شناسه خبر : 44780
چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395 , 15:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی ازتلاش جهادی برای جلب رضایت زائران جانباز کربلا

آخرین نشست هماهنگی سپاه و انجمن جانبازان با مسئولین کاروان " لبیک یا حسین" 4 برگزار شد .

فاش نیوز -  آخرین نشست هماهنگی سپاه و انجمن جانبازان با مسئولین کاروان " لبیک یا حسین" 4 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، آخرین نشست هماهنگی سپاه و انجمن جانبازان با حضور مسئولین کاروان "لبیک یا حسین" روز دوشنبه مورخ ششم اردیبهشت در تالار سیدالشهداء بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزارشد.

 در این نشست که در تالار سیدالشهداء بنیاد شهید و امور ایثارگران در میدان هفتم تیر برگزار شد، علیرضا مسگر جانشین امور ایثارگران سپاه، حسین اسرافیلی، مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی و مشاور سردار شریفی (مسئول امور ایثارگران سپاه) و تعداد دیگری از خادمان کاروان حضور داشتند.

 جانشین امور ایثارگران سپاه مسئولیت جلسه را بر عهده داشت و با شروع نشست، ابتدا به بیان جزئیات برنامه ریزی ها پرداخت و تمامی مراحل سفر را از آغاز حرکت کاروان و برنامه ریزی های فرودگاه تا انتقال جانبازان، انتقال ساک ها، هماهنگی هتل های محل اسکان و بسیاری از ریز برنامه ها برشمرد ومورد دقت وتأکید قرارداد.

 به گفته آقای مسگر، قرارداد این سفر از طرف سازمان حج و زیارت با شرکت "شجره طیبه" تنظیم شده و نحوه خدمات رسانی به جانبازان 70 درصد که در این کاروان ویژه درنظر گرفته شده است و با سایر کاروان های حج و اوقاف تفاوت دارد چرا که بنا به شرایط اعضای حاضر در این کاروان قرارداد طوری تنظیم شده است که کلیه ی امورات لازم و نیازهای ضروری جانبازان در نظر گرفته شود. پرواز، هتل ها، خدمات ترابری، غذا،  اقدامات امنیتی و سایر خدمات توسط  مدیر کاروان مشخص شده  و همه موارد با نیاز جانبازان سنجیده و برنامه ریزی شده است.

 طبق توضیحات این خادم درد آشنای جانبازان، هتل هایی جهت جانبازان شهرستان ها در تهران در نظر گرفته شده که در شب قبل از حرکت، جانبازان در آنها اقامت خواهند کرد و صبح روز شنبه توسط اتوبوس های ویژه به فرودگاه امام خمینی منتق خواهند شد. امور حمل ونقل جانبازان عزیز در عراق توسط اتوبوس های ویژه انجام می شود و نقل وانتقال خانواده ها و همراهان آنان نیز توسط اتوبوس های عادی خواهد بود. همچنین با توجه به شرایط ویژه ای که این کاروان و ایثارگران وجانبازان آن دارند، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ون برای زمانی که خدمات ویژه پزشکی نیاز باشد دراختیاراین کاروان قرار می گیرد.

 در این نشست بیشترین چیزی که - غیر از یادآوری دقیق و جزء به جزء برنامه ریزی ها و البته تلاش برای جبران نواقص برنامه کاروان های گذشته - تذکر داده شد، توصیه های اخلاقی و معنوی برای رعایت حال و روحیات جانبازان بود.

 علیرضا مسگر که خود برادر شهید نیز هست، طی سخنانش تمامی مسئولین گروه،اعم از مسئولین فرهنگی، جابجایی و انتقال، اسکان و هتل ها، پزشکی و مددکاری و...را بیش از هرچیز به اخلاق و رفتار خوب و پسندیده با جانبازان و خانواده هایشان، صبر و شکیبایی و گذشت در تمام امور و همکاری همه جانبه فراخواند و خدمت رسانی صحیح و خداپسندانه به این قشر ارزشمند را وظیفه ای سنگینی بر دوش همگان دانست.

 این برادر شهید و مسئول کاروان، هر یک از مسئولان و خادمان ایثارگران را به عنوان مسئولان گروه برای ساماندهی به امور بخشی از جانبازان و خانواده های ایشان مشخص کرد و  وظایف در امور کاروان به طور دقیق میان آنان تقسیم شد.

  همچنین در این نشست، جانبازحسین اسرافیلی مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی نیز به بیان فعالیت های صورت گرفته و پیشنهادات کاربردی و ارزشمند پرداخت و برنامه های طول سفر را در جهت رفاه حال خانواده جانبازان، مباحث درمانی و اسکان ایشان و ... بیان نمود.

  در انتها و پس از سخنان جانشین امور ایثارگران سپاه و مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی، تمامی عوامل اجرائی اعم از مسئولان مشخص شده برای گروه ها و مسئولین فرهنگی، اسکان در هتل ها و مسئول شرکت زیارتی و همچنین پزشک کاروان، خبرنگار و برنامه ساز برنامه "از آسمان" که کاروان را همراهی می کنند، به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خویش پرداختند.

  گفتنی ست چهارمین کاروان "لبیک یا حسین" شامل تعدادی از اقشار مختلف جانبازان 70 درصد و خانواده هایشان که برای اولین بار عازم سفر زیارتی به عتبات عالیات مشرف می شوند، روز شنبه مورخ 11 اردیبهشت ماه سال جاری به مقصد نجف اشرف حرکت خواهد کرد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خوشا به سعادت دوستانی که به این سفر پر عشق و رمز ور از مشرف میشوند .از همگی تان التماس دعا داریم و ما جاماندگان از سفر عشق را از دعای خیر فراموش نفرمایید. دعای ما بدرقه راهتان . سفر بی خطری را برایتان آرزمندم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi