شناسه خبر : 43967
یکشنبه 15 فروردين 1395 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نکاتی قابل تأمل درباره احکام حقوقی ایثارگران(۸)

آیا حقوقی که در احکام کارگزینی شهدا، جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی به عنوان حقوق و مزایا به آنان توسط نیروهای مسلح، ساتا، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود منطبق با قانون و مقررات است؟

یوسف مجتهد - در ادامه پرسش‌هایی که ایثارگران درباره حقوق خود داشته‌اند به یک سؤال اساسی می‌رسیم که بررسی دقیق و موشکافانه آن موجب اطاله کلام خواهد شد، لکن به دلیل اهمیت، به صورت کلی به آن پاسخ خواهیم داد و تمام سازمان‌هایی که به عنوان متولی در پاسخ، از آنان نام برده می‌شود می‌توانند نظرات خود را برابر ضوابط و مقررات، جهت انعکاس در اختیار گروه ایثارگران همشهری قرار دهند و چنانچه مایل به مصاحبه و نقد این پاسخ باشند، وقت کافی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

-1 آیا حقوقی که در احکام کارگزینی شهدا، جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی به عنوان حقوق و مزایا به آنان توسط نیروهای مسلح، ساتا، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود منطبق با قانون و مقررات است؟ 2- آیا احکام حقوقی مشمولین قانون حالت اشتغال یعنی شهدا، جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی با وضعیت‌های وظیفه، بسیجی، پیمانی، پایور قراردادی و نیروهای مردمی در بمباران‌ها و... با یکدیگر تفاوتی دارد؟

در ابتدا لازم است به نقاط مشترک در پرداخت حقوق مشمولین حالت‌اشتغال اشاره‌ای داشته باشیم و چنانچه نقاط افتراقی نیز وجود داشته باشد به آنها بپردازیم.

الف- مشمولین قانون حالت اشتغال انحصارا شهدا، جانبازان ازکارافتاده کلی و آزادگان ازکارافتاده کلی هستند. این قانون شامل افراد دیگری نمی‌شود و وضع آن در قوانین، اختصاص به موارد فوق دارد.

ب- وضعیت استخدامی و نوع رابطه آنها با نیروهای مسلح اعم از رسمی یا غیررسمی مانند وظیفه، بسیجی، پیمانی و... هیچ تاثیری در وضعیت آنها در بعد از شهادت و ازکارافتاد‌گی ندارد و قانون با همه آنها رفتاری یکسان پیش‌بینی کرده است.

ج- همه آنها همانند مستخدمین رسمی نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی از تمامی امتیازات و مزایای پیش‌بینی‌شده برای همطرازان شاغل برخوردار بوده و علاوه بر آن به نسبت همطراز خود از 2 گروه بالاتر یا عناوین مشابه مانند درجه و رتبه برخوردار هستند.

د- تمامی مشمولین قانون حالت اشتغال براساس مقررات استخدامی در نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی تا سنوات مقرر در آن قوانین، به منزله مستخدم رسمی شناخته شده و پس از پایان سنوات مقرر در قوانین، بازنشسته شده و از حقوق بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

هـ- با اصلاح متن ماده5 آیین‌نامه اجرایی قانون حالت اشتغال در تاریخ 23/8/79 توسط هیأت وزیران و الحاق یک تبصره دیگر به آن، حقوق کلیه کسانی‌ که حسب قانون حالت اشتغال تبصره یک شناخته می‌شوند همانند مستخدمان شاغل همطراز پرداخت می‌شود و تنها تفاوت موجود درباره کسانی است  که در غیرمأموریت نیروهای مسلح شهید یا ازکارافتاده کلی شده باشند، کمک هزینه مسکن است که به آنان پرداخت نخواهد شد، لکن از تمامی حقوق و مزایای دیگر مانند سایرین برخوردار می‌شوند.

و- به طور قطع حقوق حالت اشتغال که به مشمولین آن از طریق نیروهای مسلح، بنیاد و سایر دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود حقوق ایثارگری است و هیچ ارتباطی به حقوق این افراد که با منشأ استخدامی دریافت می‌کنند، ندارد.

ز- حقوق بازنشستگی آنان، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هرساله متناسب با ضریب افزایش حقوق شاغلان اضافه می‌شود، لذا پرداخت میانگین حقوق براساس 2سال و 5سال یا پرداخت آخرین حکم، فاقد وجاهت قانونی است و باید آخرین حقوق و مزایای دریافتی که علاوه بر حکم کارگزینی در فیش حقوقی آنان اعمال می‌شود ملاک عمل قرار گیرد و هیچ مزایایی از دریافتی آنان هنگام بازنشستگی کسر نشود. مضافا افزایش ضریب حقوق مشمولین حالت اشتغال هنگام بازنشستگی مشابه افزایش ضریب حقوق شاغلین خواهد بود.

ح- از نکات برجسته دیگر در حقوق بازنشستگی مشمولین حالت اشتغال این است که اگر در سال‌های گذشته و حسب سایر قوانین بازنشسته شده باشند، برابر قانون، وضعیت آنان باید همطراز شاغلین در زمان تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی تطبیق و حقوق حالت اشتغال آنان به روز شود.

ط- مشمولین قانون حالت اشتغال هنگام نیل به بازنشستگی از تمامی امتیازات منظورشده برای شاغلان مانند پاداش پایان خدمت و غیره برخوردار می‌شوند و دستگاه‌های مجری حکم حقوق بازنشستگی مکلف به تامین و پرداخت حقوق و امتیازات مذکور خواهد بود. اطلاق تمام امتیازات دلالت بر آن دارد که هیچ تفاوتی بین شاغلین و مشمولین قانون حالت اشتغال وجود ندارد.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جانباز گیلان هستم در اسفند ماه امسال یکی از بستگان که جانباز تهران میباشد ماده ۳۸ برایشان اجرا و ۵۰۰هزار تومان افزایش حقوق داشتند ولی برای جانبازان استان های دیگر چنین چیزی اجرایی نشده است....آیا جانبازان شهرستانها با جانبازان تهرانی متفاوتند؟!!!!!!!
نه دوست عزیز اینطور که شما فکر میکنی نیست من طبق اطلاعاتی که کسب کردم بنیاد از اسفند شروع به اجرای ماده 38 (برای جابازان زیر 55%)کرده و برای تعداد اندکی از جانبازان جالت اشتغال در اسفند اعمال شد و تهرانی و شهرستانی هم نداره و به امید خدا قراره ظرف چند ماه برای تمام جانبازان حالت اشتغال بنیاد این افزایش حقوق منظور بشه.در صمن برای جانبازان حالت اشتغال بالای 55% درصد از چند ماه پیش اجرا شده.
رزمندگان هم که اصلا ایثارگرنیستند.....کشک
مهرماه 94 بازنشسته شدم با میانگین 2سال اخر خدمت البته شاغل بودم نه حالت اشتغال
سلام خسته نباشی خدمت شما دلاورانه ایا این ماده 38 به چه کسی تعلق میگیردا من سر باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودم
باسلام مجدد به جناب مجتهد عزیزو بزرگوار خداوند وجود مبارک حضرت عالی را برای ایثارگران که الحق فردی بسیار تاثیر گدار در نحوه شناساندن حق و حقوق ایثارگران همیشه پیشقدم بوده اید سپاسگذارم سوال اینجانب از حضرت عالی داشتم و اینکه تاکی ما باید صبر کنیم تا ماده 190 وماده 38 و 39 به مرحله اجرایی خواهد رسید بنظر حضرت عالی درسال 95حالت اجرایی به خود خواهد گرفت ؟؟؟؟
سلام با توجه به اینکه حقوق ایثارگری هیچ ارتباطی باحقوقی که افراد با منشأ استخدامی دریافت میکنند ندارد. آیا جانبازان مشمول حالت اشتغال تبصره یک با توجه به موضوع فوق میتوانند از کسر ساعت کار در محل استخدام بهره مند باشند ؟
سلام دوست عزیزماده ۳۸برای شهرهای غنی مثل تهران ومشهد اجرا شده.واستانهای محروم ماده تا اعتبارش بدهند اینها از استانهای غنی شروع کردن منتظر باید بمانیم ببینیم کی برای گیلان وکرمانشاه دبقیه اجرا می شود
برادر مجتهد با سلام و خسته نباشید قبل از عید برای جانبازان ایلام که حقوق حالت اشتغال میگیرند پیامک امده که حقوق مزایای شمال طبق ماده 38 پرداخت می شود ولی متاسغانه برای جانبازان حقوق بگیر حالت اشتغال و شاغل ( دو حقوق) نیامده است تور بخدا بررسی نمائید ممنون
باسلام و احترام باتوجه به ابلاغيه شماره ط/206/4011 مورخ 1388/10/21 مقام معظم رهبري و ماده 3 آيين نامه اجرايي «نحوه تعيين فوق العاده ايثارگري
«سه چهارم مدت خدمت جبهه دوران دفاع مقدس در حين سربازي ((خدمت داوطلبانه تلقي مي‌گردد)) و برابر جدول شماره 4 بند 4 فصل يكم دستورالعمل شماره 200/14593 مورخ 21/2/1388 معاونت توسعه و مديريت و سرمايه رئيس جمهوري ولي متاسفانه تاكنون هيچ احدي از اين قانون استفاده نكرده چون حقير موقع مراجعه به بيمه ميگويند حضور در جبهه در حين سربازي جزو وظيفه بوده و داوطلبانه تلقي نميگردد. پس بخشنامه بالا براي چه كساني صادر شده لطفا راهنمايي كنيد
با سلام لطفا مصوبات جدید مجلس در ارتباط با ایثارگران را بفرمایید1395.1.15
به نام خدا ص ج جانباز 25 درصد هستم اد خرم اباد لرستان ایا ماده 38 شامل افدایش حقوق کلیه حانبا دان می باشد
باسلام جانباز65درصد هستم اما حقوقم هیچ تغییری نکرده چرا
اخه چرا منفی
سلام اقاي مجتهد بازنشستگان برگشت بكارشده اندتكليف پاداش پايان خدمت انهاچه شد
باسلام/ دقیقا گفته های حضرت آقا مقام معظم رهبری که فرمودند هر چیزی که روی کاغذ میآید باید بر روی زمین هم عملی شود وفقط آمدن روی کاغذ و حرف زدن نباشد همین سیستم قانون گذاران را نیز میگفتند که هزاران هزار قانون هر روز تصویب میکنند اما اجرایی نمیشود جالب اینکه همین قانون گذاران اگر قانونی را امروز تصویب کنند که چیزی را از مردم بگیرند همین فردا صبح در سراسر کشور سریعا اجرایی میشود / برادران عزیز ایثارگر حضرت آقا دلشان از این همه قانون گذار حراف که فقط حرف میزنند و عمل نمیکنند خون است ما که دیگر جای خود داریم / راستی چرا هیچ خبری برای بچه های رزمنده نیست آهان یادم رفت رزمنده ها فقط توی بخشنامه ایثار گرند ام در واقعیت نیستند بچه های رزمنده برید کشکاتونو بسابونید
ایثارگران هیچی نباید بدانند چون فقط بیشتر غصه می خورند از امتیازات اجرا نشده توسط مسؤلین محترم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای ریس جمهور اقای ریس بنیادشهید امورایسارگران کجایی قانون‌ نوشته جانباز۲۵درصدهمه مواردشامل میشود ؟جانباز۲۰درصد هیچچچچچچچی
دارم خفه میشم ! محض رضای خدا یکی به من بگه من کی بازنشسته میشم !
بنیاد مشهد سوال میکنم میفرمایند : مو نمودونم !
سال 65 جانباز مجروح شدم !
سال 72 کمیسیون برایم درصد زده
سال 76 جالت اشتغال شدم
بابا فاش نیوزززززززززززززززززززززززززز جواب بده !
سلام علیکم باتشکراززحمات جناب مجتهدی بزرکوار حقیرجانبازحالت اشتغال هستم ازحکم سپاکمتراجراشده ینعی حککم مربوط به سال 93میباشداضافه سال94انجام نشده است
سلام
برامن اجرا شد 27%حالت اشتغال
سیصدتومان اضافه شد

با سلام خدمت جناب اقاي مجتهد عزيز،،، تاكنون چندين بار اين موضوع را سوال كرده ام متاسفانه پاسخ داده نميشود، ميخواستم بپرسم چرا اين قانون به جانبازان حالت اشتغال تبصره ٦ كه حالت اشتغال ساير دستگاههاي دولتي هستند إجرائي نميشود پس كي اين تبعيض از بين خواهد رفت؟
سلام.دوستانی که ماده۳۸براتان اجراشده لطفأ بفرماییدوظیفه هستید یابسیجی؟؟
چون من شنیده ام می گویندماده ۳۸فعلآبرای بسیجیهااجراشده.آیاچنین است لطفأهراطلاعاتی دارید بادیگران به اشتراک بگذارید.تابقیه هم بدانند
باتشکربهرام محمدی .ازکرمانشاه.تاآنجایی که من اطلاع دارم استان ما خبری نیست
حقوق همتراز با نیروهای مسلح برای شهدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درجه پدر من که پاسدار رسمی هم بوده سرتیپ دومی هست و حقوق خالص ما دو میلیون و دویست هست
آیا توی سپا هم یه سردار همینقدر میگیره؟ یا سه برابر
درجه بالاتر پیشکش نصف هم نمیدن حقوق ایثارگران رو نسبت به مستخدمین زنده
سلام
برای من اجرا شده جانباز بسیجی حالت اشتغالم 27%
اسفند 94 سیصد اضافه شد
برای من اجرا شده دوستان من بسیجی ام
حالت اشتغال
سلام من جانباز 25 % بسیج حالت اشتغال هستم از اسفند ماه حدود سیصد هزار تومان به حقوق من اضافه شده
ازسایت فاش نیوز به دلیل آگاه کردن ایثارگران ازحق وحقوق خودشان صمیمانه سپاسگزارم.
اجرکم عندالله
من جانباز 90درصد قطع دوپا هستم حقوق وظيفه براي من صادر كردند حدود 1000000تومان كساني كه اطلاع دارند چطور حالت اشتغال به بنده ندادند وزير نظر تامين اجتماعي نيروهاي مسلح قرار گرفتم تاريخ جانبازيم 07/05/94 ميباشد
سلام جانباز25درصدبسیجی ازفاش نیوزدرخواست کمک دارم شمارابه قران کمکم کنیدجهت راهنمای به ماشهرستانیهاجواب نمیدن بنده 61مجروح شدم 82حالت اشتغال شدم تاامروزیک ریالی بنیادبه من معوقه ومطالبه نداده میخوام به دیوان عدالت اداری شکایت کنم تهران بایدبرم یاازاستان خودمان میشه شکایت بکنم شمارابه خداراهنمایم کنید
اذربایجان غربی شهرستان خوی باتشکراززحمات سما
سلام من جانباز هستم بارها مجروح شدم نمدانم چکار کنم کجا پیگیر مدارکم باشم
راهنمایی میخواهم , با تشکر فراوان
سلام باعرض خسته نباشید من آزاده وجانباز25/. هستم در29/12/94 بازنشسته شدم حکمی که برای من آمده دقیقاً شش میلیون ریال ازحکم شاغلینم کمتراست خواهشمندم اگر ممکن است علت را بفرمایید
سلام.شما زمان اعزام به جبهه از هر شهر یا استان که اعزام شدید از همانجا میتوانید جهت دریافت درصد جانبازی اقدام کنید.مثلا سپاه.یا ارتش.یا جهاد.یا.......
من جانباز 25 اعصاب روان می باشم چرا حقوقمان اضافه نشد بسیجی بودم وحا لت اشغا ل هستم مطا لبات که گفتد هم نیامده منتظر اقدام شما هستم تشکر
ماده ۳۸ حقوق کامل است یآ نوعی اضافه حقوقه لطفا کمی توضیح دهید بند جیم شامل چه مژایایی است
به علت اختلاف لفظی با رییس اداره پستم حدف شده و الان سر کار نیستم کجا پیگیری کنم تو این دولت ....
سلام چرابه جانبازان وظیفه پاداش پایان خدمت مثل جانبازان کادرتعلق نمیگیریدمگربدنهاباهم فرق دارندبه این قانون چراچندساله رسیدگی نمیشه لطفابررسی کنید
سلام من جانباز30درصدحالت اشتغالم درسال 65محروح شدم الان سال97است اگه قراره بازنشسته بشم باید تا حالا شده بودم لطفا راهنمایی کنیدبازنشستگی جانبازان چگونه محاسبه میشه
سلام من جانباز سی درصدحالت اشتغال هستم سال 65مجروح شدم بازنشستگی راازچه سالی حساب میکنداگه سی ساله باشه من بایدسال1395باید بازنشست میشدم لطفامنوراهنمایی کنیدمتشکرم
باسلام....سال64دولثبازمجروح شدم ودرسال94پیگیرجانبازی وحالت اشتغال شدم وپس ازجمع آوری مدارک متععدحضوردرجبهه جمعا بیش ازپنجاه ماه شدودراین مدت فهمیدم قانون کشورفقط برلی فرصت طلبان طراحی شده وهرکی مخلص باشه یابجایی نمیرسه یاجونش درمیادتابه حقی برسه..حتی رأی کمیسیون عالی سپاه رودارم که شراطی ماده سی وهشت هست ولی برای کسانی که مستخدم دولت هستندبراحتی تبصره خورده وسپاه مجری کارشده اماجانبازبدبخت حالت اشتغال یک مهره اضافه وسربارومصرف شده است که باوجودتکمیل بودن پروندش چون مستخدم نیست ازپس مانده ها اگه اضافه بیادگیرش میاد.خواهش به برادران دزدبگید فردایی رو حساب کنیدکه شایدامثال من که مقلد امامندبجایی برسندکه طبق فتوای امام آماده شهادت درمقابل ظلم شما بشن..کردستانی ازشاهرود
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم فاش نیوز برای رضای خدا مدیر محترم و امید ما ایثارگران کشور من ایثارگر بازنشسته از نظر حقوقی مثل بقیه ایثارگران ارتشو کل بازنشستگانی که از فصل 13 قانون مدیرت خدمات کشوری دریافتی ماهیانه میگیریم تقریبا 30درصد از کسانی که 88به بعد بازنشسته شدند بیشتر از ما حقوق میگیرند چند سالیست ما زیر خط فقر داریم زندگی میکنیم در سال 98 هم به علت نداشتن بودجه همسانسازی ما را میخواهند قطع کنندمن جانباز و بقیه جانبازان از 25درصد الی 90درصد در ن م 300هزار تومان بیشتر حوقوق بابت جانبازی میگیریم ایا این تبیض و بیعدالتی نیست به چه کسی پنا ببریم بابت جانبازی چرا حوقوقی دریافت نمیشود بنده با 130ماه جبهه از کارگر افغانی در شهرداری تهران 50درصد کمتر میگیرم ودر کشور هم فریاد رسی نداریم که حق و حوقوق خانواده ما جانبازان ارتشی و سپاهی را درست کند از تبیض طبقاتی دیگر خسته شده ایم با تشکر از مدیر محترم فاش نیوز
جانباز بسیجی حالت اشتغال در یکی ار ادارات دولتی هستم . از سال 94 .در این سالها قبل از عید حقوق کارکنان سپاه افزایش پیدا می کند و بعد از عید هم طبق قانوان افزایش دارد .اما حکم حقوقی ما که از طرف بسیج تهران صادر می شود فقط همان افزایش سالیانه را دارد. به امور ایثارگران وزارت متبوع گفتم ولی جوابی ندادند. لطفا راهنمائی کنید .
سلام جانباز چهل درصد که به علت گرفتن و کسر کردن از حقوق رییس لغو سمت و علاف شدم تا دیگه کار قانونی نکنم. گویا کار درست ضرر دارد!
با سلام دلیل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت ومرخصی خانواده شهدا چیست شهید فرهنگی بوده و سال 96 حکم بازنشتگی از طریق سپاه صادر گردیده ولی تاکنون هیچ وجهی بابات سنوات و مرخصی پرداخت نشده است
ما برابه درصد یا پول نرفدیم چون آن موق نه درصد نه پول بود اما زن بچه این هرفا حایش نیسد من این دنیا شرمنده خانواد هستم و آن دنیام خاهم شد خدا مسولین را شرمند خانواد و خدا بشون انشالا
باسلام خدمت بزرگواران فاش نیوز جانباز35درصدهستم لطفاً راهنمایی بفرمائید درسال84کمسیون حالت اشتغال بردن ولی دورای متفاوتی دادن اول حکم تایید وحقوق پرداختن دومی تایید نشده بعداز گذشت چند سال ازتاریخ 98/6قعط حقوق شدم و بنیاد رای دومی قبول دارد
سلام سردار عزیز جانبازان بی دست پا بعد چهل سال کی می خواهی بازنشسته شوند آ یا ستادکل نیروهای مسلح برای جانبازان بسیجی کاری انجام داده چه کسی از حف مادفاع کند
سلام قبلا بنیاد شهید هیچ توجهی به جانبازان نداشت با امدن دکتراوحدی که به او تبریک عرض میکنم العان دارد کارهای انجام می شود که طول ۷سال قبل به اندازه این مدت کوتاه انجام نداده بودندخدا از دکتر روحانی ودکتر اوحدی ودکتر نوبخت راضی باشد
سلام در صورت امکان مستدل پاسخ داده شود .
وزارت امورخارجه از جمله نوادر دستگاه هایی است که تعداد شهدای آن کمتر از 20 نفر می باشد . حقوق شهدا طبق احکام جدولی به ظاهرا همتراز همکاران زنده می باشد. اما بزرگترین مزایای شغلی این دستگاه فوق العاده ارزی ماموریت های خارج کشور می باشد که هر 3 سال شامل همکاران رسمی و هر 6 سال شامل همکاران غیررسمی می باشد . لذا نوعا همکاران زنده بیش از 50درصد خدمت شان را در خارج کشور و بهره مند از فوق العاده های ارزی می باشند که تفاوت دریافتی بسیار زیادی با شهدا خواهد داشت . بنظر شما همترازی دریافتی حقوق و مزایا شامل شهدای دستگاه نیز میشود یا خیر ؟
سلام خسته نباشیید همسر جانباز هستم ولی از رنج کشیدن جانبازم رنج مبرم او اگسیجن خونش پاین است ونیاز به دستگاه دارد بنیاد مگوید چون سرباز ارتش بوده از انجا بگیرید ۱۵ ملیون میشود من بااین حقوقبخور نمیرنمتوانم برایش کاری کنم حالت اشتقالم بهش ندادند چرا ۱۰ درصدیهاهم حالت اشتقال گرفتندپس ما چی
جانباز آن از کار افتادگی کلی ماده۳۸که اسم آنها برای سهام بانک دی رد نشده و تعداد آنها خیلی هستند را طور بخدا در یابید


بانک دی کسانی اسمشان رد نشد باید چکار کنند و همه آنها ماده ۳۸ از کار افتادگی کلی و بسیجی داوطلب واز بنیاد حقوق میگیرند


من جانباز بسیجی هستم در سال 88از طریق کمیسیون سپاه حالت اشتغال شدم سال 90 بازنشست برای ماده 38 اقدام کردم گفتن چون حالت اشتغال بودی به شما تعلق نمی گیرد آیا قانون همین است. ضمنا جدیدا گفتن ماده 40 تصویب شده قراره به جانبازان حالت اشتغال و شهداء هم پرداخت کنن هر کس اطلاعاتی از ماده 40 دارد اعلام کند ممنون
سلام چرا به جانبازان اعصاب وروان درصد نمیدن من همسرم دارای مجروحیت موج انفجار به بار به زور بردمش کمیسیون30 درصد بهش جانباز دادن الان بیست سال گذشته هر کار میکنم میگه نمیام به بچهام هم شغل نمیدن میگن هفتاد درصد به خدا همسرم از جانباز 70 درصد حالش بدتر هست شما مسولان رو سپردم دست خدا امیدوارم خدا جواب مارو از شما بگیره
سلام بر شما
آیا فرزندان رزمنده با سابقه بالاتر از شش ماه حضور در جبهه مشمول قوانین ایثارگران تو احکام حقوقی میشن؟فوق العاده ایثارگری و عدم کسر بیمه و مالیات و ...؟
سلام لطفا توضیح داده شود به کدام جانبازان ماده 38 می گویند به هر جا مراجعه پرسجو می کنم جوابی نمی گیرم
با عرض سلام و خسته نباشید .ماده ۵۱ و عدم اعمال آن .ایین نامه های جدید که همه گی تناقض دارد با قوانین سال ۷۲ .میزان حقوق.درصد جانبازی‌تحصیلات. ذخیره مرخصی و حذف آن .نداشتن حکم حقوقی شفاف.و کلیه موارد دیگر اما راه کار چیست؟
باید هیاتی از نمایندگان تشکیل شود به عنوان ناضر و ضمانا اجرا داشته باشد قوانین .عدم اجرا باید جرم انگاری شود. و قوانین و آیتم هایی که به این عزیزان تعلق میگیرد بطور شفاف و سیستمی عمل شود.و تخلفات به کمسیون اصل ۹۰ مجلس محترم گزارش داده شود.متشکرم
سلام به برادر عزیز گرامی جناب آقای مجتهد ما همه منتظر این هستیم فقط از هر نظر اول خدا دوم از شما ولایت مدار عزیز مخصوصا حکم حقوق و دریافتی ماده 38 واقعا همه ماها از شما آقای مجتهد ممنونم شما از طرف همه ماها وکیلی 39 61
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi