شناسه خبر : 44786
چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت

نخستین نشست خبری شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال جدید با حضور معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت روز سه شنبه در محل دبیرخانه این شورا با حضور اصحاب رسانه برگزارشد.

فاش نیوز - نخستین نشست خبری شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال جدید با حضور معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت روز سه شنبه  در محل دبیرخانه این شورا با حضور اصحاب رسانه برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار«فاش» حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی فقیهی معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست از برگزاری مراسم تجلیل از دستگاه های برتر حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

بنا برهمین گزارش، دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  تعیین شعار سال مبنی بر - اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل- به تصمیمات شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در پی تحقق این شعار اشاره کرد و گفت: نباید این برداشت صورت بگیرد که فرمان و شعار سال رهبری تنها شعاراقتصادی است بلکه شعاری فرهنگی با رویکرد اقتصادی است.

وی  عنوان کرد: فرهنگ به عنوان بستر پویایی و زندگی حیات بخش انقلاب مقدمه دست یابی به توفیقات و اقدامات و عمل است.  دبیرخانه شورا نیز سال 95 را سال اقدام و عمل در فرهنگ ایثار و مقاومت نام گذاری کرده و می بینیم پتانسیل بسیار بالایی در کشور و نهادهای اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته است.

فقیهی در یک جمع بندی با اشاره به برنامه سال گذشته این شورا تصریح کرد: سال گذشته شاهد تشکیل اولین جلسه شورا به ریاست رئیس جمهور و تصویب آیین نامه شورا بودیم. در کنار این، جلسات منظم شورای هماهنگی و نظارت به ریاست حجت الاسلام شهیدی دبیر شورا برگزار و مصوبات جامعی برای دستگاه ها و نهاها به ارمغان آمد، از جمله برپایی شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت که امروز گزارش 22 استان به دست ما رسیده که به ریاست استانداران محترم جریان هماهنگ و انسجام بخشی در فرهنگ ایثار را دنبال می کنند. برای استانداران احکام مستقلی توسط رییس شورا تصویب شده است که محور اصلی آن اقدام و عمل در موضوع فرهنگی ایثار و شهادت خواهد بود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به همکاری دستگاه‌ها و نهادهای کشور در امر ترویج وتوسعه  فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: سال گذشته در موج جریان سازی فعالان عرصه فرهنگ ایثار و شهادت، نقش اصناف، اقشار و مخصوصا حوزه های ‌های آموزشی پررنگ بود. رسانه ها نیز در این عرصه تمام قد آماده فعالیت و همراهی و همکاری هستند که این مهم در سال 95 به صورت عملی تر و جدی تر دنبال می شود.

حجت الاسلام فقیهی در ادامه متذکر شد: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن و اجرای سیاست های انقلابی با حرکت های عادی امکان پذیر نیست به قول مقام معظم رهبری حرکت خواب آلوده و بدون داشتن حساسیت و ایثارگونه عمل کردن در این حوزه نیازمند سه محور اساسی در سال 95 است.

 وی در ادامه گفت: شورای فرهنگ ایثار و شهادت برای رسیدن به این هدف سند فرهنگ ایثار و شهادت را به تصویب نهایی خواهد رساند. این سند پس از تصویب در این شورا طبق قانون لازم الاجرا در کلیه دستگاه ها خواهد بود.

 معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ادامه با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: مشکل ما در حوزه فرهنگ موازی کاری و اثر بخش نبودن و منسجم نبودن این سند است. در حل این مشکلات به دنبال برخورد جدی و سازمانی نبوده ایم چرا که اعتقاد داریم کار فرهنگی باید با آرامش صورت بگیرد و به صورت دستورالعملی نمی توان در بحث فرهنگی کار کرد.

فقیهی همچنین تاکید کرد: امسال نیز با تشکیل نشست دوم به ریاست رییس جمهور، ضمن ارایه گزارش جمع بندیِ عملکرد دستگاه های کشور، از دستگاه های برتر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دست رییس جمهور تقدیر خواهدشد.

وی در خاتمه با اشاره به اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خارج از کشور گفت: هم اکنون طرح هایی در حوزه تولید فیلم به همت کارگردانان خارجی دارد کار می شود. از طرفی سوژه های فرهنگی کشورهای مقاومت نظیر لبنان و لیبی برای هنرمندان و فیلمساز ایرانی جذابیت دارد و ما به زوی شاهد تصویرگری ایثارگری هم پیمانان ملت ایران در خارج از کشور خواهیم بود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اینو بخونید

استاندارنماينده ايثارگران !!توبه كنيدبه اين حرف
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi