شناسه خبر : 43457
چهارشنبه 19 اسفند 1394 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کار فتنه گران به دشمنی با تقویم اسلامی کشید!


تئوریسین ارشد جریان اصلاحات در سالنامه روزنامه شرق، در مقاله‌ای که ارتباطی با تخصص وی در حوزه سیاست‌ و امنیت ندارد، ضمن تمسخر روایات معصومین، خواستار حذف تقویم قمری از زندگی ایرانیان شده است!
به گزارش مشرق گویا موفقیت لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم در شهر تهران، باعث شده که برخی سران تجدید نظر‌طلب این جریان، به این توهم برسند که رأی‌آوری این لیست در این شهر، نه با هدف خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور بلکه به معنای درخواست مردم برای حذف دین و مقدسات از عرصه کشور و زندگی مردم بوده است؛ توهمی که با اظهارات یکی از زنان راه‌یافته این جریان به مجلس درباره ضرورت آزادی کشف حجاب، نمود عینی یافت و اکنون با انتشار مطالب دین‌ستیزانه در ویژه‌نامه‌های نوروزی نشریات اصلاح‌طلب، در حال تقویت و گسترش است.
در تازه‌ترین اقدام دین‌زدایانه سردمداران این جریان، «سعید حجاریان» تئوریسین ارشد جریان اصلاحات که سالنامه نوروزی روزنامه اصلاح‌طلب شرق، از او به عنوان « نظریه‌پرداز و فعال سیاسی» یاد کرده است، در مقاله‌ای که ارتباطی با تخصص وی در حوزه‌های سیاست و امنیت ندارد، ضمن تمسخر روایتی از پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام، خواستار حذف «تقویم هجری قمری» از زندگی ایرانیان شده است!
وی با بیان اینکه «مسلمانان باید در آستانه قرن جدید هجری، در میان بربریت و مدنیت، دست به انتخاب سترگی بزنند»، نوشته است: «طبعاً [در صدر اسلام] محیط بی‌آب و علف بیابانی اقتضا می‌کرد با نجم و قمر راه بجویند و زمان را نظم دهند. آیا واقعاً تقویم قمری، قداستی برای ما دارد؟!»
حجاریان افزوده است: به نظر می‌رسد راه‌حل برای سامان‌ دادن به مسائل شرعی، در نگه داشتن دو ماه ذی‌الحجه و رمضان است. اگر این دو ماه را نگه داریم، باقی تقویم قمری را می‌توان به شمسی تطبیق داد و ثابت نگه داشت.
تئوریسین اصلاحات همچنین با «بدوی» خواندن متشرعان معتقد به عمل به اعمال و مناسبت‌های تقویم قمری، با اختراع یک گناه کبیره جدید، نوشته است: «کسانی که مدنیت اختیار کرده‌اند، اگر به صحراگردی، بدویت و بربریت بازگردند، مرتکب گناه کبیره شده‌اند.»
وی همچنین برای تقویت استدلال خود، به روش خشک مفتی‌های وهابی از جمله ابن‌تیمیه اشاره کرده و با نسبت دادن روایت مشهور امام جعفر صادق علیه‌السلام به این مفتی فرقه وهابیت، به تمسخر این دیدگاه پرداخته و نوشته است: «در نفی عقلانیت و سرایت فقه به همه چیز، بعضی از مجدّدین مانند ابن‌تیمیه تا جایی پیش رفتند که حتی منطق را چون واضعش ارسطو، فیلسوف یونانی است و ابزاری بیگانه با معارف دینی است، با آنکه دیگر مجددین، از جمله غزالی، بهره‌گیری از این ابزار را برای فهم احکام فقهی ضروری می‌شمردند، حکم به تحریم این فن دادند؛ چرا که استفاده از منطق را موجب دور شدن از روح ایمان دینی می‌انگاشتند. معتقد بودند اولین کسی که از قیاس به عنوان شیوه استنتاج در فن منطق استفاده کرد، شیطان رجیم بود، برای توجیه عمل شیطانی‌اش در برابر بارگاه حضرت باری‌تعالی. یوتوپیای سلف صالح به آنان سویه‌ای رادیکال و گرایشی کل‌گرایانه می‌بخشد...»
نظریه‌پرداز ارشد جریان اصلاحات در حالی رد ابزار «قیاس» در فقه را به مفتی‌های وهابی و مجددان نسبت می‌دهد و از آن با لحن تمسخر بار و تحقیر‌آمیز یاد می‌کند که مردود بودن استفاده از ابزار «قیاس» در منابع مهم شیعه و حتی برخی منابع اهل سنت، از شخص رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام جعفر صادق علیه‌السلام نقل شده است.
در کتاب وسائل‌الشیعه (27/ 46) در روایتی از امام ششم این گونه می‌خوانیم: «عن ابن شبرمهًْ قال دخلت انا و ابو حنیفهًْ علی جعفر بن محمد (علیه‌السلام) فقال لابی حنیفهًْ: اتق الله و لا تقس فی‌ الدین برایک فان اول من قاس ابلیس.» (ترجمه: از ابن‌شبرمه نقل شده که گفت؛ من و ابو حنیفه نزد جعفر بن محمد علیه‌السلام رفتیم؛ پس ایشان به ابو حنیفه فرمود: «از خدا پروا کن و در دین با نظر خودت قیاس مکن زیرا نخستین کسی که قیاس کرد، ابلیس بود.»

اینستاگرام
سلام ، موضوع دین ستیزی به شکلهای گوناگون بوسیله عوامل استکباری شیطان بزرگ در حال مدیریت و اجرا میباشند. دین ستیزی با نظریه جدایی دین از سیاست توسط سکولارهای گمراه مطرح شد در حالیکه سکولارها بر خلاف ادعای خودشان از جایگاه سیاست در امور دینی ورود پیدا کرده و فتوای دینی صادر میکنند. بیاد داریم هنگامیکه کارتر رییس جمهور آمریکا طی دوران پیروزی انقلاب در خصوص دین اسلام اظهار نظر و فتوا صادر کرد بلا فاصله امام راحل (ره) فرمود: "آقای کارتر هم اسلام شناس شده است"
استکبار جهانی پروزه دین ستیزی را محدود به دین اسلام نکرده بلکه اخیرا دین ستیزی را بر علیه تمامی اسقف های مسیحی نیز گسترش داده است. استکبار جهانی جمع کثیری از اسقف های مسیحی را با تهمت جنسی مورد حمله دین ستیزی قرار داده تا اندک مسیحیان باقیمانده را از اطراف اسقف های مسیحی پراکنده نموده سپس در قدم بعدی اسقف های مسیحی را ضمن ایجاد تفرقه بطور جداگانه نابود سازد.
البته تهمت و افترای کذب جنسی نسبت به جمع کثیری از پیشوایان دینی پر طرفدار و اسقف های کهنسال سپید موی سالهاست حتی با قتل عام فجیع وجود دارد بسیار ابلهانه و احمقانه و نشانه حیوان صفتی عوامل وحشی و خونخوار استکبار میباشد که خود غرق در انواع جنایات و گسترش فساد و ترویج گناهان کبیره و بسیاری مفسده ها در زمین میباشند میبایست اتحاد و همبستگی و پوشش اسلام مرتبط با پیشوایان و پیروان واقعی سایر ادیان توحیدی جزو برنامه های اتحاد کشورهای مسلمان پیش بینی و ضمن حمایت از ادیان توحیدی نسبت به محکومیت و مبارزه با دین ستیزی و عوامل گسترش و تبلیغ استکبار را در دستور کار قرار بدهند.
شایان ذکر است در مثنوی معنوی حکایتی وجود دارد که در این خصوص پیشنهاد به مطالعه میشود. مضمون حکایت اینست که فردی شیطان صفت سه نفر از بزرگان دین را در باغی دعوت کرد چون توانایی قتل هر سه نفر را یکجا نداشت سپس هر یک را به بهانه ای از یکدیگر جدا کرد و دور از چشم همدیگر به قتل رساند. حکایت تلخ و آموزنده حاوی نکات جالبی در راستای ایجاد تفرقه بین بزرگان دین میباشد که در آثار ادب و فرهنگ فارسی در دسترس با تشریح جزییات ملاحظه نشده است..
در عصر اطلاعات با منطق و تحلیل و قلم می توان حقیقت را به جوانان گفت و انها را توجیه کرد و مردم توان تشخیص حق از باطل را دارند .
ولی اصول گرایان فقط از تهمت زنی استفاده می کنند که توی این قرن کاربرد ندارد و حاصل ان در انتخابات تهران نمود پیدا کرد .
با افزایش روزهای عزاداری و تمرکز روی تقویم قمری مردم ایران مومن تر نمی شوند بلکه یکی دیگر از اصلی ترین راههای دین ستیزی همین است که دائما گروهی می اید و ایام عزاداری را بنابر روایات دروغین بیشتر و اعیاد را کمتر می کنند . در حال حاضر بیشتر جوانان فکر می کنند دین اسلام یعنی گریه کردن دائمی در همه ماههای سال ؟! مسئولین باید روش های بهتری برای تشویق جوانان دنیا برای روی اوردن به اسلام داشته باشند نه اینکه همه مردم را در کشور در همه ماههای سال ازار بدهند و سپس فرزندان خود را به بهانه تحصیل به کشورهای دیگری بفرستند .
ایا شادی در اسلام ممنون است ؟
در روايات شعي بر گري بر مصلئب ائمه تأكيد شده و گريه كننده و گرياننده وحتي كسي كه براي همدردي خود را به گريه بزند اجر پاداش گفته شده است. از طرفي حديث وروايت داريم كه خنده زياد دل را مي مي راند. دراينجا مفهوم دلم دگي ودل زندگي را تصور كنيد. اما اما نگفته اند كه خنده زياد دل را زنده مي كند ومي دانيم كه نمي كند. فلسفه توصيه به گريه وبزرگداشت عزاي ائمه معصومين زنده نگهداشتن ياد وراه آنان و ذكر و ياد آمري دلال مبارزه وشهادت آنان است.
هرگه مي خندد دليل برشادابي وباروحيه بودن او يست وهرگريه اي هم از روي افسردگي و زبوني وبيچارگي نيست. خنده وگريه لزوما نشانه شادي وغم نيستند. غم وشادي برعارف چه تفاوت دارد/ ساقيا باده بده شادي آن كاين غم از اوست
اگرتوفيق داشته ايد انبساط خاطر وسبكي اي كه گريه ي از روي معرفت در مصائب ائمه خصوصا شهداي كربلا وامام حسين به آدمي مي بخشد با شادي ونشاط ظاهري وسطحي خنده كه نوعا ازروي غفلت ويا غفلت زاست قابل مقايسه نيست. گريه براي مظلوميت بزرگان سازنده ي فرد وجامعه است.
از اينها گذشته خنده وغفلت از ملايمات نفس وطبع آدميست وانسان به نفسانيات خود به خود گرايش دارد افرادي هم كه اهل و درحد اين مفاهيم نيستند اگر همه روز هم روز عزا باشد آنها حال خودشان را دارند واصلا دراينطور مراسمات حضورنمي يابند كه حالا متأثر بشوند يا نشوند.
درود بر اصولگرای اصلاح طلب .
بسیار زیبا قلم زده ای عده ای از کوچکترین ضعف سعی بر براندازی نسل طرف میکنند .
اما این کار شایسته یک مسلمان جانماز ابکش نیست متاسفانه یک رسم شده است انهایی که جانماز اب میکشند بیشتر زیر اب میزنند و با تهمت و افترا با شخصیت افراد بازی میکنند .
1-لازم بتوضیح است که مشخص نیست این مقاله تقویم را چه شخصی نوشته است .
2-نویسنده مقاله ظاهرا از نژاد ایرانی بودن خودش یادش رفته که یک پارسی است .
3-یک ایرانی باید اول از همه تقویم و سالنامه خودش را به نیکی یاد کند نه نژاد دیگررا.
4-جای سئوال پیش می اید چرا افرادی که گرایش به اصولگراها را دارند بیشتر از ارق وطن پرستی خود دوست دارند از فرهنگهای عقب افتاده حمایت کنند جای تاسف است.
5-پیسنهاد دارم که اصولگراها عقب افتادگی خود را و اصلاح طلبان روشنفکری زیادی خود را کنار بگذارند و با هم متحد شوند تا در پیشرفت کشور عزیزمان ایران موفق شویم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi