شناسه خبر : 44847
پنجشنبه 09 ارديبهشت 1395 , 13:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرانجام علی ها

مرتضی قنبری وفا- فرجام یک زندگی ارزشی
دیروز چهارشنبه بود و من داخل شهر بودم که صحنه ای مرا منقلب کرد.

 علی یکی از جانبازان بالای 50 یا 60 بوده و آسیب نخاعی دیده و همیشه هر دو دستش عصا دارد و حتی به کنایه قبلا" می گفتیم : علی شب با عصا میخوابی؟ و همیشه جوابش لبخند ملیحی بود که تحویل می داد و اصلا" هم دلخور شوخی ها نبود .

 توی شهر ناگهان علی را دیدم. راستش اول شک کردم ولی با دیدن عصاهایش مطمئن شدم خودش است. اما محاسن همیشه مرتب و زیبائی که داشت حال مانند (با عرض پوزش )مثل کارتن خواب ها شده بود. لباسش ژولیده بود و آن علی ای که همیشه ارزش مداری را با اصول زندگی خود داشت، حال چه ظاهری داشت!

 به سرعت رفتم طرفش و صدایش کردم. یک لحظه برگشت. ناگهان مرا که دید دو عصایش را بلند کرد و من رفتم در آغوشش، همدیگر را بوسیدیم و گفتم : علی چقدر عوض شدی؟ خیلی وقته ندیدمت.

در جوابم گفت من که یادت هست همسر داشتم اما فرزند نداشتم؟ همسرم بالاخره زبانش را گشود و دم به اعتراض گذاشت.
بهش گفتم مگر دکتر و بیمارستان خوبم می کند؟ من همینم.

 الان حدود دو سال است همسرم مرا گذاشته و رفته و من هستم با یک خانه سوت و کور که نه صدای زن و فرزندی در آن طنین ندارد و نه از آشپزخانه آن بوی غذائی به مشامم می رسد.
در آخر حرف های نجوا گویانه ای هم زد که : خدا هم ما را فراموش کرده و نمی دانم پس از مرگم چه کسی زیر تابوتم جای می گیرد.

 گفتم: علی جان نگو  این حرف ها کفر است، تازه تو که همیشه بیشتر میخندیدی و روحیه می دادی.

گفتم: بنیاد چه می گوید؟
میگوید رفتم کمیسیون پزشکی و درخواست تجدید نظر در درصدم شدم، الان حق من 60 درصد نیست بلکه نخاعی 70 درصد هستم هنوز منتظر تشکیل کمیسیون هستم.

 پس از تمام حرف ها در گوشش نجوا کردم: علی جان تو ارزش و مرتبه خود را پائین نیاور و روحیه سابق خودت را دوباره باز آفرینی کن و معامله ای که امثال ما با خدا کردند، عوضش را زیبا گرفتند و اکثر آنها از این بابت از خدا دیگر گلایه ندارند.

 ناگهان به گریه آفتاد : پس زندگی من تاوان چیست؟ مگر 30 سال عصا دست نگرفتم که بایستم روی پاهای خودم.
کمی بهش دلداری دادم و باز آرام شد .

علی ذاتا" آدم آرامی بود و من اولین بار دیدم چشمانش بارانی شد.
علی رفت، علی رفت و من ماندم یک دنیا سئوال بی جواب. چرا باید یک جانباز سرفرازی چون علی زندگیش دچار این همه دغدغه شود؟
حالا کار نداریم بنیاد در حق عده ای چه بی عدالتی کردند و جانبازان آسیب خورده ای هستند که درصد پائینی دارند که عملا" از ارائه خدمات رسانی بنیاد از گردونه خارج کرده مانند جانبازان زیر 25 درصد و در مقابل برخی جانبازان 25 درصد یکشبه (یکشبه)شدند 70 درصد و امثال علی باید تاوان این بی عدالتی ها را تحمل کنند.
فعلا" سئوال زیاد دارم ای کاش آقای شهیدی نیم ساعت از وقتشان را به ما دهند. حالا (علی) چه می شود؟ من فراموشش نمی کنم. هرگز و هرگز

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
آقای قنبری وفای عزیز با عرض سلام.
ایکاش قبل از احساس مسئولیت کارمندان بنیادی خود جانبازان و ایثارگران مانند شما از دردهای یک همنوع چنین غلیان احساس وجدان می کردند. آقای قنبری وفا شما به جز همدردی به آن جانباز مظلوم همین مقدار که آن را رسانه ای کردید نشان از اندازه بضاعت شما دارد. شما به رسالت خود خیلی زیبا و ساده پایبند بودید و آن را ادا کردید .
امثال علی ها زیادند اما امثال مسئولان درد شناس کم است . می دانم که این برخورد روحیه شما را آشفته کرد که آشکارا در قلم شما قابل رویت بود اما یک دست صدا ندارد و باید یک روحیه آرمانی به تمام مسئولان تسریع یابد که علی ها باید خوب زندگی کنند. خدانگهدار دلاور
سلام آقای قنبری وفا دوست وهمرزم دیروزوفراموش شده امروزازاین قبیل آدمهاکه رفتندازکشورشون ناموسشون وقران دفاع کردنداما!؟حال نمیتوانندمشکلات خودشان مرتفع کنندطرف ماهم رزمنده ای است وبودندکه حال نیستندبدترازشرایط علی آقای گل راداشتندوبنیادوسپاهم تاکنون جوابی که درخوراین عزیزان باشدراندادندمثل جنابعالی وامثال من وتوکه30سال است دارندبامشکلاتی که ازجنگ به این عزیزان رسیده دست وپنجه نرم میکنندامادریغ ازیک رسیدگی ازطرف بنیادیاسپاه .دوست من علی هایی اندرخم کوچه های مشکلات درگیرندکه نگو.خوشابه غیزت ومرام مسولین بلندپایه که باگذشت27سال هنوزمشکلات امثال علی هاپابرجاست .فقط کاری که ازدستمان می آیدغعلا صبرکنیم حتماروزی خواهدرسیدکه پیمانه هاپرولبریزشود.آنروزدیگردیرشده وهیچ جای پشیمانی برای مسولین گناهکارنیست .........یاعلی مدد
با دلخوری و افسوس به مرد میگم : خیلی کلافه ام ، دارم گیج می شم!
مرد با همون قیافه ی آروم با تعجب میپرسه : چطور مگه ؟!
با بی حوصلگی میگم : نمی دونم ، تو بهم بگو ؛ این یه قانونه ؟
این یه قانونه که کمترین محبتها رو از کسانی می بینیم که بیشترین محبتها رو بهشون کردیم
و بیشترین محبتها رو از کسانی می بینیم که کمترین محبت و توجه را بهشون داشتیم !
مرد پس از لحظه ای تامل میگه : هر عملی ، عکس العملی داره ، حالا سوال اینه که کسی هست که همین نظر رو درباره تو داشته باشه ؟!
با تعجب میگم مثلن کی ؟ حداقل در مورد من محاله چنین موردی وجود داشته باشه !
انگشت اشاره اش رو بهم نشون میده و به بالا اشاره میکنه !
کمی تامل میکنم ، تابحال اینطوری به موضوع نگاه نکرده بودم ... دفاعی ندارم از خودم کنم ...
نظری ندارم، فقط متاسفم،،،،، نظر امثال صادق محصولی یا اقای نعمت زاده وزیر میلیاردر رو بپرسید
با عرض سلام به داداش گلم جناب قنبری وفا واقعا بشما احسنت و افرین میگم عزیزم چه دل مهربون و زیبایی داری از اینکه بفکر جانبازان خصوصا زیر 25 درصدها بودید تشکر میکنم بوی کمی ازخیانت امده باید منتظر صدای ان باشیم ستمی که بر جانبازان زیر 25 روا داشته اند کم نیست مثلا همین شهریه دانشگاه ... چرا جانباز 20درصد با 60 ماه خط مقدم باید کامل شهریه بدهد اما فرزندان و همسران بالای 25 درصد که رنگ جبهه را ندیده اند معاف از پرداخت شهریه باشند... بله حقشان بیشتر از این است شکی نیست اما چرا حق همه را نمیدهندمگر ما چه خطایی کردیم قانونی که پس 30 سال درست نشود نباید اعتراض کنیم بازهم زیاده خواه هستیم ...نه بخدا اگر سالم بودیم چرا نیازمند کسی میشدیم اما حالا نه اینکه قدر ما را نمیدانند بلکه ندانستند پس از سی سال ....
از جانبازان شیمیایی 1 و اسلام مشکانی تشکرمیکنم ...
ممنونیم فاش نیوز عزیز
جناب قنبری عزیز ما که دستمان به علی نمیرسد تورا خدا کمکش کن سروسامان مجددبگیرد بنیاد ولش کنید اگر کاری کرده بود علی های اینگونه نداشتیم واقعا تعاون بنیاد چه وظیفه ای دارد بجز رسیدگی به جانبازان وسروسامان دادن به زندگیشان فرق علی این دلاور جبهه ها با علی های دیگر چیست به وخدا کمی فکر میکنم دارم دیوانه میشوم چرا نهادی که برای کمک به جانبازان وخانواده محترم شهدا تاسیس شده به کار دیگری وبنگاه غیر تخصصی تبدیل شده پاسخ را جناب شهیدی ودولت بدهند ویا اینکه مرام نانه های خود را اصلاح کنند یاحق
السلام وعلیک یاصاحب الزمان اباصالح المهدی عج
بیاکه ظالمان ظلم راازحدگذرانده اند.
فریادرس مظلومان بقیه الله اباصالح المهدی عج
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi