شناسه خبر : 43601
دوشنبه 24 اسفند 1394 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر سردارسلیمانی درباره حاکمیت اسلام

سردار سلیمانی: پیوند مردم با فرهنگ شهادت، بهترین راه مقابله با شبیخون دشمن است / حاکمیت اسلام بدون ولایت‌فقیه امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: پیوند مردم با فرهنگ شهادت، بهترین راه مقابله با شبیخون دشمن است / حاکمیت اسلام بدون ولایت‌فقیه امکان‌پذیر نیست

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی در یک جبهه بود ولی اکنون در چند جبهه است و مقابله با آن آمادگی چندوجهی را می‌طلبد گفت: پیوند مردم به ویژه نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت از بهترین راهها برای مقابله با شبیخون همه‌جانبه دشمنان است.

سردار قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در یادواره شهدای مسجدالرسول (ص) کرمان با بیان اینکه ایران دنبال ماجراجویی نیست، اظهار داشت: چون اصول آگاهی بخش جمهوری اسلامی ایران تشابهی با اصول دشمنان ندارد، آن را بر نمی‌تابند و ماجراجویی می‌نامند.

وی گفت: دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه‌جانبه کشور ما را از سایر کشورها متفاوت کرده و تفاوت‌های ایران با سایر کشورها یک تفاوت سلبی، منفی و بد نیست و تفاوتی پاک و نمونه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استقلال ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، نیروهای مسلح، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بیان داشت: همه به ویژه جوانان باید متوجه باشند و در جلسه‌ها و پچ‌پچ‌های سیاسی تابع این موارد نباشند و فکر نکنند که در کشور ما ماجراجویی صورت می‌گیرد.

وی گفت: تکفیر و تکفیری آتش در خانه برادران سنی است و کسانی که آن را خلق کردند، فکر می‌کردند با این حادثه جمهوری اسلامی و شیعه را به زانو می‌زند، امروز حریم انسانیت در جهان اهل سنت توسط گروه‌های تکفیری بیش از هر جای دیگری مورد هجوم قرار گرفته است.

سردار سلیمانی افزود: آیا این یک کار ماجراجویانه است که جمهوری اسلامی مالا و جانا از مسلمان دفاع کند و این عیب است که جمهوری اسلامی در برابر گروهی بایستد که در یک منطقه 2 هزار زن جوان را بین خود خرید و فروش می‌کنند و آنها را در یک مصیبت سنگین دچار کرده‌اند؟! آیا این عیب بزرگی است که جمهوری اسلامی در برابر ضد مسلمانان ایستاده و جلوی تخریب مساجد مسلمانان و تخریب مکان‌های مسلمان‌ها می‌ایستد؟!

یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از آن جا که جمهوری اسلامی یک مرکزیت و محوریت در عالم اسلام و تشیع پیدا کرده، دشمنی‌ها نیز فزونی یافته و دشمنی‌های امروز دشمنان با جبهه دیروز کاملا متفاوت و سلاح‌های به کار گرفته نیز متفاوت شده است و برخلاف ادعاهای دشمنان، دشمنی‌های آنها به دلیل ماجراجو بودن ما نیست، زیرا ما در هیچ جای دنیا علیه کسی ماجراجویی نکرده‌ایم.

سردار سلیمانی تاکید کرد: کشوری با نجابت‌تر، صلح‌طلب‌تر و مدارا کننده‌تر از ایران اسلامی با همسایگان نداریم و این کشور برای هیچ یک از همسایگان خود گزند عملی و حرفی نداشته است و با وجود آن که دنیا، دنیایی پر از ظلم است، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی‌ها و حکومت آنها با وجود نامشروع بودن آن و با توجه به اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است، ماجراجویی کرده باشیم و همواره این سعودی بوده که علیه اسلام و ما ماجراجویی کرده است.

وی با اشاره به حوادث یمن گفت: وقتی یک کشور به ظاهر اسلامی با مسلمانان در یمن اینگونه طی یک سال، در تمام ساعت‌ها و بدون هیچ‌گونه مراعات اسلامی، حقوقی و انسانی بمباران می‌کند و وحشیانه زن و مرد را به خاک و خون می‌کشاند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

سردار سلیمانی ابراز داشت: حزب‌الله لبنان که به عنوان یک حزب عربی و اسلامی ماجراجویی علیه عربستان نکرده است، حتی به تنهایی کاری که همه ارتش‌های عرب از سال 47 تا پایان دهه 60 میلادی نتوانستند انجام دهند را در دفاع از عرب انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور انقلابی، مرام و اصولی دارد که چارچوب گسترده‌ای را شامل می‌شود و مرام و اصول جمهوری اسلامی ایران در مردم، قوانین، حکومت و رهبری تبلور یافته و این مجموعه کامل در جهان امروز دیدنی است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: هرکس که به جمهوری اسلامی ایران نزدیک می‌شود و بزرگ‌ترین رهبران دنیا وقتی آن را از نزدیک می‌بینند، خاضع می‌شوند و این اصول برای آنها غیرقابل تحمل است، ما در کدام کشور اسلامی تلاش کرده‌ایم که برادران سنی را شیعه کنیم و بر عکس همواره جان ما سپر سنی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما عرفای ما بودند که جمع شده‌ایم چه بگوییم و چه کنیم، گفت: پیوند بین مردم به ویژه نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با شبیخون همه‌جانبه دشمنان است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شرط شهید شدن، شهید بودن است، اظهار داشت: اگر کسی شهید بود، شهید می‌شود و اگر از کسی بوی شهید استشمام نکردید، ولو آن که کشته شود، شهید نیست، شهید کسی است که وقتی او را می‌بینید، سخن او را می‌شنوید و با او رفاقت و مجالست می‌کنید، بوی شهادت را از او استشمام کنید.

وی سه پایه اصلی برای شهید بودن را مورد اشاره قرار داد و افزود: نخستین پایه شهید بودن، هجرت از خود است که تا رخ ندهد، هجرت از وطن، مال، مقام و مابقی اتصالات دنیوی اتفاق نمی‌افتد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهدا به همه نفسانیات و وابستگی‌های خود آتش زدند، عنوان کرد: پایه دوم و سوم شهید بودن، مجاهدت و پایبندی به عهد است که همه آن‌ها مصادیق قرآنی دارد.

وی با طرح این سئوال که می‌خواهیم از شهدا چه بیاموزیم، تصریح کرد: امروز وضع عالم شیعه با دیروز بسیار متفاوت است و امروز می‌توان گفت که اگر کسی به دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پایبند نباشد، به اصول دین پایبند نیست.

سلیمانی عنوان کرد: امروز حفظ تشیع، اساس مذهب و اصول آن، حفظ اسلام و اصول اسلامی با دیروز متفاوت است زیرا در جهان تغییرات بزرگی رخ داده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز اگر در مساجد ما فقط ترویج معنویت و بدون مسیر مشخص انجام شود، نمی‌توان از اسلام دفاع کرد، امروز نماز خواندن و عمق یافتن آن در اینکه اراده ما را در دفاع از اسلام در برابر هجوم گسترده دشمنان مستحکم کند، ارزش دارد.

وی ویژگی برجسته امام راحل در برابر سایرین را احیای ولایت فقیه به عنوان ضرورت پنهان شده در جهان اسلام بیان کرد و ابراز داشت: امام خمینی (ره) ضرورت ایجاد حکومت اسلامی را در ولایت فقیه دانسته است و امروز امکان ندارد، کسی بدون دفاع از ولی فقیه بتواند از اسلام دفاع کند.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه دفاع از اسلام با دفاع از ولایت فقیه امکان‌پذیر است، اذعان کرد: اگر می‌خواهیم اسلام و جهان اسلام را در حاکمیت حفظ کنیم، باید بدانیم که این امر بدون ولایت فقیه امکان‌پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد: در عراق مشخص شد، اگر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نبود، عتبات در هفته اول مورد تهدید قرار می‌گرفت، آرامش کشور و مردم در برابر موج‌های متلاطمی که وجود دارد به دلیل وجود ولایت‌فقیه است.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدا این بود که برای دفاع از نظام و انقلاب بر اساس فرموده ولایت فقیه جان دادند.

سردار سلیمانی دشمنی‌های دشمنان با پاسداران و بسیج را به دلیل موثر بودن آنها دانست و گفت: چون موثر هستند، دشمنی علیه آنها وجود دارد و اگر اثرگذار نبودند، دشمنی هم وجود نداشت و در روحانیت نیز همین گونه است.

وی با تاکید بر اینکه در یادواره شهدا باید به مضامین بزرگ شهدای خود و وصیتنامه‌های شهدا توجه داشته باشیم، ادامه داد: بر اساس وصیتنامه شهدا می‌توانیم راه درست را بشناسیم و حقیقت را درک کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: با افکاری که در درون وصیتنامه‌های شهدا تبلور یافته، می‌توان به راه درست پی برد، امروز خیلی مهم‌تر از دیروز است و آمادگی امروز بسیار مهم‌تر و سخت‌تر از آمادگی دوران دفاع مقدس است، زیرا در دوران دفاع مقدس آمادگی تک‌وجهی بود و امروز آمادگی باید چند وجهی باشد.

به نقل ازفارس

اینستاگرام
سلام ، سخنان سردار در شرایط ایده آل بسیار دلنشین و مطلوب است. افرادی که در محدوده و شعاع بزرگان سپاه پاسداران قرار دارند اکثریت دارای نبوغ ایمان و تقوای کامل هستند در صورتیکه در سطوح مختلف جامعه آن نسبت از ایمان و تقوای فارغ از تظاهر کمتر وجود دارد. سخنان سردار در ارتباط با نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری دارای ابعاد چند وجهی میباشد که در شرایط فعلی از آمادگی نام برده است.
یک وجه مهم در شعاع فرهنگ ایثار و شهادت اینست که بسیاری از مسئولان چنان تجمگرایی و غربگرایی را باور کردند که اغلب در اعمال و گفتارشان دوری از تقوا و ایمان مشهود است. حضور جانبازی با ایمان در کنار مسئولی غرق شده در امور مادی و دنیوی همیشه موجب بروز تضاد و برخوردهای لفظی و اخلاقی مسئولان نسبت به جانبازان میگردد که البته جانباز هیچ شانسی برای اعاده حیثیت و حفظ منزلت و شخصیت حقوقی جانبازی نخواهد داشت. گرچه جانباز با اخلاقی خاکی و متواضع دارای گذشت از خطاهای مسئولان است لیکن هنگامی تواضع هنگامی صادق است که مسئول متوجه خطایش شده و حداقل عذرخواهی کند. مسئول غربگرا با وجود تفکرات منفی و فقدان تهذیب نفس هرگز خطایش را نمیپذیرد بلکه با استفاده از قدرت قلم مدیریت تلاش میکند شخصیت جانباز را متحجر و عقب افتاده یا مقصر وانمود کند.
همین وجه کافیست تا متوجه تفاوت شرایط دفاع مقدس و الزام آمادگی چند وجهی کنونی شویم. هیچ مرجعی از جانباز مظلوم حمایت نمیکند بجز حقیقت حاکمیت ذوالفقار در این صورت جانباز هیچ چاره ای ندارد جز اینکه فقط پناه ببرد به خداوند متعال و از او استعانت بجوید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi