شناسه خبر : 45003
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش(4)

گزارش مصور دیدار جانبازان از مسجد کوفه

شوق دیدار مسجد کوفه و خانه امیرالمؤمنین و زیارت مزار مسلم ابن عقیل که زیارت رفته ها، تعریفش را می کردند، در راه بی تابت می کرد.

فاش نیوز -  از شب قبل حرکت به سوی مسجد کوفه را اعلام کرده بودند. همه ساعت هشت صبح آماده سوار شدن به اتوبوس ها و دم درب هتل و در لابی جمع شده بودند.
شوق دیدار مسجد کوفه و خانه امیرالمؤمنین و زیارت مزار مسلم ابن عقیل که زیارت رفته ها، تعریفش را می کردند، در راه بی تابت می کرد.
ساعتی گذشت تا ماشین ایستاد و گنبدی از دور نمایان شد. پرسیدیم و گفتند: گنبد مسجد کوفه است. همه پیاده شدیم و با شور و حالی خاص، گذرِ منتهی به مسجد را پیمودیم. محل قدم زدن امیرالمؤمنین!

در کنار دیوار مسجد جمع شدیم و مسئول فرهنگی کاروان از مسجد و علی(ع) برایمان گفت. از زندگی و غربتش گریستیم.
وارد که شدیم چندین مقام یا جایگاه در جای جایِ صحن قرار داشت که نماز مخصوص داشت. به خاطر شدتِ گرما در گوشه ای از یک رواق جمع شدیم و نمازها را با راهنمایی سید مالک علوی مسئول کاروان و شور و انگیزه خاصی خواندیم. نماز مقام حضرت نوح، مقام دکاء القضآء، محل قضاوت حضرت علی، مقام بیت الطشت، محل بیعت با امام، مقام حضرت ادم و ... زیباییِ صحنه های نماز، علاوه بر سختی اش برای جانبازان، نگاه کردن به دست های قلم شده و پاهای مصنوعی روی زمین مقربانی بود که در پشت آن ها به نماز ایستاده بودیم و به علت نبودن دوربین و ممنوعیت آن، از ثبت این لحظات غریب محروم ماندیم.
نمازهای مقام که به خاطر خستگی جانبازان و سخت نشدن شرایط برایشان کوتاه تر خوانده شد. صدای اذان ظهر بلند شد و نماز ظهر را همان جا اقامه کردیم. بعد به صورت دسته جمعی به زیارت مزار نامه رسان وفادار امام حسین، مسلم ابن عقیل، هانی ابن عروه و بعد به داخل مسجد کوفه رفتیم. برای زیارت محراب حضرت علی(ع).
یا الله... یاالله... یا الله... که قابل توصیف نیست. لحظه ای که وارد مسجد می شوی، با محرابی با شکوه مواجه می شوی، مملو از زائر و جمعیت و جمله ای رو به روی این ضریح مانندی که رو به رویش قرار داده اند برای زیارت که دلت را که با عشق مولایت پا در این مسجد گذاردی، در یک لحظه ذره ذره و هزار تکه می کند‌. «فزت و رب الکعبه»
در یک لحظه دلت برای امیرت، مولایت و شاه شهر نجف می سوزد و غربتش را با تمام وجود احساس می کنی و اشک امانت نمی دهد. این جا محل ضربت خوردن علی است.
زیارت مسجد کوفه به پایان می رسد و به هتل برمی گردیم.
زمانی برای ناهار و استراحت می گذرد و ساعت پنج تعداد زیادی از جانبازان و خانواده هایشان برای رفتن به حرم امیرالمؤمنین جمع می شوند و با هم با ندای مداحیِ زیبایِ مسئول فرهنگی کاروان به حرم می رویم. سید مالک، جایگاه های مقدس حرم را برایمان توصیف می کند و بعد نماز مغرب و عشاء و بازگشت.
ساعت ۱۱ شب دوباره قرار می شود که هرکس دلش زیارت آخر شب می خواهد در لابی جمع شود. جانبازان دور هم می نشینند و با هم گرم می گیرند. همه به هم عادت می کنند. سر حرف بعضی ها با همرزمانشان تازه باز شده است.
داوطلبان به سوی حریم عشق دوباره روانه می شوند و پس از مداحی و سخنرانی سید مالک، به زیارت می رویم. نماز شب در حرم امیرالمؤمنین، عشقِ تپنده و پدر مهربان همه مسلمانان چه لذتی دارد در دل نیمه شب. برخی به هتل برمی گردند و برخی می مانند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi