شناسه خبر : 44622
شنبه 11 ارديبهشت 1395 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت سربازان جنگ بعد از صد و یک سال!

حالا مدال هایی که روزگاری بر سینه پدران می نشست این روزها بر سینه فرزندانشان جای می گیرد، اما مراسم هنوز ادامه دارد تا فرزندان و مهاجران این کشور نوپا بدانند برای رفاه و صلح و آرامشی که امروز دارند باید قدرشناس چه کسانی باشند!

 فاش نیوز -  حالا مدال هایی که روزگاری بر سینه پدران می نشست این روزها بر سینه فرزندانشان جای می گیرد، اما مراسم هنوز ادامه دارد تا فرزندان و مهاجران این کشور نوپا بدانند برای رفاه و صلح و آرامشی که امروز دارند باید قدرشناس چه کسانی باشند!



به گزارش"حمیرا حسینی یگانه"، خبرنگار افتخاری فاش نیوز، یکصد و یک سال از روزی که سربازان برای پیوستن به قوای متفقین خاک کشورشان را ترک کردند گذشته است اما همچنان مردم به سان همان سال های اولیه ای که فرزندانشان لباس سربازی به تن کردند و عازم ترکیه شدند، این روز را گرامی می دارند و از فدارکاری های آنان تجلیل می کنند. گویی صد سال بر آنها نگذشته است و هر سال این روز باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود.


آنزاک نام روزی است که در استرالیا و نیوزلند مردم یک صد سال است آن را به خاطر سپرده اند و در سپیده دمی که فرزندانشان برای شرکت در جنگ جهانی اول در خاک ترکیه پیاده شدند، هر سال پیش از طلوع خورشید مراسمی برگزار می شود و یاد و نام آنان را گرامی می دارند. مراسمی که گذر زمان و عبور از چهار نسل هنوز نتوانسته از عظمت آن بکاهد.
هر سال در 25 آوریل که بعنوان یکی از روزهای ملی و تعطیل عمومی است، مراسم ویژه ای برای گرامیداشت افرادی که خود یا خانواده هایشان! در جنگ شرکت کرده اند برگزار می شود. مراسمی که با حضور انبوه مردم همراه است. حضوری داوطلبانه، در زمانی که اولین بارقه های خورشید خود را در یک روز سرد پاییزی می نمایاند. مردم در سراسر کشور در کنار بناهای یادبودی که برای سربازانشان ساخته شده است، گرد هم می آیند و از حضور فرزندانشان در یک جنگ! هر چند در آن زمان استرالیا دورتر از آن بود که ترکش جنگی به آن برسد.
کلوچه هایی که آن روزها مادران و همسران و خواهران برای سربازان می پختند و توشه راه آنان می کردند، سالهاست که بعنوان یک شیرینی ملی شناخته شده و مردم به یاد سربازانشان یا به طور سنتی هرساله آن را در خانه می پزند یا از فروشگاه ها خریداری می کنند. اما حتی کودکان کم سن و سال هم می دانند چرا هر ساله کامشان با ترکیبی از عصاره جوانه گندم و عسل شیرین می شود تا در خاطرشان بماند این کلوچه ها یادگار صد سال پیش است، آن زمان که شاید پدربزرگ آنان سربازی در میان سربازان جنگ جهانی اول بود.


اما چگونه است که یادمان چنین روزی در تاریخ این کشور آنچنان ثبت شده که تغییر دولت ها و احزاب خدشه ای در آن وارد نکرده است. کشوری که بیشتر جمعیتش را مهاجرین شکل می دهند، چگونه توانسته روز ورود سربازانش به خاک یک کشور خارجی را آنچنان نهادینه کند که امروز بعد از چهار نسل باز هم با همان شکوه اولیه برگزار می شود.
چند روز قبل از رسیدن "آنزاک" در مدارس، دانشگاه ها، کالج ها و حتی در کتابخانه ها و مراکز عمومی مطالبی در مورد این روز بیان می شود. حتی تازه واردها به این کشور و دانشجویان بین المللی هم به درستی می دانند 25 آوریل چه روزی است و چرا این روز تعطیل عمومی و روز ملی است و چرا مردم مشتاقانه در مراسم پیش از طلوع خورشید در میادین اصلی شهر شرکت می کنند.
سال هاست که مردم و مقامات در این روز از بازماندگان جنگ جهانی اول تقدیر می کنند. سربازانی که بیش از صد سال عمر دارند و حتی توان قدم برداشتن برایشان نیست. با اشتیاق و استواری در آن صبحگاهان در برابر مردم به احترام می ایستند و مدالی بر مدال های افتخار خود می افزایند. مدالی که یادآور وفاداری و سپاس مردم از فداکاری سربازانی است که برای جنگ در کشوری دیگر عازم جبهه های جنگ شده بودند. هر چند بیشتر آنان در همان روزهای اول کشته شدند و اجسادشان راهی سرزمین مادری شد.
اما تعدادی که از آن جنگ جان سالم بدر بردند، هر سال در کنار مردم می ایستند و مورد تجلیل و بزرگداشت قرار می گیرند. تجلیلی که آنقدر ادامه یافته است که آخرین سرباز آن جنگ نیز چند سالی است دیگر در میان مردم نیست. ولی مراسم با همان شکوه، حالا با حضور فرزندان و نوادگان سربازان پیشین برگزار می شود و مدال هایی که روزگاری بر سینه پدران می نشست این روزها بر سینه فرزندانشان جای می گیرد، اما مراسم هنوز ادامه دارد تا فرزندان و مهاجران این کشور نوپا بدانند برای رفاه و صلح و آرامشی که امروز دارند باید قدرشناس چه کسانی باشند!

 

اینستاگرام
نانوا هم جوش شیرین میزند ....بیچاره فرهاد !!!!
خدارحم کرده هنوز این مدالها را به ایثارگران نداده اند. که اگر میدادند همه با نگاهی تحقیرآمیز به ماها نگاه میکردند.
مدالها بماند برای هنرمندان و ورزشکاران.
شهید و جانباز و ...کیلویی چند
درایران به خودشان مدال میدهند.!!!!!!!!!!زحمت رابلبل کشیدوفیض رابادبرد.!اینجاهمین است.ولی نگران نیستیم چراکه خداهست.بی کسان کس خداست وناظروشاهد.........
اینجا ..ایران رو عرض می کنم ..عده ای از مردم و مدیران فقط تهمت زدن و پوزخند به ایثارگران را بلدند..جاهلند و نادان..ولی باید حداقل انسانیت داشته باشند..افسار خویش را بدست شیاطین دادن از جهل مرکب و نداشتن اندکی قدرت تحلیل ناشی میشود.
ازمسوولین محترم خواستارپاسخگویی باشیدآیااین شایسته استکه بعدازبیست وشش سال هنوزمطالبات مصوب ایثارگران پرداخت نشده،،آیابنیادشهیدوامورایثارگران بااینهمه ساختمان وداراییها،،،واعتبارات،،وامکانات مگربرای رسیدگی به تمام افرادبطوریکسان نیست؟چرادرحمایت ازایثارگران جدیت ندارندواجرای قوانین مربوط به ایثارگران این همه سال باتاخیرمواجه شده؟به هرواحدبنیادمراجعه میشودفقط پاسخ ،،نه،،میشنویدخیلی لطف کنندبروسال دیکه بیا،،یامااطلاع نداریم
مامدال وتقدیرنمیخواهیم قانون ومصوبه های مجلس درخصوص جانبازان که سالهاست درحال خاک خوردن است رااجراکنند.قانون جامعه هدف .اجرای قوانین ایثارگران خواسته ماست.......باتشکرازفاش نیوز.
یکی ازبزرگترین دلایل باقی ماندن این روز درذهن مردم،دینی است که مردم رفاه امروزخود را مرهون مجاهدتهای انروز سربازان میدانند.مقامات نیزمیز وصندلی ریاستشان رامدیون انان میدانند.دلیل دیگرهم انست که فکرمیکنندشایدروزی جنگی دیگر درگرفت.وانروز همهگان با دل وجان به جبهه خواهندرفت.درکشورما همه برسرایثارگران وجانبازان منت میگذارند،دقیقا برعکس.شایدیکی ازدلایل دیگرهم عدم وجود دزدواختلاس گردر کشورشان باشد.البته موضوع دیگری هم هست که درکشورماهرکس به مقام یامنصبی میرسدفقط وفقط به فکرخودواطرافیانش هست وجانبازوایثارگربرایش هيچ است.اگرمسولان یک روز نه،فقط یک ساعت خودشان رابه جای ایثارگران میگذاشتندشایداززنده بودن شرمشان میشد.
سلام و با تشکر از فاش نیوز محترم/ سالهاست که تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس از احترام و تکریمی که دیگر کشورها به رزمندگان خود که حتی متجاوز به دیگر کشورها بوده اند بعنوان قهرمانان جنگشان نگاه میکنند و خیل امکانات را در اختیار خود و خانواده هایشان و نوه و نتیجه هایشان میگذارند بدون هیچ منتی اما ما رزمندگان که برای دفاع و بیرون کردن ارتش متجاوز عراق بدون هیچ ادعایی و داوطلبانه جنگیدیم همه فراموشمان کرده اند و در فقر و بدبختی گذران زندگی روز مرگی خود را میکنیم / فاش نیوز محترم همه ی ما میدانیم دیگر کشورها چه عزتی برای رزمندگان جنگ خود قائلند تمام مسئولین از قدیم شان تا اکنونشان هم میدانند پس یک کلام بگویم نمیخواهند برای ما کاری کنند قهرمان زنده را عشق است ما رزمندگان دیروز سالهاست که مرده ایم
دلیل 500 سال عقب بودن از کشورهای دیگه همینه!!!!!!!!!!!!!
بي ..... باز يك تقليد نيم بند از كارهاي دولتها و مجالس ما كرده اند ها .
با خواندن اين مطالب دلم به حال خودمان ميسوزد و گريه ام ميگيرد .
روز جانباز: برای دولتمردان ایرانی ونظام مدیرتی کشور عزیز مان ,ایران سربلند شده ؛نماد {روز استفاده }البته برای طیف فکری دیگری از همین دولتمران ونظام مدیرتی کشور شده {روزسو استفاده}برای طی کردن پله های ترقی و بالارفتن , تعابیر مختلفی میتوان برای روز جانباز بجهت مسئولین محترم درنظر گرفت ,شاید هم برای طیفی دیگر ی از نظام مدیریتی{روز معضل} باشد وباید دید و واکاوی کرد که نگرش نگاه مسئولین در شرائط مختلف چگونه میتواند باشد در اصل درست این میباشد که اگر برای خود ایثارگران اب ندارد و لی حقیقتا برای بسیاری از مسئولین که بغیر از نان که داشته خیلی کاربردهای مختلفی داشته .جانبازان وایثارگران عزیز نباید خیلی ناراحت باشند فعلا کمرتان را خم کرده اند برای بالا رفتن وپیمودن پله های ترقی از روزی بترسید که بجرم دفاع از دین خاک وناموس ووووووووو محاکمه خواهید شد.
احسن برشمادلاورحرف حق بردل می نشیند..درودبرحق وحقیقت..فاش نیوزدم شماهم گرم.خدایارتان ونگهدارتان.
بزرگترین آرزوی من این است ما هم مثل بقیه مردم ایران باشیم واینقدر به ما نیش وکنایه نرنند واینقدر حسادت نکنند اینقدر تهمت نزنند اینقدر باما دشمنی نکنند وهمه فکرمیکنند ماهیانه جند میلیون تومان حقوق می گیریم جانبازی ما ققط دشمن ما زیاد کرده وهیچکس باورش نمیشود تا امروز یک ریال نگرفتیم نخواستیم عطایش را به لقایش بخشیدیم
سلام ودرودبه تمام دلاورمردان میهن اسلامی جانبازانی که درفاش نیوزبابت انعکاس دردهای ناحق ماتلاش کردندوزحمت کشبدندتاشاهددردهاکاسته شودواجرشان باحضرت اباعبدالله حسین.ع..ازهمگان .دوستان وفاش نیوزیهابابت این کامنت پوزش خواسته وچه کنم که حقیقت تلخ است..باتوجه به نوع برخوردبعضی ازمدیران واهانتهاودردهاوفشارهای ناحق نسبت به مابایدصادقانه وروراست اعتراف کنیم که مارانمیخواهندودرحال حاضر نیازی به مانیست.به مااحتیاج ندارندمیگندزحمتهایتان راازخدابگیریدوهزاران حرف های دیگرکه همه میدانید. بزخدایاتوشاهدی که جوانیمان چطوروبخاطرچی رفت بزحق مارابده.خداروزگاری اگرامام بزرگوارلب ترمیکردهمه ازجان میگذشتیم بدون ریاازتهه دل.خدایاتومیدانی وشاهدی که چه کردیم وامروزمیگندازتوبگیریم! خدایامامنتظریم تاهرچه زودتربه سویت پروازکنیم.ای کاش باشهدای عزیزمیرفتیم ولی افسوس که نسیب ماشهادت نبود.فقط شاهدباش وقضاوت کن وماراعاقبت بخیربفرماءخداتلاش کردیم وگفتیم ولی چه کنیم که ازیاد رفتیم وفراموشمان کردند.چیزی جزنفس کشیدن نخواستیم وتوبهترازهمه میدانی که این دردهاوفشارهای روحی وشرمندگی هاحق مانیست.خدایاشاهدباش وقضاوت بفرماء.بلی دوستان مارافراموش کردندوماسوخته های این انقلاب بوده وبایددردردهایمان بمیریم وازخدابخواهیم که ماراببخشد.انشاءالله.باشادی روح شهدای گرانقدروامام شهیدان وآرزوی سلامتی تمامی ایثارگران وخاندان بزرگ شهدا.این کامنت صادقانه وروراست ازاین ایثارگرکوچک تقدیم بشمادلاورمردان کشورومیهن اسلامی.سوخته انقلاب.بدرود.التماس دعا.
سلام به مدیریت فاش نیوزجناب دکترساقی.درخواستم ازشمابه عنوان ایثارگرکوچک این است که مطالب بحق ایثارگران ودردمندان رابدون ملاحظه انتشارداده تابه گوش رهبربزرگوارانقلاب برسدبجزاین امکان رسیدگی وجودندارد.تنهاامیدمابعدخداولی فقیه است ولاغیر.سربلندوموفق باشید.جانبازکوچک شماازگیلان.
سلام به مدیریت فاش نیوزجناب دکترساقی.درخواستم ازشمابه عنوان ایثارگرکوچک این است که مطالب بحق ایثارگران ودردمندان رابدون ملاحظه انتشارداده تابه گوش رهبربزرگوارانقلاب برسدبجزاین امکان رسیدگی وجودندارد.تنهاامیدمابعدخداولی فقیه است ولاغیر.سربلندوموفق باشید.جانبازکوچک شماازگیلان.
من نمیدانم این همه متن ونامه وکامنت که همه ازمشکلات رزمندگان وجانبازان درصدکم میگویدچرایکی ازمسولین نمی ایدازطریق همین سایت جوابی به این فراموش شدگان بدهد؟چرادلیلش چیست؟آقای ساقی مابازماندگان بدون مدافع جزشماکه زبان مابی زبانهاشده ایدکسی رابرای دفاع ازحق که نه فقط شمالطف بفرماییدهمان کامنتهارابه مسولین بلندپایه کشوربرسانیدتابداننددارندبابازماندگان چه هاکه نمیکنند...........یاعلی مدد
درودبه رهبران این کشورکه باگذشت100سال هنوزدارندازفداکاریهای سربازانش یادوبودمیکننددرودبرشما/امادرایران به اصطلاح اسلامی دارندباگذشت30سال ازجنگ که تازه تمام شده اینچنین رفتارمیکنندونفرین خدابرشمامسولین .............یاعلی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi