شناسه خبر : 45051
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت باکو حوزه علمیه امام زمان(عج) نارداران را تخریب کرد

دولت باکو در ادامه رویکردهای ضد اسلامی خود ، تخریب ساختمان حوزه علمیه «امام زمان (عج) » در نارداران در حومه باکو را آغاز کرده است .

دولت باکو  حوزه علمیه امام زمان (عج) نارداران را تخریب کردبه گزارش پایگاه اینترنتی «مائده» جمهوری آذربایجان،  تخریب ساختمان حوزه علمیه «امام زمان (عج) » نارداران تحت نظارت نیروهای پلیس و به بهانه تعریض معبر آغاز شد.

بر اساس این گزارش تعدادی از ریش سفیدان ناردارانی معترض به تخریب این مدرسه دینی ، در مقابل  ریاست جمهوری آذربایجان تجمع کردند.

ساکنان نارداران می گویند ساختمان این مرکز آموزش اسلامی به هیچ وجه مزاحمتی برای تعریض راه ایجاد نمی کند و تعریض راه، صرفا بهانه ای برای تخریب ساختمان حوزه علمیه امام زمان (عج) نارداران است.

ساکنان نارداران همچنین  افزودند در حالی که راه های نیازمند تعریض در نارداران ، بدون مرمت باقی مانده اند ، تخریب ساختمان مدرسه دینی امام زمان (عج) نارداران آغاز شده است.

گفتنی است منطقه نارداران،  در 26 نوامبر سال گذشته و در حالی که مجلس عزاداری حسینی در آستانه اربعین در منزل حاج ابوالفضل بنیادوف برقرار بود ، به هنگام اقامه نماز جماعت ظهر به امامت حجت الاسلام طالع باقرزاده ، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان ، مورد حمله نیروهای پلیس و امنیتی جمهوری آذربایجان قرار گرفت که در این حمله، پنج تن از نمازگزاران شهید و 14 تن از جمله حجت الاسلام طالع باقرزاده بازداشت و زندانی شدند.

بدنبال  این حمله که تا حدودی همزمان با کشتار  شیعیان در پاراچنار پاکستان و منطقه زاریا  نیجریه بود، در روز اول دسامبر 2015 نیز نیروهای قشون داخلی وزارت کشور و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان حمله گسترده ای به نارداران را  با حدود ده هزار نیرو آغاز کردند که موج گسترده ای از بازداشت ها را  درپی داشت.

در این حمله همچنین تمامی پرچم حسینی و نمادهای شیعی از دیوارهای  نارداران برچیده شده و از برگزاری مراسم اربعین حسینی جلوگیری و زیارت حرم مطهر رحیمیه خاتون از از خواهران امام رضا ع نیز ممنوع شد .

هنوز پس از گذشت شش ماه، بیش از پنجاه تن از فعالان اسلامی نارداران بدون محاکمه در بازداشت به سر می برند و دولت باکو برای نخستین بار در طول تاریخ چند صدساله نارداران، مانع از برگزاری اربعین حسینی در جوار حرم رحیمه خاتون ( خواهر گرانقدر امام رضا ع) در نارداران شد.
 

دولت باکو  حوزه علمیه امام زمان (عج) نارداران را تخریب کرد
 

همچنین بعلت تداوم استقرار گسترده نیروهای پلیس و قوای امنیتی در نارداران،  مردم این منطقه نتوانستند مراسم روز میلاد امام علی (ع) را که همه ساله در نارداران با شکوه برگزار می شد، برگزار کنند .

منطقه نارداران که در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شرق باکو قرار دارد، به خاطر حرم امامزاده بی بی رحیمه، خواهر گرانقدر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از شهرت مذهبی در جمهوری آذربایجان برخوردار است و از مهمترین مراکز تشیع در این کشور محسوب می شود.

دور اول سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان در حالی در سال ۲۰۱۰ و همزمان با اعتراض ها به ممنوعیت حجاب و بازداشت رئیس حزب اسلام و ده ها فعال اسلامی آغاز شده بود.
 ۸۵ درصد از جمعیت بیش از ۹ میلیونی جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi