شناسه خبر : 45043
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش (7)

روز سوم، با کاروان لبیک یاحسین (ع)

صبحانه که صرف شد اعلام کردند ساعت ده صبح حرکت هماهنگ به سوی حرم حضرت علی علیه السلام انجام می شود.

فاش نیوز - صبحانه که صرف شد، اعلام کردند که ساعت ده صبح حرکتِ هماهنگ به سوی حرم حضرت علی علیه السلام انجام می شود. ساعت ده که شد، تعداد زیادی از جانبازان و خانواده هایشان با پرچم های کاروان "لبیک یاحسین" و پرچم های دیگری منقش به نام های زیبای ائمه علیهم السلام، به سوی حرم حرکت کردند.
  حرکت با جانبازان و سفر در جوار آن ها، نکاتی با خود دارد که قابل توجه و دقت است. به دلیل ناهمواریِ راهِ هتل تا حرم امیر المومنین (ع)، نگاه کردن به شرایط سختی که جانبازان با پای قطع، جانبازان نخاعی با ویلچر یا جانبازان بصیر(نابینا) که دست در دست همسرانشان حرکت می کنند، هم دل را به تلاطم درمی آورد و هم فکر را به اندیشیدن وا می دارد
که ما چقدر در نعمات خود غرق شده ایم و حتی شاید فراموش کرده ایم که بعضی ها  مسیر ساده راه رفتن ما را هم نمی توانند به راحتی بروند!


  با حرکت هماهنگ جانبازان و پرچم ها، نگاه کاسبان و عابران به طرف ما برمی گردد و برخی چه دلسوزانه و با افتخار به این جمع بهشتی می نگرند. به حرم که می رسیم، سید مالک مداحی می کند و باز هم دلِ ما را به زیارت می خواند. روزانه چند بار دلِ سیر زیارت کردن، عجب غذای خوبی ست برای روح! نماز  ظهر را خوانده و به هتل برمی گردیم.
جانبازان و خانواده ها کمی استراحت می کنند. اما در این میان تعدادی دیگر از مسئولان هستند که بی هیچ آرامش و استراحتی،  برای تهیه و تامین نیازها و تنظیم برنامه ها بی توقف در تلاشند. بدون در نظر گرفتن وقت و زمانی برای خود! همه در حال دوندگی و پیگیری برای انجام کارها هستند.

ساعت پنج دوباره در اعلامی هماهنگ با جانبازان حرکت می کنیم. این بار حرکت به طرف حرم است اما مقصد دیدار از خانه روح الله، بیت امام عاشقان است.
برای رسیدن به مقصدمان از صحن حرم عبور می کنیم که به یک باره بازیگر طنز اصفهانی، "رشید"، مرد کوتاه قامت و محبوب اصفهانی را هم می بینیم. او که از دیدار جانبازان متحیر شده، با ارادت نزد جانبازان می آید و با هم عکس یادگاری می گیرند.
پس از دیدارِ و خوش وبش با رشید، داخل کوچه ها را آهسته با جانبازان پیش می رویم و خود را در مقابل خانه ای کوچک می بینیم. به نام «بیت روح الله». شلوغ است و مملو از بازدیدکننده. کمی خلوت که می شود، جانبازان ابتدا به سختی از درب کوچکِ حیاطِ منزل عبور می کنند و داخل محوطه کوچکی می شوند. مطبخ و سرداب در طبقه پایین است و یک طبقه هم بالا. که بعضی از هم کاروانی هایی که توانایی دارند، برای بازدید از آن بالا می روند.
 

مداحی می آید و برای مهمانان امام می خواند و در میان مداحی اش با جمله ای بغض رزمندگان قهرمان را می شکند. " امام! ببین سربازانت آمده اند و صدای گریه این مقربان است که تا ایوان نجف بالا می رود. کمی نوحه می خواند و همه به سینه  می زنند و بعد بیرون می رویم.
مسئولین برنامه بعدی را آزاد گذاشته اند. گروهی برای خرید سوغات به بازار رهسپار می شوند، گروهی نیز رو به روی باب الساعة هستند و برخی دیگر هم به زیارت امام می روند.
ساعت یازده شب برای وداع با امیرالمؤمنین همه به سوی حرم روانه می شویم و اشک ها را جاری می کنیم. چرا که فردا سه شنبه است و قرارمان، عزیمت به سوی کربلاست.

تا بعد...

عکس و گزارش از شهید گمنام

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi