یکشنبه 29 فروردين 1395 , 11:59
استخدام رسمی قطعی ایثارگران
جانباز 30درصد/راد - موضوع استخدام رسمی قطعی ایثارگران. ماده 44 قانون برنامه پنجم. در تبصره دوم عنوان شده است که فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه های مشمول این قانون موظف هستند بدون الزام به رعایت شرط سنی. تحصیلی و معدل و آزمون، و با احراز شرایط گزینش عمومی از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند. سند.
در جلسه علنی روز سه شنبه مورخه 16/11/90 تصویب و در تاریخ 8/12/90 به تایید شورای نگهبان رسید. شماره نامه رییس مجلس 616/37767مورخه 22/12/90 و شماره ابلاغ ریس جمهور 5544مورخه 16/1/91 به بنیاد شهید و امور اثیارگران، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریس جمهور،معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور، البته به جای واژه دستگاه های اجرایی از همه دستگاه ها استفاده شده تا نهاد های حکومتی و دستگاه های خاصی همچون شهرداری ها، صدا وسیما، تامین اجتماعی و سایر دستگاه ها را نیز شامل شود.
در ضمن در این موارد ضعف ها بر می گردد به بنیاد شهید و امور ایثارگران، نظارت راهبردی ریس جمهور، مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور، این معاونت ها تقصیر و تخلف کرده اند. پس نه تنها بانک سپه بلکه سایر دستگا ه هایی که چنین حکم صادر کرده اند تخلف و تقصیر دارند.
در همين قانون غير كارشناسي شده حتي ارتباط رشته و مدرك تحصيلي و حتي ميزان سواد ناديده گرفته ؟!!
راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم جانبازان وایثارگرانی راکه استخدام رسمی بودند به بهانه اصل 44 به شرکتهای اقماری وبعدهم
به بخش خصوصی انتقال دادند و به جای آنها ازاقوام وآشنایان خود رابه استخدام راه آهن درآوردند تعدادی ازجانبازان به کمسیون ماده 16ودیوان عدالت اداری شکایت کردند وحکم به برگشت به راه آهن گرفتند که متاسفانه بعد ازگذشت مدت زمانی امورکارکنان راه آهن به رای دیوان تمکین نکرده وازاجرای آن خوداری می کند حال فکر می کنم تصمیما ت جدی برای ایثارگران درسطوح بالای مملکت
گرفته شود وجلوی اینهمه تحقیر وتضیع حقوق ایثارگران گرفته شود
متاسفانه برق منطقه ای آذربایجان نیز از این امر مستثنی نبوده و پس از استخدام عزیزان ایثارگر و با گذشت تقریبا یک سال و نیم از بکارگیری این عزیزان ، هیچ اقدامی در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران بنا به دلایلی از جمله نوع استخدام و با توجه به بکارگیری آنها در مشاغل کارگری سرباز میزند در حالی که در بند "و" ماده 44 قانون پنجم توسعه هیچ تمایزی بین مشاغل کارگری و کارمندی در اجرای این قانون قائل نشده است . همچنین در اجرای بقیه مصوبات قانونی و امتیازات ایثارگری ازجمله پرداخت فوق العاده ایثارگری و پرداخت ماده 51 در مشاغل کارگری را منوط به جواب ستعلام انجام گرفته وزارت نیرو و شرکت توانیر منماید در حالی که در هیچ یک از قوانین موربوظ به ایثارگران تفاوتی بین مشاغل کارگری و کارمندی قایل نشده است. فلذا از مدیریت محترم پایگاه خبری قاش نیوز تقاضا دارم نسبت به پیگیری موضوع و حل مشکلات یادگاران شاهد از هیچ کوشش و کمکی دریغ ننماید و صدای اعتراض ما را به مسئولین امر برسان تا هیچ حقی از این عزیزان ضایع نگردد.
با تشکر