شناسه خبر : 44784
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض شدیدانجمن درمیان بی خیالی عمیق بنیاد

این روزها که باردیگرموضوع افزایش مصرف و قیمت سوخت و سهمیه بندی مطرح گردیده، موجب نگرانی جامعه معلولین و جانبازان حرکتی شده است؛ این درحالی است که وظیفه قطعی دولت فراهم کردن امکان استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل شهری می باشد، به گونه ای که این قشر ازاقشار جامعه نیز بتوانند درشرایط مساوی با دیگران درفعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند...

انجمن جانبازان نخاعی -  یکی ازمعضلات پیش روی جانبازان و معلولین حرکتی مشکل تردد و جابجایی در جامعه است. در شرایطی که همه افراد جامعه از امکانات زیربنایی تردد عمومی بوجود آمده توسط نهاد های ترافیکی بر خوردار هستند، افراد دارای معلولیت حرکتی از این امکانات بی بهره اند. در جامعه ای که زیر بنای ترافیکی آن برای حضور افراد غیر معلول طراحی شده است، واداشتنن معلولین به حضور در سطحی مساوی با دیگران، ظلمی فاحش و آشکار است، زیرا بی شک درجامعه ای که زیر بنای ترافیکی و سایرامکانات زیر بنایی آن برای حضور جریان غالب آن یعنی افراد سالم فراهم شده، جریان مغلوب یعنی معلولین حرکتی قادر به استفاده از این تسهیلات نخواهند بود.

ودر شرایطی که دولت برای تردد آسان توسط اتوبوس، تاکسی، مترو و سایر وسائل حمل و نقل و ارزان برای جریان غالب، هرساله صدها میلیارد سوبسید می پردازد، عملا" جریان مغلوب سهمی از این پرداخت ها ندارند. درچنین فضایی معلولین مجبور هستند ازوسائل شخصی برای تردد استفاده کنند و تمامی هزینه ها، از قبیل هزینه تعمیرات، استهلاک و سوخت را متحمل شوند.

در دولت های قبل و در دوره های مختلف با فرازو نشیب های زیاد (البته به شیوه آلودن نان به نجاست)، سهمیه سوخت در اختیار معلولین حرکتی قرار می گرفت، تا بلکه حاکمیت بخشی ازمحرومیت های جانبازان و معلولین حرکتی را جبران نماید، لکن همواره این سهمیه در معرض تهدید وقطع شدن بود، تا اینکه نهایتا" به جای آنکه شرایط مساوی برای حضور معلولین درجامعه فراهم شود، معلولین با جریان غالب جامعه در پرداخت بهای سوخت، در جایگاه مساوی قرار گرفتند.

این روزها که باردیگرموضوع افزایش مصرف و قیمت سوخت و سهمیه بندی مطرح گردیده، موجب نگرانی جامعه معلولین و جانبازان حرکتی شده است؛ این درحالی است که وظیفه قطعی دولت فراهم کردن امکان استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل شهری می باشد، به گونه ای که این قشر ازاقشار جامعه نیز بتوانند درشرایط مساوی با دیگران درفعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند، و یا به شکلی این نقیصه را جبران کند.

تخصیص سهمیه سوخت به مقدار متناسب و با حفظ شأن و کرامت این عزیزان کمترین حقی است که حاکمیت می تواند اداء کند و از این طریق حتی الامکان زمینه حضور معلولین را در جامعه فراهم نماید. لذا ازمسئولین دولت و دست اندرکاران سوخت کشور اکیدا" می خواهیم تا به این وظیفه خود عمل نموده و در صورت سهمیه بندی سوخت، در کنار رانندگان تاکسی و وانت بارها و..... حل مشکل ترددی جانبازان و معلولین حرکتی را نیزبه عنوان یک مشکل واقعی نگاه کرده و سهمیه سوخت مناسب را لحاظ نمایند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام.بردلاوران وجان برکفان دفاع ازکشورومهین اسلامی ایران .صادقانه بایدبگم اعتراض نکنید.فریادرسی جزخدانیست.بی کسان کس خداست وتوکل بخدابکنیم وهمه باهم یکصدادعاکنیم وبگیم خدایابه فریادمابرس ودست مارابگیرومارایاری کن.آمین یارب العالمین..
این انقلاب بی نام خمینی درهیچ جای جهان شناخته شده نیست.مقام معظم رهبری...
اینو بخونید

فقط دولت احمدی نژاد فکری به حال جانبازان کرد و سهمیه بنزین ایجاد نمود اما چند ماه بعدش آقایون مجلس قیچی کردن.
رهبر معظم کاشکی شما مانع قیچی شدن سهمیه بنزین میشدید.

اقازاده هایی با ماشینهای چندین میلیاردی خوش میگذرونن جامعه جانبازن درد و مشقت
قشر جانبازان بی دفاع هستند و فقط خدای متعال شنونده درد و شکایت آنهاست
با سلام ، قبل از دولت احمدي نزاد ، سهميه سوخت براي جانبازان در نظر گرفته شده بود اما با روي كار آمدن احمدي نزاد اين سهميه به دستور ايشان و اقاي رويانيان ريس وقت ستاد سوخت قطع گرديد ، نه سهميه سوخت بلكه كليه تورهاي سياحتي خانواده شهدا و جانبازان كه براحتي نميتوانند با خانواده مسافرت كنند و از اين تورها استفاده ميكردند ، اين هم به دستور شخص احمدي نزاد قطع شد ، اگر نمايندگان تحقيق و تفحص از بنيادشهيد گزارش خود را در صحن علني مجلس قرائت كند انموقعه همه خواهند ديد كه چه كساني حق و حقوق ايثارگران پايمال و در كجا هزينه كرده اند، متاسفانه بخاطر بعضي مسائل و حفظ أبروي أشخاص اختلاس كننده ، از قرائت اين گزارش در صحن علني مجلس جلوگيري ميكنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi