شناسه خبر : 43022
شنبه 08 اسفند 1394 , 14:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت شهدای مدافع حرم اندیمشکی در اهواز

از ویژگی های معنوی محفل گروه « شاهدان بصیر » که وجود رزمندگان اندیمشکی فضای آن را زینت بخشیده اند، ختم صلوات است که برای شادی روح شهدا یا رسیدن یک خبر از همرزمانشان ذکر می شود.

فاش نیوز - همزمان با شهادت چند تن از بهترین فرزندان رزمنده شهر اندیمشک در کسوت مدافعین حرم بی بی حضرت زینب سلام الله علیها ، دوستان و همرزمان اهوازی شهدا، مراسم گرامیداشتی در مسجد منتظر کیانپارس برگزار کردند. برادر فروتن از حاضرین در این  محفل شهدایی، هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت یاد شهدای مدافع حرم اندیمشکی توسط دوستان و اندیمشکی های مقیم اهواز بیان کرد که به همت مجموعه ستاد کنگره  یک هزار شهید اندیمشک و لشکر عملیاتی ولی عصر (عج) و هیات امنا و بسیجیان مسجد منتظر (عج) و همکاران شهید قربانی در شهرداری اهواز برگزارشد.

این محفل شهدایی با تلاوت آیات قرآن توسط برادر درخشان آغاز شد و باسخنرانی حاج آقا تابش امام جمعه شهر بندر امام خمینی (ره ) ادامه یافت. وی با تجلیل از مقام شهید رحیمی منش بیان کرد :« این شهید والامقام حتی برای اعزام به سوریه از حقوق خود گذشت و مرخصی بدون حقوق گرفت تا روسای خود را برای رفتنش متقاعد و راضی نماید .»

سپس مداح اهلبیت" امام " اشعاری حماسی در رثای شهدای اخیر اندیمشکی سرود و در انتهای برنامه سردار جواد پور به ایراد سخنرانی پرداخت. او که از جمله رزمندگان مدافع حرم بود و در آزادسازی شهر نبل و الزهرا حضور داشته، درباره همرزمان مدافع حرم خود گفت: از نظر من حرکت رزمندگان ایرانی به سمت  مبارزه با داعشی ها و تکفیریها در کشور عراق و سوریه یک تصمیم درست و بر اساس بصیرت این رزمندگان است که اجازه نمی دهند این دشمنان تا پشت مرزهای جمهوری اسلامی برسند .

در این مراسم معنوی و شهدایی ، موفق شدم با بستگان شهید قربانی هم گفتگوی کوتاهی داشته باشم. خواهر شهید قربانی را در حالی دیدم که با دختر یکی از رزمندگان مدافع حرم اندیمشکی (برادر مونگری)  صحبت می کرد. وی در خصوص شهادت برادرش گفت: « برادرم بعد از جنگ همیشه به ما یادآوری می کردند گرچه جنگ تمام شده است اما ما باید همیشه برای جانفشانی در راه اسلام آماده باشیم. او انتظار داشت دخترانمان زینبی و پسرانمان علی اکبر وار در راه اسلام  قدم بردارند ». خواهر شهید در ادامه صحبتهایش گفت :« برادرم برای بار دوم بود که به سوریه می رفتند. دوستان برادرم  برای ما تعریف کردند که جنازه مطهر برادرم را در حالتی دیده اند که به روی پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت سجده افتاده است. الان خودم هم از بذل جانم در این راه دریغ نمی کنم و حتی مادرم با استعانت از صبرحضرت زینب(س) از او کمک می خواهد که این داغ بزرگ را تحمل کند و معتقد است فرزندش را به راه حضرت زینب سلام الله علیها هدیه کرده است ».

همسر شهید قربانی نیز در خصوص شهادت این سردار دلاور بیان داشت : « شهادت حق همسرم بود و من این داغ را تحمل می کنم چون می دانم او از سیزده سالگی به دنبال شهادت بود و آن را در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به دست آورد ».

لازم به ذکر است همرزمان شهید قربانی در هشت سال دفاع مقدس، نیز در توصیف شهیدشان، پیامی را در گروه رزمندگان  اندیمشکی منتشر کردندکه نشان از معنویتی خاص در وجود شهید قربانی دارد. حاج آقا محمد مهدی بهداروند نوشته :« علی جان ! از آن روزی که در والفجر مقدماتی تو را شناختم بال پرواز داشتی. از آن روزهای اول دفاع مقدس معلوم بود که تو اهل ماندن نبودی. نمی دانم چطور تا به امروز ماندن را طاقت آوردی؟ کار تو کار ابوالفضل العباس (ع) بود. تو و دوستانت نگذاشتید یکبار دیگر حرم به اسارت برود. تو و دوستانت قلب فرزند زهرا (س) را خوشنود کردید .»

برادر جانباز دکتر جمشیدی هم نوشت: « بنازم غیرت ابوالفضلی شما را. شهدا به ما بگویید فرزندان خمینی در سرزمین حضرت زینب سلام الله علیها چگونه غریبانه و عباس وار از حرم و خیمه شیعه دفاع کردند؟»

یکی از ویژگیهای معنوی محفل گروه « شاهدان بصیر » به مدیریت حسین نظری، که وجود رزمندگان اندیمشکی فضای آن را زینت بخشیده اند، ختم صلوات است که برای شادی روح شهدا یا رسیدن یک خبر از همرزمانشان ذکر می شود.
شادی روح شهدای شهرستان یک هزار شهید اندیمشک و سلامتی رزمندگان دلاور و سرافرازش صلوات.

گزارش: از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ما را ز خاندان کرم آفریده‌اند
یک موج، از تلاطم یَم آفریده‌اند
ما را فدائیان پسرهای فاطمه(س)
“ما را شهید میر و علَم آفریده‌اند”
هر یک ز ما حریف دو صد لشکر یزید!!
زین رو ز شیعه عده ی کم آفریده‌اند
دجّال ها و حرمله ها را مهاجم و …
… ما را “مدافعان حرم” آفریده‌اند‎
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi