شناسه خبر : 45137
شنبه 18 ارديبهشت 1395 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش (9)

جشن مبعث درکنار عتبات کربلا

روز پنجم ، جشن میلاد رسول در کنار عتبات عالیات

فاش نیوز -  باز هم امروز صبح چهارشنبه 15 اردیبهشت دسته جمعی عازم حرم می شویم. دیشب که به دلیل دیر وقت بودن به حرم امام حسین، سیدالشهدا مشرف نشدیم، امروز قرار در حریم سید و سالار شهیدان است و چه زیباست که در پشت چندین ویلچر و در کنار پیروان حسین (ع) با او بیعت کنی و عهدی دوباره ببندی.

با جانبازان و خانواده هایشان و پرچم های رنگین در دست، وارد بین الحرمین می شویم و همه دست به سینه به قمر منیر بنی هاشم سلام می دهند و از او اذن زیارت برادر را می گبرند. قدم به قدم و لحظه به لحظه به دیدار سالار شهیدان نزدیک می شویم و از چهره ها معلوم است که چقدر بی قرارند و بی تاب! اشک ها جاریست. حتی اشک های آن جانباز بصیر که چشمانش به سختی باز است و همیشه بازویش در دستان پرمهر و وفادار همسرش است. در مسیر حرم امام، رو به روی تل زینبیه توقف می کنیم. جایگاه این اسوه صبر و مقاومت، دختر امیرالمومنین و خواهر عاشق سیدالشهدا. خیلی شلوغ است و داخل نمی رویم. جمعمان رو به روی تل می ایستد و با نوای سید مالک گرم می گیرد و این جانبازانند که در مظلومیت عمه سادات، های های می گریند و آسمان کربلا را به لرزه درمی آورند. پس از آن، جمع عشاق اباعبدالله، به سوی آرزوی دیرینه خود حرکت می کنند و درحالی که عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان می کنند، به درب ورودی می رسند. قرار می شود که همه به زیارت بروند و نماز جماعت ظهر را بخوانند و بعد برای استراحت به هتل برگردند. حرف از غذای نذری مهمانخانه و خوان گسترده حسین(ع) است اما هنوز قطعی نیست.

داخل صحن که می شوی، جانبازان را می بینی که با خانواده هاشان چه عاشقانه، جای جایِ حرم را سیر می کنند و چشم به سقف فیروزه ای و آبی رنگِ حریم حسینی می دوزند. به صحنی که سی سال پیش، برای رسیدن به آن و زیارتش جنگیده اند. برای آزادی کربلا. آدم بی اختیار به یاد حرف های نوجوانان و جوانان رزمنده در روایت فتح می افتد که با استقامت بسیار و محکم می گفتند: می خواهیم کربلا را آزاد کنیم و حالا این سربازان کهنه کار و وفادار امام که روزهایی به این هدف به جبهه ها رفتند، با محاسنی سپید و جسمی مجروح، پس از سال ها به آرزوی خود رسیده اند و به دیدار آمده اند.

جا دارد که به پاس تبلور چنین احساس بزرگ و با ارزشی در ایثارگران و قهرمانان این آب و خاک و به جبران حس زیبایی که تمامی این آرزومندان و همسران و دختران و مادران و ... در این سفر پیدا کرده اند، از سردار جعفری فرماندهی کل سپاه پاسداران تشکر شود که با دستور و مساعدت ویژه ایشان سفر زیارتی کربلای عشق برای جانبازان 70درصدی طراحی شد که تا به حال توفیق این سفر را نداشته اند و کربلا تنها برایشان یک آرزو بود.

بعد از ظهر، یکی از مسئولینِ زحمت کشِ گروه اعلام کرد به مناسبت شب بعثت پیامبر اسلام (ص) پس از شام جشنی در نمازخانه هتل برگزار می شود. شب چهارشنبه است و امشب شب مبعث رسول الله(ص). ساعتِ شام که همه به رستوران هتل مراجعه می کنند، سعی دارند کنار پنجره هایی بنشینند که رو به حرم است. جانبازی را می بینم که بی توجه به غذا، به حرمین قهرمانان کربلا خیره شده و در حال خود فرو رفته است. کدام یک از مسافران بهشتی این کاروان حتی لحظه ای فکرش را می کرد که مبعث را بتواند در کنار ضریح حسین (ع) بگذراند! بعد از شام کم کم همه در نمازخانه جمع می شوند و با اندکی تاخیر تعداد زیادی برای مراسم حاضر می شوند. مراسم با قرائت قرآن با صوت مسئول فرهنگی کاروان لبیک یاحسین 4 آغاز می شود و پس از آن نوبت اعلام برنامه های چند روز باقیمانده سفر است. مهمانان ویژه ای هم به مراسم دعوت شده اند که یکی از آنان، "مصفا قاسمی" نماینده سازمان حج و زیارت در عراق و آزاده دفاع مقدس است. میکروفون را به آقای قاسمی می دهند و او هم در فرصتی کوتاه از چگونگی روابط و مراودات کاری ایران و عراق توضیحاتی ارائه می کند و پس از آن مهمان دیگر آقای حسینی که سرکنسولگری ایران در کربلاست می آید و برای جانبازان سخنرانی کوتاهی می کند. در مسجد کوفه نیز سؤالاتی فرهنگی و دینی در بین حاضرین مطرح شده و افرادی با شرکت در مسابقه، حائز دریافت جوایز شده بودند و قرار شده بود که پس از سخنرانی مهمانان مراسم، به مناسبت شب مبعث هدایایی برای سادات جمع کاروان در نظر گرفته اند که توسط آقای قاسمی به آن ها اهدا شود.

یکی از ویژگی های این کاروان - به روایت یکی از مسئولان شرکت شجره طیبه - این است که در طی این چهار کاروان لبیک یاحسین، این کاروان بیشترین تعداد سادات و بیشترین نام فاطمه را دارد. در خلال برنامه شکلات و شیرینی های تهیه شده در میان حاضران توزیع می شود و در انتها نیز با مداحی سید مالک علوی در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام، جوی بسیار دلچسب توام با شادی و نشاط و انرژی مثبت ایجاد می شود.
یکی از اتفاقات منحصر به فردی که در طول اجرای سری کاروان های لبیک یاحسین بی سابقه بوده و در این کاروان رخ داده است، حضور یک خبرنگار و عکاس است که تمامی برنامه ها و لحظات به یادماندنی را به صورت عکس و گزارش و مصاحبه با جانبازان ثبت کرده و به صورت روزانه در اختیار مخاطبان سایت می گذارد. این امکان که به مذاق جانبازان و خانواده هایشان خوش آمده است، باعث ایجاد جوی صمیمی شده که حتی جانبازان برای انداختن عکس های شخصی و خانوادگی و ارسال این عکس ها به خانواده خود از خبرنگار عکاس کاروان کمک می گیرند؛طوری که در انتهای مراسم چند عکس دسته جمعی گرفته شد و مراسم به خوشی به پایان رسید.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi