شناسه خبر : 44792
چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویب سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت

طظزسز

معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: پشتیبانی از فرهنگ سازان ایثار و شهادت با تصویب سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می شود.

حجت الاسلام سید مهدی فقیهی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقدام و عمل گفت: تأکید بر اقتصاد مقاومتی فقط ویژه حوزه های اقتصادی نیست و فعالیت های فرهنگی نیز باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل بسیار بالایی در کشور و در سطوح حاکمیتی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده است در بیان اقدامات این شورا در سال 94، گفت: نخستین جلسه شورای عالی در سال 1394 به ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و آیین نامه اجرایی آن نیز به تصویب رسید که بر اساس همین مصوبه، نشست دوم شورای عالی به زودی برگزار می شود.

معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ماهانه شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکیل شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استانداران از دیگر فعالیت های انجام شده در این شورا در سال 1394 است.

وی اظهار داشت: در سال 95 با تشکیل دومین نشست شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها در زمینه فعالیت در حوزه ایثار و شهادت از 5 دستگاه برتر با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل می آید.

فقیهی با اشاره به اینکه انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن با انجام فعالیت های عادی امکان پذیر نیست، افزود: حرکت علمی با مدیریت جهادی برای پشتیبانی از فرهنگ سازان ایثار و شهادت با تصویب سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت که هفته آتی مصوب خواهد شد، اجرایی می شود. این سند بزرگترین فصل الخطاب و نقشه راه برای دستگاه های اجرایی در حوزه فعالیت های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مادران معزز شهدا بزرگترین الگوی عینی تربیت نسل شهدا و ایثارگران هستند، گفت: برگزاری کنگره های ملی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به سبک زندگی شهدا، هزینه کردن هدفمند بودجه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همکاری دانشگاه ها به عنوان محور تولید علم و نظریه پردازی و طراحی الگوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می تواند در فعالیت های این شورا مثمر ثمر باشد.

معاون دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اینکه پورتال اطلاع رسانی این دبیرخانه به زودی راه اندازی می شود، ادامه داد: نهادهای انقلابی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران متولیان اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که برای انجام فعالیت های فرهنگی نیاز به نوآوری و خلاقیت دارند. دولت نیز با ابتکار عمل و زمینه سازی برای انجام فعالیت های فرهنگی در این زمینه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت را یاری می کند.

فقیهی در پایان با تأکید بر کاهش اقدامات موازی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه های فرهنگی کشور گفت: موفقیت در این زمینه با اجرای فرمان 12 ماده ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های کلی ایشان در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت محقق می شود.

 

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
انشالله من اشتباه ميكنم ، ولي اين مصوبه مگر قرار نبود سال قبل اجرائي بشود (هرچند كه فرقي هم نميكرد چون .... )
باسلام من نیدانم زمانی که به بهانه اینکه مردم خسته شدن از بس شهید شهید زدن بزارین ملت نفس بکشن همه افسرده شدن سرفرهنگ ایثاروشهادت رابه طرف مصرفگرایی غربی کج کردن کجا بودیید که الان باید اینقدر دست وپا بزنیم واخر سر هم اگه بشه اونو تو راه بیاریم.وهر چه رهبری هم تذکر دادن گوش کسی هم بدهکار نبود.سلام ودرود خدا به شهدا وامام شهداولعنت خدا به کسایی که در این کار دخیل بودن وچشم پوشی کردن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi