شناسه خبر : 45006
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تسلط شیعیان یمن خطر برای اسرائیل


یک روزنامه صهیونیستی تأکید کرد تسلط شیعیان حوثی بر یمن، زنگ خطر را برای اسرائیل به صدا درآورده است.
روزنامه تایمز اسرائیل در تحلیلی خاطرنشان کرد: تسلط شورشیان شیعه حوثی بر مناطقی از یمن بسیار خطرناک است و این موضوع نه تنها عربستان و کشورهای متحد عربی ریاض، بلکه تل‌آویو را نیز نگران کرده است. اگر حوثی‌ها بتوانند کنترل خود را بر جنوب شبه جزیره عربستان تقویت کنند، می‌توانند برای اسرائیل خطرهای زیادی ایجاد کنند.
این روزنامه می‌افزاید: اگر یمن همانند لبنان به جولانگاهی برای ایران تبدیل شود، آن وقت می‌توان گفت که عربستان، اردن، مصر، سودان، اریتره و جیبوتی نیز در تیررس مستقیم سیاست‌های جاه‌طلبانه ایران قرار خواهند گرفت. حتی اگر هر یک از این کشورها بخواهند با اسرائیل برای برطرف کردن این خطر همکاری کنند، این سناریو و تهدید پابرجا خواهد ماند.
تایمز اسرائیل نوشت: ایران مدتهاست که در فکر نفوذ به یمن و جنوب عربستان است و در همین ارتباط پیوسته از حوثی‌ها که از سال 2004 با دولت مرکزی یمن در حال جنگ بوده‌اند، حمایت کرده است. حوثی‌ها شیعه‌هایی از شاخه زیدیه هستند که همچنین به شیعیان پنج امامی که فقط به پنج امام اول پس از حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام ایمان دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi