شناسه خبر : 42445
چهارشنبه 21 بهمن 1394 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویر متفاوت از شهید باکری

مهدی باکری در سال 1333 در شهرستان میاندوآب به دنیا آمد. در همان کودکی، مادرش را از دست داد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه به پایان رسانید. در سال آخر دبیرستان ، هم زمان با شهادت برادرش « علی » به دست ساواک، وارد جریان های سیاسی شد. بعد از گرفتن دیپلم، در رشتة مهندسی مکانیک ادامة تحصیل داد و مبارزات سیاسی خود را در تبریز آغاز کرد. پس از مدتی برادر کوچکترش حمید نیز به عنوان رابط با سایر مبارزان، به خارج از کشور رفت. مهدی، به پیروی از فرمان امام، سربازخانه را ترک نمود و زندگی مخفیانه ای را تا پیروزی انقلاب اسلامی دنبال کرد. پس از پیروزی انقلاب و همزمان با تشکیل سپاه، به عضویت سپاه ارومیه درآمد. وی در سازماندهی سپاه و ساخت اولیة آن نقشی فعال داشت. مدتی در سمت دادستانی دادگاه انقلاب خدمت کرد و هم زمان به عنوان شهردار شهرستان ارومیه، خدمات ارزنده ای را ارایه داد.

 

 تصویر متفاوت از شهید باکری

 

با شروع جنگ تحمیلی ازدواج کرد و روز بعد از عقد به جبهه اعزام شد. در طول سال ها تلاش در جبهه و عملیات های مختلف، همواره از فرماندهان برجسته و دارای نفوذ معنوی بود. در عملیات فتح المبین، معاون تیپ نجف اشرف بود و در عملیات بیت المقدس از ناحیة کمر مجروح شد.

در عملیات رمضان به عنوان فرمانده تیپ عاشورا ، وارد خاک عراق شد و یکبار دیگر مجروح گردید . در عملیات مسلم بن عقیل ، سمت فرماندهی را در لشکر عاشورا داشت . همچنین در عملیات والفجر مقدماتی ، و والفجر یک تا چهار با همین عنوان به هدایت بسیجیان پرداخت.

در عملیات خیبر بود که برادرش « حمید باکری » به شهادت رسید. در آخرین دیدار با حضرت امام، از ایشان برای خود طلب آمرزش و شهادت نمود . « مهدی باکری » پانزده روز بعد در عملیات بدر، در اسفند سال 1363 مزد زحمات خود را با شهادت در آغوش گرفت.

منبع: شهید خبر
اینستاگرام
بنام خدا.
مهدی جان سلام برادرم ارشدم استادم فرماندهم .سلامی به پاکی مکالمه های آخرت بااحمدکاظمی مهدی جان .جان مولاهرآنچه درمعنویت توبوددرآن مکالمه که دائم ازاحمدمیخواستی بیایدکنارت ولی حجم آتش امان نمیدادولی سرانجام احمدراشفیع شدی راهم برای مابخواه گرچه ماخاک پای توواحمدآقانمیشویم امابالاخره ازهمان نانی که توخوردی ماهم خوردیم همانجاکه توقدم زدی ماهم ایستادیم مهدی جانم شفاعتمان کن ماازمرگ دربسترمنزوی هستیم نکندخدائی ناکرده درشرایط بدبمیریم وفرداارفرط خجالت نتوانیم سیمای ملکوتی توراببینیم.مهدی جان توافتخارآذربایجان ففط نیستی افتخارهمه ایرانی ازت تقاضای جدی دارم.مرادریاب برادرم ای همه عشق درجنون درتوخلاصه شده وای آنکه هم عشق هم جنون وهم همه واژگان راشرمنده خویش کردی ملتنس دعایم توآخرمرامی دریابم برا رلرت رضاامیری فارسانی کدپروازباشما00/00کددرخواست ازشما99/999/9999یادمنطقه والفجرمقدماتی بخیرالتماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi