شناسه خبر : 43055
یکشنبه 09 اسفند 1394 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«فاتحان فردا» از فرمانده‌ فاطمیون می‌گوید

مستند «فاتحان فردا» با موضوع زندگی و مبارزات شهید علیرضا توسلی از فرماندهان تیپ فاطمیون، شنبه 8 اسفندماه از شبکه افق پخش می شود.

شهید علیرضا توسلی مشهور به ابوحامد، فرمانده افغانی تیپ فاطمیون بود؛ این تیپ متشکل از نیروهای رزمنده ای ات که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به مبارزه گسترده با گروه های تکفیری می پردازد.

او متولد سال ۱۳۴۱ و از رزمندگان جهاد مقدس افغانستان بود؛ اندیشه بی مرز بودن اسلام و دفاع از آن، شهید توسلی را وا داشت که در دوران دفاع مقدس، به ایران بیاید و همراه با سربازان اسلام علیه دشمن بعثی به جنگ بپردازد همچنین در هنگامه حملات رژیم صهیونیستی در لبنان حضور داشت.

مستند «فاتحان فردا» به آخرین روزهای زندگی شهید علیرضا توسلی معروف به ابوحامد از شهدای مدافع حرم می پردازد؛ همچنین در مصاحبه با برخی همرزمانش، ویژگی های اخلاقی او بیان خواهد شد.

ابوحامد از جمله فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه بود که دو سال پیش برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت و سرانجام روز شنبه ۹ اسفند ٩٣، در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا، به دست تروریست‌های جبهه النصره به شهادت رسیدند.

ناصر نادری تهیه کننده، مجری طرح و تصویربردار این مستند است.

«فاتحان فردا» برای پخش از شبکه افق در روز شنبه 8 اسفندماه ساعت 22 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم در ساعت های 11.30 و 15.30 روز بعد به روی آنتن می رود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi