شناسه خبر : 43766
سه شنبه 03 فروردين 1395 , 13:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاج حسین زاده موحد پر کشید

حاج حسن حسین زاده موحد پیشکسوت جهاد و مبارزه انقلاب اسلامی و جانباز سرافراز و آزاده دوران دفاع مقدس در 63 سالگی به لقاء الله پیوست. این آزاده گرامی ساعاتی پیش از تحویل سال، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم بزرگداشت و ترحیم این جانباز و آزاده سرافراز امروز دوم فروردین 1395 از ساعت 17 تا 19 در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

همچنین مراسم شب هفتم آن مرحوم روز پنج شنبه پنجم فروردین بعد از نماز مغرب و عشاء از ساعت 20 در همان مکان برگزار خواهد شد.

مرحوم حسین زاده موحد مبارزه سیاسی خود را از دوران نوجوانی علیه رژیم منحوس پهلوی آغاز کرد و 9 سال در زندان های رژیم طاغوت زیر شکنجه و بازداشت بود.

این مبارز در دوران زندان به تحصیل علوم دینی از محضر آیت الله طالقانی و آیت الله ربانی شیرازی حجت الاسلام حقانی و سعیدی پرداخت و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و نقش فعالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء کرد.

مرحوم حسین زاده موحد با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های دفاع مقدس حضور یافت و  در عملیات کربلاء 5 به شدت مجروح و به اسارت رژیم بعث عراق درآمد ودر سال 1369 به همراه سایر آزادگان با بدنی مجروح و رنجور به میهن اسلامی بازگشت.

وی که در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های فرهنگی اشتغال داشت در سحر آخرین روز سال 1394 در سن 63 سالگی به لقاءالله پیوست.

پیکر مرحوم حسین زاده روز گذشته مصادف با اولین روز سال 1395 با حضور جمع کثیری از هم سنگران و هم رزمانش و همچنین حجج اسلام جاودان صدیقی، حجازی و محسنی اژه ای و آقایان عزت مطهری و شریعت مداری و سردار کوثری تشییع و در آستانه حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
انسانی بزرگ ،بی ادعا به معنای کامل کلمه مومن ، مخلص و عارف بالله.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi