شناسه خبر : 44719
دوشنبه 06 ارديبهشت 1395 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقطه مرکز دایره اصول اسلام

محسن ناطق -  مهمترین نکته جامع زندگانی مولا امیرالمومنین حضرت امام علی ابن ابیطالب (ع) کسب جمیع صفات الهی و تخلق تام به اخلاق الله است که در جامعیت عمل ، جامع هزار و یک صفت خداوند متعال همچون حضرت آدم (ع) علم الاسماء است. برای مثال انسان پس از طی مراحل تذکیه و تهذیب نفس و قبول خداوند متعال جهت کسب صفت رحمانیت از هزار و یک اسماء حق تعالی، می بایست تمام عمر دارای جمیع افعال رحمانی باشد. پس فرمود : امام علی (ع) فوق بشر است.

عاشقان مولا امیرالمومنین از جمله شیخ بهایی (ره) هزار و یک اسماء الله را در نود و نه اسم خلاصه، سپس نود و نه اسم را در یک نام مبارک به عاشقان تقدیم کرده اند تا بندگان خدا در عمل به جمیع صفات الهی مزین شوند. شباهت هزار و یک صفت مولا امیرالمومنین با جمیع صفات حق تعالی برخی دانشمدان و شیفتگان حضرت را به وادی حیرت انداخته در حالیکه ذات حق تعالی ناشناخته است و قابل درک به وسیله عقل انسان نیست.

پیامبران نسل خلیل الله هر یک وزیری در کنار خود داشتند: آصف ابن برخیا، هارون، شعیب، شمعون صفا که در دوران رسول اکرم (ص) در غدیر خم مقام ولایت آشکار و بر این اساس دین کامل شد؛ زیرا می دانیم که زیر بنای اصول ادیان توحیدی یکسان است اما قبل از اسلام ولایت پنهان بود تا اینکه در دین اسلام ولایت آشکار، معنی قرآن کریم پیدا و ختم نبوت شد.

ولایت نقطه مرکز دایره اصول اسلام، و عشق ولایت، جمیع حسنات و خیرات و کرامات را در اعجاز ولایتمداری و بندگی حق تعالی در ذکر یا علی تجمیع و در جان و دل عاشقان رستگاری جاودانه نقش کرده است.

ای دعا نا گفته از تو مستجاب

داده دل را هر دمی صد فتح باب

چند حرفی نقش کردی از رقوم

سنگها از عشق آن شد همچو موم

نون ابرو صاد چشم و جیم گوش

بر نوشتی فتنه صد عقل و هوش

عقل را خط خوان آن ارقام کرد

تا دهد تدبیرها را زان نورد

تا ببینی چاشنی زندگی

سلطنت بینی نهان در بندگی

گوش ما گیر و بدان مجلس کشان

کز رحیقت می خورند آن سر خوشان

چون به ما بویی رسانیدی از این

سر مبند آن مشک را ای رب دین
 

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
اسلام مشکانی- معوقات 34 ساله رزمندگان بسیجی معسر که حتی از گرفتن حقوق در جبهه هم امتناع می ورزیدند چه شد؟ رزمندگان معسر تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند خود و خانواده هایشان نیاز به خدمات پزشکی دارند، پس این دستور تحت پوشش بیمه وزارت دفاع شدن، رزمندگان معسر چه شد؟ این حقوق ناچیز که برای رزمندگان معسر وضع شده کجای زندگی مشقت بارشان را التیام می بخشد؟

آیا خود شما که این تصمیم را گرفته اید میتوانید با این حقوق زندگی تان را اداره کنید؟ بچه های رزمنده معسر دارند یا کنار خیابان ها دست فروشی می کنند یا عملگی می کنند یا راننده دیگران شده اند و مسافرکشی می کنند/ بچه های رزمنده معسر یا در آلونک های اجاره ای با بدبختی زندگی می کنند یا در خانه های پدری شان سربارند/ بچه های رزمنده معسر همه افسردگی شدید دارند/ بچه های رزمنده معسر سال هاست شرمنده خانواده هایشان هستند/ بچه های رزمنده معسر جان خود را جهت حفظ انقلاب و نظام در طبق اخلاص گذاشتند.

از برکت همین رزمندگان شما حضرات که دیگر نمی شود بهتان گفت برادر چون خیلی وقته از برادری فاصله گرفته اید، در آرامش به پست و مقام رسیده اید که راحت دروغ می گویید، من و تمامی بچه های رزمنده پر عجبیم که ... بنده و دیگر رزمندگان به فراموشی سپرده شده... از مسئولین امر این سوال را دارم. آیا بعد از اتمام جنگ 8ساله حق کسانی که سالم درسن جوانی و نوجوانی رفتند از کشورشان دفاع کردند و ناقص با کلی درد برگشتند، حق شان این است که بعد از 27سال از پایان جنگ اینچنین بااین شیر مردان رفتارشود ؟ اگر شود چرا؟

خواهش می کنم جواب بدهید؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi