شناسه خبر : 42704
شنبه 22 اسفند 1394 , 17:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک تذکر مهم به بنیاد شهید!

نیروهای رزمنده هنگامی که تصمیم به شرکت در جنگ می گیرند، خداوند مصونیت آنها را از آتش تضمین می کند. و چون آماده جنگ شوند، فرشتگان به وجود آنها افتخار می کنند. هنگامی که با خانواده خود وداع می کنند ماهی ها و خانه ها گریه می کنند و از گناهان خود خارج می شوند. خداوند چهار هزار فرشته را برآنها می گمارد تا از جلو و پشت سرآنان را محافظت نمایند.

شهیدگمنام - بیش از سی سال قبل، جنگی به ما تحمیل شد و سربازان دشمن با حمایت تعداد زیادی از کشورها وارد خاک سرزمینمان شدند و ما مجبور به دفاع شدیم. دفاع از مرزها و آب و خاکمان، زندگی مان، مردم، شرف، ایمان و ناموسمان.

 هشت سالی که خیلی از آن فاصله گرفته ایم و تنها انتظار داریم که در ایامی خاص مانند هفته دفاع مقدس یا روز جانباز و...نام آن را بشنویم درحالی که رشادت ها و ایثار و از خودگذشتگی های رزمندگانی که آن روزها جان خود را در کف دست گرفتند و همه زندگی خود را رها کردند و برای دفاع از این سرزمین به سوی مرگ شتافتند را فراموش کرده ایم؛ از یاد برده ایم آنهایی که در این مسیر، یعنی جهاد در راه خدا و برای حفظ جان مردمشان و آسایش ما و حفظ آب و خاک و جلوگیری از تجاوز دشمن، جان خود را از دست دادند و یا مجروح شدند، چه مقامی پیش خدا دارند و باید چه ارزشی نزد ما که بازماندگان دو یا سه یا چهار نسل بعد از آنها هستیم داشته باشند! فراموش نکنیم که اگر مردم ما در امنیت و آرامش به سر می برند، فرزندان و همسران و والدین این قهرمانان بوده اند که بهای این آسایش را پرداخته اند و برای همیشه و سال هاست که حضور همسر، پدر و یا فرزند خود را از دست داده اند.

درباره ی کسانی که در راه خدا یعنی فی سبیل الله و برای هدفی بزرگ و الهی مانند حفظ دین و ناموس و شرف و وطن، می جنگند و کشته می شوند، آیات و روایات فراوانی هست تا جایگاه و مقام شهیدان و مجاهدان راه خدا برای افراد عادی چون ما مشخص شود و وظیفه مان را در قبالشان به درستی انجام دهیم.

نگاهی به معنا و جایگاه "شهید"

  شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند.

  یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر(ص) شریف ترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)

و حضرت علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُ المُوًتِ اَلْقُتْلُ)

 شهید در لغت به معنی گواه است و در اصطلاح به کسی گویند که در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا کشته می شود. باتوجه به آیات قرآن، شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.


و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون(169 آ ل عمران)

و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.

 
یا در آیه ای دیگر: و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون

نگوئید که هرکس درراه خدا کشته می شود مرده است بلکه زنده است ولی شما درک نمی کنید.

 

  می بینیم که خداوند در سوره آل عمران اشاره به روزی خوردن شهیدان دارد که این خود نشانه ای از حیات و عدم فنای آنهاست و از طرف دیگر بارها شنیده ایم خانواده شهدا تعریف کرده اند که حضور شهید خود را احساس می کنند، نشانه هایی از حضورش می بینند و یا شهیدشان در رفع مشکلات یا شرایط مختلف به آنها کمک می کند و همراهی او را احساس می کنند ... این خود تفاوت جایگاه شهید را با مردگان می رساند که به قول خودمان مرده دستش از دنیا کوتاه است و نه دیگر می تواند کاری در این دنیا بکند و خود نیز محتاج کمک و فاتحه و صدقه و جبران کمبودها و اعمالش در دنیاست. اما بارها  نه تنها خانواده یک شهید بلکه از افراد مختلف شنیده ایم که گفته اند توسل به شهیدی یا خوابی از یک شهید یا ... به آنها کمک کرده است.

 و همین مقام شهید را پیش خدا می رساند که آنچه قانون این دنیاست در رابطه با مردن و قطع شدن دست انسان از دخل و تصرف در امور دنیا پس از مرگ ( البته غیر از مقربان که در شرایطی از خداوند اذن می گیرند) شهید که در جایگاه مقربان درگاه الهی قرار دارد، به آبروی خود و اذن خدا می تواند در برخی امور دخالت کند. پس شهید، مرده نیست یعنی حتی از به ظاهر زندگان، زنده تر است.  در همین جا یاد جمله معروف و زیبای شهید اهل قلم، شهید آوینی می افتیم که گفت:

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.

 

احادیث  و آیات در رابطه با شهیدان

از پیامبر اکرم (ص)نقل شده است که شهید دارای سه خصلت است:

"عند اول قطرة من دمه یکفرعنه کل خط ویری مقعده فی الجنة، و یزوج من الحور العین، و یومن من الفزع الاکبر ومن عذاب القبر، ویحلی حلی الایمان"

  یعنی با ریختن اولین قطره خون شهید همه خطاها وگناهانش بخشیده و نادیده گرفته می شود و دیگر این که جایگاه خود را در بهشت می بیند و از همسران بهشتی اختیار می کند و همچنین از فزع اکبر( گریه و زاری )و عذاب قبر در امان است و از لباس های بهشتی بر او می پوشانند.

این حدیث و امثال آن دال بر جاودانگی و جایگاه رفیع و حیات حقیقی شهیدان است.

در حدیث دیگری از پیامبر (ص) نقل شده است که رسول اکرم (ص) در روز احد بالای سر مصعب بن عمیر ایستاد و برای او دعا کرد و سپس گفت :

انّ رسول الله یشهد انّ هولاء شهداء عند الله یوم القیام فاتوهم زوروهم وسلمو علیهم فوالذی نفسی بیده، لا یسلم علیهم احد الی یوم القیامه، الاّ ردّوا علیه ، یرزقون من ثار الجن و وتح  (کشف الاسرار،ج1 ، ص417)

 رسول خدا گواهی می دهد که شهدا شاهدان من نزد خدا در روز قیامت هستند. بیایید و ایشان را زیارت کنید، بر اینان سلام کنید که سوگند به آن که جانم در دست اوست، هیچ کس نباشد که بر آنها سلام کند الا اینکه جوابش را می دهند وآنها از میوه های بهشتی وهدایای آن روزی داده می شوند .

این حدیث هم به زنده بودن شهدا اشاره می کند و هم بر لزوم زیارت آنها که اگر شهدا افرادی بودند که جایگاه و مقامی نداشتند به زیارتشان مانند امامان و امامزادگان توصیه نمیشد!

در آیه دیگری از قرآن کریم نیز به روزی شهدا اشاره شده است آن جا که می فرماید:

والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا او ماتو لیرزقنّهم اللّه رزقا حسنا وان اللّه لهو خیر الرازقین لیدخلنّهم مدخلا یرضونه.  (58 و 59 سوره حج)

یعنی آنان که در راه رضای خدا، از وطن هجرت نمودند و در راه دین خدا کشته شدند و یا مرگشان فرا رسید، البته خداوند، رزق و روزی نیکوئی در بهشت ابد نصیبشان  می گرداند که همانا خداوند بهترین روزی دهندگان است. خداوند به آنان در بهشت منزلی عنایت کند که بسیار به آن راضی و خوشنود باشند.


  در قرآن درباره بخشش گناهان شهید هم آیاتی آمده است درحالیکه می دانیم افراد عادی پس از مرگ دیگر فرصتی برای انجام عمل خیر یا جبران شری ندارند و اعمال خود را با خود می برند اما شهید در لحظه اول بخشیده می شود و این تفاوت دیگر شهادت با مرگ است.

فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لا کفّرن عنهم سیئاتهم و لادخلنهم جناتٍ تجری من تحتها الانهار ثواباً من عند الله و الله عنده حسن الثواب (195آل عمران)

  (آنان که از وطن خود هجرت کردند و از دیار خود بیرون رانده شدند و در راه خدا رنج کشیدند، جهاد کردند و کشته شدند، همانا بدی های آنان را می پوشانیم و آنان را به بهشت هایی که از زیر درختان آن نهرهای آب، جاری و روان است، داخل می کنیم و این پاداشی است از جانب خدا و پاداشی که از جانب خدا باشد نیکوست.) 

قال النبی(ص) :

فاذا ودَّعهم اهلوهم بکت علیهم الحیتان و البیوت، تخرجون من ذنوبهم کما تخرج الحیة من سلخها.

(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص347)

 چون رزمندگان با اهل و خانواده خود خداحافظی کنند، ماهی ها و خانه ها، بر آنها می گریند و از گناهان خود خارج می شوند، همانگونه که مار، از پوست خود خارج می شود.

امام صادق(ع) : من قتل فی سبیل الله لم یعرفه الله من سیئاته ( وسایل الشیعه، ج11، ص9)

 کسی که در راه خدا به شهادت نائل شود، هیچ یک از گناهان و بدی هایش به او ارائه نخواهد شد یعنی از همه آنها چشم پوشی خواهد شد.

و آیه" ان لا خوف علیهم و لا هم یحزنون" (170آل عمران)

که به شهیدان بشارت می دهند که از گناهان گذشته خوفی نداشته باشند. زیرا خداوند گناهانشان را با شهادت پاک می سازد.

و در حدیثی دیگر از پیامبر(ص) سوال شد که چرا شهید مورد آزمایش و سوال واقع نمی شود؟ پیامبر(ص) فرمود زیرا شهید در زیر برق شمشیر، آزمایش خود را به پایان رسانده است.

و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم(آیات 6-4 سوره محمد )

  یعنی کسانی که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را ضایع نگرداند و آنان را به سعادت هدایت کند و امورشان را اصلاح نماید و به بهشتی که قبلاً مقامات آن را به آنها شناسانده است، واردشان می سازد.

در آیه ای دیگر می فرماید :

و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجراً عظیماً( 74سوره نساء).

و کسی که در راه خدا جهاد کند و در راه خدا شهید گردد، یا پیروز شود، پاداش بزرگی به اوعطا خواهیم کرد.

در آیه دیگری خداوند پیروزی یا شکست رزمندگان و شهید شدن یا نشدن آنها را یکی از دو نیکی قلمداد می نماید.

قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین و نحن نتربص بکم ان یصیبکم الله…  (52 سوره توبه)

 بگو آیا درباره ما جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید. یا به شهادت می رسیم و یا پیروز می شویم. در هر حال خداوند خون شهید را تضمین کرده و آن را هدر نمی داند.


...اینها آیات و روایاتی ست که جایگاه و عظمت مقام شهیدان را مشخص می کند. در بیان مقام و درجات عالی شهدا و در آیات و روایاتی نیز به اجر و جایگاه جهاد و جهادگران را اشاره می کند.

رسول گرامی اسلام فرمودند :

نیروهای رزمنده هنگامی که تصمیم به شرکت در جنگ می گیرند، خداوند مصونیت آنها را از آتش تضمین می کند. و چون آماده جنگ شوند، فرشتگان به وجود آنها افتخار می کنند. هنگامی که با خانواده خود وداع می کنند ماهی ها و خانه ها گریه می کنند و از گناهان خود خارج می شوند همان گونه که مار از پوست خود خارج می شود. خداوند چهار هزار فرشته را برآنها می گمارد تا از جلو و پشت سرآنان را محافظت نمایند. کار نیکی انجام نمی دهند مگر اینکه مضاعف شود. در مقابل هر روز در جبهه ثوابی برابر عبادت هزار مرد عابد … برای ایشان می نویسند. چون با دشمن روبه رو می شوند قلم همه اهل دنیا از درک ثواب آنها عاجز است. و چون به مبارزه با دشمن می ایستند و تیرها را آماده نشانه رفتن به دشمن می کنند و با یکدیگر درآویزند. فرشتگان بال های خود را بر سر آنها می گسترانند و برای پیروزی و ثابت قدمی آنها دعا می کنند. هنگام ضرب و زخم، همسر بهشتی و نعمت های الهی بر او فرود می آید. مرحبا به روح پاکی که از بدنی پاک و مطهر خارج شد، بشارت باد بر تو کرامت ها و نعمت هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است و بر قلب هیچ کسی خطور نکرده است.

(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص248 و 249)

     در قرآن نیز آمده است

 لاَّ یَسْتَوِی الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُوْلِی الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً وَکُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا ﴿۹۵﴾نساء

مؤمنان خانه‏ نشین که زیان‏ دیده نیستند با آن مجاهدانى که با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى‏ کنند یکسان نمى‏ باشند خداوند کسانى را که با مال و جان خود جهاد مى‏ کنند به درجه ‏اى بر خانه ‏نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده (پاداش) نیکو داده ومجاهدان را بر خانه ‏نشینان به پاداشى بزرگ برترى بخشیده است  
   

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
(۲۳سوره احزاب)
(از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند
بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده ‏اند
(.


  در قرآن، در آیات مختلفی سخن از جهاد و وصف مجاهدان و پاداش آنان به میان آمده است و حتی خداوند به جهادگران بیدار سوگند یاد کرده است و فرموده: سوگند به اسبان دونده (مجاهدان) در حالی که نفس زنان پیش می رفتند، سوگند به افروزندگان جرقه آتش(در برخورد سم هایشان با سنگ های بیابان)، سوگند به هجوم آوردندگان سپیده دم،(که آنچنان بر دشمن هجوم سریع می برند) که گرد و غبار به هر سو پراکنند،(ناگهان) در میان دشمن ظاهر شدند.

از اینجا روشن می شود که جهاد آنچنان عظمتی دارد که حتی نفس های اسب های مجاهدان، شایسته سوگند است. و همچنین جرقه های ناشی از برخورد سمشان به سنگ ها و گرد وغباری که در فضا پخش می شود. آری گرد و غبار صحنه جهاد هم پرارزش است.

وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ( آیه 207 سوره بقره)

بعضى از مردم جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند، و خداوند نسبت به بندگانش مهربان است.


رسول اللّه(ص): «مَثَل المُجاهِدینَ فِى سَبیلِ اللّهِ کَمَثَلِ القائِمِ القانِتِ لا یَزالُ فى صَومِهِ وَ صَلاتِهِ حتّى یَرْجِعَ إلى أهلِهِ». (مستدرک الوسائل، ج 2, ص 243.)

پیامبر اکرم (ص) فرمود: «مثل مجاهدین در راه خدا، مثل کسى است که قائم و قانت (در حالت قیام و قنوت) باشد و همیشه در روزه و نماز بوده باشد، تا آنگاه که به سوى اهل و خانواده خویش بازگردد.
 

امیر المؤمنین (ع) فرمود: جهاد درى از درهاى بهشت است که خدا آن را براى دوستان ویژه خویش گشوده است و آن، پوشش تقوا و زره محکم خدا و سپر مطمئن او است.

أمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ الْمَوْتُ طَالِبٌ وَ مَطْلُوبٌ لَا یُعْجِزُهُ الْمُقِیمُ وَ لَا یَفُوتُهُ الْهَارِبُ فَقَدِّمُوا وَ لَا تَتَّکِلُوا فَإِنَّهُ لَیْسَ عَنِ الْمَوْتِ مَحِیصٌ إِنَّکُمْ إِنْ لَمْ تُقْتَلُوا تَمُوتُوا وَ الَّذِی نَفْسُ عَلِیٍّ بِیَدِهِ لَأَلْفُ ضَرْبَةٍ بِالسَّیْفِ عَلَى الرَّأْسِ أَهْوَنُ‏ مِنْ مَوْتٍ عَلَى فِرَاش‏.

امیر المؤمنین (ع) فرمود: مرگ به دنبال برخی بوده و برخی دیگر خود به استقبال مرگ می روند! آن که در خانه نشسته نمی تواند مرگ را به زانو درآورد و گریزنده از جنگ نیز نمی تواند خود را از او پنهان کند. پس بشتابید و منتظر یکدیگر نباشید؛ زیرا راه فراری از مرگ نیست. اگر کشته نشوید، خواهید مرد و سوگند به خدایی که جان علی به دست او است، هزار ضربه شمشیر بر سرم، آسان تر از جان دادن در بستر است.

 

در آیه 75 سوره نساء دعوت به جهاد بر اساس تحریک عواطف انسانی می باشد. در این آیه خداوند می فرماید: و مالکم لاتقاتلون فی سبیل اللّه و المستضعفین من الرّجال و النّساء و الولدان

چرا شما در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکان مظلوم و بی دفاعی که در چنگال ستمگران گرفتار شده اند مبارزه نمی کنید؟

 

امام راحلمان در رابطه با جایگاه جهادگران و ملاک بودن جهاد در راه خدا فرمودند: به همه مسئولان کشورمان تذکر می‌ دهم که در تقدم ملاک ها، هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست و همین تقدم ارزشی و الهی باید معیار انتخاب و امتیاز دادن به افراد و استفاده از امکانات و تصدی مسئولیت ها و اداره کشور و بالاخره جایگزین همه سنت ها و امتیازات غلط مادی و نفسانی بشود، چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح، چه امروز و چه فردا...

 

میدان جهاد برای مؤمنان، میدان اظهار عشق به محبوب و میدان پایداری و مقاومت و پیروزی است و چون رزمندگان و شهدای دفاع مقدس با اعتقاد به ارزش‌های اخلاقی، اهداف الهی و دینی و برای حفظ ارزش ها و خاک کشور به جهاد پرداختند، اسرای ما آزاده، مجروحان ما جانباز و کشته‌ شدگان ما شهید محسوب می‌شوند.

.... حال که با بصیرتی بیشتر عمل و جایگاه رزمندگانمان و به خصوص جایگاه شهیدانمان را مروری کردیم، به اقدامات سوال برانگیزی که اخیرا" به صورت روال درآمده است می پردازیم.

در سال های اخیر شاهد این بوده ایم همه نهادها وسازمان ها برای گنجاندن نام کشته شدگانشان در زمره شهیدان، درحال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند! آتش نشان، خبرنگاران، محیط بانان و جنگلبانان و...

آش تا جایی شور شده که درقضایای فتنه 88 اغتشاشگران کشته شده مثل "ندا آقا سلطان" ها را که دشمنان درغرب برایش به اسم شهید چه شو ها که راه نیانداخته بودند، را هم می خواستند برایش دربنیاد شهید کارت شهادت صادر کنند که با مخالفت شدید مواجه، و منصرف شدند.

اخیرا" هم که بحث کشته شدگان مظلوم منا را مطرح کرده اند و تاجایی هم کارشان را پیش برده اند.

 

قابل انکار نیست که عزیزان شجاع و جسور آتش نشان برای نجات جان دیگران، جان خود را به خطر می اندازند ولی ارزش جهاد شهیدان و پذیرفتن مرگ آگاهانه به سوی خدا و در راه خدا با هیچ چیز قابل مقایسه نیست! هرچند کار  آن عزیزان نیز نوعی ایثار است و اتفاقی هم که در منا افتاد، سخت دلخراش بود اما به هیچ وجه صحیح و قابل پذیرش نیست که با عادی کردن اطلاق نام شهید حتی به هر  به ناحق کشته شده ای، جایگاه اصلی شهدا را فراموش کنیم!

  البته قابل انکار نیست که خداوند خود در احادیث مختلف از کسانی نام می برد که اجرشان را برابر اجر عمل شهید می داند مانند زنی که بر زندگی با همسر بدخلق خود صبوری کند، یا کسی که برای کسب روزی حلال اگر از منزل خارج شود و در این مسیر فوت کند، اجر شهید را برده است یا زنی که خوب همسرداری و تربیت فرزند کند، یا حتی کسی که عاشق شود و در این مسیر خودداری و صبوری کند و به گناه دست نزند، اگر در این حال بمیرد به درجه شهید دنیا را ترک کرده است. 

  رسیدگی به خانواده های این جان باختگان که عزیزند و گرامی، هم وظیفه دولت است و هم لازم و ضروری و اقدامات صورت گرفته اخیر نیز جهت نامگذاری خبرنگاران یا آتش نشانان یا کشتگان منا و... بنام شهید جهت التیام دردهای بازماندگان است بنیاد شهید با پذیرش این موارد، باعث می شود که نام و جایگاه و معنای حقیقی شهید راه خدا و جهادگر فی سبیل الله لوث و مخدوش شود!

 بنابراین لازم و ضروری ست که بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه ها تجدید نظر کرده تا درعین حال که جایگاه عزیزان آتشنشان یا خبرنگار یا ... محترم شمرده می شود، به عنوان و معنای شهید و جانباز نیز خدشه ای وارد نشود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
شهید همنشین رسول الله و اهل بیت اوست.
سلام بر شهیدان دفاع مقدس
سلام بر مدافعان حرمین و شهدای حرم
سلام بر کسانی که در انتظار شهادت هستند
مرگ بر وهابیت و داعش
مرگ بر حکومت آمریکای لعین و انگلیس و اسرائیل جنایتکار
سلام برشهیدان....فریادرسی نیست.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برادر عزیز ضمن تشکر ازدقت نظرجنابعالی ولی جا داشت مطالب جالب وخواندنی را به مقامات کشوری ولشکری تقدیم می کردید ما که دستمان کوتا وخرما برنخلیل ومدینه گفتی کردی کبابم ازاین فبیل چیزها

...

حرف هاتون درست .

ولی این همسنگران قدرت بدست بودند که قانون بر ضد رزمندگان و

ضد جانبازان 5 % به بنیاد تحمیل کردند .

و قانون طرح جامع خدمات رسانی به کارمندان را وضع کردند و برای خودشان جشن

ثروت گرفتند ؟!

...

سلام
اقای خاکپور اگر صلاح می دانید لطفا مختصری از زندگینامه خودتون را برای ما بنویسید.
متشکرم
...

برگرد دنبال وبلاکم تا روشنی بینی .

و بگرد در آرشیو فاش نیوز که همه اسرارم را بایگانی دارد .

تعداد دندونامو هم خاطره نوشتم .

...


...


قیمت یک سناریو 2 میلیون دلار .

قلم مونو تیز کردیم منتظر می مانیم .

...


...

بگرد دنبال وبلاکم تا روشنی بینی .

املای نا نوشته غلط ندارد .

ببخشید اشتباه تایپی بود .

...
خوب است خوب است خوب. دستتان درد نكند ولي گويا خاك مرده بر مسئولين بنياد ريخته اند. در جايي كه نتوانند عملكرد منفي خود را با استدلال پاسخ دهند مي گذارند مرور زمان آن را به فراموشي بسپارد. انتقادات بسياري در اين ايام از بنياد ، شهيدي و عملكردشان شده و سوالهاي متعددي مطرح شده است ولي دريغ از يك پاسخ به افكار عمومي و ايثارگران.
بنام خدا
چندی بود که منتظر چنین نذکر زیبائی بودم حدیت : هنگام حرکت رزمنده بطرف میدان . ویا اولین قطره خون شهید کفاره تمام گناهانش است . این حدیت که هنگامیکه شهید یا جانباز بواسطه زخمی شدن هنگام افتادن بر روی زمین ملائک بال خود را بر روی زمین می گسترانند . و......... این نوشته مرا به حال و هوای دوران زندگی انسانیم برد که در ان فضا غیر از رضای معبود عملی از انسان ساطع نمیشد . بیقراریهای شبانه که حتی با نماز شب ارام نمیشد و بسراغ پاک نمودن خاک پوتین همرزمان میرفتی . با سیاسیون و سردارانی که روزی نیروی شما بودند چگار ؟تازه اگر هم هزار بار هم نامه و ایمیل و جمیل برایشان بفرستی اگر از سنک جواب گرفتی از انان هم جوال میگیری حال هم که همه اقایان احساس تکلیف نموده و در فکر مجلس شورای اسلامی . ........ هستند و با تلبته برخی از دوستان از ساختن فرودگاه در روستای ۷۰ خارواری .و .........در حال مبارزه با......... میباشند
فقر و نداری سخت و کمر شکن است « اللهم انی اعوذبک من الفقر»
و یا در فرازی از دعای هشتم سید الساجدین علی ابن الحسین در صحیفه سجادیه می فرمایند «خدایا دینم را با فقر ضایع مگردان»
شاید عزیزان سایت بهتر از هرکس از گرفتاری حقیر اگاهند اما یاد اوری ان روزها در قالب فیلم و سخن نوشته و حل مشکلات خلق الناس در حد توان . بعضا تمسک به قران و استعینوا بالصبر و الصلاه و توکل بان یگانه بی همتا در راستی فمنهم من قضی نحبه فمنهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا باشد تنها راه ادامه ان مجاهدت یقیننا خداوند مهربان بندگان خود را تنها نمیگذارد
نوشته شما حقیر را جدا منقلب نمود خدا را شکر خواهش می نمایم در هنگام سختی این دعای قرانیه را با خلوص نیت بخوانید انشالله خدواند بزرک گشایش خیر می فرمایند
لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین
خدایی جز تو(الله)وجود ندا د پاک و منزهی و بدرستیکه من از ظلم کنندگان به خود هستم

برادر عزیز مسولین بنیادشهید چه میدانند توسایت چه خبراست مگر آن آقایان وقت گرانبهای خودشان صرف خواندن دردهای منو وتو میکنند
ای برادرایناخودشونو زحمت نمیدن بیان این مطالبوبخونن که درک کنن شهیدومقامشونو .شکمشون سیر سیره .
چگونه سهام ايثارگران در نيروگاه دماوند را تصرف كردند
شرکت برق دماوند: شرکت تولید نیروی برق دماوند در تاریخ 2/5/87 تاسیس شده و در اداره ثبت شرکتهای شهرستان پاکدشت به ثبت رسیده است. شرکت توانیر مالک اولیه و سهامدار بوده که به تدریج آن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل نموده است. موضوع فعالیت شرکت تولید و فروش انرژی برق در چارچوب ضوابط و مقررات بازار برق به اشخاص حقیقی و حقوقی و بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه و … است. این شرکت در سال 93 سود خالصی معادل 2480276 میلیون ریال داشته که نسبت به سال قبل 77 درصد افزایش داشته است. نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی ایران است که در دو فاز راه اندازی شده است. فاز اول دارای 12 واحد گازی با ظرفیت هریک 159 مگاوات و فاز دوم شامل 6 واحد بخار با ظرفیت هریک 160 مگاوات است. ظرفیت تولید و آمادگی به ترتیب 1554 و 1731 مگاوات و ظرفیت نامی سال 93 برابر با 2868 مگاوات بوده است. همچنین راندمان این نیروگاه 45.5 درصد است.

در صورتهای مالی حسابرسی شده سال 93 این شرکت آمده است که شرکت تولید نیروی برق دماوند در تاریخ 1/8/93 مبلغ 5000 میلیارد ریال تسهیلات مالی با کارمزد 28 درصد و با سررسید یک ساله از موسسه مالی اعتباری کوثر دریافت و در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده و اصل تسهیلات و سود تضمین شده را به حساب بدهکار بنیاد منظور نموده است. بنیاد بازپرداخت اصل و فرع تسیهلات مزبور را در سررسید تضمین نموده است.
با سلام لعنت خدا به کسانی که مسیرفرهنگ ایثاروشهادت را بسمت دنیای مادی ودنیوی کج کردن ودر درجه اول خود خانوادهای ایثار گر وشاهدمقسرن
بنـــــــــــــام خدا
ســـلـــــامـــــے به وسعت قلب پاڪــــت شهیدمـعززحـــاج امیــــنے وهمه شهــداےهشت سال دفاع مقدس،وســلـــامےازجنس سلــــامهـــای رسوݪ خدابه امـــام شهداخمـــــنیےکبیـــر،
ســــالیان متـــمادے است ڪــــه این تصویـــربردیواره قلب من نقش بستـــه وچنان عـــــلاقه وافـــرےبه این تصویـــردارم که آنـــرابردیــــواراتاقم هــــم نصب نموده ام بـــاتوجه باینڪــــه من تصــویرشهیدزیــــاددیده ام،وتصـــویرجنـــازه شهیــدزیـــاددارم ازقبیـــل تصویـــرپــــدرعـــزیزم ڪــــه اوهــــم غـــرق درخـــون بودتصــــویــــربــرادرعزیزم ڪـــــه فرمانده گردان حضرت امیربودوزمــــانےڪـــه میخواست تانکهـــای مهــــاجم عملیات بدرراشکارکندوآنقدردلسوزبیت المال بودبخاطراینڪـــــه گلوله هدرنرودآنقـــدرتمرڪــــزگرفت تاتانڪ هم همزمان شلیڪ ڪــــردوپیکرنازش راباخودبردوتنهـــاساعدپاهـــایش راتوانستیم جهت خاکسپاری بیاوریم،وخیلــــےتصاویردیگــــرازدوستانم وهمشهــریانم.امـــااین تصویرگــــوئےکمـــےمتفاوتتراست گــــوئےباانسان خیلــــی زودعجین میشودباتوجــــه باینڪــه مــــن ازنـــزدیڪ لیاقت زیارت ایشان رانداشتم وازدواستان متفاوت هستیم ودردوتیپ متفاوت بوده ایم ایشـــان محمــدرسول الله ص بوده من قمربنےهاشم ولےیجورائےانگارسالهاست همـــدیگررامیشناسیم وباهم یکجـــابوده ایم،این تصویـــرآنقدرجــــذاب است وآنقدرانسان رابه تأمــــل وتفڪــــرفرومیبردڪــــه صادقانه اشڪ انسان راسرازیـــرمیڪندوآدم رامنقلب میکندامیدوارم آنهــــائےڪــــه وظیفه شــان رسالت زینبــــےبودوماندندتابعدازشهداادای دین کنندبیشتـــردرخصوص مڪـــتب شهداڪــــارکنندتاجوان امروزےمااین تصویــرراالگـــوےزندگےخویش قرارداده ڪـــه طبعـــااگراینگونـــه انقلـــــاب رابیمــــه کرده ایـــــم.وتعـــرضــےبه ارڪـــــان نظـــام ازهیچ گوشه اےامڪــــان نخواهدداشت ،جوان امروزےمادرشرایط جنگ نرم ڪه متأسفانه مجددهمـــه دنیاعلیه مابسیج شده اندنیــــازبه الگـــوجهت زندگـــی داردوچه الگــــوئی بهترازتصویـــرشهیدحاج امینی وشهــــدای مظلوم دیگـــر.خــــــــــــدایــــاماراشـــرمنده شهــــدامکــــن.
ساعت 3 و نیم بامداد است و تمام خانه های محل خاموشنند و سیاهی شب چترش را بر بام شهر گسترانده و سکوت که در این زمان حکفرمائی می کند.
مردم خوابند و خواب می بینند اما من باز هم بیخواب شده ام و در نهایت تاسف از پشتیبانی اینترنت شرکت اطلاع دادند که تا24 ساعت اینترنت نداریم و من ماتم زده مانده ام تا سپیده صبح چگونه سر کنم اولین گزینه ام نوشتن بود ، پس رفتم پشت کیبورد ، حال چه بنویسم ؟ گفتن مشلات نه فایده ای دارد و نه موثر است اصلا" در تردیدم که روابط عمومی بنیاد این دلنوشته ها را می خواند؟
من خودم فارغ التحصیل رشته روابط عمومی هستم و در این قسمت یا واحد ، باید محل بازخورد مراجعین بوده و( فیت بک ها)جمع آوری و در اختیار هر حوزه قرار دهند تا آن واحد خود را مستلزم پاسخگوئی بدانند.
در همین سکوت بامدادی اگر کمی گوش فرا دهید در خانه هایی صدای سرفه جانبازان شیمیائی را میشنوید که از اینکه بتواند نفس بعدی خود را بکشد مطمئن نیست.
این همه خرج انتخابات شد ، که حد و مرزی هم است هم نیست بعضی مواقع ضروری است و تنها مختص کشور ما نیست .
در همین آمریکا یک جمهوری خواه میلیاردر بنام دونالد ترامپ وارد عرصه انتخابات شده او حتی هواپیمای شخصی دارد حرف هایی میزند که از چنین پایگاهی چنین سخنانی بعید است و آنقدر به پیروزی خود اطمینان دارد که سفر خود به اسرائیل را لغو و گفته پس ورود به کاخ سفید ، به اسرائیل سفر خواهد کذد اما رقیب جدی او هبلاری کلینتون است از اردوگای دمکرات ها مدعی این مقام است ، البته تا کنون چنین حرفی زده نشده ولی خانم کلینتون به خود می گوید وقتی یک سیاه پوست به کاخ سفید می رود پس زنان هم می توانند رئیس جمهورشوند
شما فقط تضادها و تناقض ها را بشمرید متوجه خواهید شد اصلا آمریکا بدست ثروتمندان آمریکائی اداره می شود و شرکتها بزرگ که عمدتا" دست جمهوری خواهان است هنوز پیمان زیست محیطی کیوتو را امضاءنکرده و به استخراج ذغال سنگ که سوخت فسیلی است را هم ادامه می دهدو هزاران تن مواد آلاینده را وارد جو می کنند
عزیزان هموطن از اینکه 7 اسفند دو انتخاب مهم را انجام داده اید حضور پر رنگ و پر صلابت داشتید از تک تک شما سپا سگزاریم .
خدا شاهده اصلا متوجه نشدم کجا دارم می نویسم ناگهان این جملات تو ذهنم آمد و منم به رشته تحریر آورد .
مثلا" اصلا" اسم آمریکا تو ذهنم نبود من یک خط رفتم دیگه ترمز بریدیم .
حال ببینید روسای جمهور یا سناتورهای ایالات متحده همه از خانواده متمول هستند در حالیکه در کشور ما یک فرزند آهنگر رئیس جمهور می شود.
اینجا کشور امام زمان (عج) است و آسیبی نمی بینی اشاره کردم طیف های مختلف وارد انتخابات شدند و مردم هم به آنها رای دادند نشان داده در همه این سالها هر دوره با یک (تز) جدید رای می دهند.
خوب این هم کاملا" طبیعی است و هر نسل مقتضیات زمان خو د رامیطلبد
پس به پیش بسوی آینده تا نسلهای بعدی ما بتوانند چنین نسلی را آزموده وکم خطا پیش ببرد
. ساعت 6 و 20 دقیقه و هوا روشن شده.(به امید صبح ظفر)
دست نویسنده محترم درد نکند. دوستان اگر اجازه بفرمایند چند مطلب را به این نوشته اضافه می کنم و آن اینکه ، حضراتی که دنبال این مسائل هستند قصد و نیت شان لوث کردن شهید، جانباز، ایثارگر و خانواده شهید است. اینها میخواهند با این اعمال به جامعه بی خبر نشان دهند که هر چه در جامعه هست مال شهید است. انواع قوانین برای ایثارگران و خانواده شهدا و غیره تصویب می کنند اما در عمل حتی به 10 درصد آنها نیز عمل نمی کنند و فقط قصدشان در بوق کردن و بدنام کردن است و لاغیر. البته شاید برخی ناخواسته این کار را بکنند و بقول مقام معظم رهبری که در مورد نفوذی ها فرمودند شاید فردی با چند واسطه نفوذی شود و خودش هم نداند و حرفهای معاندین و دشمنان را بزند، شاید این افراد نیز همین گونه باشند.
- مطلب دیگر اینکه مگر قرار نیست طبق گفته رئیس سازمان حج برای کشته شدگان عزیز و مظلوم منا از طرف دولت منحوس عربستان دیه پرداخت شود، خوب این دیه ها کجا خواهد رفت ضمن اینکه مگر برای خون شهید دیه میدهند؟
نکته بعدی اینکه هرچقدر هم از این حرفها بزنیم به جایی نخواهد رسید که نه رئیس محترم بنیاد شهید گوشش بدهکار این حرفهاست و نه سایر مسئولین و دولتی ها، و صرفا در مواقعی که شما فرمودید آن هم فقط به نیت اینکه ثبت وقایع کنند که ما چنین کردیم و چنان گفتم ، فقط حرف میزنند و نیت خیری در کارشان نیست.
مرگشان باد . بیشمار
سلام افرین به این حوصله شهید گمنام . سردرد و ............................. اجازه نوشتن نمی دهد . فقط سال خوشی را برای تمام اصحاب فاش نیوز ارزو می کنم مخصوصا شهید گمنام با این دل نوشته های از دل ایثارگران موفق باشید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi