شناسه خبر : 42776
سه شنبه 04 اسفند 1394 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید حیدری درگذشت

فاطمه سرکهکی مادر اولین شهید خرمشهر مهمان فرزند شهیدش شد

فاش نیوز - با یک دنیا تأثر و اندوه مطلع شدیم مبارز و رزمنده نستوه بانو فاطمه سرکهکی همسر مبارز انقلابی حسین حیدری و والده شهید والامقام سردار بسیجی پاسدار حیدر حیدری اولین شهید خرمشهر که چندی پیش به دلیل عارضه کلیوی و ریوی با توجه به وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شده بود، دارفانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافت.  
مرحومه فاطمه سرکهکی در طول مبارزات سیاسی در کنار همسر مبارز و انقلابی خود مصایب بسیار و طاقت فرسایی را تحمل نموده و با روحی بزرگ همچنان مقاوم و تا زمانی که یارای سخن گفتن داشت بر تمامی مصیبت‌ها و بی‌مهری‌ها همواره صابر و خداوند بزرگ را شاکر بود.
مراسم وداع با این مادر بزرگوار در روز سه شنبه مورخه: 4/12/94 مقارن با ساعت: 8 صبح با حضور مسئولین لشکری و کشوری، همرزمان، بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس از مقابل منزل ایشان واقع در نشانی: تهران؛ میدان رسالت، خیابان نیروی دریایی، خیابان مردانشاه، پلاک 18 برگزار خواهد شد.
رهپویان راستین انقلاب اسلامی باحضور خود در مراسم تشییع و بزرگداشت این بانوی مجاهده، از خدمات صادقانه و خالصانه ایشان تجلیل و قدردانی بعمل خواهند آورد.

 

 

لازم به ذکر می باشد در دامان پاک این مادر هفت فرزند تربیت و تعلیم یافته، یکی از فرزندان این مجاهد و رزمنده گرانقدر به فیض شهادت نائل آمده و نام خود را در کتاب زرین مفاخران و ناموران ایران زمین ثبت نموده و سه فرزند پسر و یک فرزند دختر ایشان با داشتن سابقه ایثار و رشادت به کسب درجه جانبازی مفتخر گردیدند.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اللهم اشف کل مریض؛ یا من اسمه دواء و ذکره شفا. خدیا یه حق فاطمه الزهرا>«س» ایشان و همه بیماران را شفاءبده (آمین یا ارحم الراحمین)
توافق برجام آغاز گام ها یا پایان راه
برنامه اقدام مشترک ایران و 6 قدرت جهانی با توافق برجام به پایان رسید و در خوشبیبانه ترین اتفاق شاهد رفع تحریم های حوزه هسته ای بودیم.
اما این توافق تاچه اندازه به روی زندگی قشر متوسط جامعه تاثیر مثبت خواهد داشت و آیا سفره های خالی مردم میتواند به تمام اعضای خانواده یک غذای سیر دهد؟
حال از چند منظر به برجام بپردازیم .
این مذاکرات پروسه فشرده و نفسگیری داشته که به سر انجام رسید.
حال شما را به چند نکته کلیدی در توافق برجام دعوت می کنم که کمتر از آن سخن گفت:
- بر اساس ماده 1 مقدمه تعهدان طرفین هر چند گام به گام است ، اما به شکل همزمان نیست و در اکثر موارد تعهدات 5+1منوط به اقدامات اولیه ایران است
- بر اساس مقدمه 10 مقدمه برجام ،قضاوت اجرای برجام با آژانس و نهایت شورای حکام است که کشورهای غربی در آن اکثریت داشته و ایران عضو آن نیست.
- بر اساس ماده 5 توافق ، نتیجه انجام توافق انجام گرفته شده برای ایران در برجام باعث تعلیق و لغو تحریم هاست و نه به حصول این توافق به عبارت بهتر تعلیق تحریم ها منوط به انجام تعهدات ایران است.
غنی سازی ،تحقیق و توسعه غنی سازی و ذخائر
- بر اساس ماده 1 توافق انبار کردن تمام تجهیزات مربوط به غنی سازی شامل پمپ و لوله ها بر اثر توافق در جائی که خود سانتر فیوژها انبارشده است محدودیتی غیر معمول است .
- نظارت آژانس برقطعه سازی مطابق توافق اقدامی فرا پروتکلی می باشد .
- بر اساس ماده 4 توافق از این پس تا هشت سال هیچ سانتر فیوژی در کشور ساخته و نصب نمی شود جز برای سانترفیوژهای از کار آفتاده.
- بر اساس ماده 5 توافق تاسیسات فردو به یک مرکز هسته ای ، فیزیکی و فن آوری تبدیل خواهد شد.
- اما یک نکته مهم و کلیدی مورد توجه قرار نگرفته و آن این است که چرخش سانترفیوژها بدون غنی سازی هیچ ارزش فنی ندارد و اگر این چرخش با هدف تحقیق و توسعه باشد نیز در توافق منع شده که خود جای سئوال دارد.
حال که اکثر مردم از برجام مطلع هستند اما کسانی که هنوز این شرایط را نمیدانند و اگر مجالی هست در چند خط توافق برجام را اشاره ای کوتاه داشته باشم.
تحت این توافق ایران ذخائر اورانیوم غنی شده را توسط خودش پاکسازی خواهد کرد و ذخیره سازی اورانیوم با غنای 98 در صد قطع می کند و مقدار سانترفیوژها را حدود دو سوم و حداقل 15 سال کاهش می دهد .
برای 15 سال بعد ایران موافقت کرده اورانیوم بیش از 3/67 در صد غنی سازی نکند یا تاسیسات غنی سازی اورانیوم جدید با آب سنگین جدیدی نسازدفعالیت های غنی سازی به مدت 10 سال به یک تک ساختمان که از سانتر فیوژهای نسل اول استفاده می کند محدود خواهد بود.
دیگر تاسیسات نیز طبق پروتکل الحاقی آژانس بین المللی
انرژی اتمی(IAEA) به تمام تاسیسات اتمی ایران دسترسی منظم خواهد داشت .
و بر همین نکاتی که برشمردم ایران از تحریم های شورای امنیت ، اتحادیه اروپا و ایلات متحده آمریکا بیرون آمده و هر چه به جلو رویم با اتخاذ دیپلماسی درون گرا گشایش هایش افزوده خواهد شد . یا حق
مرتضی جان سلام . حالت بهتر شد . انشااله که هیچ وقت بدنت و روحت غم نداشته باشه .

این متنی که نوشتی ؛؛؛؛ حضرت عباسی چه ربطی به طلب آمرزش واسه این مرحومه عالیقدر داشت . خدا پدرو مادرت رو بیامرزه .
روح مادرگرامی شادباد.اللهم صل علی محمدوآل محمد..باآرزوی سلامتی بازماندگان این مادرگرامی وتمامی مادران وخاندان شهداءوجانبازان گرانقدرالخصو ص جانبازعزیزدکترساقی.
بنام خدواند بخشنده مهربان
خدواند بزرگ این شیر زن را با صالحین . صادقین . صابرین و شهدا محشور فرماید
بسم الله الرحمن الرحیم
رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ
پروردگار ما ، مرا و پدر و مادرم و همه مؤمنان را در روز حساب بیامرز
خداوند رحمتش کند. و به ایشان ان شاالله پاداش صبرشان را عنایت فرماید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi