شناسه خبر : 45315
سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر از یک اقدام ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تقدیر از عمل ارزشی و اقدام تحسین برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخاطر اعزام جانبازان بسیجی و سپاهی 70% سراسر کشور به عتبات عالیات...

فاش نیوز -  جانبازان امروز، همان قهرمانان جوان و نوجوان دیروز هستند که در دوران دفاع مقدس علمداران جبهه های نبرد با یزیدیان صدامی بودند و با عشق امام حسین (ع) برای آزادی کربلا می جنگیدند و سال ها آرزوی زیارت امام حسین (ع) و دیگر ائمه را در سر می پرورانیدند. همان هایی که رهرو خون حسین (ع) سیدالشهداء بودند و تا پای جان همچون ابالفضل العباس (ع)، پای امر ولی و امام خود ایستادند.

  اما با پایان جنگ و باز شدن راه کربلا، همین قهرمانان دلیر و ایثارگر که بیش و پیش از همه مستحق زیارت سرزمین نورانی امام حسین (ع) بودند و پس از جنگ، بسیاری از آنها به انواع مجروحیت ها دچار شدند، به دلایل مختلف از این سفر معنوی و بزرگ بازماندند.

 تا چند سال قبل که سرانجام با نظر ویژه سردار "جعفری" فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستور اجرای برنامه سفر زیارتی جانبازان 70% پاسدار، بسیجی و سربازان سپاه وخانواده هایشان صادر شد و سردار شریفی مسئول اداره امور ایثارگران سپاه نیز مسئولیت اجرای این برنامه را در قالب کاروان هایی بنام "کاروان لبیک یاحسین" به عهده گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اقدام ارزشمند را که مستلزم صرف هزینه های سنگین، زمان زیاد و زحمات بسیار است، به همت عالی و مجاهدانه و خالصانه معاون اداره امور ایثارگران سپاه برادر بزرگوار حاج آقا مسگر آغاز کرد و این قهرمانان جانباز را به آرزوی دیرینه شان رساند و این عزیزان به ترتیب و براساس قرعه کشی به عتبات عالیات و کربلای معلی مشرف می شوند.

  این عمل ارزشمند و معنوی که نشانه توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروهای تحت امرش است و تا کنون چهار بار انجام گرفته، از جهات بسیاری حایز اهمیت است.

  درجه اهمیت اجرایی شدن کاروان های "لبیک یاحسین" را می توان از تاثیرات مثبت و متعدد آن بر جانبازان و خانواده هایشان دریافت. خانواده های جانبازانی که سال ها به دلیل مضیقه مالی یا مشکلات و محدودیت های جسمی وفیزیکی، مشکلات  بهداشتی یا مراقبتی، امکان رفتن به سفر حتی سفرهای کوتاه را با شرایط خاص جانباز پیدا نکرده و شاید بتوان ادعا کرد بعضا" به خاطر شرایط جانبازان، جسارت اقدام به سفری دراز مدت در خارج از کشور را نداشتند، با ایجاد چنین شرایطی، این امکان برایشان فراهم شده و فرصتی یافته اند تا با آرامش خیال و آسودگی خاطر به سفری که آرزویشان بود اقدام کنند.

 همچنین این سفرها که از شرایط رفاهی مناسبی برخوردار است و عوامل زحمتکش آن نهایت سعی و تلاش خود را برای راحتی و جلب رضایت زائران جانباز و همراهانشان به عمل می آورند، باعث شده است خانواده جانبازان بخصوص همسران ایشان مدت زمان کوتاهی را در استراحت کاری و فکری بیشتری قرار بگیرند و خود جانبازان نیز به واسطه جو معنوی زیارت، تنوع در زندگی و آرامش خاطر، کمی از مشکلات و دردهای روزمره خویش دور شوند و رضایت ناشی از حضور درچنین اماکن مقدس وآرمانی را با تمام وجود لمس کنند.

 جانبازانی که بعضا" به علت تعدد مشکلات و انواع آلام و رنج های جسمی و روحی، منزوی و گوشه نشین شده و از جامعه فاصله می گیرند و به عشق زیارت کربلا و دیگر عتبات عالیات به این سفر می آیند، با توجه به جو صمیمی و معنوی که در آن قرار می گیرند، تغییر روحیه ای محسوس درون این عزیزان رنج کشیده پدیدار می شود.

و شاید تکرار این قضیه که بسیار واضح به نظر می رسد خالی از لطف نباشد که اساسا" ایجاد شرایط عزیمت به عتبات و به ویژه کربلا، به خودی خود غیر از برکات معنوی که به همراه دارد، برآورده شدن آرزوی بزرگ این قشر مومن و ولایی و مذهبی می باشد که باقیات الصالحاتی است که بنام نهاد مقدس و مردمی سپاه و دست اندرکاران آن، برای همیشه خواهد ماند.

تنظیم و تصاویر از شهید گمنام

کد خبرنگار: 22
اینستاگرام
با سلام چنان میگویید جانبازان هفتاد درصد گوی این شانس نصیب همه شده و نه اقا همان هم باید نور چشمی باشی تا بروی
بردار قاسم سلام
چرا عمل خوبی که انجام می دهند را بی اجر می کنید؟ قرعه کشی بوده برادر. انتخاب خود امام حسین.
با سلام به برادر گرامی
جناب قاسم!
شما هم اگر جانباز بسیجی یا سپاهی 70% هستید، لطفا مشخصات خود را به سایت بفرستید که اگر تا به حال مشرف نشده اید، در قرعه کشی دوره بعد احتمال اش زیاد است
مازیاران چشم یارئ داشتیم خودغلط بودآنچه می پنداشتیم.
بنام خدا.
باسلام به همه همرزمان گلم .

ای بابا اینا که همیشه این امکانات داشته اند.
اگه شما راست میگید برا ی رزمندگان وجانبازان زیر 25درصد اجرا کنید.
خانواده شهدا وجانبازان بالای 25درصد که همه میدانند همه امکانات وهر کدامشون چندین بار به زیارتگاها .مکه.مدینه.کربلا و.... که شده برنامه های سالانه شون.اون اپارتمان ها که در شهرهای بزرگ دارند .این من باچشم خودم دیده ومیبینم.
برادر عزیز چرا چیزی را که نمی دانی انتشار می دهی بند جانباز 25درصد هستم وتابه حال نرفته ام اول مطمئا شوید بهد بگوئید......
سلام.برادراین همه حرف درجامعه حرف ناحق میخوریم شماچرا؟؟؟ماتاحال به هیج سفرزیارتی نرفتیم ..فقط حرف است جانبازان بالای 25درصد!!!!والله نگو.درثانی بایدازسپاه تقدیرشودچراکه به فرموده حضرت امام ره اگرسپاه نبودکشورنبود.امروزهم همین هامدافعان حرم هستند..امیدواریم مشکل همه رزمندگان وجانبازان حل گرددواین آرزوودعای همه ماست ولی کمی باانصاف بگیدوتحقیق کنید...
جانبازچی 70درصدباشه چه پایین همه گل هستندوتاج سر..درودبه همه جانبازان دلاورکشورمان جای شکروتقدیردارداین عمل سپاه....بدرود.
لطفا فوری قضاوت نکنید. جانبازان زیر 25 رو با جانبازان بالای این درصد. خانواده شهدا رو با خانواده جانبازان 70 درصد و... همه به هم میگن به شما امکانات میدن به ما نه. نه عزیزم هیچی نیست هرکس یه جور درگیر این مسائل هست. کل جامعه ایثارگران مظلوم واقع شدن از پدر و مادر شهید تا جانباز 10 درصد.
اقدام قابل تقدير يعني تصميماتي كه به موجب ان همه ايثارگران انصاف و عدالت را احساس كنند و اگر در رسانه ها اعلام شود همه بگويند به به چه تصميم درستي ؟!
ايا رزمندگان و جانبازان زير 25% و خانواده هايشان نياز به سفرهاي معنوي و ارامش ندارند؟!
بازتاب اين تصميم چيست؟ ايا تفرقه ايجاد نمي كند ؟
خدا هنوز هم می گم ، کربلا کربلا ما داریم می آییم ، و یا ترسم آخر بمیرم ، کربلا را نبینم ، و تا لحظه آخر هم از زبانم نخواهد افتاد ، امیدوارم این سعادت نصیب همه بشه ،
همچنین از این اقدام سپاه نهایت تقدیر و تشکر را دارم .
یک جانباز ۷۰٪
دم شماگرم دلاور..یاحسین.ع.
جناب علیرضای عزیز سلام
لطفا اطلاعات و شماره تماس خود را به سایت بفرستید. اگر سپاهی یا بسیجی هستید، جزء لیست قرار می گیرید و ان شالله دفعه بعد قرعه بنام شما بیفتد.
سلام بنده جانباز70درصدقطع نخاع بسیجی ازشهریارهستم سپاه نه سرمی زندنه مراجایی برده درطول این 30 سال حتی کارت یکسان سان سازی مراهم بعداز یک سال رفت وامدنداده وفرمانده سپاه جواب تلفنم راهم نمی دهد وتاالان بجز مشهد.هیچ جای کشورمرانبرده اندتابرسد خارج ازایران نه مکه نه سوریه نه کربلا هیچ جانرفته ام .لطفا این دست نوشته رابه گوش سپاه تهران لشگرده برسانید.سپاه شهریارخیلی درموردماکوتاهی میکند.
برادر گرامی سلام
جناب نیازی دلتنگ نباشید. ان شالله نوبت های بعدی به شما هم می رسد. همان طور که گفته شد، دارند بین بچه های 70% قرعه کشی می کنند و می برند کربلا. ان شالله به شما هم نوبت می رسد.
با سلام
برادر گرامی لطفا مشخصات خود را برای سایت بفرستید . ان شالله شما هم در دوره بعدی اسمتان دربیاید
باسلام چه عرض کنم طبق قانون باید به جانبازان70درصد باحکم اشتغال ولوشاغل یابازنشسته بسیجی سپاه یابنیاد حقوق دهدکه علیرغم دادخواهی به دیوان عدالت جوابی معقول ندادند.حالا هم معلوم نیست کدام جانبازان رابا خانواده می برند که حقیربه عنوان جانباز70درصدشیمیایی بسیجی نه خبری دریافت کردم ونه ابلاغیه ای.البته اضافه کنم که گویا سپاه پاسداران به کلی امثال حقیررافراموش نموده چون ظاهرا دیگه فایده ای نداریم که هیچ.گویا فرمایشات حضرت امام ره وحضرت آقاراهم باوجود این همه تاکید برای خدمات رسانی به ایثارگران فراموش نموده و......*خدایا حرف دل ماراکه به جز قلب تپنده بسیجیان حضرت امام خامنه ای کسی نمی خواند ونم شنود .پس ترابه حرمت خون شهیدان ووجود نازنین حضرت ولی عصرعجج این دردانه عالم رابرای التیام بخشیدن به دل مجروح ماسالم وتندرست محافظت بفرما.آمین
برادر شیمیایی سلام
لطفا اطلاعات دقیق و شماره تماس خود را برای سایت بفرستید.
با سلام و خسته نباشد جانباز بسیجی هفتاد درصد قطع نخاع هستم تا امروز که بیست نو سال می گذرد نه از طرف سپاه و نه از طرف بنیاد برای زیارت جای نرفتم با هزینه خودم کربلا و مشهد رفتم نه با هزینه سپاه و بنیاد? سوال من این است که چرا سپاه نمی تواند جانبازان بسیجی هفتاد درصد را برای زیارت کربلا یا مشهد ببرد ?
سلام ایکاش اگر امکان داشت ما آزادگان براساس اوردوگاه اسارتی به پا بوسی حضرت اباعبدالله عازم میشدیم
سلام فرمایشات حضرت امام بزرگوار درمورد سپاه که فرمودند اگرسپاه نبود کشورهم نبودچرا تا به حال این جمله گرانبها را در همایشها ومناسبتهای مربوط به سپاه بطور کامل برای حاضرین هردفعه به طور واضح تشریح نمیشود حیف است این گونه فرمایشات درمورد سپاه به فراموشی سپرده شود این افتخار شامل هرنهادی نمیشودوالسلام التماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi