شناسه خبر : 45033
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیف سردارقربانی ازشهیداملاکی

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند، مردمانشان با پشتیبانی از رزمندگان و جبهه‌ها افتخار فرستان صدها کامیون برای کمک‌رسانی را ثبت کردند و بانوان گیلانی نیز در بسیاری از سنگرها سنگ تمام گذاشتند.

سردار مرتضی قربانی که در اجلاسیه بانوان نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان سخن می‌گفت،افزود: گیلانیان برای حضور در جبهه‌ها همواره شجاعانه داوطلب بودند و بسیاری از شهدای حال حاضر گیلان هنوز گمنام هستند.

وی با تاکید بر اینکه گیلانیان چه در انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس سرآمد بودند افزود: سرداران شهید گیلانی هم چون بیگلو، خوش سیرت، املاکی و…درس مردانگی و ایثار آموختند و در بخش فرماندهی به خوبی جنگ را اداره می‌کردند.املاکی جانشین لشکر قدس گیلان بود و جانشین یک لشکر در کنار بسیجیان در خط مقدم جنگید و شهید شد. املاکی الگویی است که نه تنها برای گیلان و ایران بلکه برای لبنان و سوریه و امت حزب‌الله نمونه‌ای از یک قهرمان واقعی است.

سردار قربانی با بیان اینکه در محاصره آبادان شاهد حضور رزمندگان گیلانی بودیم، اظهار کرد: لشکر قدس و لشکر کربلا در دوران جنگ تلاش زیادی کردند وامروز شاهد سپاه قدس گیلان هستیم و امیدواریم شاهد فتح آزادسازی و بیت‌المقدس با این سپاه باشیم.

 

منبع: ایسنا
منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi