شناسه خبر : 44278
چهارشنبه 25 فروردين 1395 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آگاهی افکار عمومی از مدافعان حرم با استفاده از قدرت سینما

جهانگیر الماسی گفت: تاثیر برگزاری جشنواره بستگی به نوع فیلم‌ها و محصولاتی دارد که در این جشنواره ارائه می‌شود. اگر این آثار از سطح کیفی پایینی برخوردار باشند می‌تواند باعث اختلال در روند و رسیدن به اهداف باشد و اگر درست برگزار شود و به موضوع بپردازد باعث سلامت جامعه و افکار عمومی خواهد شد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در سوریه، یمن، عراق و کشورهایی از این دست می‌افتد مربوط به یک جامعه بشری است و باید با پرداختن به این مساله از طریق هنر و سینما بتوان افکار عمومی را از جنایاتی که اتفاق می‌افتد به درستی و هنرمندانه مطلع کرد.

الماسی افزود: باید بیشتر به این بعد از مساله پرداخت که شهدای مدافع حرم جان خود را فقط برای اهداف و عقایدشان به خطر می‌اندازند و هدفشان نجات انسان‌هایی است که بی دلیل و به علت زورگویی و زیاده‌خواهی سردمداران کشورها خانه، جان و شهرهایشان مورد حمله قرار گرفته است.
وی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره و تجمعاتی از این دست برای قدردانی از این افراد که جان بر کف هستند لازم و ارزنده است، گفت: این حرکت‌ها باعث دلگرمی کسانی است که در این راه قدم گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره و پرداختن به شهدای مدافع حرم به نوعی قدردانی و دیده شدن آنهاست و موجب می‌شود کسانی که مسئولیتی دارند متوجه شوند که آنها چطور فکر می‌کنند وگرنه چه جشنواره و یادبودی باشد و چه نباشد مردم همیشه قدردان این افراد هستند و همانگونه که می‌بینید خودشان به صورت خودجوش از این شهدا و افرادی که برای امنیت‌مان در بیرون مرزها به جنگ با گروه‌های تکفیری می‌پردازند قدردانی می‌کنند و در حد توان نیز کمک می‌کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم با برگزاری جشنواره‌ها و با تکیه بر آن عزیزان و اهدافشان از راهی که آنها رفته‌اند رونمایی کنیم و باعث بیداری اذهان عمومی شویم. هنر و سینما در دنیای امروز حرف اول را می‌زند و به جای هر چیزی کارکرد دارد و می‌توان با استفاده از قدرت هنر و سینما به اهداف و بزرگی کار این عزیزان پرداخت.

الماسی در پایان گفت: اگر فکری پشت هنر نباشد هنر و سینما بی فایده خواهد بود. ما باید طراحی و مهندسی درستی انجام دهیم تا بتوانیم هر چه بهتر به اهدافی که این شهدا داشتند بپردازیم. با پرداختن درست و تحقیقات کافی در مورد کشورهای تاثیرگذاری که در پشت پرده داعش وجود دارند می‌توان اهداف آنها را از طریق فیلم و عکس به افکار عمومی نشان داد.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خرداد ماه سال جاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi