شناسه خبر : 43011
شنبه 08 اسفند 1394 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سروده تقدیمی به لشکر فاطمیون

فاطمیون
سید محمد شریف حسینی شعری را برای رزمندگان لشکر فاطمیون که در سوریه به دفاع از حریم آل‌الله مشغول هستند سروده و به همه این رزمندگان علی‌الخصوص «شهید سید مجتبی حسینی» تقدیم کرده است.
 
 با حمله تکفیری‌ها به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، عاشقان اهل‌بیت(ع) به دفاع از حرم بانوی کربلا پرداختند؛ از این رو افغانستانی‌های بسیاری که در سوریه بودند، جانانه از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند. همچنین افغانستانی‌های دیگری که در کشور افغانستان و سایر کشورها بودند به سوریه رفتند. مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه فاطمیون را تشکیل دادند.
 
در ابتدا این جمع برای تجدید خاطره آن دوران، هیئت مذهبی را تشکیل داده و جمعه هر هفته دعای ندبه برگزار می‌کردند که با آغاز تجاوز به خاک سوریه، در اولین نوبت یک گروه 22 نفره به صورت داوطلبانه به این کشور رفتند. حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان آن‌ها هرکجا شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) درخطر باشند، به یاری آن‌ها می‌شتابند.
 
شهیدان ابوحامد و فاتح از جمله فرماندهان برجسته میان رزمندگان فاطمیون بودند که طی مبارزات و درست چند کیلومتر مانده به مرزهای اسرائیلی‌ها به شهادت رسیدند. همسر ابوحامد با تکیه بر گزارشات همرزمان او معتقد بود که او با سلاح صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است و داعشی‌ها بعد از عقب‌نشینی به سرزمین‌های اشغالی متواری شده بودند. درحال حاضر به جهت استقبالی که از شرکت داوطلبانه افراد در این گروه شده است و افزایش تعداد نیروهای آن و توان عملیاتی، از تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرده است.
 
سید محمد شریف حسینی شعری را برای رزمندگان لشکر فاطمیون که در سوریه به دفاع از حریم آل‌الله مشغول هستند سروده و به همه این رزمندگان علی‌الخصوص «شهید سید مجتبی حسینی» تقدیم کرده است. متن این شعر در ادامه می‌آید:
 
فاطمیون لشکر دشمن شکن
لشکر بی‌ادعا و خط شکن
 
فاطمیون لشکر عالی مقام
پیرو راه حسین(ع) است در مرام
 
در نبرد با دشمن دین خدا
عاشقانه سر دهند در رزمگاه
 
لشکری کز هیبتش در سوریه
داعش کافر بود پُر واهمه
 
آن شهیدانی که همچون شاهوار
دشمن دین را نمایند شرمسار
 
عشقشان سرشار از صدق و صفاست
همچو شیران در نبرد بی‌مدعاست
 
شیر مردانی که افکارش غنی‌ست
پیرو دین رسول و هم ولی‌ست
 
رهرو راه ولایت از وفا
عاشقان با صفا و با وفا
 
ترس را در دشمن دین کاشتند
پرتو راه حقیقت یافتند
 
فاطمیون در دفاع از زینبش
می‌کنند خود را فدای مکتبش
 
آن فداکاران عشق اندر عمل
بی‌ریا بی‌ادعا و بی‌دغل
 
مجتبی ای شیر مرد زینبی
تو شهید راه حق گردیده ای
 
مجتبی عشقت به دلها مانده است
نام تو تا بی‌نهایت زنده است
 
فاطمیون را نمودی با وقار
دشمن دین را نمودی شرمسار
 
درس آزادی به دنیا داده‌ای
از ازل با عشق مولا زاده‌ای
 
در دفاع از دختر شیر خدا
با جوانان رشید گشتی فدا
 
در شجاعت مقتدای تو علی
پیروی کردی ز عباس علی
 
فاطمیون عاشق دخت علی‌ست
عاشق شیر خدا و هم نبی‌ست
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi