شناسه خبر : 42652
سه شنبه 27 بهمن 1394 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش یک روز شلوغ برای غرفه فاش نیوز

روزهای پایانی جشنواره رسانه های دیجیتالی انقلاب اسلامی موفق می شوم به نمایشگاه بروم. فرهیختگان و اصحاب رسانه تمام سعی و تلاش خود را کرده اند تا دستاوردهای خود را به نمایش علاقمندان بگذرارند.

فاش نیوز - روزهای پایانی جشنواره رسانه های دیجیتالی انقلاب اسلامی موفق می شوم به نمایشگاه بروم. فرهیختگان و اصحاب رسانه تمام سعی و تلاش خود را کرده اند تا  دستاوردهای خود را به نمایش علاقمندان بگذرارند. زمان زیادی ندارم اما با نگاهی کوتاه و اجمالی که نمایشگاه را از زیرذره بین یک خبرنگار بازدیدکننده می گذرانم درمی یابم اقبال خوبی از این جشنواره که اکثر قریب به اتفاق آن را جوانان دانشجو و نوجوان دانش آموز تشکیل می دهند، شده است.  میزبانان درغرفه ها با چهره ای گشاده از میهمانان خود پذیرایی و برنامه های خود را در کمال صبر و آرامش به آنان عرضه می کنند. بعضی از سایت های خبری سرشان بسیار شلوغ است و بعضی هم بازدیدکننده ای ندارند.

از مسوول اطلاعات، نشانی غرفه "فاش نیوز" را می گیرم که می گوید غرفه 106اما هرچه می گردم شماره ای نمی یابم. از دیگر غرفه  داران سوال که می کنم می گویند شماره گذاری نشده... بی خیال شماره می شوم و پس از پرس و جو می یابم که غرفه "فاش" در کنار  "رادیو ایران فردا" جای گرفته است که  از این جهت خوش اقبال بوده که بازدیدکنندگان آن را به راحتی می یابند.  از دور تصویری از جانباز 70درصد شهید "شکرالهی" در قاب چشمانم می نشیند و گمشده ام را می یابم. فاش که سالهاست رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به دوش دارد اینجا نیز با نصب تصویری از رهبر و پیر سفرکرده مان (امام خمینی) و مقام معظم رهبری(امام خامنه ای) در پیشانی غرفه،  آن را در همگان می نشاند. روی میز با چفیه هایی که  یاد و خاطره روزهای دفاع مقدس را تداعی می کنند تزیین شده و تمام غرفه به طرز زیبایی با مطالب فاش نیوز آرایش یافته است.   پخش تصاویر دیدار جانبازان با مقام معظم رهبری از ال سی دی متعلق به غرفه فاش،  بازدید کنندگانی را که با شتاب در حال عبورند لحظاتی میخکوب می کند و با دیدن برادر جانباز عسگری از همکاران فاش نیوزی که از جانبازان 70 درصد عزیزمان هستند، سوالاتی را که در ذهنشان بوجود آمده مطرح می کنند، که ایشان هم با صبر و حوصله و البته با لبخند پاسخ می گویند. 

همه دوستان در غرفه مشغول به کاری هستند و سعی می کنند از میهمانانشان به بهترین نحو پذیرایی کنند. در این میان دیدن چهره هایی چون "... اسرافیلی" مدیرعامل انجمن نخاعی ایران که با جعبه شیرینی به دیدار "فاش نیوز"ی ها آمده خالی از لطف نیست. با دیدن ایشان همه جان تازه ای می گیریم و بعد از سلام و احوالپرسی می شنویم که هنوز نمایشگاه را بازدید نکرده و اولین جایی که آمده  "فاش نیوز" است. فرصت را غنیمت می شمارم و از وی راجع به عملکرد "فاش نیوز" در این سال ها می پرسم که می گوید: خوشبختانه فاش نیوز در زمینه اطلاع رسانی برای جامعه ایثارگری موفق عمل کرده.  به خصوص بحث های احکام و حقوقی که توسط آقای مجتهد عنوان می شود. دوستانی که مطالعه می کنند و نظراتی که در پایان مطالب نوشته می شود به نوعی روشنگری و شفاف سازی است که فاش نیوز آن را به کار گرفته. من به دوستانی که ارتباطی باهم داریم عنوان می کنم که اگر صحبتی دارید با فاش نیوز درمیان بگذارید.  البته توقعی که من از دست اندرکاران این سایت دارم آن است که که مبحث جانبازان اعصاب و روان را جدی تر دنبال کنند چرا که آنان مظلوم ترین قشر در میان جانبازان هستند.

در اثنای گفت و گویمان با آقای اسرافیلی، برادرجانباز مسعودی و تنی چند از جانبازان هم یک به یک اضافه می شوند حالا دیگر توجه زیادی از بازدیدکنندگان به غرفه "فاش" جلب شده است و دیدن این همه جانباز ویلچری در یک جا، فرصتی است که نمی خواهند از دست بدهند و سووال و جواب ها شروع می شود ....

نظر برادر مصطفی مسعودی را درباره فاش نیوز و رسالتی که برعهده دارد جویا می شوم که می گوید: من یکی از بینندگان پر و پا قرص فاش نیوز هستم و خوشحالم که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و می توانم از نزدیک دیداری با دوستان داشته باشم. در این یک سالی که من با این پایگاه خبری توانسته ام ارتباط برقرار کنم مطالب و اطلاعاتی به روز را از آن کسب می کردم و مطالب آن برایم موثر است و خسته نباشید عرض می کنم بابت کار بزرگی که انجام می دهید.

"منصور امینی" رییس  سازمان فضای مجازی سراج به همراه گروهی برای بازدید از "فاش" می رسند. ایشان با تک تک جانبازان و فاش نیوزی ها سلام و احوالپرسی می کنند و دقایقی را به گفت و گو می گذرانند. وی در خصوص باشگاه خبری - تحلیلی فاش نیوز و رسالتی که عهده دار آن است می گوید: به نظر من ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که بحمدالله مجموعه هایی نظیر فاش نیوز که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند بسیار ارزشمند است. هدف ما این است که تمام رسانه های جبهه انقلاب روح کارشان باید جهاد و شهادت باشد و نمونه آن را هم  اینجا می بینیم.  شرایط امروز طوری است که جامعه از این مسایل استقبال خوبی ندارد و بیشتر به دنبال مباحث طنز و سطحی است ولی آمدن شهدای غواص و استقبالی که از طرف همه اقشار مردم از آنان شد نشان داد که قاطبه مردم نسبت به جانباز و فرهنگ شهدا نگاه مثبت و درستی دارند و به نظر من کاری که شما انجام می دهید نمایندگی از کل جبهه انقلاب است.

 وی در پایان دفتری را که فاش نیوز برای نوشتن یادگاری بازدیدکنندگان خود از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتالی اختصاص داده برمی دارد و چند جمله ای را به یادگار در آن می نویسد.

ابتکار جالب دیگر  فاش نیوز، حضور مشاور تغذیه رایگان در این غرفه است. خانم سعیده نام آور در این غرفه به مراجعه کنندگان به صورت رایگان مشاوره تغدیه ارایه می دهدکه در نوع خودش شاید در این نمایشگاه بی نظیر باشد. البته حق ویزیت مراجعین   ایشان، فقط فرستادن سه صلوات است.

 

"حسین طلا" نماینده مردم تهران در مجلس شورای  اسلامی دیگر چهره بازدیدکننده از فاش نیوز است. وی که به همراه گروهی برای بازدید از غرفه "فاش نیوز" می آید با دیدن برادر عسگری که گویا آشنایی نزدیکی دارند به گرمی دستان یکدیگر را می فشارند و لحظات کوتاهی کنارمان می نشینند. طلا با اشاره به کلمه فاش می گویند: به دنبال افشاگری باشید چون محتوای آن جذاب تر است. ما درکشوری زندگی می کنیم که نوع نگاه آن کمی متفاوت تر از سایرکشورهاست. فرهنگ مقاومت، فرهنگ شیعی، فرهنگ اسلامی و فرهنگ ناب به دنیا به عنوان یک محل گذر می نگرد نه به عنوان یک مکان ماندنی و مانا. با این دیدگاه جانباز و شهید معنا می یابد. زیرا جانبازی و شهادت کار عاقلانه ای نیست بلکه کاری عاشقانه است.

ایشان نیز چند خطی را در دفتر یادگاری فاش می نگارد.

صوت زیبا و دلنشین اذان ظهر که فضای نمایشگاه را معطر می سازد کم کم از ازدحام جمعیت کاسته می شود و غرفه داران در این فاصله به نماز و یا نهار و استراحت می پردازند. جانباز مهرآیین از اعضای انجمن جانبازان که از راه می رسد در حد یک سلام و احوالپرسی کوتاه وقت می گذارد و نماز اول وقت را به همه چیز ترجیح می دهد و قامت می بندد که این از نگاه تیزبین و ریزبین خبرنگاران دور نمی ماند.  دیدن چهره آرام او تداعی کننده آرامشی است که در روزگار طوفان زده این روزها سخت به آن نیاز داریم.

با آمدن "سردار نجات" معاون فرهنگی سپاه، غرفه فاش از همیشه شلوغ تر می شود. عکاسان و فیلمبرداران هجوم می آورند به طوری که جایی برای عبور من نمی ماند. ساقی مدیر مسئول فاش نیوز که متوجه می شود ابتکارعمل را در دست می گیرد و قبول زحمت می کند و توضیحاتی درباره پایگاه خبری – تحلیلی فرهنگ ایثار و شهات به ایشان ارایه می دهد. سردار نیز در توضیحاتی درخصوص زنده نگهداشتن آرمانهای انقلاب و دفاع مقدس عنوان می کند:  هر برنامه ای که  برایخانواده ایثارگران انجام شود مورد رضایت  خداست و خود جزای خیر عمل شما را می دهد.

وی خطاب به جانبازان می گوید: البته شما یک بار در راه خدا درجبهه سخت، جانفشانی کرده اید و این بار هم در جبهه رسانه مجاهدت دیگری همچون جنگ نرم را در پیش رو دارید که امیدواریم در این جبهه نیز از امتحان الهی سربلند بیرون بیایید.

سردار نجات نیز در پایان بازدید دفتر فاش را به دست نوشته اش مزین می کند.

دکتر حسن ابوطالبی دارای دکترای فقه و مبانی حقوق و  از جانبازان 70 درصد جنگ تحمیلی است که که افتخار 34سال جانبازی را دارد و برای بازدید از غرفه فاش نیوز آمده می گوید: من اگر هر روز هم نتوانم اما سعی می کنم یک روز درمیان مطالب سایت را مطالعه کنم. به نظر من چهار اصل جامعیت، سرعت، صداقت و هدف گذاری در مسیر انقلاب چهار نکته اصولی هستند که بحمدالله فاش نیوز آن را در برنامه خود دارد و هرچه که بتواند در پایبندی به این اصول قاطعیت داشته باشد یقینا" موفق تر خواهدبود.

کم کم به ساعات پایانی روز نمایشگاه نزدیک می شویم اما غرفه فاش نیوز همچنان میزبان دوستان مهربانی است که آن را مورد لطف و مرحمت خود قرار داده اند.

سردار عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان عزیز دیگری بود که در حضور جانبازان از غرفه فاش نیوز دیدار کرد.به سردار جعفری درباره فعالیت های سایت توضیحاتی داده شد.

در دقایق پایانی نمایشگاه دکتر حسن عباسی استاد دانشگاه و رییس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران(اندیشکده یقین) در غرفه فاش نیوز و در حضور جانبازان حضور یافت و به رسم یادبود دفتر یادبود فاش نیوز را امضاء نمود.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام.مقدم همه ی مهمانان درغرفه فاش نیوزگرامیباد..فاش نیوزفریادمادردمندان ایثارگربوده ومیباشد...خدایابه همه جانبازان الخصوص جانبازان فاش نیوزسلامتی عنایت بفرماء آمین یارب العالمین.
درودبرفاش نیوزومدیردلاورش دکترساقی یارویاورمادردکشیده های انقلاب.بدرود.
سلام خدمت همه فاش نیوزیهای دلاور ////
مجددا بر خود لازم دیدم از اقای دکتر ساقی مدیریت محترم سایت و همکاران محترمشان که با تلاش شبانه روزی توانسته اند فریاد جانبازان را بگوش مسئولین برسانند /
وزیر اسبق محترم خارجه جناب منوچهر متکی- فرماندهی سپاه سردار جعفری - فرماندهی بسیج سردار نقدی - نماینده ای از استانه قدس رضوی جناب هاشمی نژاد /ووووووووو از سایر ارگانها و سازمانها امدند و از سایت فاش نیوز سرکشی کردند اما باید دید حاصل این بازدید ایا برای جانبازان رفع موانع خواهد شد یا خیر /
امید انست که این بازدید نمایشی نباشد و مسئولین قدر زحمات مدیریت و کارکنان سایت را بی نتیجه نگذارند و از اعتراضات جانبازان پشتیبانی نمایند تا ان شاالله مشکل برادران جانباز مرتفع گردد/
البته انتظار می رفت که از هیئت وزیران دولت هم قدمی جهت بازدید سایت برداشته می شد و مقامات عالیرتبه از نزدیک با مشکلات جانبازان اشنا می شدند اقای رئیس جمهور اگر وقت ندارند اما می توانند معاونین یا وزیران دولت خود را مامور می کرد ند تا بازدیدی داشته باشند /
حال انتظار داریم همین مسئولینی که جهت بازدید لطف کردند سعی و تلاش کنند که با بنیاد همکاری لازم را داشته باشند تا موانع سر راه جانبازان هموارشود /
بخصوص جانبازان زیر25درصد که با مشکلات کمسیون پزشکی مواجه هستند اکثر جانبازان زیر25درصد بر اثر موج انفجار و شیمیایی مشکلات عدیده ای دارند و با کهولت سن روز به روز مشکلاتشان بیشتر می شود /
در پایان از همه عزیزان سایت فاش نیوز تشکر میکنم و اگر اینجانب را لایق بدانند از مشهد مقدس کنار مرقد حضرت رضا (ع ) برای همه شما دعا کنم /
و همچنین برای کاربران فاش نیوز دعا میکنم که همه این عزیزان جانباز شاداب و خرم باشند من از راه دور دست همه شما عزیزان را می بوسم /
و افتخار دارم که نماینده شما عزیزان در شهر مقدس مشهد جهت عرض ادب به امام رئوف حضرت رضا ( ع ) هستم
فاش نیوز تشکر
از همه میهمانان متشکرم.
اما خدمات بهتر و بیشتر و کارآمدتر به خانواده معظم شهدا و جانبازان عزیز در همه ابعاد فرهنگی و اقتصادی نیاز واقعی جامعه ایثارگری است.
سلام . خسته نباشید . کاشکی همه عوامل فاش نیوز هم یه عکس دسته جمعی با هم می انداختند اونم کنار مدیر محترم سایت .. تا بهتر به همه این دوستان زحمتکش عرض تشکری بگیم . خداییش داشتن عکس آدمای خوب یه حس خاصی به آدم می ده که نگو .... باور کنید اگه می شد این نوه هامونو بیارم پیشتون شهادت می دن همین چندتا عکسی که ازتون داریمو این فسقلی ها با چه لذتی نگاه می کنن ..
( الکی یعنی ما نمی خواهیم نه پاچه خواری کنیم و نه بفهمیم کی به کیه ؟ ) !!!!!!

خداییش دستتون درد نکند . خیلی زحمت کشیدید . البته می شد نمای غرفه را یه کم بهتر جلوه داد ولی بازم خوب بود . ولی ولی ولی وای به حال این عکاس اگه دستم بهش برسه . حتی این نوه مون هم فهمید آخرش چه سونگی کرده ؟ نمی دونستم بخندم یا برای ولی نعمتم غصه بخورم ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi