شناسه خبر : 44057
چهارشنبه 18 فروردين 1395 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فایننشال تایمز: ایران همچنان تحریم است


«هنوز تحریم‌های بسیاری باقی مانده و بسیاری از مراکز اقتصادی اروپا نگران جریمه‌ها و تحریم‌های ضد ایرانی هستند».
روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز می‌نویسد: تمام گزارش‌های دریافتی حکایت از آن دارد که هنوز تحریم‌های زیادی علیه ایران باقی مانده است.
با لغو تدریجی تحریم‌ها طی ماه‌های پس از اجرای توافقنامه در ژانویه، بسیاری از بانک‌های بزرگتر اروپایی و همتاهای آمریکایی آنها همچنان از پیشبرد معاملات بیم دارند و نگرانند جریمه‌هایی در مورد تحریم‌های طولانی‌تر علیه آنها وضع شود.
رئیس یک بانک اروپایی که ترجیح داد ناشناس باقی بماند به فایننشال تایمز گفت: تمام گزارش‌هایی که از وکلا دریافت می‌کنم حکایت از آن دارد که هنوز تحریم‌های زیادی علیه ایران باقی مانده است. مشکل بتوان دریافت که با چه کسی در حال معامله هستید.
این روزنامه نوشت: بسیاری از بانک‌های اروپایی از تسهیل معاملات مشتریانشان با ایران اکراه دارند چرا که طی پنج سال گذشته میلیاردها دلار جریمه بابت نقض توافقنامه تحریم‌ها پرداخته‌اند.
در این میان، بانک «بی‌ان‌پی پاریبا»ی فرانسه بیشترین جریمه را بابت نقض تحریم پرداخته و در سال 2014 مجبور به پرداخت یک جریمه 8/97 میلیارد دلاری شده است.
این بانک به مدت تنها 8 سال در فواصل سال‌های 2004 تا 2012 حدود 9 میلیارد دلار بابت معاملات ممنوعه جریمه پرداخته است.
در همین حال گری ‌سیمور مشاور سابق اوباما به صدای آمریکا گفت: ایران آن طور که باید نتوانسته از لغو تحریم‌ها بهره‌مند شود.
وی اضافه کرد: همچنان که آیت‌الله خامنه‌ای اخیراً اشاره کرد تحریم‌های بسیاری همچنان برقرار هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi