شناسه خبر : 42815
یکشنبه 02 اسفند 1394 , 13:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خودداری کانون وکلا از اعمال سهمیه ایثارگران

کانون های وکلا امسال نیز از اعمال سهمیه ایثارگران به میزان 25 درصد وفق ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خودداری کرد.

فاش نیوز - کانون های وکلا امسال نیز از اعمال سهمیه ایثارگران به میزان 25 درصد براساس ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خودداری کردند به گونه ایی که پذیرش ایثارگران نسبت به سال گذشته محدودتر گردیده است که مقایسه این پذیرش با پذیرش سال قبل حکایت از این امر می کند.

به عنوان مثال پذیرش ایثارگران در کانون های وکلای مازندران از 2 نفر در سال قبل به  1نفر، همدان از 3 نفر به 1 نفر، قم از 3 نفر به 1 نفر، اردبیل از 8 نفر به 4 نفر، کرمان از 18 نفر به 1 نفر، در آزمون امسال رسیده است و کانون های زنجان و گلستان هم همانند سال قبل بدون پذیرش حتی 1 نفر و مابقی کانون ها هم تقریباً برابر با پذیرش سال قبل یا با اندکی تفاوت بوده است و چند کانون هم نامشخص بوده (آذربایجان غربی، بوشهر و اراک) که با قیاس با دیگر کانون های وکلا و این روند کاهش اعمال سهمیه ایثارگران بطور کل توسط آنان، یا بدون پذیرش بوده اند یا با پذیرش بسیار اندک 1 یا 2 نفر.

بطور کل پذیرش از سهمیه ایثارگران در آزمون امسال در مجموع با احتساب پذیرفته شدگان کانون وکلای مرکز که بیشترین تعداد رو به دلیل بالاترین پذیرش را بطور کل داشته (1000 نفر)، حدود 100 نفر از مجموع 2223 نفر می رسد و این یعنی کمتر از 5 درصد از 25 سهمیه مندرج در ماده 59 قانون خدمات رسانی جامع به ایثارگران! و این در حالی است که اگر طبق نص صریح ماده مذکور عمل می شد نه با تفاسیر ناموجه و مضییق، باید حدود 550 نفر از مجموع 2223 نفر پذیرش آزمون امسال به ایثارگران اختصاص می یافت و این چیزی نیست جز تعدی به حق مشروع و قانونی ایثارگران طبق قانون مذکور که دلیل آن را باید در تجری کانون های وکلا در عدم اعمال سهمیه بخاطر ضعف در کنترل و پیگیری های قضایی و ارتباطی نهادهای متولی ایثارگران دانست.

باید گفت که هر چند خوشبختانه نخبگان ایثارگر بسیاری داریم که در سطوح مختلف علمی درخشیده اند و عده بسیاری هم از این نخبگان علاوه بر مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثار، عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و مایه فخر و مباهات جامعه ایثارگران، اما این امر مبرز و مبرهن است که ایثارگران (رزمنده، جانباز، آزاده و بسیاری از فرزندان شهداء) به لحاظ سنی و موقعیت، قابل قیاس با جوانان تازه فارغ التحصیل دانشگاه در سن جوانی و شادابی و فراغ بال از بسیاری جهات نیستند که بخواهند در یک آزمون بسیار سنگین شرکت کنند و بطور یکسان با آنان برخورد و رفتار شود!؟ از اینروست که قانونگذار محترم به جهت تکریم ایثارگران آگاهانه از شرط اعمال 70 درصد سهمیه آزاد در ماده 59 قانون خدمات رسانی جامع به ایثارگران خودداری می کند و این در راستای اهداف کلی قانونگذار و در کل نظام مقدس ایران اسلامی در اشتغال ایثارگران به جهت پاسداشت از ایثارگرانی است که سرمایه زندگی خویش را یعنی جان و عمر خویش را برای این نظام مقدس و این مرز و بوم در زمانیکه لازم بوده و هست بدون چشم داشتی به میان آورده و اکنون حمایتهای قانونی و اجرایی برای پاسداشت و جبران اندکی از این جان فشانی و ایثارگری ها مقرر گردیده است.

حقیقت و واقعیت گویای آن است که زد و بندهای پشت پرده و اعمال نفوذها و بکارگیری روابط به جای ضوابط، حتی باعث دور زدن قانون به نفع صاحبان زر و زور و قدرت و نفوذ می گردد و مهم ترین هدف والای قانون که اجرای عدالت است به مسلخ پارتی بازی ها و مصالح و رجحان منافع و روابط کشانده می شود و در چنین شرایطی توقع و انتظار اجرای صرف قانون و حق و عدالت، طنزی تلخ بیش نیست؟ حال اگر متولیان مستقیم قانون نیز دچار قصور یا غفلت و خوش بینی بیجا در فرآیند اجرا و کنترل مؤثر قانون در چنین شرایط و وضعیتی گردند، نه اهداف قانونگذار از وضع قانون تحقق می باید، نه حق و عدالتی و نه اشخاص عادی مورد نظر آن قانون امید چندان به دستیابی حق و حقوق قانونی خویش و اجرای عدالت، خواهند داشت؟

اگر سیاست فشار از پایین (اعتراض ایثارگران) در کنار فشار از بالا (چانه زنی ها و پیگیری های هماهنگ قضایی و قانونی نهادهای متولی ایثارگران) در این مدت از اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص این ماده رو به موت (ماده 59) وجود می داشت، یقیناً کانون های وکلا چنین گستاخی و جسارتی را به خود در تفاسیر ناروا و اعمال های مغرضانه انجام نمی دانند و حداقل آن که زنگ هشداری برای آنان در توقف یا کند نمودن این حرکت خزنده شان تا تعیین تکلیف لایحه جامع وکالت می گردید.

امید آنکه هم در لایحه جامع وکالت بطور مشخص و کارامد سمیه 25 درصدی ایثارگران در آزمون های حقوقی تعیین گردد و راه هرگونه تفاسیر ناموجه و بالتبع اعمال سلیقه های ناروا در اعمال قانون بسته شود و هم با نظارت و کنترل بیشتر نهادهای متولی بر کانون های وکلا، این حرکت خزنده آنان در جهت حذف کامل ایثارگران ناکام بماند ان شاءالله.

جدول اعلام پذیرفته شدگان نهایی کانون های وکلای دادگستری بر اساس نوع سهمیه آزمون وکالت ۱۳۹۴

شماره

کانون

ظرفیت
اعلام شده

توضیحات

۱

مرکز

شامل استانهای تهران، سمنان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

۱۰۰۰ نفر

اسامی ۱۰۰۲ نفر بدون اشاره به نوع سهمیه آنان اعلام شده است.علت پذیرفته شدن ۲ نفر بیشتر از ظرفیت اعلام شده، تشابه رتبه ۳ نفر از پذیرفته شدگان عنوان شده است. ظاهراً 53 نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است.

۲

آذربایجان شرقی

۹۰ نفر

اسامی ۸۹ نفر از سهمیه آزاد و 1 نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۳

فارس و کهیلویه و بویراحمد

۱۱۰ نفر

اسامی ۱۰۴ نفر از سهمیه آزاد و ۶ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۴

اصفهان

۱۳۰ نفر

اسامی ۱۲۷ نفر از سهمیه آزاد و ۳ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۵

آذربایجان غربی

۴۴ نفر

اسامی ۴۴ نفر بدون اشاره به نوع سهمیه اعلام شده است

۶

مازندران

۷۲ نفر

اسامی ۷۱ نفر از سهمیه آزاد و 1 نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۷

خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

۶۰ نفر

اسامی ۵۶ نفر از سهمیه آزاد و ۴ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۸

گیلان

۵۰ نفر

اسامی ۴۵ نفر از سهمیه آزاد و ۵ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۹

قزوین

۵۰ نفر

اسامی ۴۹ نفر از سهمیه آزاد و 1 نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۱۰

خوزستان

۵۰ نفر

اسامی ۴۵ نفر از سهمیه آزاد و ۵ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۱۱

کرمانشاه و ایلام

۵۲ نفر

اسامی  ۴۶ نفر از سهمیه آزاد و ۶ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۱۲

همدان

۳۵ نفر

اسامی ۳۴ نفر از  سهمیه آزاد و 1 نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۱۳

قم

۳۰ نفر

اسامی ۲۹ نفر از سهمیه آزاد و 1 نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۱۴

کردستان

۴۰ نفر

اسامی ۴۰ نفر بدون اشاره به نوع سهمیه اعلام شده است

۱۵

گلستان

۴۵ نفر

همه پذیرفته شدگان از سهمیه آزاد هستند

۱۶

اردبیل

۵۰ نفر

اسامی ۴۶ نفر از سهمیه آزاد و ۴ نفر از سهمیه ایثارگران اعلام شده است

۱۷

مرکزی(اراک)

۲۵ نفر

اسامی ۲۵ نفر بدون اشاره به نوع سهمیه اعلام شده است

۱۸

بوشهر

۵۰ نفر

اسامی ۳۵ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده است و از ۲۵ نفر دیگر هم خواسته شده است که مدارک دال بر بومی بودنشان را ارائه کنند

۱۹

زنجان

۳۵ نفر

ظاهراً همه ۳۵ نفر از سهمیه آزاد پذیرفته شده اند

۲۰

لرستان

۳۵ نفر

ظاهراً ۳۲ نفر از سهمیه آزاد و ۳ نفر از سهمیه ایثارگران پذیرفته شده اند

۲۱

کرمان

۴۰ نفر

ظاهراً ۳۹ نفر از سهمیه آزاد و 1 نفر از سهمیه ایثارگران پذیرفته شده اند

۲۲

البرز

۱۰۰ نفر

اسامی ۹۵ نفر از سهیمه آزاد و ۴ نفر از سهمیه ایثارگران جمعا ۹۹ نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی  اعلام شده است و در مورد یک نفر باقیمانده تا ظرفیت اعلام شده برای این کانون در آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۴ توضیحی داده نشده است

۲۳

چهار محال و بختیاری

۲۰ نفر

فقط اسامی ۱۵ نفر از سهمیه آزاد به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده است

24

جمع کل

2223نفر

حدود 100 نفر از ایثارگران (کمتر از 5 در صد) و مابقی سهمیه به افراد عادی اختصاص یافته است.

 

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام اينها تمام سال بون كم وزياذسوالهارا مخصوصا دراستان فارس مي فروشند كسي را مي شناسم كه فقط با كمك ديگران كارشناسي گرفت ولي وكالت قبول شد مخصوصا فروش درفارس بيشتربه گوش مي رسد
قانون عزیز است است هرچند خلاف منافع ما. حرمت قانون را اگر شما متولیان و کارشناسان قانون رعایت نکنید اینده خودتان محکوم تبعات آن نخواهید شد؟ نقض قانون از همه ناپسند است ولی از شما ناپسندتر.
عزیز بزرگوار !!بنده خودم ایثارگرم واز داوطلبین امسال بودم واقعا این حرف های که دراین مقاله نوشته اید خیلی با واقعیت همخوانی ندارد درحقیقت باتوجه به اینکه سن همه ایثارگران بالا هست وفاصله زیادی با دوران تحصیل داشتند کارنامه های ضعیفی دارند ومتاسفانه یکی ازمشکلات کانون ها همین ضعف علمی ایثارگران است و درست هم نیست که شخص ایثارگر باسواد علمی کم وارد شغلی شود که سروکار با جان ومال مردم دارد .همین سال قبل رتبه های ایثارگران راببینید !!!!! خود من واقعا خجالت کشیدم وقتی دیدم این رتبه ها راو 6ماه مرتب درس خواندم تا اینکه یک رتبه قابل قبولی بدست آوردم ولی شما حتما انتظاردارید ایثارگر شب بخوابد صیح بیاید امتحان بده ووکیل یشه!!!!! نه عزیزم باید زحمت بکشیم.
آقای جانباز و آزاده
مساله روشنه: عدم اعمال ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران!
شما که حقوقی هستید مثلاً چه تفسیری دارید از این ماده!؟ حتماً تفسیر ناروایی که کانون های وکلا دارند که چنین می گویی!؟
استدلال مقاله کاملاً منطقیه و بین ایثارگران با وضعیت سنی و خاص خودشون با فارغ التحصیلان جوان تفاوت بسیاری است و هدف قانونگذار هم اشتغال ایثاران است در اینخصوص و بهمین خاطر شرط 70 درصد را در این ماده نیاورده برخلاف ماده 70 قانون.
در نهایت این سوال های من را جواب بدید تا بفهمید سوال و حرفتون درسته یا نه؟
آیا بعد از قبولی در آزمون وکالت، 18 ماه کارآموزی وجود ندارد؟آیا این مدت برای ایثارگران حذف شده؟ آیا بعد از طی مرحله کارآموزی، آزمون اختبار وجود ندارد؟ آیا آزمون سنگین اختبار برای ایثارگران حذف شده؟
خوب وقتی هم دوره کارآموزی بطور یکسان برای همه وجود دارد چه ایثارگر چه غیر ایثارگر، و هم آزمون سنگین اختبار فیلتر بزرگ علمی پیش رو برای همگان بطور یکسان اعمال میشه، باز هم بنظرتون عدم پذیرش ایثارگران بخاطر ضعف علمی، یک حرف منطقی است یا توجیه و بهانه ایی برای رد ایثارگران بدلایل پنهانی دیگر که ناشی روح حاکم بر کانون های وکلا و دیدگاهها و نگرش های آنان است؟
صادقانه بنگرید و پاسخ دهید. یاحق
با سلام احتراما اخیرا ماده 38 در مجلس تصویب وبرای اجرا به ستاد کل سپاه ابلاغ شد تا با تشکیل پرونده آزادگان بسیجی وسر باز سپاه هم بتوانند همانند ارتشی ها برابر ماده از 190حقوق ومزایایی بهره مند شوند ولی متاسفان ه سپاه بدون توجه به در صد جانبازی اعلام شده از طرف بنیاد شهید خود راسا با تحمیل هزینه های بسیار زیاد به این عزیزان اقدام به تشکیل کمیسیون بدوی وعالی نموده وبراساس ارای کمیسیون عالی تاکنون هیچ جانبازی حتی با 50 در صد جانبازی نتوانسته برای آن کمیسیون احراز جانبازی نماید . جای تاسف است سپاه به عنوان متولی این افراد این همه آنها را تحقیر می کند وتاسف بار تر اینکه درصد های جانبازی بنیاد را قبول ندارد آخر این چه مملکتی است که ساز مان ها همدیگر را قبول ندارند ، بابا مسئول تعیین صلاحیت در صد جانبازی بنیاد شهید وامور ایثار گران است ولاغیر . مثل اینه که اگرمن گواهی حضور در جبهه را از سپاه گرفتم برای سازمان محل خدمتم دو باره این ساز مان خودش از یک مسیر نادرست دیگر گواهی جبه صادر کند . من ماندم سپاه روز قیامت چه جوابی برای این افراد دارد
فرزند عزیز شهید سلام! من نگفتم عملکر کانون ها صحیح است کانون ها درحقیقت دو حق رانادیده گرفتن 1-تفسیر ناروا و تسری ماده 70به 59که یحث 70درصد را مطرح میکنندودوم اینکه همسروفرزندان جانیاز وازاده را جزو سهمیه نمی پذیرند واما من هم موافقم که دوره کارآموزی وجود دارد و امتحان اختبار هم هست امااگر یک بررسی اندکی کنیم می بینیم نتایج علمی ایثارگران در آزمون امسال متاسفانه خجالت آور است فقط در کانون مرکز اگر سهمیه نبود در خوش بینانه ترین حالت ازبین1000نفر پذیرفته شده فقط10نفر ایثارگر قبول می شدند این که گفتم با دلیل گفتم حالا شما بگوآیا صحیح است داوطلبان ازاد که روزها زحمت کشیده اند رد شوند وایثارگر با یک نمره بسیارضعیف قبول شود قطعا خیر!!!و حتما باید حداقل نمره قبولی تعیین شود فکر می کنم چون از زمان تنظیم قانون ایثارگران حداقل15سال می گذره وشرایط وسن ایثارگران هم فرق کرده باید در این قانون بازنگری شود.
قابل توجه عزیزان ایثارگر که متقاضی آزمون وکالت 1395 هستند
امسال هم مانند سال های گذشته اسکودا در صورت جلسه مورخ 26 / 1 /1395 سهمیه ایثارگران موضوع ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را اجرا نخواهد کرد
فقط از طرق پل ارتباطی و ارتباط با همدیگر می توانیم علت عدم اجرای قانون را پیگیری نماییم
لطفا از طریق همین سایت ایمیل و یا تلفن همراه خود را جهت ارتباط با همدیگر اعلام نماییم
در مرحله اختبارسهمیه شاهداعمال میشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi