شناسه خبر : 42401
دوشنبه 19 بهمن 1394 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس ــ ۲

دوران دفاع مقدس در معرض تحریف

مقدم فر

 

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خطر تحریف دوران دفاع مقدس مانند خطر تحریف مکتب امام(ره) انقلاب را تهدید می‌کند.
مراسم رونمایی از هفت کتاب دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران یکشنبه 18 بهمن ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
 
حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: خطر تحریف دوران دفاع مقدس مانند خطر تحریف مکتب امام(ره) انقلاب را تهدید می‌کند. یکی از راه‌های زنده نگاه داشتن مکتب امام(ره) و صیانت از آن در برابر خطر تحریف را، زنده نگاه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس از طریق خلق آثار ادبی و هنری دانست.
 
وی افزود: دوران دفاع مقدس نشان داد ملتی با قدرت ایمان می‌تواند روی پای خود بایستد و از شرافت و عزت خود در برابر جبهه وسیع استکبار دفاع کند و شهد پیروزی را بچشد. امروز نیز که انقلاب اسلامی در معرض خطر نفوذی‌هایی قرار دارد که می‌خواهند وابستگی به بیگانه را تئوریزه و مصالح و منافع ملی را در برابر دشمن قربانی کنند بیش از پیش به ترویج فرهنگ جهاد و شهادت نیازمندیم. این بار گران امروز بر دوش نویسندگان، راویان و خالقان آثار فرهنگی و هنری مقاومت است. اگر عطر شهادت همچنان در این دیار ساری و جاری باشد هیچ دست توطئه‌گری نخواهد توانست استقلال این مملکت را در پیش پای منافع غرب ذبح کند و مانع حمایت انقلاب اسلامی از محرومین و مستضعفان در تمامی نقاط عالم شود.
 
 
 
روایتگری معجزه انقلاب اسلامی
 
این کارشناس فرهنگی سیاسی گفت: ادبیات دفاع مقدس سیمای معجزه‌وار رویش‌های انقلاب اسلامی را  که در بستر انقلاب اسلامی روییدند و عاشقانه از آن پاسداری و حراست کردند و باعث شدند پیام انقلاب در اعماق تاریخ طنین‌انداز شود به تصویر می‌کشد.
 
الهام‌بخش انقلاب اسلامی
 
مسئول فرهنگی مجمع بیداری اسلامی افزود: نقش آثار و ادبیات دفاع مقدس در الهام بخشی انقلاب اسلامی بسیار برجسته است و نباید از آن غفلت کرد. مجاهدان خط اول سنگر مقاومت اسلامی که با مجاهدت و مقاومت خود استکبار جهانی را در دستیابی به اهداف شومش در منطقه ناامید کرده و لرزه بر بدن رژیم منحوس صهیونیستی انداخته‌اند مشتاقانه سرگذشت رزمندگان دلاور در هشت سال دوران دفاع مقدس را ترجمه کرده و می‌خوانند و از آنها در جهاد علیه دشمن الگو می‌گیرند.
 
بستری برای شناخت بی‌واسطه از اسلام انقلابی
 
مسئول ستاد مردمی پیگیری پیام امام خامنه‌ای به جوانان غربی گفت: با توجه به این که مقام معظم رهبری با صدور نامه‌هایی خطاب به جوانان کشورهای غربی تحولی در تعاملات بین‌المللی مبتنی بر فطرت‌های حقیقت‌جو به وجود آورده‌اند،  باید به نقش تأثیرگذار این آثار در شناخت بی‌واسطه از انقلاب اسلامی و خاستگاه آن یعنی اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی(ص) برای جوانان کشورهای غربی توجه داشت. این آثار نه‌تنها سیمای واقعی اسلام و نقش برجسته آن در زندگی را ترسیم می‌کند بلکه سیمای یک مسلمان واقعی و مسئولیت‌پذیر را که متّصف به صفات الهی و انسانی است تجسم عینی می‌بخشد و در عین حال سندی بر جنایات سیاستمداران غربی را پیش روی انسان‌های حقیقت‌طلب می‌گشاید.
 
 
 
جهاد کبیر
 
مقدم‌فر اضافه کرد: اگر جنگ نظامی در دوران دفاع مقدس را جهاد اصغر قلمداد کنیم قطعاً تلاش مجاهدمردان عرصه فرهنگ و هنر برای زنده نگاه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس را باید جهاد کبیر و به همان ارزشمندی کار رزمندگان و دلاورمردان عرصه ایثار و شهادت بدانیم که ریشه و بن‌مایه هر دو جهاد در جهاد اکبر این خوبان چه دلاورمردان عرصه خون و شهادت و چه دلاورمردان عرصه قلم، فرهنگ و هنر است.
 
پرمشتری بودن آثار ادبی و هنری دفاع مقدس/ مایه آبرومندی عرصه فرهنگ و هنر
 
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: اقبال عمومی به آثار ادبی و هنری دفاع مقدس نشان از زنده بودن فرهنگ جهاد و شهادت در کشور دارد. به‌خلاف برخی از پشیمان شده‌ها از انقلاب مردم عزیزمان نه‌تنها با دوران دفاع مقدس خداحافظی نکرده‌اند که شعله‌های ارزش‌های برآمده از آن دوران را در جامعه پرفروغ نگاه داشته‌اند. حضور میلیونی و انبوه در تشییع پیکر پاک شهدا و تیراژ چاپ و فروش کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس و استقبال بی‌سابقه از فیلم‌های مربوط به این دوران همه و همه نشانه‌ای از زنده بودن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و نقش تحسین برانگیز فرهنگ و هنر دفاع مقدس در این رابطه دارد.
منبع: تسنیم
اینستاگرام
وقتی سینماگری اظهارمیدارداین بخش ازفیلم زاییده تخیلات نویسنده است وبه ان فیلم یاسریال بسیاری ازرزمندگان دفاع مقدس اعتراض وفردی به اعتراضاتشان توجهی نمینماید.طبیعی است درکوتاه مدت دفاع مقدس درمصادره انانی است که لفاظ وکمترین رنجی ازان دوران نبرده اندوتمام سینه سوختگان ان دوران نعمت الهی رابه جاشیه خواهندراند؟نمونه ان :سریال پرازتحریف کیمیاکه اخیرا ازسیماپخش شد؟ایابنظرتان نسل جدیدمیپذیردتنهاچندنفرباابتدایی ترین ادوات نظامی انهم بدون هیچ اموزش نظامی تنهابارشادتهایشان که صدالبته براحدی پوشیده نیست بتوانندماههاارتش تادندان مسلح صدام رازمینگیرنمایند؟انجاییکه مدافعان خرمشهرازاین سریال بطورمستندانتقادنمودندوقسمتی ازان اسناد.کتاب ناخداهوشنگ صمدی رابیان میدارندوهیچ فردی حتی حاضر به شنیدن ان اظهارات نشد.ایامنتظرمصادره رشادتهای دفاع مقدس بدست تعدادی خاص نبایدبود؟چرابزودی فراموش نموده ایم ان اتحادورشادتهارا؟چرابرای شنیدن حقایق وقت نمیگذاریم؟...
اگربدینصورت اوضاع سپری ویادگاران دفاع مقدس که اکنون اغلبشان به سن بازنشستگی یابه زودی به ان سن میرسند......دیگرچه کسی درمقابل زیاده خواهان ومصادره کنندگان توان ایستادگی خواهدداشت.درکتاب ناخداهوشنگ صمدی به جزییات ازحماسه سازان خرمشهرباریزجریان ازمشاهدات خودگفته نه نقل قولها امادراین سریال بقول کارگردان سریال. بخشی ازدیالوگهارازاییده تخیلات نویسنده.کارگردان برشمارده و...بااین حماسه سازیهایاتخیلات جوانی بنام نویسنده که بی شک ازان حماسه هاچیزی بیادنداردبه رزمندگان توهین نمیکنیم زیرامخاطبین انراکه بیشترازنسل نووجوان وباشئورهستند بدینصورت به باورنخواهندرسید؟دراین سریال شهیدجهان اراباپرسنل تحت امرش تنهادههارزمنده ازجان گذشته ازصدهارزمنده دیگربودندکه تقریبااشاره ای بدیگران وزحمات انان نشدکه باعث کدورتهامیتواندباشد؟مگرسپاه یاارگانهای نظامی دیگربرای ساخت اینگونه مستندات مشاورمطلع نظامی نبایدداشته باشند.تنهادرسریال طنزاست که با قشری سربسرگذاشته میشود ان قشرموردنظرحق اعتراض وتحصن دارندکه اغلب میدانیم اینگونه طنزهابی ریشه نبوده وبنوعی اززبان مردم هنرمندانه مطرح میگردد؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi