شناسه خبر : 45463
شنبه 25 ارديبهشت 1395 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره آزمون دادگستری

سید مرتضی نودهی جانباز 25 درصد- قابل توجه مسئولین محترم بنیاد شهید درخصوص ثبت نام و برگزاری یک آزمون مهم کشوری

همانگونه که استحضار دارید از مورخ 17/2/95 مصادف با روز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری آغاز خواهد شد.

در اینجا دو پیشنهاد داشتم در خصوص این آزمون : نخست اینکه شایسته است نحوه ثبت نام و زمان برگزاری آزمون و خصوصا" اهمیت این آزمون برای ایثارگران اطلاع رسانی شود که کارشناسان ایثارگر در رشته های مختلف که دارای شرایط هستند حتماً در این آزمون شرکت فرمایند و در آینده تعداد کارشناسان رسمی دادگستری که ایثارگر هم هستند افزایش یابد. زیرا کارشناسان رسمی دادگستری نقش مهمی در مسائل حقوقی و تصمیم قضات در صدور حکم ایفا می نمایند و چه بهتر که از عزیزان ایثارگر بیش از پیش این نقش مهم را با رعایت تقوی و در نظرگرفتن عدل و داد ایفا نمایند.

 نکته دیگر اینکه مطابق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که توسط ریاست محترم جمهور به کلیه دستگاه ها ابلاغ گردیده و می بایست مطابق نص صریح قانون ایثارگران، در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سهمیه ایثارگران لحاظ گردد که در سنوات گذشته این مهم رخ نداده است.

 لذا شایسته است مسئولین محترم از هم اکنون در خصوص احقاق حقوق قانونی ایثارگران از طرق قانونی و خصوصاً رایزنی با وزارت دادگستری اقدام نمایند زیرا بعد از برگزاری آزمون و اعلام برگزیدگان معمولا پیگیری های اداری جواب نخواهد داد.

ضمناً عزیزان ایثارگر می توانند اخبار آزمون را از طریق آدرس اینترنتی  http://www.scioe.org پیگیری فرمایند. ان شاء الله که دوباره بهانه ای در نیاورند و نص صریح قانون ایثارگران در این آزمون اجرایی گردد و سرنوشت سهمیه ایثارگران در این آزمون به سرنوشت مواد 38 و 39 و ... دچار نشود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
حالا که به این موضوع مهم یعنی سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اشاره شد لازم است موضوعی را در این رابطه مطرح کنم تا مسوولان بنیاد شهید پیگیری کنند:در قانون جامع ایثارگران برای سهمیه آزمونهای ورودی دانشگاهها ،تمامی جانبازان با هر درصد جانبازی سهمیه دارند یعنی فید(25درصد وبالاتر)حذف شده اما این اصلاح بجا وبه حق ،در سهمیه ایثارگران برای آزمونهای کارشناسان رسمی دادگستری ووکالت فراموش گردیده است وکاکان قید (25درصد وبالاتر) وجود دارد امید است مسوولان بنیاد شهید ونمایندگان ایثارگر مجلس نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند
آقای رییس قوه قضائیه هشدار و حرکت؛ زیر مجموعه شماست.
سلام
ایا سهمیه ایثارگر که در زمان ثبت نام بود شامل فرزندان جانبازان هم میشود؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi