شناسه خبر : 45096
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به زندگی شهیدی که «حاج قاسم» از او یاد کرد

چند روز پیش، حاج قاسم سلیمانی در سخنانی که در یادواره شهید مدافع حرم "حاج حسین بادپا" در کرمان ایراد کرده بودند، نامی از شهید یوسف اللهی به میان آوردند. این بهانه خوبی بود برای نگاهی مختصر به زندگی این شهید؛

محمد حسین یوسف اللهی در بهار سال 1340 ه.ش در شهر کرمان متولد شد. پدرش فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می کرد.

محیط خانواده کاملا مذهبی بود و همه فرزندان از همان اوان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا می شدند.

علاقه ی زیاد و ارتباط عمیق محمد حسین با نهج البلاغه نیز ریشه در همین دوران دارد.

در روزهای پر تلاطم انقلاب، محمد حسین که نوجوانی دبیرستانی بود، حضوری فعال داشت و یکی از عاملان حرکت های دانش آموزان در شهر کرمان بود.

 

 
نگاهی به زندگی شهیدی که «حاج قاسم» از او یاد کرد

با آغاز جنگ عراق علیه ایران خانه و آسایش زندگی شهری را رها کرد وبه جبهه‌های نبرد شتافت. در لشکر 41ثارالله، واحد اطلاعات و عملیات به فعالیت‌های خود ادامه داد و بعدها به عنوان جانشین فرمانده ی این واحد انتخاب شد.

در طول جنگ، پنج مرتبه به سختی مجروح شد و بلاخره آخرین بار بعد از عملیات والفجر هشت بدلیل مصدومیت حاصل از بمب‌های شیمیایی در بیست و هفتم بهمن ماه 1364در بیمارستان لبافی نژاد تهران به وجه الله نظر کرد.

زندگی سراسر معنوی این شهید والامقام برای همه‌ی کسانی که اهل حق و حقیقتند درسی ابدی و انسان ساز است.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi