شناسه خبر : 44791
چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از دفاع مقدس تا حریم ولایت

در هیاهوی زندگی متوجه شدم که چه دویدن‌هایی که فقط پاهایم را از من گرفت در حالیکه گویی ایستاده بودم، چه غصه‌هایی که فقط باعث سپیدی مویم شد، اما دریافتم که کسی هست که اگر بخواهد می‌شود وگرنه، نمی‌شود؛ کاش نه می‌دویدم، نه غصه می‌خوردم، فقط او را می‌خواندم.

ورزش مورد علاقه اش فوتبال بود و در تیم وحدت قائم‌شهر عضویت داشت. در حالیکه در سال چهارم رشته اقتصاد دبیرستان شرافت(آیت الله غفاری فعلی) مشغول تحصیل بود به دنبال صدور پیام امام خمینی(ره)  مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج به عضویت بسیج درآمد. محمد حسین باقرزاده به دنبال شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با این باور که فعلا بسیج و جنگ مقدم تر است، ادامه تحصیل را به بعد موکول کرد.

بیشتر اوقات فراغت خود را تا زمانیکه بار دیگر به جبهه اعزام شود به مردم محروم در انجام امور کشاورزی و ساختمانی کمک می کرد و در عمران و آبادی محله اش (سیدمحله) فعالانه می کوشید.

باقرزاده از 16 مهر تا  2 دی 1364 به عنوان مربی آموزشی و مسئول پادگان آموزشی بسیج قائم‌شهر مشغول انجام وظیفه بود تا اینکه شبی در خواب دید که در یک عملیات بزرگ شرکت کرده و شهید شده است. به سبب آن خواب، دیگر تاب ماندن پشت جبهه را نداشت و در 3 دی 1364 به عنوان جانشین گردان یارسول(ص) عازم جبهه شد.

او در عملیات والفجر8 شرکت کرد. و در حین عملیات به یکی از دوستان خود گفت: «بعد از شهادتم به همسرم بگو که من مردانه جنگیدم و کشته شدم.»

باقرزاده سرانجام در ادامه عملیات والفجر 8 و در 24 بهمن 1364 بر اثر اصابت تیر مستقیم به سرش به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید بزرگوار در گلزار سیدنظام الدین قائم‌شهر به خاک  سپرده شد.

شهید امیر لطفی از رزمندگانی بود که برای دفاع از حرم دختر حضرت حیدر(ع) به همراه همرزمانش به سوریه هجرت کرد و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری خون پاکش به زمین ریخت و برای همیشه زنده شد.

این شهید بزرگوار متولد سال 1365 و از بسیجیان مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) محله یاخچی آباد بود که 30 آذر ماه به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi