شناسه خبر : 43893
یکشنبه 08 فروردين 1395 , 13:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دین فروشی برای ریاست!

امام جمعه ایزدشهر: اُف به این ریاستی که برای آن باید دین فروشی کرد

سلام علیکم؛

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه ایزدشهر، حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده در خطبه اول نماز جمعه 6 فروردین 95 ایزدشهر در ادامه بحث سبک زندگی دینی و الگوی رفتاری با موضوع و محوریت خانواده از منظر اسلام در بحث معیارهای انتخاب همسر از منظر دین، فرمودند: چهارمین معیار و شاخصی که دین برای انتخاب همسر لازم و ضروری می داند بحث اخلاق همسر است.

ایشان اظهار داشتند: مقدمتاً باید عرض کنیم که وقتی که بحث اخلاق مطرح می شود ذهن انسان به سمت خوش اخلاقی، خوشرویی، روی گشاده داشتن و امثال آن می رود در حالی که اخلاق جمع خلق به صفاتی گفته می شود که در نفس و جان انسان نهادینه و نقش بسته باشد و فرقی هم نمی کند که اخلاق پسندیده باشد مثل: بخشش، خیرخواهی ، تواضع، ادب، خوشرویی و امثال آن یا از صفات رذیله باشد مثل: بخل، حسادت، خشونت، تندخویی و مواردی از این دست.

ایشان افزودند: تمام دستورات اسلام و بلکه هدف نهایی دین، پیاده کردن اخلاق در جامعه است و این را هم از آیات و روایات و هم از سبک زندگی معصومین«علیهم السلام» به وضوح می توان دید.

ایشان بیان داشتند: قرآن کریم در آیات فراوان پیرامون مراعات اخلاق در زندگی دستور دارد به طور مثال:

1.مراعات اخلاق در تبلیغ؛ آیه 44 سوره طه: « فقولا لَهُ قولاً لَیّنا»؛ با زبان نرم و لیّن

2.مراعات اخلاق در صحبت با عموم مردم، آیه 83 سوره بقره« و قولوا للناس حُسنا»، با نیکویی صحبت کنید.

3.مراعات اخلاق در امانت داری؛ آیه 58 سوره نساء« ان الله یأمرکم ان تؤَدُّالامانات الی اهلها»

اخلاق در امانتداری، اخلاق در معامله و داد و ستد، اخلاق در برخورد با دیگران، والدین و ده ها موارد دیگر؛ در روایات ما هم همینطور که آن روایت معروف نبوی که: « انما بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»

در سیره عملی آنها هم سراسر زندگی آنها پر است از پیاده کردن نکات اخلاقی.

امام جمعه ایزدشهر در ادامه بیان داشتند: یک جوان در انتخاب همسر علاوه بر معیارهای قبلی باید نسبت به اخلاق همسر دقت کافی داشته باشد.

شروع زندگی اکثر خانواده ها با مهربانی، صفا، صمیمیت، خشرویی همراه است اما با گذشت زمان چند ساله مشاهده می شود که بدخلقی و بداخلاقی جای صفا و صمیمیت را گرفته است.

درصد بالای طلاقهایی که اتفاق می افتد به خاطر نبود اخلاق و مراعات نکردن اخلاق در زندگی است لذا یک جوان باید اخلاق همسر برای او در اولویت باشد.

بسیاری از ویژگی های ظاهری که امروزه معیار اصلی برخی از جوانان قرار گرفته مثل زیبایی، قد و قامت و امثال آن، بعد مدت کوتاهی از زندگی، نقش خودشان را ازدست خواهند داد و آن چیزی که تا آخرین لحظه طراوت و نشاط و شادابی خودش را حفظ می کند اخلاق است و در خانواده ای که مکارم اخلاقی وجود داشته باشد آن زندگی گوارا و شیرین است.

امام جمعه ایزدشهر در خطبه دوم اولین نماز جمعه سال 95 در ایزدشهر ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن و تکریم مادر افزودند: انسان با یک نگاه سطحی به زندگی حضرت زهرا»سلام الله علیها« در می یابد که سراسر زندگی آن بانوی با کرامت، الگو است از : تقوای آن، عفت و پاکدامنی، شوهرداری، فرزند داری، مجاهدت آن بانوی بزرگوار، بصیرت سیاسی، ولایتمداری و ده ها موارد دیگر که هر بخش آن دارای نکته ها ، لطایف و حقایق فراوانی است لذا زنان جامعه امروز باید از چنین بانویی الگو بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده افزودند: متاسفانه تا روز زن مطرح می شود برخی ها جملات و حرفهای غلط غربی ها پیرامون برابری حقوق زن و مرد را مطرح می کنند و می گویند اسلام برابری و تساوی و عدالت را میان زن و مرد برقرار نکرده است.

باید عرض کنیم فرق است بین عدالت و برابری؛ عدالت همیشه حق است اما برابری همیشه حق نیست

عدالت یعنی « وضع الشی لموضعه» هرچیزی در جای خودش قرار بگیرد اما برابری یعنی کاری به شرایط و محیط و موقعیت نداریم و این غلط است اسلام این را قبول ندارد.

کدام عقل سلیم قبول دارد که مدیر و کارمند و همه کارکنان با هر مدرک و سابقه ای یک اندازه حقوق بگیرند. بحث در این زمینه مفصل است فقط این را عرض کنیم که نفقه، مهریه، تأمین مخارج زندگی و به طور کلی امورات مالی وظیفه مرد است؛ پس اشکال نصف ارث و دیه کمتر و اینها جایگاهی ندارد، به تعبیر یکی از بزرگان این اشکالات از روی غرض، آدامس جویده و تف شده غربی هاست که برخی ها امروزه  دارند می جوند .

ایشان در بخش دیگری از خطبه ها فرمودند: سال 94 با همه تلخی ها و شیرینی هایش به پایان رسید و یک سال جدید و یک روحیه جدید برای کار و تلاش آغاز شده است. امسال را هم طبق سنوات گذشته حضرت آقا بنا به نیاز و ضرورت جامعه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.

استحضار دارید که دشمنان نظام و در رأس آنها آمریکای جنایتکار دنبال این هستند که یک حرف را به ما بقبولانند، تلاش می کنند که ما باور کنیم که امروز ایران بر سر یک دو راهی قرار گرفته است:

1.یا باید در مقابل خواسته های آمریکا کوتاه بیاییم، یک بده بستانی راه بیاندازیم؛ خیلی روی مواضع انقلابی و اسلامی پافشاری نکنیم، گیر به حفظ ارزش ها و آرمان ها ندهیم تا چرخه اقتصاد بچرخد، گره ها باز شود، مشکلات حل شود؛ متاسفانه برخی از مسئولین این تفکر را پذیرفتند و دارند به جامعه القاء می کنند.

شما در مذاکرات هسته ای ملاحظه کنید یک مقدار این اتفاق افتاد، آقای ظریف وزیر امور خارجه می گوید : ما در مذاکرات با آمریکا نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم حالا نتیجه چه شد؟ نه تنها چرخه اقتصاد نچرخید بلکه تحریم های جدید به لیست آمریکایی ها اضافه شد.

2.یا باید فشار ها و تهدید ها و تحریم های آمریکایی ها را تحمل کنیم یعنی یا کوتاه بیاییم یا تحمل کنیم؛ اما حضرت آقا می فرماید این القای دشمن غلط است ما یک راه سوم داریم و آن هم اقتصاد مقاومتی است با اقتصاد مقاومتی کشور در مقابل تحریم ها و تهدید ها و فشار ها مصون می ماند مشروط به اقدام و عمل.

ایشان افزودند: ما الان در بخش های زیادی در کشور با رکود 50 درصدی مواجه هستیم یعنی حداقل 50 درصد ظرفیت کارخانجات ما خالی است و تولید ندارد از دامپروری گرفته تا صنایع فولاد و پتروشیمی و لوازم خانگی و ... اما با همه ی رکود بانکها رونق دارند و این یعنی اقتصاد بیمار، پول ها به جای تولید صرف واسطه گری و دلالی می شود .

ایشان با بیان نکته ای پیرامون ایام عید فرمودند: ایام عید ایام دید و بازدید، ایام سفرها و زیارت و سیاحت است، فرصت خوبی است که انسان یک تجدید قوا کند. اسلام نه تنها با تفریح و شادی مخالف نیست بلکه برای طراوت روح لازم می داند؛پیامبر خدا«ص» می فرمایدسافرو تصحّوا» مسافرت کنید تا سالم بمانید.

اما چگونه تفریح کردن مهم است؛ تفریح و شادی با بی بند و باری فاصله ی زیادی دارد این ایام به اندازه کافی هوای شهر سنگین است و دیگر جایی برای جلسات لهو و لعب و کنسرت و موسیقی نیست.

امام جمعه ایزدشهر افزودند: من نمی دانم چه توجیهی برای صدور مجوز این جلسات قرار دارد؟ آنهایی که مجوز چنین برنامه هایی را صادر می کنند چند حالت دارد؟

1.اثرات مخرب ضد فرهنگی آن را می دانند و عمداً به دنبال اجرای این برنامه ها هستند؛ اینها مغرض به دین هستند و باید به این ها گفت بی دین.

2.یا اثرات مخرب ضد فرهنگی را می داند اما مغرض نیست و برای حفظ مقام و میز و صندلی خود این کار را می کند که باید گفت اُف به این ریاستی که برای آن باید دین فروشی کرد.

3.عده ای واقعاً نمی دانند یا به دنبال کار فرهنگی هستند و مسیر را اشتباه می روند به این ها عرض می کنم به خون پاک شهدا قسم این کار فرهنگی نیست، ضد فرهنگ است و زمینه ساز فساد است.

ایشان در پایان افزودند: مؤمنین ما، مسجدی های ما، هیئتی های ما، بسیجی های ما نباید نسبت به این منکرات بی توجه باشند امر به معروف کنند، نهی از منکر کنند، تذکر دهند و پیگیر باشند که بی توجه به این فریضه الهی موجب نزول بلا و قطع رحمت الهی می شود.

 

 

                                                                                      با تشکر و آرزوی توفیق

                                                                                          احمد حسین زاده

                                                                            مسؤل ستاد برگزاری نماز جمعه ایزدشهر

اینستاگرام
بنام خدا
با سلام خدمت مسئولین عزیز سایت
جدیدا عزیزان ائمه جمعه و جماعات برای رساندن کلمات مشعشع خود از ارسال گفتار خود به سایتها محلی و ملی ابایی ندارند . اما این عزیزان در انتخاب سایتها باید بیشتر دقت نمایند . جناب اقای حین زاده مسئول برگزاری ستاد اقامه نماز جمعه در ایرانشهر . این سایت محل مردانی است که اوج ایثار . اخلاق . توحید نظری و عملی دیگران ابتدای راه انان بود . از برخورد با اسرایی تا لحظه ای قبل قصد جانشان را داشت تا گذشتن عملی از مال و جانشان در راه اعتلای دین الله و دور نمای ان عدالت علوی بیش از 35 سال است بزرگترین دغه دغه این پیر جوانان است . اگر هر گدام از انها بخواهند لب بگشایند یقیننا کلماتی زیباتر و تاثیر گذار تر از هر مومنی از لبانشان تراوش خواهد نمود .
یقیننا رسیدن به سر چشمه هر رودی حرکت بسوی بالاست تا در منتها الیه ان بلندی سرچشمه را درک نمایی وگرنه در جهت حرکت اب حرکت نمودن که هنری نیست . شما انشالله در خطبه دیکترتان راهگار و اسیب شناسی اینکه چرا جامعه مستعدی که بخواست خدا بزرگترین هدایت الهی (گذشته از تاثیرات اجتماعی و جهانی ان که تا امروز به پاس همان بزرگان ادامه دارد ) به اینجا کشیده شد که برای سک امضا ساده تا باید پول پرداخت نمایی (حال بهر نام مثال پول چای) یا فرد یا افراد صاحب نقوذی قبلا سفارش شما را نموده باشند
از ان اوج به این پستی رساندن . مقصر چه عواملی بودنند و با ان عوامل چه باید نمود .
عزیزان بندگی خدا را بجا اورید و تقوا پیشه کنید و حقگرا باشید تا عزت دنیا و عقبی را به با چشم سر ببینید
حسبنالله و نعم الوکیل .
نعم المولا و نعم النصیرا
سلام جناب مرتضائي
اگرچه شايد درتنظيم خبرشيوه معمول فاش نيوز رعايت نشده باشد واحتمالا تعطيلات عيد نيز دركم دقتي نسبت به اين مسئله دخيل بوده است اما از مرام ايثارگران افتادگي است و ما همه نياز به تذكر و يادآوري مفاهيم ديني وارزشي آن هم پاي منبرعلما داريم
بنام خد
اسایت محترم فاش نیوز
سلام و علیکم
فذکر فان ذکری تنفع المومنین
چنبش خبرها و مقالات ایثارگران عزیز بدون ادعای عالم بودن همچون وصیت نامه همرزان شهید و عزیزانشان نه بنابر بر الفاظ مقبول و رایج بلکه بعنوانی واقعیتی ملموس که برای اولین بار در این سایت درج شد اوج مفاهیم الهیست حتی بزرگانی که بواسطه فقر سکه کلامشان از گهر افتاده
باز بواسطه درس گرفتن از استاد تذکر شما را لطفی از جانب خدا تلقی نموده و عل بدان را همانا در راستای عمل به سیره صالحان تلقی و از خدا وند بزرگ فهم در دین خود همان تسلیم و رضا در برابر ذات و خواسته اش و گرفتن عنان نفس و قلم بدست و استفاده از ان در راستای رضای او را مسئلت دارم
سلام ، موضوعات اخلاقی و اشاعه آن در جامعه اسلامی واجب و نیازمند فعالیت و کار شبانه روزی مسئولان است که در قبال کارشان حقوق آنچنانی دریافت میکنند اما اکثریت آنان دچار مشکلات اخلاقی عمده هستند. بسیاری از معروفین زاهد و با تقوا بدون هرگونه ارتباط با حکومت نسبت به جاری ساختن نصیحت و پند در اجتماع اقدام کردند و در این راه تمام سرمایه زندگی را در این راه گذاشتند. آنها تمام زندگی و عمر خود را همچون ایثارگران محترم وقف اشاعه اخلاق در اجتماع کردند.
این روزها در ادارات اصلی حکومت شاهدیم افرادی در پستهای حساس قرار دارند که بطور مستقیم یا غیر مستقیم عامل اجرای دستورالعملهای تفکر و گرایشات غربی هستند و بسیار تلاش میکنند نحوه روزمرگی رایج غرب را در کشور اسلامی و شیعه ایران جایگزین کنند. آن عده از مسئولان که بطور یقین فردی نزدیک از خانواده یا اقوامشان در کشورهای غرب بویژه آمریکا ساکن هستند نقش پر رنگ تری را در زمینه ایجاد روزمرگی غربی بجای فرهنگ و سنت اسلامی دارند. گاهی هنگام مواجهه با اینگونه افراد متوجه میشویم از ساده ترین مسائل احکام نیز بی اطلاع میباشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi