شناسه خبر : 43531
شنبه 22 اسفند 1394 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه بنیاد حفظ آثار به مناسبت روز شهید

روز شهید

در بخشی از بیانیه بنیاد حفظ آثار آمده است: امروز جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که به برکت مجاهدت­‌ها، شجاعت­‌های شهدا بعد از انقلاب اسلامی حتی یک قدم در مقابل فشارهای سیاسی، نظامی، امنیتی، تحریم و تبلیغاتی دشمن عقب­‌نشینی نکرده است.

 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن روز شهید پیامی صادر کرده است. متن این پیام به شرح زیر است:

سلام و صلوات خاصه خداوند رحمان و رحیم بر شهدای عزیز و گرانقدر صدر اسلام تاکنون، شهدای انقلاب اسلامی و عرصه ­های مختلف دفاع­ مقدس 8 ساله که در دفاع از اسلام، آرمان‌­ها و ارزش­‌های اصیل دینی، ملی، انقلابی خود در رویارویی با نظام سلطه و استکبار جهانی، صهیونیسم بین ­المللی و کفر و الحاد از ایثار با ارزش­ترین سرمایه خویش دریغ نکردند. امروزه کسی نیست که به ارزش از خودگذشتگی شهدا و ایثار‌، حماسه‌ها و دستاوردهای ملی، منطق‌ه­ای و بین‌‌المللی آنان واقف و معترف نباشد و به یقین می­‌توان گفت شهدا فضیلت را بر رذیلت پیروز ساختند و بر شهادت خنده کردند.

شهدای بزرگوار ایران اسلامی با عشق و علاقه در دفاع از آرمان­‌ها و ارزش­های والای انقلاب اسلامی و مرزهای ایران عزیز با هوشمندی، قاطعیت و بصیرت خود در مقابل دشمنان اسلام، انقلاب و کشور با عزمی راسخ و ایمانی استوار ایستادگی کردند و ذلت، شکست، خفت و خواری، اضمحلال و نابودی را بر مستکبرین، متجاوزین و مدعیان دروغین حقوق بشری تحمیل کردند و امروز جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که به برکت مجاهدت­‌ها، ایثارگری‌­ها، شهامت و شجاعت­‌های شهدا و رزمندگان اسلام بعد از انقلاب اسلامی حتی یک قدم در مقابل فشارهای سیاسی، نظامی، امنیتی، تحریم و تبلیغاتی دشمن عقب­‌نشینی نکرده است.

اگر رزمندگان، ایثارگران و شهیدان عزیز ایران اسلامی گوش به فرمان رهبر و ولی­ فقیه زمان خویش حضرت امام خمینی(ره) نبودند و با لبیک خویش، سد راه دشمنان در مقاطع حساس و به ویژه دوران دفاع­‌مقدس نمی‌­شدند همان­گونه که امروز نیز رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعین حرم، گوش به فرمان ولی خویش حضرت امام خامنه‌­ای عزیز(مدظله العالی) با ایثار و شهادت راه را بر دشمنان دین و کشور بخصوص گروه‌­های تکفیری، عوامل و ایادی آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از هرگونه نفوذ و تعدی به این سرزمین نمی‌بستند سرنوشت کشورمان امروز به گونه‌­ای دیگر رقم خورده بود.

روحیه بی‌اعتمادی به دشمن و آمادگی برای دفاع، از روحیات عالی ملت سرافراز ایران است که به حول و قوه الهی اکنون کشورمان، عزیز و استقلال و امنیت آن پایدار و زبانزد دیگر ملل جهان شده است. بی­‌شک شهیدان اوج بندگی و مسیر سلوک در عالم معنویت را در مقام "شهادت" یافتند و برای پیوستن به حق، ایستادگی در مقابل دشمنان خدا را سرمشق خود قرار دادند و مایه­ عزت، آبرو و سربلندی ملتی شدند که امروز برگزیده و منتخب جامعه بشری و الگوی مقاومت جهانی و کشورهای اسلامی نام گرفته است.

امید و انتظار می‌­رود، همه ما با نصب‌­العین قرار دادن وصایای ارزشمند و نورانی شهدا در تمامی شئون زندگی و تبعیت از فرامین مطاع فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌­ای عزیز(مدظله العالی) ادامه دهنده راستین راه درخشان، نورانی وسعادت­بخش آن عزیزان باشیم.

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
یادداشت به مناسبت روز شهید خدمت شما ارسال می گردد امید واریم مورد توجه شما قرار گیرد یادداشت: دیانت، رهبر سیاست است ونه سیاست، رهبر دیانت حجت الاسلام محمد ادریسی: حفظ حقوق تک تک افراد جامعه و مهم دانستن معیشت و معاد دراداره ی امور روزانه ي آن ها از ضروریات سیاست اسلامی است. بدون توجه به آرمان ها و اهداف متعالی اسلامی سخنی نگوییم و عملی را انجام ندهیم؛ چرا كه در اين صورت بی تردید شكست هم در مسائل مربوط به داخل و هم در ارتباط با خارج حتمی خواهد بود، بايد به گونه‌اي وارد صحنه‌ها شد كه اسير تحریم ها وتهدید ها وتطمیع های قدرت‌هاي پوشالی غرب و شرق نشد كه هيچ، بلكه پيروزمندانه از بحران ها بيرون آمد. پر واضح است که سياست ما عين ديانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، اين جمله کوتاه اما پر معنی از یک بعد، نشان دهنده بینش یک روحانی مسلمان شیعه بیدار یعنی شهید مدرس اعلی الله مقامه الشریف را در عمل و در جهت نسبت به مقوله دين و سياست اسلامي تبین می کند و از سوي ديگر وضعیت ناگوار حاکم بر زمانه آن شهيد بزرگوار است؛ که در روزگاری درصحنه حاضر بود که مردم، شاهد رويكرد اعتزال و کناره گزیدن و رهبانیت نخبگان مذهبی به سياست بودند. اما اگر شهید مدرس امروز زنده بود با صدایی رسا می گفت: دیانت رهبر سیاست است ونه سیاست رهبر دیانت. یعنی دين به سياست‏ جهت مى‏ دهد ونه بالعکس. باید توجه داشت که نتيجه‏ ى سياست‏ با دیانت حداقلی شبیه طاغوتیان شدن است. و آنچه که ما در خطبه۴۱ نهج البلاغه می خوانیم و باید به آن عمل کنیم در حقیقت تبلور همین معنى است. امیر مؤمنان على(علیه السلام) چنین مى فرماید: من به خوبى از تمام ریزه کاری هاى سیاست مخرّب باخبرم، و راه هاى پیروزى بر دشمن را دقیقاً مى دانم و توانایى به کار بستن آنها را دارم، ولى مى دانم که حفظ ارزش ها هرگز اجازه بسیارى از این چاره جویى هاى سیاسى را که از اصول شیطانى سرچشمه مى گیرد نمى دهد! من چشم به اوامر و نواهى الهى دوخته ام، هر جا به من اجازه پیشروى بدهد مى روم، و هر جا مانع شود، باز مى ایستم. در دوران قبل از انقلاب اساس همه فعالیت های سیاست مداران آن ها علاوه بر حفظ پادشاهی و گسترش نفوذ و قدرت، گاهی برای تظاهر به دیانت، به انتشار قرآن و کتب مذهبی می پرداختند و حج و مشهد وقم و کربلا می رفتند و بسیاری از اوقات نیز در مقابل آیات و روایات معصومین (ع) قد علم می کردند و زمانی نیز بی تفاوت از کنار آن دستورات الهی می گذشتند. اختلاف دیدگاه ها باعث مى شود که گاه افراد بی اطلاع از اسلام یا کم اطلاع از آن به حامیان قوانین الهى خرده بگیرند و رفتار و اعمال آنها را از روی ساده دلی و خوش خیالی و عدم آگاهى کافی به روش ها و عرفیات و سنت های سیاست حاکم بر جهان حمل کنند، غافل از این که آن ها در عالم دیانت جهت دهنده به سیاست ها سیر مى کنند که اصول و ضوابط حاکم بر آن جز روش های برگرفته از اسلام اصیل را برای اصلاح مضر می دانند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi