شناسه خبر : 45026
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عکس نوشته: "چراغ هدایت"ی که خاموش می شود!

دورو برش را قرص ها و داروهایی پر کرده که هر روز باید مشت مشت از ان بخورد تا شاید بتواند قدری آرامش یابد. آن طرفتش یک کپسول اکسیژن است برای وقتی که بغض راه گلویش را تنگ می کند...

حمیرا حسینی یگانه -  دورو برش را قرص ها و داروهایی پر کرده که هر روز باید مشت مشت از ان بخورد تا شاید بتواند قدری آرامش یابد. آن طرفتش یک کپسول اکسیژن است برای وقتی که بغض راه گلویش را تنگ می کند و هوا هم نمی داند چگونه راه خود را بیابد، همان نفسی که قرار بود ممد حیات باشد و چون بر می آید مفرح ذات!
اما خیلی وقت است که دیگر این نفس تنگی می کند در سینه ای که پر است از درد. درد غربت و اسارات شاید در خاک خودی! کدام رزمنده ای گمان می کرد سه دهه بعد از هشت سال دفاع مقدس و مردانه حالا باید اینچنین در گوشه ای از خانه یا آسایشگاه تنهایی را با خاطراتش سر کند و برای فرار از دردی که جسم و جانش را با هم نشانه رفته، نقل و نباتش بشود قرص و آمپول و دارو.


راستی چرا این روزها که همه در عالم مجازی این همه کمپین راه می اندازند، کسی برای جانبازان پیچ و کانال راه اندازی نمی کند و چرا هیچ کس نمی خواهد بخشی از توجه جامعه فراموشکار را به سمت و سوی آنان سوق دهد؟
در این عالم دلواپسی که می توان دلواپس همه چیز و همه کس بود، چرا کسی دلواپس خس خس نفس های به شماره افتاده جانبازان شیمیایی نیست؟ چرا همه چیز خلاصه شده در یک روز " جانباز " و بعد از همه عکس های یادگاری باز همه می روند سر خانه و زندگی خود و یادشان می رود از این عکس یادگاری تا آن عکس دیگر، در این یک سال چند تن از این جانبازان مظلومانه به شهادت می رسند و با یاران خود وداع می کنند؟!
چگونه می توان این عکس را دید و بی تفاوت از کنار آن گذشت؟! نکند وصیت آن پیرمراد سفر کرده را فراموش کرده باشیم که جانبازان را "چراغ هدایتی " می دانست که در گوشه گوشه ی این مرز و بوم به دین باوران راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان می دهند.

اینستاگرام
با سلام بنده جانباز‌ جنگ تحمیلی در عملیات ولفجر ۱۰ بعد از حلبچه سد دروندیخان مجروح شدم و جانباز ۲۵٪ هستم در صد متری خانه من مراسم بزرگداشت ۸۰۰۰شهید در استان گیلان برگزار شده بدون اینکه ما را آدم حساب کنند ما شدیم قرآن های سر نیزه هر جا کم میارن از اسم ما برای اهداف خود استفاده می کنند دیر یا زود ما رفتنی ایم با آبرو میرویم بعد ها مردم قضاوت میکنند دیدار به قیامت...
سلام.هیجکدام مارابحساب نیاوردند!!!الاافرادی خاص..روح 8000شهیدگیلان شادباد..
سلام ، اگر بتوانند سر مردم کلاه بگذارند اطمینان داریم نمیتوانند سر خدا را کلاه بگذارند. امیدواریم وعده های حق تعالی هرچه زودتر محقق گردد.
این یه واقعیت اجتماعی است اینکه واسه هر چیزی کمپین براه می اندازند و کانال و شبکه به پشتوانه ثروتمندان ایجاد می کنند متاسفانه فراوان است و بر ناهنجاری ها می افزایند.
البته گروهی نیز خالصانه در فضای مجازی در جهت حق و حقیقت تلاش می کنند.
اما در میان هجمه هولناک و فراوان فضای آلوده مجازی.. این وظیفه دولت است که با استفاده از امکاناتش آنها را محدود نماید.
سلام.درکنگره 8000شهیدگیلان ماچیزی نگفتیم.مهمان بزرگی داشتیم که مردانگی اوبرهمگان ثابت است یعنی بزرگ مردمدافع حرم حاج قاسم سلیمانی. جاج قاسم مادوستت داریم دلاور.
من درکنگره های زیادشرکت کردم ولی اینجاحضورشهداءاحساس میشود.ازبیانات سردارمدافع حرم حاج قاسم سلیمانی درکنگره 8000شهیدگیلان..روح شهداءشاد ویادشان گرامیباد.
سردار شهید حمید باکری قائم مقام لشکر 31 عاشورا
تاریخ شهادت: 6/12/1362 – جزیره مجنون

«دعا كنيد كه خداوند شهادت را نصيب شما كند، در غير اين صورت زماني فرا مي‌رسد كه جنگ تمام مي‌شود و رزمندگان امروز سه دسته مي‌شوند: یک: دسته‌اي كه به مخالفت با گذشته خود برمي‌خيزند و از گذشته خود پشيمان مي‌شوند. دو: دسته‌اي كه راه بي‌تفاوت را بر مي‌گزينند و در زندگي مادي غرق مي‌شوند. سوم: دسته‌اي كه به گذشته خود وفادار مي‌مانند و احساس مسئوليت مي‌كنند كه از شدت مصایب و غصه‌ها دق خواهند كرد. پس از خداوند بخواهيد با رسیدن به شهادت از عواقب زندگي پس از جنگ در امان بمانيد، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خير نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن هم بسيار سخت و دشوار خواهد بود.»

یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداری‌شان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد. یاران عاشقانه رفتند؛ اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.
جانباز حالت اشتعال هستم میخواهم بسر کار برگردم ولی مسوولین اداره ممانعت میکنند باید چکاری انجام دهم ممنونم
با عرض سلام به همه دوستان ویاران دوران جنگ(جانبازان) هر موقع روز جانباز میشه هیچ کس یادی از مردان جبهه های جنگ هشتسال دفاع مقدس نمیکنه گویی که خواب بوده دیگه با ما کاری نیست. یاد اون دوران بخیر .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi