شناسه خبر : 44810
چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که برای شهادت نذرکرده بود

به یاد سردار شهید"محمد جعفر آشوری"

 

شهید "محمد جعفر آشوری" مرداد ماه سال 1342 در شهر قزوین متولد شد. بعد از گرفتن مدرک تحصیلی  ابتدائی  به حوزه علمیه صالحیه رفت. پس از مدتی از آن  گروه  بیرون  آمد و به  عضویت  سپاه در آمد.

در سپاه یک  دوره  آموزشی  ویژه  را  گذراند و پس  از  حضور  تاثیر  گذارش  در جبهه غرب  به دفا ع از  اسلام  و مقابله  با دشمنان  جمهوری  اسلامی  پرداخت. مدتی بعد عازم  کردستان  شد و در مهاباد  به  نبرد با  گروهکهای  ضد انقلاب  پرداخت و فرماندهی یکی از پایگاههای مهم شهر را به عهده داشت .

با آرامش نسبی در این نقطه کشور او به جبهه های جنوب رفت تا در عملیات پیروزمندانه "بیت المقدس " شرکت کند. عملیات  محرم آورد گاه  بعدی  این  سردار بزرگ  بود, او در این عملیات  از چند  نقطه  بدنش  مجروح شد.

برای آخرین بار در تاریخ 9/12/1361 به  منطقه  کردستان اعزام  شد و در  جبهه سردشت  به ستیز با گروهکها واشرار ضد انقلاب پرداخت و سرانجام در تاریخ 6 فروردین ماه سال 1362 هنگامی که به کمک برادران رزمنده اش می رفت به شهادت رسید .

فرازی از وصیت نامه شهید :شهادت مى‌دهم که نیست خدایى به جز الله یکتا و شهادت مى‌دهم که محمد فرستاده خداست و شهادت مى‌دهم که على دوستدار خداست. سپاس خداى را که فقط  او لایق ستایش است و سپاس خداى را که پیامبرانى چند براى هدایت بشر فرستاد تا بشر را از ظلمت به سوى نور هدایت کنند.

سپاس خداى را که قرآنى بس عظیم نازل کرد تا هادى متقین باشد. سپاس خداى را که 12 امام را به جانشینى خاتم انبیاء، حضرت محمد ابن عبدالله (ص)برگزید تا راهنمایان مردم نا آگاه در کوران زندگى باشند تا بشر از انحراف مصون بماند.

خواهرم! زینب گونه صبر سرخ را پیشه  کن و ادامه دهنده راهم باش. پدر عزیزم 2 تومان نذر امام زاده حسین کرده بودم  که شهید شوم. نذرم را ادا کنید و 3 تومان به  فقیر بدهید. وسایل من متعلق به پدرم است.

باید در حفظ ولایت فقیه بکوشیم تا جان اسلام زنده بماند و اى کاش هزاران جان داشتم و فداى راه امام عزیز مى‌کردم .

 

 

 

 

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi