شناسه خبر : 42849
دوشنبه 03 اسفند 1394 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعلام آمادگی دانشجویان برای دفاع از حرم

شب گذشته اولین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، سید مهدی صادقی استاندار قم، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سردار خسرو عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم، خانواده معظم شهدا و دانشجویان در سالن همایش پردیش دانشگاه فارابی دانشگاه تهران برگزار شد. مراسمی که با حاشیه‌هایی همراه بود.

از جمله حاشیه‌های مراسم شب گذشته تشییع پیکر یکی از شهدای مدافع حرم در بین حاضران کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم بود که حال و هوای خاصی را به مراسم داد.

همچنین پیش از آغاز کنگره، از تابلو خیابان حاشیه پردیس فارابی قم به نام شهید حمید رضا اسداللهی دانشجوی این دانشگاه رونمایی شد.

سردار عروج: اقتدار کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

سردار عروج مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور ایران گفت: کشورمان از نظر نظامی در مقایسه با کشورهای جهان در جایگاه خوبی قرار دارد و اقتدار کشورمان لرزه بر اندام دشمنان انقلاب اسلامی انداخته است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا افزود: ما بر سر سفره شهدا هستیم و باید قدردان زحمات این بزرگان باشیم، شهدا با ریختن خون خود درس فداکاری و ایثار را به ملت ایران دادند که باید اهتمام داشته باشیم همواره ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

همسر شهید مالامیری: اگر رهبری اذن جهاد دهد لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد

همسر شهید مهدی مالامیری اولین روحانی شهید مدافع حرم نیز در این مراسم حضور داشت. همسر شهید با اشاره به حضور مدافعان حرم در صحنه نبرد گفت: شهدای مدافع حرم زمانی که احساس کردند باید در مسیر دفاع از ولایت وارد صحنه شوند نتوانستند صبر کنند و وارد عرصه نبرد شدند.

وی همچنین اظهار داشت: امروز همه ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم و اگر ایشان را جهاد و دفاع را بر ما تکلیف کنند جای درنگ نخواهد بود.

همسر شهید مهدی مالامیری تصریح کرد: شهدای مدافع حرم دیروز در عرصه دانشگاه و تحصیل حضور پررنگی داشتند و وقتی احساس کردند که باید برای دفاع از کیان اسلام در خارج از مرزهای ایران اسلامی حضور یابند همه زندگی خود را‌‌ رها کردند و تنها به ادای تکلیف فکر کردند.

مقیمی: دانشجویان آمادگی  حضور در جبهه جهانی اسلام علیه کفر را دارند

محمد مقیمی ابراز داشت: کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم با هدف ادای احترام به ساحت مقدس شهدای بزرگوار مدافع حرم برگزار شد، این در حالی است که سبک زندگی، آرمان‌ها و هدف‌های شهیدان درس‌های فراوانی برای دانشگاهیان در برخواهد داشت.

وی افزود: برگزاری این کنگره زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا سبک زندگی شهیدان چراغ راهنمای زندگی اجتماعی و شخصی مردم باشد و با برگزاری کنگره به دنبال آن هستیم تا با مقام عظمای ولایت تجدید پیمان کنیم و بیان می‌کنیم که اگر شهیدان دانشجوی مدافع حرم مسیر شهادت را رفتند باعث شد تا جوانان بسیاری برای ادامه راه آن شهیدان اعلام آمادگی کنند.


مقیمی بیان داشت: دانشجویان این آمادگی را دارند هر جا ولی امر مسلمین صلاح بدانند در جایی که مقابله اسلام با کفر جهانی است حضور یابند و نیز باید در نظر داشته باشیم که تا ابد مدیون خانواده‌های معظم شهدایی هستیم که جان پاک خود را برای دفاع از مرزهای عقیدتی ایران اسلامی اهدا کردند.

پردیس فارابی قم دانشگاه تهران 14 شهید دانشجو و کارمند در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است و شهید مدافع حرم حمید رضا اسداللهی نیز از دانشجویان این پردیس بود.

در بخش دیگر مراسم از خانواده چند تن از شهدای دانشجوی مدافع حرم تقدیر و تجلیل شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi