شناسه خبر : 44913
شنبه 11 ارديبهشت 1395 , 15:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار فیلمسازان و اعضای دبیرخانه جشنواره عمار با والدین شهیدان خالقی‌پور؛

نگرانم خسته شوید!

مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: عمار از ذات مردم برخاسته است برخلاف بعضی‌ها که مسئولان و پول‌دارها را دعوت می‌کنند، در جشنواره عمار، همه اقشار مردم و کسانی مثل ننه عصمت، ننه سکینه و .... حضور دارند.

جمعی از اعضای دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به همراه جمعی از فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور با پدر و مادر بزرگوار این شهیدان دیدار کردند.

بنابرین گزارش، مادر شهیدان خالقی‌پور در این دیدار، درباره نحوه شهادت سه فرزندش گفت: فرزند بزرگترم، داوود در سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون و دو فرزند دیگرم هم رسول و علیرضا، سال 1367 همراه با هم در عملیات پاسگاه زید همزمان با عملیات مرصاد و شب عید قربان به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: همسرم هم که از سال 60 تا پایان جنگ حضور داشت، در موقع شهادت فرزند بزرگترم در لبنان با فالانژها می‌جنگید که با شهادت فرزندم به ایران بازگشت؛ زمان شهادت دو فرزند دیگرم هم در اسلام آباد غرب با منافقان می‌جنگیدند.

تا آخرین قطره خونم و نفسم با دشمنان می‌جنگم
این مادر شهید با بیان این که در هشت سال جنگ، هیچ سفره‌ای نینداختم که همه اعضای خانواده دور آن جمع باشند، همیشه یکی بود که برای دفاع فرستاده بودم، خاطرنشان کرد: زمانی که دو فرزند شهیدم را آوردند، برخی می‌گفتند که این خانواده دیگر کسی ندارند و دلسوزی می‌کردند، به  همین خاطر موقعی که با همسرم و نوه‌ام در مسجد بودم، میکروفون مسجد را گرفتم و گفتم «اماما سرت سلامت، دو تا از بسیجی‌های ناقابل و کوچکت از زیر کرکره شهادت رد شدند اما هنوز خانواده خالقی‌پور از پا ننشسته، هنوز همسرم زنده است، وقتی این هم شهادت برسد، امیرحسین، نوه دو ساله‌ام را برای آزادی قدس پرورش می‌دهم که ان‌شاء ا... قدس را آزاد می‌کنند اگر اون هم به شهادت برسد، چادر همت به کمر می‌بندم با چنگ و دندان، تا آخرین قطره خونم و نفسم با دشمنان می‌جنگم.».

خاطرات خانواده‌های شهدا را جمع کنید
این مادر شهید با انتقاد از این که برخی فقط در مراسمها یاد خانواده شهدا می افتند، ادامه داد: الان خیلی از خانواده های شهدا زنده هستند، ولی زمانی که دیگر کسی باقی نمانده و خبری از خانواده شهدا نیست، باید در کوره دهات‌ها به دنبال پدر و مادر شهید بود.
مادر شهیدان خالقی‌پور افزود: باید سراغ جاهایی که راه دسترسی ندارند رفت و پای صحبت‌های دست‌وپا شکسته مادرانی نشست که در عین سادگی خاطرات فرزندان شهید خود را بیان می کنند. این خاطرات و صحبت‌ها ذخیره‌هایی برای نسل آینده است تا زمانی که درباره شهدا از آنها می پرسیم به سادگی از آن عبور نکنند و جواب ندهند که جنگ هشت ساله‌ای بود و عده‌ای رفتند جنگیدند.

این همسر جانباز با بیان اینکه الان وفور نعمت است و باید قدر خانواده های شهدا را دانست، خطاب به حاضران اظهار کرد: من همیشه تنم می‌لرزد که جواب شهدا را چه طور می‌دهیم، کسانی که از جوانی و زندگی خود گذشتند و ما مدیون آنها هستیم، چه جوابی در برابر خونشان داریم.

حضور ننه عصمت ها نشان می‌دهد جشنواره عمار از ذات مردم برخاسته است
این همسر جانباز درباره جشنواره عمار هم که از چهارمین دوره، در آن حضور داشته است، گفت: عمار از ذات مردم برخاسته است برخلاف بعضی‌ها که مسئولان و پول‌دارها را دعوت می‌کنند، در جشنواره عمار، همه اقشار مردم و کسانی مثل ننه عصمت، ننه سکینه و .... حضور دارند.
این مادر شهید با بیان اینکه در دوره اخیر عمار، بهترین قسمت برنامه، تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم بود، ادامه داد: کسانی که در جشنواره عمار حاضر می‌شوند، مهمانان شهدا هستند و زمانی که این برنامه از طریق رسانه به نمایش درمی‌آید، نشان دهنده این است که جوانان کشور، چقدر به شهدا و مردم اهمیت می‌دهند و همّ و غم آنها دیده شدن همه مردم است.

نگرانم خسته شوید، ببُرید
مادر شهیدان خالقی پور خطاب به جمع ادامه داد: فیلم‌های عمار، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و باقیات الصالحات برای دست‌اندرکاران آن است اما من نگران این هستم که از این کار خسته و بریده شوید چرا که این کاری که شروع کردید کار بزرگ و سختی است البته با دعاهای مردم هیچ وقت خسته نمی‌شوید.

این مادر شهید در پایان با اشاره به فوت مرحوم فرج الله سلحشور اظهار کرد: وقتی خبر فوت آقای سلحشور را شنیدم خیلی ناراحت شدم، چرا که این افراد سرمایه‌های کشور هستند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi