شناسه خبر : 43737
سه شنبه 03 فروردين 1395 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدرت جانبازه، به تو چه؟!

محمد فروتن- فرزند جانباز شیمیایی هستم که به عنوان فرزند ارشد خانواده مسئولیت درمان پدر و مادر پیر و سال خورده ام به عهده ام بوده و وظیفه خود میدانم.

 در سال 91 از استان مازندران به استان سیستان و بلوچستان منتقل شدم. علیرغم گزارشات متعدد و ارایه مدارک و استشهاد محلی تا نامه بنیاد انتقالم منفک نشد بعد گذشت یک ماه از انتقالم بواسطه عدم رسیدگی مشکلات پدر و مادرم و عدم امکانات و تجهیزات پزشکی مجهز و مشکلات مالی، پدرم دچار حادثه ایست قلبی شده که به کمک همسایگان به بیمارستان شهرستان و نهایتا" با نظر پزشک به مرکز استان اعزام شد.

 میبایست که به جهت رسیدگی امورات درمانی پدرم به شهرستان اعزام می شدم که مراتب را گزارش نمودم اما با گذشت یک هفته از تاریخ درخواست گزارشم حتی دستوری در خصوص موافقت یا عدم موافقت صادر نشد. نهایتا" پس از مراجعه حضوری با رئیس یگان خدمتی ام و اعلام مشکلاتم با خنده وی مواجه شدم و اعلام داشته که جانبازی و زندگی پدرت به تو ارتباطی ندارد! او جانباز است و حقوق و مزایایش را می گیرد. به تو چه ربطی دارد؟

 بسیار ناراحت شدم در صورتی که خدا میداند پدرم ریالی حقوق از بنیاد تاکنون نگرفته. حتی در بستر بیماری بنیاد هیچ کمکی نکرد و حتی مسئولی به عیادت نیامد. نهایتا" از مقام ارشد شهرستان مرخصی گرفتم و انصافا بسیار همدردی نمود اما وقتی به شهرستان رفتم میبایست برای جراحی قلب پول جور می کردم. به ناچار حدود 20میلیون قرض کردم به امید اینکه با حقوق اداره ام ماهیانه قرض مردم را می دهم. اما شرایط طوری شد که مادرم هم سخت بیمار شد!

 نمیتوانستم دو انسان بیمار و سالخورده را رها کنم! مجبور شدم مدت 8ماه از آنان مراقبت و نگهداری کنم و برای چکاب آنان را به بیمارستان ببرم و بیاورم. پس از 8ماه غیبت کاری مرا اخراج کردند. به دادسرا هم که بخاطر تخلف غیبتم رفتم مبلغ300هزار تومان جریمه شدم.

 اکنون خود دچار بیماری افسردگی و اضطراب شدم. با این بدهی و مخارج زندگی و 13سال سابقه کار اخراج شدم. چه خاکی بر سر کنم؟ متاهلم و مستاجر. با این همه مشکلات چرا هیچ مسئول دلسوزی صدای ناله و اشک چشم هایم و حال و روزم را درک نمی کند؟

جانم به فدای آقایم مولایم! همه افتخارم نوکری و سربازی تو بود. اما حالا چه کنم؟!!!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام.اقا تو به وظیفه ات عمل می کردی نوکر و اقایی خودت می شدی نه دیگران تو به گفته خودت 8 ماه غیبت کرده ای به از اخراج راهی دیگری داشتی برادر ناراحتی شما بی مورد است خودت به خودت کردی و به دیگران چه ربطی دارد؟
آقای فروتن .چرا از مرخصی بدون حقوق استفاده نکردی .چرا خود و خانواده عزیز را به مشگل انداختی .غیبت 8 ماهه شما اصلا توجیهی ندارد ..عوض اینکه گره از مشگل باز کنی .هم خودت را به درد سر انداختی هم اینکه پدر و مادرتان با شنیدن این موضوع به بیماری شان افزوده شده. حالا هم خدا بزرگه نا امید نشوید .و پیگیر کارتان باشید .ب نامه اکتفا نکنید .شخصا از مافوق تان وقت بگیرید تا شاید خدا لطف کند و ب کارتان برگردید امیدواریم که چند صبا دیگر خبر خوش از شما داشته باشیم فاش عزیز سپاس
جناب فروتن شما ابتدا باید سعی می کردید با هماهنگی بنیاد و مسئولین محل کارتان برای مراقبت و اموردرمانی پدرگرامیتان مأمور بخدمت میشدید چنانچه راهی برای این امر نبود از مرخصی بدون حقوق استفاده می کردید. چون غیبت 8 ماهه ی جنابعالی بدون هماهنگی و مکاتبه با مسئولین ذیربط هیج توجیه قانونی ندارد شما که 13 سال تجربه و سابقه ی کاری داشتید این سهل انکاری ازشما بعید بوده بهرحال اشتباهی بوده از طرف خودتان و بابت این اشتباه از هیج کسی نباید گله مند باشید. ( نتیجه یک نمونه از هماهنگ کرددن و مشورت با مسئول و مافوق خدمت شما عرض کنم بنده روزی که بعنوان مجروح جنگی از خط مقدم به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شدم وضعیتم طوری بود برای امور درمانیم نیاز به همراه داشتم . پدرمرحومم کارمند رسمی یکی ازسازمانهای دولتی بودند وقتی از مجروحیتم مطلع شدند ابتدا یک هفته مرخصی گرفته بودند وقتی اومدن تهران وضعیتم را مشاهده کردند از طرف بیمارستان نامه ای برای محل کارشان گرفتند که بنده نیاز به همراه دارم این نامه را بردند با هماهنگی بنیاد شهید و مسئول مستقیم شان درمیان گذاشتند آن مسئول محترم و وظیفه شناس خودشان مرخصی پدرمرحومم را تمدید کردند و این مسئول وظیفه شناس بعداز یک ماه خودشان شخصا از استان مجوز گرفتند و پدرم را تا مدت زمانی که بنده نیاز مسمر به همراه داشتم را بدون یک ریال کسرحقوق مأمور به خدمت بنده کردند . حال دوست عزیز شماهم اگر قبل از این بی تدبیری می رفتید وضعیت پدر گرامیتان را برای مسئول ومافوق تان بازگو می کردید حتما راه حل بهتری برایتان پیشنهاد می کردند حداقل بعنوان یک مسئول باتجربه به شما مرخصی بدون حقوق را پیشنهاد میدادند. و الان هم دیر نشده بجای این صحبت ها و توجیهات نا موجه بهترین راه ممکن این است که به همان مسئولین قبلی خودتون مراجعه کنید و از ایشان کمک بخواهید حتما و توکل به خدا راه حل مناسبی برایتان خواهند داشت . انشاءالله نتیجه بگیرید.
با سلام برادر عزیز آن زمان که شما مشکلت حل شد زمان جنگ بود ولی حالا ...
برادر ابوالفضل شما به قانون احترام بذار به مسئول یا مافوق خودت بی احترامی نکن زمان جنگ و غیر ... ندارد هم مسئولین هم مردم به شما احترام میگذارند و با شما همکاری و احساس همدردی خواهند کرد ./ در این موضوع اصلا شک نکن و امتحان کن خودت تا نتیجه ی شیرین شو ببنی /. موفق باشید
باعرض سلام و خسته نباشيد اينجانب فرزند اولين جانباز قطع عضو پاي راست ٥٠درصد گيلانغرب از توابع كرمانشاه ميباشم كه از سال ٩٢با مدراك كارشناسي ارشد حقوق جزا بيكار ميباشم با مراجعه به بنياد شهيد و ادارات دولتي و لشكري هيچ گونه جوابي نگرفتم و به دليل وضع مالي نامساعد نميدانم بايد چكار انجام دهم تورا بخدا اگه راهي به نظر شما ميرسد مرا ياري فرماييد
جانباز 10درصد 25 ماه جبهه سال 65و52 سال سن فاقد شغل ومسکن جنگ تمام شد تحریم مشکل من نیست اتنتظاردارم از دستگا ههای مربوطه یک خدمتگذار نظام توچادر زندگی بکند یا دست به خلاف بزند ننگ است چون توکل بخدا و نظام دارم
باید میزدی تو داندانشو میاوردی پایین با این آدمها فقط این طوری باید حرف زد
سلام بخدا توکل کن، چون خدمت به پدر و مادر خشنودی خدا را در پی دارد.
اما پاسخ ریس شما، او یک بی وجدان و بی دین است
هر کجا وقت خوش آفتاد همانجاست بهشت....ای بابا دلتنگ به این حرفها خوش نکنید...فقر از فقیر حمایت میکنه،ثروتمند از ثروتمند. ...
سلام...بجای این کارها،برودنبال کارپدربزرگوارتان که درصدبگیرد،وحدآقل درصد رو هم اگه بگیره،یعنی۵درصد،،،به ایشان وافرادتحت تکفل شون بیمه پایه وبیمه تکمیلی میدن و تا برسه به مراحل بعدی که حقوق ومستمری و....باشه!موفق باشید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi