کاملا می پوشاند، با کمبود هوا چراغ ها خاموش می شد احساس خفگی ازخواب بیدارمان می کرد. در تاریکی و ظلمات کبریت می زدیم به علت کمبود هوا فورا خاموش می شد، از طریق بی سیم با بیرون تماس می گرفتیم. با تلاش خودمان و نیروهای کمکی درب مسدود شده را باز می کردیم.

4-بیماری ریوی: عبور از مناطق شیمیایی شده سهواً یا به حکم ضرورت در حالی که هنوز کاملا پاکسازی نشده بود. قرار گرفتن در زیر آتش تهیه سنگین دشمن، استشمام دود وغبار ناشی از انفجارات پی در پی دشمن، سینه پهلو های مکرر و... به ریه بچه ها رزمنده آسیب های جدی وارد می کرد.

5-بیماری های مجاری ادراری : تعداد زیادی از رزمندگان بسیجی به دلایل فوق دچار ناراحتی های کلیوی و مثانه شدندکه برخی یک کلیه و حتی شنیده ام بعضا هر دو کلیه خود را از دست داده اند و دیالیز شده اند. علت این آسیب نارسایی کلیه و سنگ کلیه بوده است. عوامل مهم این بیماری عفونت ادراری و قرار گرفتن در گرمای زیاد و فعالیت زیاد همراه با تحمل تشنگی و از دست دادن آب مورد نیاز بدن است که علاوه بر سنگ کلیه و مثانه آسیب های دیگری به کلیه ها وارد می کند.

  البته کار کرد کلیه ها طوری ست که در خیلی از مواقع تا زمانی از کار بیفتد درد و علائمی دال بر نارحتی ایجاد نمی کند و در بعضی مواقع با کوچک ترین مشکلی درد وحشتناکی را بروز می دهد. منشاء سنگ کلیه را آب و هوا، غذا، رژیم دارویی، عفونت ادراری، وراثت و فعالیت زیاد و مصرف نکردن آب کافی می دانند.

الف) آب وهوا،غذا،عفونت ادراری و کمبود آب از عهده رزمنده خارج بوده است.

ب) فعالیت زیاد لازمه ی کار رزمنده است

ج) از نظر وراثتی باید یکی از اعضای خانواده سابقه چنین بیماری داشته باشند

د) رزمنده ای که رژیم دارویی آنچنانی باشد به درد خط مقدم نمی خورد

ه) خیلی از رزمندگان در زمان جنگ دچار چنین بیماری شدند ولی بعد از جنگ دیگر نه دچار عفونت ادراری شدند و نه سنگ کلیه در حالی که بعضی کلیه هایشان بلافاصله بعد از جنگ تخلیه گردید یا آسیب جدی دید.

ی) حتی اگر وراثتی هم باشد چون شرایط جنگ موجب تجدید بیماری می گردید، باز رزمنده به فداکاری مضاعفی دست زده و خود را در معرض خطر انداخته باید رسیدگی شود.

6- بیماری های اعصاب و روان: منشاء اصلی آن موج انفجار و دیگر حوادث وحشتناک و دلخراش بود که برای رزمنده اتفاق می افتاد و در پایان جنگ مشخص بود خیلی از بسیجیان دچار این بیماری شده اند. علی الخصوص آنهایی که بیش از 40 ماه در جبهه نیروی عملیاتی بودند متأسفانه به دلیل اینکه کلمه موجی در بین جامعه واژه ای بسیار بدی تعبیر می شد خیلی از بسیجیان این بیماری را در وجود خود کتمان می کردند و یا آگاهی از علت آن را نداشتند. خیلی موردی به دکترهای عمومی و متخصص مراجعه می کردند، خیلی داروی گیاهی مصرف می نمودند. خلاصه در یک کلام خود درمانی می کردند. در صورتی که اطلاعات لازم برای مقابله با این بیماری را نداشتند در نتیجه اکنون با مشکلات حادتری روبرو هستند.

  آیا درمقابل تمام کارهای رزمندگان ایثارگر اگربه ازای هرماه حضور داوطلبانه این عزیزان در جبهه ها درصدی جانبازی محاسبه شود این حداقل کار ممکن است. مثل عزیزان آزاده. به جای کمک به این عزیزان کلمه معسر را گذاشتیم و هیچ کاری هم نکردیم.
تا کی این عزیزان مشکلات معیشتی و مالیاتی و ارتقاء شغلی داشته باشند و هیچکس هم به فکرنیست؟
از تمام مسئولین وانسان های مومن و متعهد و ولایت مدار، خواهان رسیدگی و پیگیری فوری هستیم. اجرکم عندالله. با ادب واحترام و تشکرفراوان.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
باسلام چرا من رزمنده نمی توانم ادامه تحصیل بدهم و به دانشگاه بروم چون پول تحصیل را ندارم ولی فرزند جانباز که رنگ جبهه را هم ندیده راحت بدون هیچ گونه پرداخت شهریه ادامه تحصیل می دهد در حقیقت هم حقش هست پس چرا این همه به رزمندگان ظلم جفا می شود کی پشت این همه بی عدالتی هست چرا رزمندگان این همه تحقیر می شون چرا چرا کسی جوابگوی این همه رشادت رزمندگان نیست
...
به نام خانواده شهدا به کام اختلاس گران .

اختلاس آقای "مدیر" در بنیاد شهید و امور ایثارگران؟!

این مدیر که به گفته کارکنان بنیاد شهید چند روزی است که بازداشت شده است،

وام های متعلق به خانواده شه5دا و ایثارگران و به اقوام و دوستان خود اعطا نموده

است!
...

وقتی اختلاس و دزدی و رانت خواری .

و ایجاد و ترویج فساد .

و زورگیری .

و باجگیری .

و ایجاد رعب و وحشت .

و سلب آسایش .

و سلب امنیت .

و قلدری و اذار و اذیت :

حمایت می شود ؟!

و ارزش پیدا کرده است .

معضلات جامعه بیشتر و بیشتر می شود ؟!

و فرهنگ سود جویی و غارت ترویج پیدا می کند ؟!

و اینها هم از عوارض دور کردن فرهنگ ایثار و شهادت از جامعه است که نشِأت گرفته از :

حذف حقوق رزمندگان جانبازان مثلاً 5 % جبهه و جنگ است ؟!

یعنی اینکه دیگر نیازی به مروجان فرهنگی ایثار و شهادت ندارند ؟!

و مروجان فساد و باجگیران برایشان منفعت دارد ؟!

بنابراین :

ریشه کن کردن معضلات جامعه وفقر ؛

خیالی بیش نیست ؟!
دوستان آنچه خواندید قطره ای از مشکلات رزمندگان در زمان جنگ و بعد از جنگ می باشد
من یادم هست در کردستان عراق منطقه ای به نام دو قلو به دلیل ریزش زیاد برف و بسته شدن جاده پنج روز برای گرهان اول گردان یا رسول هیچ گونه غذا یا چیزی که جای غذا را بگیرد نرسید در دو روز اول شروع کردیم به خوردن زباله ها و ته مانده های غذاهای قبلی و وقتی که آنها هم تمام شدند درخت های بلوط را اره می کردیم و خاک اره آن را با برف قاطی می کردیم و میخوردیم تازه سرما عدم بهداشت و …… کاری کرده بود پنج‌ نفر از همرزمان خودزنی کردند نه اتش می شد روشن کرد و نه نفتی برای روشن کردن چراغ نفتی شپش از سر و صورتمان بالا می رفت و منتظر مرگ تدریجی بودیم
دو بار رفتم کمیسون نمی دانم که برای چه رفتم و برای چه رد شدم و آلان از آرتروز رنج می کشم اعصاب ندارم ریه هایم مشکل دارند
خواهش می کنم چه مسولان سایت و چه خوانندگان اگر می توانید راهنمایی کنید تا به حقم برسم
منطقه عمومي مهران ، آذر ماه سال 65 ،تيپ 37 زرهي شيراز .
اخبار رسيده حاكي از آن بود كه احتمالا محل كمين گروهان لو رفته باشد و عراقيها براي جمع كردن و اسير بردن نفرات بيايند .
تعداي (همگي سرباز وطيفه ) داوطلب شديم تا براي گشتيهاي عراقي در محل كمين تله بگذاريم (كمين در كمين ) با تاريك شدن هوا حدود ساعت 7 به محل كمين رفتيم در هواي زمستاتي و كويري مهران كه در حالت عادي سرماي آن سوزناك است حدود نيم ساعت پس از رسيدن به محل و استقرار بصورت دراز كش روي زمين سرد ، باران شروع شد ما چند نفر داوطلب تا نزديك ساعت حدود 5 صبح (چيزي حدود 10 ساعت در همان وضعيت دراز كش روي زمين و باريدن باران روي سرمان ) در سر پستهاي خود مانديم هرچند كه بخاطر برودت بسيار زياد هوا و بارش سخت باران عراقيها نيامدند اما ما بخاطر سرباز ميهن بودنمان حتي در آن شرايط سخت و استخوان سوز حتي فكر ترك محل را تا زمانيكه با بيسيم دستور بازگشت را نداده بودن نيز به فكر خطور نداديم هرچند كه امروز عوارضش را ميكشيم .
اين فقط يك نمونه از يك شب جبهه بود . حالا بعضيها ميگويند ....!!!!؟؟؟
بنام دوست که هرچه داریم ازاوست.
با کمال تشکرازسایت وزین ومدیرمحترم مسئول جناب آقای دکترساقی وهمکارانه گرانقدرشان.وبرادربزرگوارآقاسید که مارابه یادمظلومیت های رزمندگان دفاع مقدس انداخت.باورکنید.بعدازاتمام متن اشک درچشمانم جمع شده بود.وبعض گلویم راگرفته بود.
وخاضعانه وصادقانه وعاجزانه ازریاست محترم جمهوری وهئت محترم دولت.ریاست محترم مجلس ونمایندگان محترم مجلس وریاست محترم بنیادشهیدودیگرمسئولین بنیادشهید وریاست محترم ستادنیروهای مسلح وتمام عزیزانی که دراین زمینه مسئولیت های دارند.وعملا میتوانندبرای این عزیزان کاری بکنند.واقعا وصادقانه وخالصانه کارکنند.واصلا کم نگذارنند.زیراواقعا حق این عزیزان خیلی بیشترازاین حرفهاست.آنهم بعدازگذشت 27 سال ازدفاع مقدس که واقعا عملا هیچکس به فکراین عزیزان نبوده است.
رزمندگان دفاع مقدس ناچاراگرفتارتمام بیماریهای که درمتن نوشته شده است.شده اند.واین یک واقعیت غیرقابل انکاراست.وهیچکس نمی تواندمنکراین مسئله شود.لذا پیشنهاد مینائیم.یک گروه پزشکی مورداعتماد تشکیل شود.وباتوجه به بیماریهای ذکرشده.بابت حضورماهیانه این عزیزان درصدی درنظرگرفته شود.وموردتصویب قرارگیرد.وفورا اجرایی شود.واین عین عدالت میباشد.وحداقل کارممکن است.تا شایدخداوندبزرگ وبلندمرتبه ازما راضی وخشنود شود.وتا اندازه ای نیز مشکل این عزیزان حل شده باشد.
دست تمام انسانهای راکه برای عزیزان رزمندگان دفاع مقدس عملاکاری بکنند.راصادقانه وخالصانه می بوسم.وبراین بوسه نیز افتخارمی کنم.
دعای خیرتمامی رزمندگان دفاع مقدس بدرقه راهتان باد.التماس دعا.با ادب واحترام وتشکرفراوان.
بهترين و عادلانه ترين راهكار درست اين است كه به همه رزمندگان همانند آزادگاني گرامي به ازاي مدت حضور در جبهه، در صد جانبازي اعطا گردد و به تناسب مورد حمايت قرار داده شوند .
در همه كشورهايي كه سابقه جنگ داشته اند، همه رزمندگان با بيش از 6 ماه حضور در جبهه مشمول دريافت جقوق و حمايت دولت هستند .
ولي متاسفانه در كشور ما به وابستگان به ايثارگران كه هرگز در جبهه حضور نداشته گاهي بدون دليل منطقي تسهيلات مختلف ارائه مي شود ؟! كه در نهايت بازتاب افكار عمومي بسيار منفي به دنبال دارد .
بسيار از قوانين ايثارگران مناسب با حال قانون گذار تهيه و تصويب شده است و نه براساس معيارهاي درست منطقي و يا اخلاقي .
بسمه تعالی.
باسلام .به پاس فداکاریها وازخودگذشتگی ها ورشادت های رزمندگان مظلوم دفاع مقدس.
لزوم اصلاح آیین نامه تعیین درصد جانبازی سال ۱۳۸۹ به نحوی که در خصوص کلیه رزمندگان همچون ازادگان گرامی متناسب با ماههای حضور در جبهه درصد جانبازی اعطا گردد .
ودرجهت عدالت ورفع تبعیض بین عزیزان ایثارگرضروری میباشد.مواد28 و51 و56 قانون خدمات رسانی به ایثارگران به ایثارگران رزمنده نیز تعلق گیرد.ب اکمال تشکر.
سلام فرمایشات بردارمحمدزاده متین دقیق ودرست است ...... برادران دست اندرکار که کاری ازدستتان برمی اید لطفا کاری بکنید کارستان
اصلا بنیادشهید بیاد و همه رو هفتاددرصد اعلام کنه، خوبه؟ راضی میشین؟ عجیب است که بعضی ادعای ولایتمداری دارند اما مدام از این که درصدش پایین است می نالد و درصدبالا را تخطئه می کند و میل دارد بنیادشهید تمام هزینه های زندگی اورا البته آنطورکه دلش می خواهد تامین کند. ازجانبازهای هفتاددرصدکه سالهاست روی تخت خوابیده یا جانبازانی که دوپا قطع هستند یا قطع نخاعی ها خجالت نمی کشید؟ازخانواده معظم شهدا خجالت نمی کشید؟ اشتباه بنیادشهید این بود که به کمتراز25درصدها درصدداد. یکی ازدوستان پزشک که خودش رزمنده جانباز40درصدهست می گوید:مدام می آیند و ادعای موج گرفتگی می کنند درحالی که مامی دانیم علامات و آثارموج گرفتگی چی هست، جانبازانی که دهها ترکش خورده اند درحقیقت موج گرفتگی دارند اما واقعا ابرازنمی کنند ولی درکمیسیونها خودپزشکان درصدی درنظرمی گیرند. واقعا کمیسیون پزشکی جانبازها دقیق و ازروی حساب است اما عده ای اصراردارند که حتما باید 25درصد بشوند. عده ای از25درصدها می خواهند50درصدبشوند و تعدادکمی از50درصدها سعی دارند هفتاددرصد باشند. بروید خداراشکرکنید که سالم هستید و می توانیدکارکنید و هفتاددرصد نیستید چون نمی دانید هفتاددرصدها و خانواده هایشان چه درد و رنجی می کشند.
قضاوت بسیار نادرست و بی انصافانه ای را در حق ایثارگران ثبت کرده اید . بی تفاوتی در برابر 8000 جانباز شیمایی سردشت و هزاران نفر رزمنده و جانباز که به بهانه بی درصد و یا کم درصد بودن ضعیف و در فقر نگه داشته شده اند چه معنایی دارد؟
بسیار شفاف و واضح است مهمترین دستور کار دشمنان پس از جنگ همین بوده است " ضعیف نگه داشتن رزمندگان و زیر 25% ها " و ایجاد تفرقه .
و مهمترین راز موفقیت و پیشرفت یک کشور قدرتمند. قدر دانی و سپاس گذاری از همه ایثارگران به تناسب میزان ایثارشان است و البته همذلی و وحدت بین همه مردم و بخصوص ایثارگران .
پس بیاید و با دانش و اگاهی بیشتر. به گروه دوم بپیوندید .
دوستی و مهربونی البته خیلی بهتر است .
دردها و رنجها و مشکلات و سختی ها برای رزمندگان دفاع مقدس از دین و ناموس وطن و ملت ..اما نشان شجاعت و لیاقت به همراه 750سکه و امتیازات گوناگون برای آقایان برجامی ،،!!و تداوم فقر محرومان حاشیه نشین شهرها و کشاورزان روستاها و قشر متوسط پابرجا...و عدم پرداخت حداقل معوقات شهدا و جانبازان همچنان باقی...
لطفا یکی بگوید این چه فرجامیست برای محرومان این ملت.. و این عدم تحول زندگی فقرا و اجرای قوانین برای ایثارگران و بهزیستی و...ناشی از چیست؟

...

با سال تولد مطایقت ندارد .

تخفیف دادند .

...

پيام من رزمنده تيپ 37 را نگذاشتيد !!!؟؟؟ فاش نيوز عزيز
بیشترین قوانینی که اجرا شد در زمان دولت های جهارم لغایت هفتم پس از جنک اتفاق افتاد . منهای امتیازاتی که در دولت زمان جنگ عملیاتی شد اولا در زمان دفاع مقدس ایثارگر را بعنوان رزمندکان اسلام و نعداد اعزامهای او و مدت حضور در جبهه ارزیابی می نمودند . اما پس از رحلت امام این تنها رزمندگان پر سابقه دفاع مقدس بودند که طی شرح عالی جنابعالی و بیماری مهلک پی - تی - اس - دی یتیم شدند .
ان الله البصیر بالعباد
...
و رزمنده مجروح جنگی با عوارض سال ها حضور در جبهه را 5 % گفتند ؟!

و قانون وضع کردند که به جانبازان 5 % حقوق و معیشت ندهند ؟!

و فقیر باشند ؟!

و نای نفس کشیدن نداشته باشند ؟!

تا فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کنند ؟!

و فرهنگ اختلاس و زورگیری و رعب و وحشت و مال اندوزی برقرار کنند ؟!


سلام اقای محمدزاده
شما به تمام اثرات و خطرات جنگ اشاره کردید هم از نظر پزشکی و هم از نظر نظامی و شما برای انجام امور اداری هم اشاره های داشتید و راهنمایی کردید که عده ای بعد از جنگ چه اسیبهایی را متوجه شان بوده است /
حال باید دولت با پزشکان متخصص که با استانداردهای پزشکی اشنایی داشته باشند تا بتوانند اسیبها را شناسایی کنند و طبق استانداردهای بین المللی به ایثار گران رسیدگی انجام گرددالبته در اسرع وقت نه اینکه بخواهد بدست نمایندگان مجلس برسد و بعد از از ان بخواهد به تصویب مجلس برسد و لایحه پشت لایحه تا ان موقع عمر همه ما تمام می شود اگر کاری هم بخواهند انجام بدهند باید خارج از صحن مجلس باشد دولت با یک مشورت کوتاه از مجلس و ارگانهای مربوطه این عملیات را به اجراء بگذارد/
دولت لطفی کند و کمیته ای را تشکیل بدهد خارج از چهارچوب قانون بنیاد تا با پزشکان حاذق به این امر رسیدگی کنند چون اگر این بررسی بخواهد زیر نظر دکترهای بنیاد یعنی پزشکان کمسیون پزشکی که هیچ اشنایی با استانداردهای جهانی ندارند انجام شود کلیه ایثار گران را ناراضی خواهند کرد /
بنیاد تا الان از نظر کمسیون پزشکی نتوانسته است حق جانبازان را بطور کامل اداء کند و پزشکان کمسیون سلیقه ای عمل کرده اند نه تخصصی /
فاش نیوز تشکر
یاد باد آن روزگاران..یاد باد
بسمه تعالی.
با کمال تشکروقدردانی ازبرادربزرگوار وسایت وزین وپرمخاطب وایثاردوست فاش نیوز.
ازبرادربزرگواروگرانقدرجناب آقای دکترساقی خواهشمندیم که متن نوشته شده رابه همراه نظرات ایثارگران دراختیارمسئولین قراردهد.تا شایدکاری برای این عزیزان رزمنده ایثارگرانجام دهند.با کمال تشکروقدردانی ازجناب آقای دکترساقی.اجرکم عندالله.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi