شناسه خبر : 45099
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پلاک ویژه طرحی برای کاهش مشکلات ترددی جانبازان

محمود تبریزی با اشاره به طرح سؤالات و برخی ابهامات از سوی جانبازان گرامی پیرامون طرح پلاک ویژه جانبازان، ضمن تقدیر از مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی برای توجه به رفع مشکلات جانبازان و معلولان، گفت: طرح پلاک ویژه جانبازان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان بهزیستی به‌منظور کاهش مشکلات ترددی جانبازان 50 درصد و بالاتر و معلولان دچار مشکلات جسمی و حرکتی طراحی شد.
وی ادامه داد: قبل از شروع واگذاری پلاک ویژه، جلساتی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و راهنمایی و رانندگی پیرامون شکل و طرح پلاک ویژه برگزار و نظرات بنیاد و همچنین جانبازان عزیز مبنی بر لزوم وجود تفاوت محسوس نظیر اختصاص کد، طرح و یا رنگی خاص در پلاک ویژه جانبازان مطرح و مورد پیگیری جدی قرار گرفت.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نظرات پلیس راهنمایی و رانندگی درباره این طرح، گفت: یکی از نکات مورد نظر پلیس راهنمایی و رانندگی درباره آرم ویلچر بود که این آرم یک نماد بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مردم و مسافران خارجی شناخته‌ شده است.
تبریزی افزود: موضوع دیگر موردنظر راهنمایی و رانندگی، ایجاد امکان بهره‌مندی اقشار معزز یاد شده از خدمات و تسهیلات ویژه، قابل‌شناسایی بودن خودرو توسط مأموران راهنمایی و رانندگی و گروه‌های انتظامی و امدادی و پیشگیری از سوءاستفاده از تسهیلات ویژه جانبازان و معلولین بود. همچنین لزوم مشخص کردن افرادی که با شرایط ویژه جسمی و حرکتی رانندگی می‌کنند از دیگر نکات مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به این شرایط، پلیس راهنمایی و رانندگی به‌منظور آگاهی رانندگان دیگر از شرایط و محدودیت‌های رانندگی این افراد و رعایت شرایط لازم، طرح فعلی پلاک ویژه جانبازان و معلولین را رأساً مصوب و به مرحله اجرا درآورد.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تأکید کرد: بااین‌ وجود در پلاک ویژه جانبازان و معلولین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که برای مأموران راهنمایی و رانندگی قابل تشخیص است.
تبریزی در انتها خاطرنشان کرد: موضوع پلاک ویژه برای آن دسته از جانبازان معزز بین 25 تا 49 درصدی که با نظر کمیسیون پزشکی بنیاد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند در دست پیگیری است و به‌محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام. پلاک ویژه خودرو جانبازان و معلولین که به نام (پلاک ویلچری)شناخته شده ازنظرقانون مزایایی برآن مترتب است که متاسفانه اجرا نمی شود. معافیت ازپرداخت عوارض دربزرگراههای کشور یکی ازاین مزایا هست که مثلا دربزرگراههای خراسان رضوی این امر رعایت نمی شود اما بعضی بزرگراهها مثل قم کاشان اصفهان و اصفهان شیراز و همچنین استان چهارمحال و کهکیلویه و بویراحمد و استان کرمانشاه و همدان رعایت شده و امیدواریم همچنان رعایت شود. دیگرامتیازاین پلاک رایگان بودن پارکینگ هاست اما در پارکینگ های کشور ازجمله حرم مطهرامام هشتم(ع) رعایت نمی شود که امیدواریم تولیت جدید استانقدس رضوی و مدیریت اماکن حرم مطهرثامن الحجج(ع) این عنایت را مبذول فرمایند. درتمام کشور درخیابانهای اصلی جای پارک جانبازان و معلولین با تابلو مخصوص مشخص شده اما حدود آن یا خیلی کم یا اصلا مشخص نیست ضمنا همیشه این محل ها توسط خودروهای پلاک عادی اشغال می شود و جانباز و معلول عزیز سرگردان و بعضی اوقات هم جریمه می شود. مامورین پارک بان الیت هم توجهی به این نوع خودروهای پلاک ویلچری ندارند البته بعضی جاها شخص پارک بان توجه نموده اما می گوید به ما چیزی نگفته اند. امیدواریم درمورد پلاک ویلچری ازرسانه ملی و دیگررسانه های مجازی و نوشتاری خصوصا ازطریق فاش نیوز که مخاطب بیشتری دارد امتیازات قانونی پلاک ویلچری منعکس شود و دستگاهها و نهادها هم توجیه باشند. تشکرم.
عزیز دل برادر !
شما که درصد بده نیستین!!!لااقل فکری به حال جانبازان شیمیایی با 20درصدبکنید تا دراین هوای آلوده تهران وضعیتشان خرابترنشه تا کارضون به بیمارستان و..... بکشه !!اونوقته که هزینه هاتون بدجوری بزنه بالا ! آخه ما بخت برگشته های شیمیایی بادرصد پائینی که مرحمت شده حسابی عاشق بیمارستانیم!!؟!؟!؟!
پرسنل بنیاد طرزبرخورد درستی باجانبازدارن نه جواب سوال رومیدن
اطلاع از قوانین هم ندارن حتی درسطح ابتدایی
همش پاس میدن به این واون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi