شناسه خبر : 44885
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 , 14:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

...؛ حق مسلم ایثارگران

در حالی که در کشور ما برای اثبات اینکه عضوی از خانواده ایثارگران هستی باید ادله و شهود به همراه داشته باشی، در سایر کشورها هر گاه به هر دلیلی فرمی را پر می کنی یکی از سوالات این است که آیا بازمانده جنگ یا خانواده بازمانده جنگ هستید. بی شک طرح این سوال برای آمارگیری از تعداد خانواده شرکت کنندگان در جنگ نیست، بلکه برای اختصاص دادن امکاناتی است که آنان نیز بتوانند مانند سایر افراد جامعه از موقعیت یکسان و برابر بهره مند باشند.

حمیرا حسینی یگانه -  سال هاست بحث درباره سهمیه خانواده شهدا و ایثاگران نقل محافل خانوادگی و دوستان است. بی محابا سهمیه ها را "بی عدالتی" می خوانند و برخی بر این باورند که چنین سهمیه هایی خصوصا" در محیط های آموزشی باعث پایین آمدن راندمان تحصیلی و آموزشی شده است. البته کلی گویی هیچ گاه راه به جایی نبرده و بیان چنین ادعاهایی بدون ارائه آمار و ارقام، در حد حرف و حدیث باقی می ماند. اما چه باید کرد که این حرف و حدیث ها آنچنان در میان مردم رایج شده که گویی "سهمیه" امر خارق العاده ای است و حاکمیت در اختصاص این مهم به خانواده شهیدان و ایثارگران کاری کرده کارستان!
در میان همه سهمیه هایی که سال های سال است به معلمان، بهیاران، دانش آموزان محلی و مناطق تعلق می گیرد بخشی نیز شامل حال خانواده ایثارگران می شود که تابع شرایط خاص خود در امتیازدهی و قبولی برای ورود به دانشگاه هاست. اما با نزدیک شدن به زمان کنکور ورودی دانشگاه ها این سهمیه باز به بحث داغی در میان خصوصا" افراد درگیر با کنکور تبدیل می شود و فریاد "واعدالتا" سر داده می شود، غافل از اینکه عدالت یعنی همین! یعنی اختصاص دادن بخشی از ورودی های کنکور به خانواده هایی که به نوعی به خاطر درگیر شدن در هشت سال دفاع یا حراست از خاک و امنیت کشور زندگی عادی انان مختل شده و آنان نتوانسته اند مانند سایر افراد جامعه مقدمات ورود به دانشگاه را برای فرزندان و وابستگان خود فراهم کنند.
با نگاهی به امکاناتی که کشورهای غربی در اختیار بازماندگان و خانواده های سربازان شرکت کنندگان در جنگ می گذارند می توان دریافت که اختصاص سهمیه تنها بخشی از امکاناتی است که می توان برای بهبود شرایط آموزشی در اختیار خانواده ایثارگران و رزمندگان قرار داد.
در ایالات متحده آمریکا علاوه بر 25 درصد سهیمه آموزشی که برای ورود به آموزش عالی به سربازان و خانواده های آنان تعلق می گیرد، آنان می توانند از امیتازات دیگری چون بورسیه ها و کمک های آموزشی نیز استفاده کنند. این امکانات در کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزیلند هم برای خانواده ها و فرزندان شرکت کنندگان در جنگ ها در نظر گرفته شده است.

در حالی که در کشور ما برای اثبات اینکه عضوی از خانواده ایثارگران هستی باید ادله و شهود به همراه داشته باشی، در سایر کشورها هر گاه به هر دلیلی فرمی را پر می کنی یکی از سوالات این است که آیا بازمانده جنگ یا خانواده بازمانده جنگ هستید. بی شک طرح این سوال برای آمارگیری از تعداد خانواده شرکت کنندگان در جنگ نیست، بلکه برای اختصاص دادن امکاناتی است که آنان نیز بتوانند مانند سایر افراد جامعه از موقعیت یکسان و برابر بهره مند باشند.
واقعیت این است که این افراد حتی اگر از نظر جسمی هم مشکلی نداشته باشند، بعلت مشکلات و تألمات روحی و روانی ناشی از درگیری در جنگ، دوری از خانواده و .... در شرایط برابر با سایر افراد جامعه نیستند و این وظیفه حکومت بعنوان متولی رفاه عمومی است که بتواند شرایط مشابه ای را برای این خانواده ها فراهم کند.  
در واقع سهمیه، حق مسلم و اولیه خانواده شهدا و ایثارگران است و حال که حکومت برای پرکردن خلاء های موجود، چنین امکانی را برای آنان فراهم کرده است، روا نیست افکار عمومی با بی انصافی آن را بی عدالتی بخواند. عدالت چیزی نیست مگر قرار دادن هر چیزی سر جای خود. اگر به هر دلیلی در جامعه ای به دوستی ها و همدلی ها جای خود را به فاصله ها و بی اعتمادی ها داده است، دلیل نمی شود حال که نمی توانیم مرهمی برای زخم هایی باشیم بر پیکر و روح ایثارگران و خانواده هایشان زخم زبان بزنیم و سهمیه ها را "امیتاز" و "برتری" بدانیم. سهمیه تنها بخشی از حق آنان است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
إن الله يامر بالعدل والاحسان
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

.. شهید علی اکبر عابدی فرزند غلامعلی که از بیانگذاران سپاه پاسداران ایرانشهر بود و سالها با منافقین و اشرار بتوچستان مبارزه نمود…سرانجام بسیجی وار به جبهه های دفاع مقدس اسلامی شتافت .. و سرانجام طی عملیات رمضان در ۱۳۶۱/۴/۲۴ مصادف با ۲۳رمضان لیله القدر مظاومانه در شلمچه به شهادت رسید..بنده از سال 1390 پیگیر پرونده ام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دریافت معوقات شهید بوده ام ..
(( لازم است به اطلاع شما برسد که پدر و مادر محترم شهید در روستایی محروم ! بالاخره سال 1391فوت نمودند وجوابی از بنیادشهید نگرفتند!!))
فللذا تقاضای بررسی سوابق حقوقی خویش و پرداخت مطالبات و معوقات 35 ساله ام وچرایی ؟؟ عدم پرداخت حقوقی که مربوط به سپاه پاسداران است((ماده 53 قانون بازنشستگان))پس از35 سال را می نمایم // متمنی است بزرگوارانه پیگیر سولبق حقوقی بنده.. وپرداخت معوقات ومطالبات اینجانبه صدیقه قنبری(همسر شهید) باشید..و با توجه به تعلل نهاد محترم ذکر شده کلیه حقوق قانونی بنده را پرداخت بفرمائید...((باتشکر))
......................................................................................................
جای تعجب است که سربازان جنایتکار آمریکایی از پول مستضعفین ایران اسلامی غرامت میلیون دلاری می گیرند.. و خانواده شهید دفاع مقدس هنوز پس از 5 سال از زمان بازنشستگی معوقاتش توسط ارزشی ترین ارگان انقلاب مقدس اسلامی پرداخت نشده است....
.......................................................................................................
...............!!!!
با احترام و سپاس
صدیقه قنبری - همسر شهید علی اکبر عابدی
کد پاسداری: 31793514 / ش -پ- بنیاد شهید ۶۱۱۹۷۱۲ کد ملی بنده ۵۶۳۹۸۳۷۰۲۰ ( باسپاس – صدیقه قنبری ) اجرکم عندالله تعالی

ضمنا سوابق نامه نگاری کتبی و اینترنتی(ایمیل) و تلفنی بنده با دفتر مقام معظم رهبری و فرماندهی محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد محترم شهید و ریاست محترم جمهوری اسلامی در سایت و سوابق گذشته موجود است.(در حدود193 بار تماس گرفته و هیچ جوابی نگرفته ام)
ما که عمرمان رفت......با تحقیر در جامعه رفت.......
هموطنانم به چشم حقارت به ایثارگران میگذرند.......
۳۰ سال بی پدری ....۳۰ سال تحقیر اجتماع.....۳۰ سال سو استفاده مسئولین......۳۰ سال رفتن به کنج خانه.......
والا به خدا الآن یکی رو ماشین بزنه بمیره بیمه چقدر بهش میده......باید بگیم ورثه حقش نیست....
کمکی که به جامعه ایثارگری شده فراتر از دیه بوده!!!!به خدا کمتر بوده بیشتر نبوده......
چرا اینقدر با بخل و حسادت پر رابطه با کسانی صحبت میکنید که عزیزشان را برای امنیت و آسایش تو به میدان فرستادن......

مردم بدانند اگر ایثارگران در راه حفظ امروز شما و در فضای جنگ و گریز و ترس و وحشت کاری کردند، امروز اساتید دانشگاه در بهترین وضعیت بالاترین امتیاز تحصیلی برای فرزندانشان دارند.
سیدرسول- باسلام
خواهرمحترم سیده خانم حسینی . شاید کسی باور نکند که علیرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبلیغات، ایثارگران از جمله مظلوم‌ترین، محروم‌ترین و فراموش شده‌ ترین اقشار جامعه در دولت های مختلف خصوصا" دردولت محترم فعلی بوده‌اند!دلیل محکم براین ادعاکه نشان از بی توجهی دولت های گذشته وفعلی است.تحلیل وافشاگریهای صریح افرادی چون جناب جانبازعزیزآقای یوسف مجتهدوخودعزیزان زحمتکش فاش نیوزدرخصوص عدم اجرای صحیح قوانین ایثارگران .خصوصا دل نوشته ها ناله وفریادهای بی صدای جانبازان عزیزکه تنهاملجاومامن شان همین سایت مقدس می باشد باهدف احقاق ساده‌ترین و بدیهی‌ترین حقشان که به موجب قانون به این ولی‌نعمتان نظام تعلق گرفته !سالهاست ناله وفریادسرمی دهند تاشایدبگوش ناشنوای مسئولین متکفل برسد .

امامتأسفانه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمامی ارگان های ذیربط در سال های اخیر، نه دغدغه‌ای در خصوص ایثارگری داشته و نه نشانی از ایثارگری در کارنامه‌ شان.!

هنوز بسیاری از جانبازان باید به دنبال اثبات جانبازی خود باشند و این فرآیند آنچنان دشوار شده که اکثریت «جانبازان اثبات جانبازی نشده» شهادت غریبانه و تحمل درد را آسان‌تر از اثبات جانبازی خود در هزارتوی اداری بنیاد شهید دانسته و ترجیح می‌دهند تا قید بنیاد و درصد مجروحیت آن را بزنند و...!

هرچند شایعه و اخبار غلو‌آمیز درباره امکانات دریافتی و سهمیه‌ها و... درباره جانبازان و ایثارگران وخانواده های شان آنچنان درجامعه پراکنده شده است، اما متأسفانه حقیقت امر چهره‌ای هولناک دارد!

بگذریم از آن که بسیاری از این عزیزان جانبازوخانواده های محترمشان اگر جبر زمانه و ناتوانی‌های جسمی و معضلات اقتصادی و معیشتی ناشی از آن نبود، هرگز راضی به زیر پا نهادن غرور خود و مراجعه به بنیاد وسایرادارات دولتی نمی شدند

متأسفانه عدم تصویب قوانین صریح وشفاف باضمانت اجرایی قوی ازسوی مجلس ودولت همچنین نجابت وسکوت ایثارگران وخانواده های مظلومشان درمقابل بی عدالتی ها و بی مهری های مسئولان باعث شده تاوضعیت نابسامان وکاهش آلامشان ازتیررس دولت های قبلی وفعلی وسازمان متکفل مخفی بماند.

مظلومانی که تحقیر و زخم زبان و بی‌احترامی و بی‌اعتنایی و تنهایی جان های نحیفشان را بیشتر از ترکش و تیر و داغ یتیمی و ضربات شلاق و... آزرده و ناله و فریادشان از «آشنا» بلند است، اما به احترام نظام و اسلام این ناله و فریاد را هم فروخورده و صبر و سکوت را پیشه خود کرده و در نتیجه روز به روز شاهد خاموشی شمع وجودشان هستیم!

خواهرمحترم سیده خانم. دیر یا زود زمانی خواهد رسید که اکثریت ایثارگران به تاریخ خواهند پیوست و در جوار پروردگارشان به آرامش ابدی دست خواهند یافت، اما بی‌توجهی به ایثارگران آن هم در ایران اسلامی مایه شرمساری تاریخی خواهد بود!


بی‌عدالتی.....!!!!!
اونم‌در‌حق‌ایثاروایثارگران........!!!!!!!
اصلأامکان‌نداره‌اونم‌بااین‌صراحت.....‌‌!!!!!!!
مردحسابی‌بچه‌های‌جنگ‌که‌خلاصه‌‌وچکیده‌ای‌ازایثاروایثارگری‌هستندرومسئولین‌همین‌
مملکت‌نتونستن‌‌قبول‌کنندکه‌ایثارگرهستن‌وجامعه‌هدف‌دونستن‌‌بعدش‌هم‌درقانون‌کنجوندن
بنام‌رزمندگان‌معسر،طرح‌معسرین...و.....و........حالاشماتوقع‌داریدکه.........!!!!!!!
احسنت خواهر گرامی از بیان وتبیین این مطلب زیبا ودرخورتوجه. دست مریزاد .کوتاه ومختصر اما در عین حال جامع و فراگیر
خوب نوشتید.....
ای کاش حق ایثارگران پرداخت می شد.
مظلومیت ایثارگران درد این سیستم است..
مدیران ومسوولین ووووبدانندکه هرچی دارند.ازرشادتهای همین ایثارگران وخون پاک شهدان است ولاغیر.
ماراول کردندبه امان خداوفراموش شدیم!!.بلندپروازی وریاست ومیزومقام باعث شده که گذشته ورشادتهایمان رافراموش کنند!!.خدایاناظروشاهدباش.
با سلام سركار خانم حسيني به جمع فاش نيوز خوش امديد.
البته نياز است اطلاعات خيلي بيشتري در اين خصوص كسب نمايد و يا اينكه حداقل بتوانيد به يك سئوال پاسخ بگوييد :
سئوال : چرا در كشورهايي كه نام برده ايد و سابقه حضور در جنگ داشته اند به ايثارگران با احترام و تكريم رفتار مي شود ولي در كشور ما اينطور نيست ؟
براي دريافت اين پاسخ فقط كافي است كمي به تبعيض ها و بي عدالتي ها ي مندرج در قوانين ايثارگران نيم نگاهي بياندازيد
تا بدانيد مقصر مردم نيستند بلكه 100% مقصر تصميم گيران و قانون گذاران در اين حوزه بوده و هستند .
قانون را قانونگذار وضع می کند و قانونگذار هم یکی از ماست. اما در جامعه ما عدم اجرای درست قانون و عدم پای بندی به آن مشکل بزرگتری از خود قانون است. از طرف دیگر هم، اظهار نظرها و قضاوت های نادرست جامعه فضا را تا حدی غبارآلود می کند. به نظر من همه اینها نیازمند یادآوری و آموزش همگانی است. متاسفانه مردم فراموشکاری هستیم:(
.
با سلام وعرض پوزش پاسخ كاملا غلط بود .


کشور آنقدر چیز است که نمیگذارند گزارش تحقیق و تفحص در مجلس خوانده شود !
در کجا زین ظلم بر سربازان کشورشان کنند که بر ما رفت !
سلامتی و جوانی خانواده دانشگاه و عمر و ... تباه شد ! و حتا یک آخ نگفتند !
در بانکی از سالهای دور 7000 تومن مانده حساب دارم هر سال پیامک تبریک تولد میفرستند تا با مشتری مداری عزتی بگذارند اما افسوس برای کسانی که تمام گنجینه عمر و جوانی و سلامتیمان را گذاشتیم حتا یکبار پیامک نزدند که پیر رزمنده جانباز که فدای ما و میزها و چیزهای ما شدی چطوری !
من جانباز50درصدارتش هستم و مدت 11سال برابرامریه ستاد کل خدمت عملیاتی در8 سال دفاع مقدس و در م ع کردستان انجام وظیفه کرده ام و جانباز شیمیای ریوی هستم و توانای 2دقیقه فعالیت بدنی ندارم روزی چند با میمیرم و زنده میشوم وتا الان از هیچ سازمانی بمن ایثارگر امتیازی داده نشده است و4فرزند لیسانس معماری با یک حوقوق بازنشستگی همگی بیکار هستند ودولتمردان بفکر من ایثارگر و امثارمن نیست و حوقوقم از بیشترکارمندان کمتر است من 11سال جوانی و جان شیرین خودم را فدای مردم شریف ایران کرده ام حتی خودرو و خانه ندارم اما در کشورهای اروپای هر روز وهر سال از رزمندگان خود تجلیل بحمل میاورند اما تا الان یک بار از بنده تجلیل نشده است از طرف ارتش و دولتمردان مقصر دولتمردان هستند خانه ملت مقصر است ما رزمندگان از دولت و مجلس اسیب میبینیم مردم شریفی داریم و30سال از جنگ میگذرد رزمندگان سرگردان هستند وهیچ امتیازی به انها داده نشده است مشکل زیاد است ودولتمردان گوش شنوا ندارند درمقابل ایثارگران ورزمندگان کورهستند
بخدا خسته شدیم ازاین همه حرف
باسلام وعرض احترام خدمت همگی امیدوارم مسئولین محترم قدرایثارایثارگران دفاع مقدس را بدانندهمانهای که در راستای استقراروحفظ ارزشهای نظام ازنعمت جان بفرمان امام خمینی ره لبیک گفتن وخالصانه رزمیدن حال غریب افتاده ایم باتمامی وجود ناراحتیهای روحی روانی راچه خود چه خانواده متحمل میشویم بادارا بودن تمامی مدارک مستند ومسجل هنوز که هنوزاست دنبال پرونده دررفت وامدیم تازه نیرویی عملیاتی هم بودم 12 شبانه روزاستن لرستان
احسنت خواهر عزیز لطفا بیشتر بنویسید.
از مدیران عزیز فاش نیوز خواهش می کنم در مورد 25٪حق ایثار تحقیق کنند و نتیجه رو اعلام کنند ؛همانطور که مستحضرید اکثر ایثارگران به افتخار بازنشستگی نایل گردیدند وماده فوق شامل حالشون نمیشه ؛وقرار کلمه بازنشسته در قانون فوق توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعمال بشه ولی فراموش کردند لطفا پیگیری کنید .
ممنون
خداروهزارمرتبه شکر که این سایت فاش نیوز هست تا ایثارگران روباحق وحقوقشون آشناکنه
۱۴سال درخواب بودم وفاش نیوز من راازخواب بیدار کرد.
بنام خدا
دوست عزیز . مردم ما مردم خوبی وقدرشناس هستند یادمان رفت بنده خدا با مزد کارگری زندگی میکرد وخیلی چیزها میاورد واهدا میکرد به جبهه ورزمندگان عزیز ونور چشم . متاسفانه مسئولین ما فراموش کارند حضرت اقا امام خامنه ای چقدر تذکر میدهد اما مسئولین متاسفانه فراموش کارند . منظور . هم قوه مقننه وهم قوه مجریه . با آرزوی سلامتی وشفای تمامی جانبازان صبور وغیور
جانباز 50 درصد
بسمه تعالی
آنچه که شما ایثارگران عزیز اظهارداشتید کاملا درست است حل مشکلات دردست مقامات بالای مملکت است که تصمیم بگیرند آنچه درقوانین آمده به آن عمل کنند ولی متاسفانه امروزه کارهارابطه ای شده اگرکسی دردستگاهای دولتی آشنا وپارتی داشته باشه مشکل حل می شود واگرنداشته باشه باید بسوزه وبسازه بطورمثال عرض کنم به دیوان عدالت اداری دستوردادند که احکام مربوط به ایثارگرانی که ازدستگاهای دولتی بابت تضیع حقوقشان شکایت کردند دیگر حکمی صادر نکنند وهمینطور پروندهای نزدیک به سه سال است درشعبه های دیوان مانده وهیچگونه اقدامی نمی شودوکسانی هم که قبلا حکم گرفتند دستگاهاای دولتی تمکین نمی کنند وازاجرای آن خوداری می کنند حال شما قضاوت کنید چه برسرایثارگران می آورند .
تمام درست وبجا عمل وکاربردی کردن این دردها وایجاد قانون واجرایی قوانین باکیه مگه بامجریان نیست جانبازان بدانند که میدانند ایا دوباره باید جانبازی کنند تا قاننون اجرا شود واینبار در م
برابر دوست یا دشمن
کدام سهمیه اکثرجانبازان بعلت جراحت وبیماری روحی وروانی نتوانستند حتی سیکل خودرابگیرند چه رسدکه دانشگاه برن اکثرا اززندگی ودرس و حرفه افتادن به انزوا وجیره خوردولت شد یم باحالت اشتغال
فاش نیوزخارچشم دشمنان ایثارگران است..درودبر زحمتکشان فاش..خداپشت پناهتان باشد...
سلام پدرشهید سهم کنکور دولتی ارشد ودکتراندارد..وعودت به کار بعد بازنشستگی اموزش پرورش هم ندارد.لطفارسیدگی فرمایید
از خانم حسینی ممنونم
و از سایت فاش نیوز سپاسگزارم
حداقلش اینه که مرهمی هست بر دل آکنده از درد و انده من(مجروح جنگی که جانباز نیست و رزمنده ای که ایثارگر نیست)
سلام.عیدبزرگ مبعث برشمادلاوران مبارکباد.
سلام به همه فرزندان روح اله بزودي دوباره اينها به سوراخهاي خودمي خزند كمك انهابلندمي شود
سلام خدمت سروران عزیزم درفاش نیوزخسته نباشید جانباز35درصد هستم سال 92 دخترم درمدرسه شهیداقایان مشغول تدریس به دانش اموزان ابتدایی بود متاسفانه اقدام به نامه ازبنیادجانبازان برای استخدام کردم باکمال ناباوری دخترم رااخراج کردن نزدیک به سه سال هست نمیتونم بادخترم تبادل نظرکنم چون مخالف نامه ازبنیادبود الان افسرده ومریض هست خواهش میکنم شعارندید به ایثارگران خدمات برسانید.ماشدیم چوب دوسرسوز ،هم مردم خیال میکنندهمه چیز برای ایثارگران رایگان است و هم نهادهای دولتی حرمتی به ایثارگرن نمیذارن .بخصوص دراین دولت
دورود و سلام بر همه ایثارگران که همیشه در صحنه بوده و هستند و تا اجرای کامل و دقیق قانون که حق مسلم ایثارگران است دست از اعتزاض بر نخواهیم داشت
سنگ صبورم سلام، ممنون که بغض ترکیده ماایثارگران را به گوش هموطنانمان رسانده باشد که دست از کینه ورزی بردارند، سی سال از زمان مجروحیت بنده حقیر گذشته آرزو بدل مانده ام وشایدهم آرزو بدل به این دنیای فانی چشم ببندم همیشه همگان حتی نزدیکان که از دردورنجمان بقول خودشان باخبرند تاخیری حدیثی میشنوند بلافاصله میپرسند چقدر بهت رسیده ولی هنوز کسی نپرسیده خودت همسرت فرزندانت با این همه مشگلات با این همه بی انصافی که در حقتان روا شده ومیشود چطور روزگارتان میگذرد، شبی نیست که با چشم گریان سر به بالین نذارم، آنهم نه بخاطر زخمهای بر اثر اصابت گلوله بلکه بخاطر زخم وزبانها و نیش وکنایه بعضی از این مردم بدتر از اهل کوفه که انصافا روی اهل کوفه را سفید کرده اند؛ من برایم قابل درک نیست بارها پیش آمده وخود شاهد بوده ام که در نزاعی کسی بخاطر دوستش در دفاع زخمی برداشته واون شخص هروقت طرف را میبیند دست به سینه تا کمر خم میشود، آهای ملت ماها بخاطر دفاع از شماها دست وپا داده ایم ولی با اینهمه توقع نداریم تا کمر خم بشین یا روی سرتان گذاشته حلوا حلوا کنند تنها خواهشی که داریم به مدافعینتان بی حرمتی نکنید نیش و کنایه نزنیدهمین ماها را بس است ، اما سخنی بارئیسان که بعضیها یشان روی معاویه وابوسفینها رسیده اند شماهارابه یاد جمله بامعنی حضرت امام یادآوری میکنم، فرمایش امام خمینی خطاب به مسئولین این بود که به دنیا دلبسته نشوید چرا که دلبستگی به دنیا سرآمد هرگناهی است، ولی چه کنیم که متاسفانه اکثراً از مسئول بودن دور شده ورئیس شده اند وهمه میدانیم فرق مسئول بودن با رئیس بودن ، مسئول بودن یعنی احساس تکلیف وسخت کار کردن اما رئیس بودن یعنی امرکردن و دستور دادن و دورو بری هایم چاپلوسی وتملق گویی و. ......... درد و دل زیاد است امابیش از این چه گویم که اگر گویم زبان سوزد واگر پنهان سازم مغز واستخوان سوزد، روساء از خواب غفلت بیدارشوید ومسئول شوید و از شما هموطنان هم میخوام دست از زخم و زبان و نیش کنایه بردارید لطفاً لطفاً خواهشا
درس خواندن زير خمپاره وبمب باران هوايي وگرماي 50 درجه جنوب بدون معلم متخصص بسيار سخت وطاقت فرسا بود....... مادر من بخاطر جبهه رفتن من پير شد . وقتي مارش عمليات نواخته مي شد تنش مي لرزيد وقتي من جبهه رفتم 13 سال داشتم ودرس را بخاطر حفظ تماميت دنيا وآخرت و نااموس و....... رها كردم و ادامه تحصيلم را در جبهه گذراندم .امتحان متوسطه وكنكور راهم در منطقه دادم درآن شرايط جنگي ودور از استاد متخصص رشته هنر ...درس خواندن در آن شريط هنر وغيرت مي خواست...خلاصه كلام اينكه درآن سال كه مصادف بود با پايان جنگ با بدني پر تركش دردانشگاه هنر با لطف خدا وبارتبه 4 قبول شدم ودرحال حاضر مدرس هنر دانشگاه هستم وبسيار بجه هاي ايثارگر را در دانشگاه درك مي كنم وكمك . ومن فكر مي كنم كه سهميه حداقل كمك به اين خانواده ايثار گر است...................................................
خواهرم آنچه ازدل برآیدبردل نشیند بخدا باخواندن مطلبتان اشکم درآمد یکی بارتبه 3برابر دخترم چون پدرش هییت علمی بوده توشهر خودش درس میخونه دختر یه رزمنده بی اقدام 23ماه جبهه توشهر غریب چیزی که تو.ی این ...نمیتوان یافت عدالته عدالت وا عدالت...///
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi