شناسه خبر : 45437
شنبه 25 ارديبهشت 1395 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در محضر شهیدان

سربازی که جاودانه شد!

شهید بسیجی ابراهیم تبرته به ملت ایران وصیت کرد که بدون عشق به ولایت فقیه نمی توان عاشق امام زمان (عج) بود.

شهید ابراهیم تبرته نام پدر محمدعلی، در سال ۱۳۴۲ در روستای تبرته از توابع فراهان به دنیا آمد.
وی در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۴ در جزیره مجنون در عملیات بدر به شهادت رسید و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

مادر شهید ابراهیم تبرته ؛ با اشاره به نحوه شهادت فرزندش گفت: پسرم در عملیات بدر در جزیره مجنون  همانگونه که آرزو داشت مثل مولایش حسین (ع) در نزدیکی کربلا در  گرمای تابستان در خاک غلتید و تشنه شهید شد.

وی گفت: ابراهیم همیشه خور را سرباز خمینی می دانست و می گفت مادرم افتخار کن که سرباز امام زمان (عج) را باسختیها و محرومیت ها بزرگ کرده ای و راهی جبهه نور علیه ظلمت کرده ای، مادرم شیرت را حلالم کن.

مادر شهید گفت: از آنجا که سر ابراهیم در هنگام شهادت از پیکرش جدا شده بود و مانند اربابش،امام حسین (ع) پیکرش مطهرش سر نداشت ،پیکرش قابل شناسایی نبود و به همین دلیل پیکرش به استان های هم جوار منتقل شده بود و در آنجا هم شناسایی نشده بود . در هنگام برگشت پیکر شهید ابراهیم تبرته از استان مرکزی به تهران ،برادر بزرگ شهید برای شناسایی رفتند و از روی خالی که شهید در بدن داشت و جانمازی و قرآنی که مادر برایش گذاشته بود پیکر ابراهیم شناسایی شد و در امامزاده روستای تبرته به خاک سپرده شد.

وی افزود: وصیت نامه شهید آغشته به خون در جیب شهید بود.

مادر شهید در پایان با اشاره به وصیت شهید به برادران و خواهرانش خاطر نشان کرد: برادرانم شما ضامن خون شهدا هستید مواظب باشید کاری خلاف اسلام انجام ندهید و به خواهرانش توصیه سفارش کرد؛ خواهرانم شما ادامه دهنده راه زینب هستید و این را با رفتارتان نشان دهید و در مرگ من صبور باشید و همیشه به یاد زینب و اسیری حضرت زینب باشید.

فرازی از وصیت نامه شهید ابراهیم تبرته:

ای امام زمان عزیزمان، سراسرعمر عزیزمان فدای لحظه ای از عمر گرانبهای تو،ای امام برایمان ثابت شده که بدون عشق به تو نمی توان نمی توان عاشق امام زمان (عج)شد.

بنا نبود چیزی بنویسم ولی لحظه های آخر را می گذرانم ،ضروری دانستم چند کلمه ای صحبتی با ملت شریف ایران بگویم.

الان که دارم این وصیت نامه را می نویسم از سرزمین خوزستان ،سرزمین عاشقان کربلا ،سرزمینی که با خون رنگین شده است . ای رهروان راه الله، هرکه عاشق امام زمان (عج) است تا دیر نشده خود را به خوزستان برساند.

همان طور که امام فرمود؛« فردا دیر است!؟»، ما ان شاء الله چندین ساعتی بیش نمانده به عملیات که در خاک عراق انجام خواهد گرفت و با شتافتن به سوی معبود خود در کربلای حسینی فاصله ای نداریم.

جوانان رزمنده اسلام به وجود شما احتیاج دارند، کسانی که به جبهه نیامده اند حتی برای یکبار هم که شده است بیایند به جبهه ها و امدادهای غیبی را ببینند.

ما همچنان با قدرت کامل و فرماندهی امام زمان (عج) سینه دشمن را خواهیم شکافت و چنان درسی به ابر قدرتها و کاخ نشین ها خواهیم داد که دیگر فکر سرگرم کردن مسلمانان  و مردم جهان را به مسائل غیر اسلامی، به سر خود نپرورانند.

«خدایا دوست دارم و از تو می خواهم که اگر شهادت نصیب حقیر شد مانند رهبرمان امام حسین (ع) شهید شوم ،دوست دارم تشنه باشم در خاک بغلتم و هرچه دنبال آب بگردم آن را نیابم و چون عملیات در نزدیکی کربلاست و امام حسین (ع) هم در گرمای تابستان جنگید و تشنه شهید شد ،خدایا اگر سعادت دارم بطریقی که امام حسین (ع) را بردی مرا ببر».

منبع: آزادگان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi