شناسه خبر : 45054
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حماسه‌های نزدیک‌ترین یادمان دفاع مقدس به خاک عراق

 بهزاد حسینی، پاسدار ناحیه مقاومت شهرستان قصرشیرین و مسئول یادمان شهید بهشتی درباره این یادمان در منطقه عملیاتی ثارالله شهرستان قصرشیرین که این روزها زائران راهیان نور غرب، از آن بازدید می‌کنند، گفت: این یادمان یک ویژگی خیلی بارزی دارد و آن این بوده که در بین تمام یادمان‌های استان، نزدیکترین یادمان به خاک کشور عراق است و همین موضوع باعث شده که مورد توجه ویژه زائران کاروان‌های راهیان نور قرار گیرد.

حسینی با اشاره به عملیات ثارالله، اظهار داشت: در این منطقه، یک عملیات مشترک به فرماندهی سپاه پاسداران در تاریخ پانزدهم مردادماه سال 61 انجام شد که منجر به آزادسازی راه مواصلاتی سرپل ذهاب به قصرشیرین و آزادسازی چندین تپه و ارتفاعات این منطقه شد. چندین عملیات محدود دیگر در این محور و به سمت پاسگاه «باباهادی» داشته‌ایم که عملیات‌های کربلای 6 و 9 جزء آن‌ها هستند.

وی درباره شهرستان قصرشیرین، تصریح کرد: برخلاف تصور همگان که فکر می‌کنند شروع جنگ در شهریور سال 59 بوده است، چندین ماه قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی علیه ایران، قصرشیرین مورد آماج تهاجم ارتش عراق قرار گرفت که مرد و زن و کوچک و بزرگ، دلاورانه از شهر دفاع کردند. استان کرمانشاه مفتخر به تقدیم 9800 شهید است که طبق آمار، تعداد شهدای محور قصرشیرین، 730 نفر است.
 
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi