شناسه خبر : 42418
سه شنبه 20 بهمن 1394 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عکس مرا هم روی دیوار بکش

به دنبال شهادت مدافع حرم شهید جواد محمدی در عملیات آزادسازی نبل و الزهراء احمد منصوب از هنرمندان خراسانی که دیوارهای شهر را با هنر سرانگشتان خود به چهره نورانی شهدا مزین می‌کند و چند سالی هم است که در بیشتر یادواره‌ها به صورت زنده، چهره شهدا را با خمیرمایه عشق و محبت بر بوم عاشقی به تصویر می‌کشد خاطره‌ای را از این شهید والامقام نقل می‌کند که خواندنش خالی از لطف نیست. او این خاطره را این‌گونه روایت می‌کند:

چند ماه قبل، در مراسمی که توسط موسسه جوانان آستان قدس نقاشی برگزار شده بود چهره یکی از شهدای مدافع حرم را می‌کشیدم. بعد از مراسم جواد محمدی پیشم آمد و دست کرد داخل جیب کتش و خیلی جدی عکسش رو گذاشت کف دستم. گفت عکس ما رو هم حتماً بکشی‌ها. گفتم نه حالا بذار شهید بشی بعد. می‌خواستم عکس رو پس بدم ولی با جدیت زیاد و خیلی صمیمی گفت نه، نه این پیشت باشه. من ماندم حیران که این چی داره میگه. و چقدر مطمئنه!

تا حالا سابقه نداشت که کسی این‌طور جدی برای شهادتش عکسش رو بده تا بکشم. خلاصه عکس را نگهداشتم و گذاشتم  توی پاکتم لابه‌لای عکس شهدایی که باید نقاشی­شان را می‌کشیدم.

تا اینکه چند روز پیش خبر شهادت جواد را به من دادند و من هم در مجلس گرامیداشت شهادتش در حسینیه تهرانی‌ها با اشک و رنگ عکسش رو کشیم. او با سعی و تلاش به آرزویش که  شهادت بود رسید.

یادم می‌آید در ایام سوم خرداد و هفته دفاع مقدس به اداره حفظ آثار استان می‌آمد و می‌گفت سهمیه بسته تبلیغی ما رو بدید ببرم و آگه می شه بیشتر بدید، جایی که ما هستیم از این محصولات فرهنگی خیلی نیاز داره.

جواد محمدی واقعاً شیفته و دلباخته شهادت بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi