شناسه خبر : 45550
دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی شد

نمایندگان مجلس در لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنجساله توسعه، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی را کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان مواد ارجاعی لایحه تنظیم برخی احکام قوانین برنامه‌های پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده و ماده الحاقی 5 این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 و اصلاحات بعدی آن دائمی می‌شود.

 ب- صدر بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می‌شود:

3-  بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، 25 درصد (25%) جانبازی به 10 درصد جانبازی، 30 ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه

تبصره- فرزند شهید مشابه جانباز پنجاه درصد (50%) محسوب می‌شود.

پ- تبصره زیر به ماده 26 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اضافه می‌شود:

تبصره- والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می‌باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول این ماده می‌شوند.

ت- ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح شد:

عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%)» بعد از عبارت «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» اضافه می‌شود.

ث- تبصره (1) ماده 67 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «آزادگان و خانواده آنان» عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%)» اضافه شد.

ج- ماده (26) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» عبارت «جانبازان دارای محدویت جسمی، حرکتی» اضافه می‌شود.

چ- در انتهای ماده(70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت «بالای بیست و پنج درصد(25%)» حذف می‌شود.

ح- دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در جهت حفظ کرامت ایثارگران با اولویت عرضه منابع مالی، فرصتها، امکانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان، اقدامات زیر را انجام می‎دهد:

1- همسران و فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخـص جانباز پنجاه‌درصد(50%) و بالاتر به استثنای تسـهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‎شود.

تبصره- همسران شهدا کماکان از مزایای قانون حالت اشتغال بهره‌مند خواهند بود.

2- به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات درمانی به ایثارگران با حفظ کرامت و عزت ایشان و با رعایت ماده(49) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، بیمه تکمیلی ایثارگران و هزینه‌های مازاد بر بیمه‌های پایه(بیمه سلامت)، تأمین کلیه داروها و تجهیزات و اقلام پزشکی موردنیاز و بیمه تکمیلی جانبازان و افراد تحت تکفل، آزادگان و افراد تحت تکفل، فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها و پدر و مادر و همسر شهید اعم از شاغل در دستگاههای اجرائی و بازنشسته و مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی و غیرشاغل به استثنای ایثارگران نیروهای مسلح برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

تبصره- بیمه‌پایه(سلامت) ایثارگران مذکور و نیز فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها که تحت‌پوشش هیچ دستگاهی نبوده و ایثارگران بازنشسته و یا ایثارگرانی که مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشند برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

3- کلیه دستگاههای اجرائی موظفند بیست‌درصد(20%) از اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب موافقتنامه مبادله‌شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

4- به‌منظور کاهش هزینه‎های مهندسی ساخت مسکن برای خانواده‎های شهدا و ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز است با رعایت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 22/12/1374 و مقررات ملی ساختمان، صددرصد(100%) هزینه‎های خدمات مربوطه را برای یک‌بار و حداکثر برای یکصدمتر مربع تأمین نموده و هزینه آن را در بودجه سنواتی پیش‎بینی کند.

5‍- بورس تحصیلی داخل و خارج کشور به جانبازان پنجاه‌درصد(50%) و بالاتر، آزادگان با حداقل پنج سال اسارت و فرزندان شهدا و در خصوص اعزام به خارج مشروط به شرایط علمی موضوع قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور اعطاء می‎شود.

6- کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند حداقل بیست و پنج درصد(25%) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود أخذ می‌کنند به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست‌و‌پنج درصد(25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، آزادگان و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد(5%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%) و آزادگان کمتر از یک‌سال اسارت اختصاص دهند.

تبصره1- آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان ازکارافتاده کلی، آزادگان ازکارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی این ماده با کسب حدنصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند گردند.

تبصره 2- کلیه دستگاههای مشمول این قانون موظفند پس از بازنشستگی هر کدام از ایثارگران، از محل مجوز استخدامی خود با رعایت شرایط عمومی استخدام یکی از فرزندان شهید، جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر، آزاده، اسیر و مفقود الاثر را در آن دستگاه استخدام کنند.

تبصره3- بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت مذکور در این بند معرفی کند.

تبصره4- رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف می‌باشند و دستگاههای مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء آنها را به‌صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

تبصره5- کلیه مسؤولان دستگاههای اجرائی پس از تعیین تکلیف سهمیه مذکور در این قانون می توانند اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز کنند. با متخلفان از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظفند بر حسن اجرای این قانون در دستگاههای اجرائی نظارت کنند.

7- دانشگاهها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند حداقل بیست‌درصد(20%) اعضای هیأت‌ علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای بیست‌وپنج‌درصد(25%)، آزادگان بالای سه‌سال اسارت، همسران و فرزندان جانبازان بالای پنجاه‌درصد(50%)، همسران و فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از سه‌سال اسارت که دارای مدرک علمی مورد تأیید وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‎باشند، حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاهها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیأت‌علمی تأمین و از ابتداء آنان را به‌صورت عضو هیأت‌علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرای مرتبط و تأثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و آزمون و مصاحبه استخدام کنند. مسؤولیت اجرای این حکم به طور مستقیم بر عهده وزرا و رؤسای دستگاههای مذکور است. مقامات یادشده در این خصوص، مجاز به اتخاذ تصمیم می‎باشند. احکام و امتیارات این بند شامل اعضای هیأت‌علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می‎شود.  

8- دولت مکلف است به‌منظور حفظ کرامت و منزلت ایثارگران و رزمندگان معسر نسبت به تأمین معیشت و پوشش بیمه‎ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند. همچنین دولت موظف است نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسیجیان و رزمندگان معسر دوران دفاع مقدس اعم از بسیجیان تحت فرماندهی سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی اقدام کند.

9- سند راهبردی خدمات‎رسانی به رزمندگان توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت‎وزیران می‎رسد.

10- آزادگانی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده‌اند و به دلیل استفاده از دوبرابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی‌سال بازنشسته شده‌اند می‌توانند برای یکبار و با رعایت شرط سنی زیر شصت و پنج سال با بازگشت به خدمت، سی‌سال خدمت را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت و با رعایت شرایط به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره- مدت اسارت افراد مذکور که به خدمت اعاده می‌شوند صرفاً یک برابر محسوب می‌شود.

11- وزارت راه و شهرسازی موظف است مسکن جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان
هفتاددرصد (70%) و بالاتر را که قبلاً از زمین یا مسکن دولتی و تسهیلات یا وام مسکن ارزان‌قیمت استفاده نکرده‌اند با واگذاری مسکن و یا زمین بر مبنای زمین به قیمت منطقه‌ای سال واگذاری و سایر هزینه ها به قیمت تمام‌شده تأمین کند.

تبصره 1- بانکهای عامل موظفند تا تعیین تکلیف نهائی مسکن ایثارگران سالانه حداقل سالانه یکصدهزار فقره تسهیلات ارزان قیمت تأمین مسکن به ایثارگران واجد شرایط مذکور پرداخت کنند.

تبصره2- بانکهای عامل موظفند در روستاها یا شهرهای فاقد مسکن ملکی، پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به واحدهای مسکونی قدیمی و قولنامه‌ای را به ایثارگران مشمول پرداخت کنند.

تبصره3- در مناطقی که محدویت زمین وجود ندارد و به جهت رفاه حال ایثارگران واگذاری زمین به‌صورت قطعه ملکی غیرمشاع می‌باشد.

تبصره 4- فرزندان جانبازان متوفی که متأهل و فاقد مسکن می‌باشند، همانند فرزندان شاهد از یک فقره تسهیلات مسکن ارزان قیمت بهره‌مند می‌شوند.

12-  دولت مکلف است به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر و فاقد درآمد بنا به تشخیص بنیاد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت‌تکفل جانبازان و آزادگان متوفی که فاقد درآمد هستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت حداکثر معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

13- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است کلیه فرزندان شهید فاقد شغل و پوشش بیمه‌ای متقاضی شغل مناسب تا زمان تأمین اشتغال پایدار را تحت پوشش بیمه اجباری بازنشستگی و درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار داده و صددرصد(100%) حق بیمه مربوطه را تأمین و پرداخت کند.

14- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است فرزندان شهید دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌‌العلاج و یا از کارافتاده کلی را همانند جانبازان از کارافتاده تحت‌پوشش کامل قرار داده و حقوق و مزایای مشابه به ایشان و خانواده تحت تکفل پرداخت کند.

15- جانبازان و آزادگان، همسران و فرزندان شهدا شاغل در کلیه وزارتخانه‌ها، دستگاهها و مؤسسات تابعه آنها، نیروهای مسلح، شرکتهای عمومی دولتی، در صورت تنزل از مناصب مدیریتی، اداری و لشگری، از کلیه حقوق و مزایای پست سازمانی یا همتراز شغل و پست بالاتر برخوردار می‌شوند.

16- مبنای حقوق بازنشستگی جانبازان، آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهید شاغل در دستگاهها و وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی و لشکری و شاغلان در سایر بخشهای خصوصی و غیردولتی بر مبنای دو سال منتهی به بازنشستگی محاسبه و پرداخت می‌شود.

17- ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند(الف) ماده(103) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا سی و پنج‌سال خدمت کنند.

18- دولت موظف است نسبت به تبدیل وضعیت جانبازان و فرزندان شهدا با بیش از پنج‌سال سابقه خدمت قراردادی در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی اقدام کند.

تبصره1- حکم این جزء شامل سهمیه استخدامی دولت است و به تعداد افراد مشمول تبدیل وضعیت‌یافته، از مجوزها و سهمیه‌های قانونی استخدام کسر می‌شود.

تبصره2- افرادی که بعد از لازم‌الاجراء شدن این قانون در دستگاههای مذکور به صورت قراردادی مشغول به کار می‌شوند مشمول حکم این جزء نخواهند بود.

اینستاگرام
با سلام پس ماده 38 و39 چی شد . باز هم تبعیض ادامه داره
اینکه فرزندان جانباز بالای 25% از انتهای ماده 70 حذف شده یعنی چه؟
یعنی اینکه کسی که فطع نخاعی است باکسی که تیر ازکنارگوشش رد شده یکسان هستند
من فرزند جانباز 50 هستم ولی بخیل نباشیم . امروز قبولی دانشگاه توفیق نیست . جذب هیات علمی و استخدام را برای همه فرزندان تسری نداده اند.
ماده ۳۸ چرا برای این جانب اجرا نمیشود. 8549
سلام و خسته نباشد. من فرزند ازاده و جانباز هستم.چگونه میتونم با نماینده ایثارگران در مجلس ارتباط برقرار کنم؟ تشکر
خوبه ولی کیه اجرا کنه
مثلا آموزش و پرورش که کلا برا ایثارگران ارزشی قائل نیست با اینکه یک سازمان حاکمیتی است که کلا قانون خدمات جامع ایثارگران را اجرا نمی کند
فقط تصویب بدرد نمی خوره باید اونایی که تصویب می کنند پیگیر هم باشند تا حق کسی ناحق نشه
ضمن تشکر از نمایندگان محترم به خاطر مصوباتشان در مورد جانبازان زیر بیست وپنج درصد ،اما کاش عبارت ((وفرزندان جانبازان زیر بیست وپنج درصد )) را اضافه می کردند چرا که ما خودمان دیگر به فکر رخت بر بستن برای سفر به سرای آخر هستیم تا ادامه تحصیل واستخدام.حداقل فرزندانمان از این مصوبات ذینفع می شدنداجر وثواب بیشتری داشت.خداوند سایه ولایت را بر سرمان محفوظ بدارد.انشاالله
اين تيعض تا كي مي خواهد ادامه داشته باشد يك جانباز 25% شاغل در بنياد داراي حقوق حالت اشتغال تبصره يك است ولي من جانباز 70% شاغل در ساير سازمانها بدون حقوق حالت اشتغال مي باشم در حالي كه از 20 سال پيش داراي راي از كار افتادگي كلي حالت اشتغال هم مي باشم. خدا يا خودت به داد ما برس.
همرزم عزیز فقط لعنت بفرست برای چننین افرادی که چننین قانونی را تصویب کردند جهالت وبیرحمی تا چقدر
ماده 68 .فوق العاده ايثارگري چه شد
با سلام
درود بر 148 رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با دائمی کردن قانون جامع ایثارگران قدر شناسی و حمایت خود را از جامعه ایثارگران اعلام نمودن ان شااله در روزهای آینده شاهد اصلاحات بیشتری از قانون جامع باشیم تا به دنیا ثابت کنیم ما قدر شناس جامعه ایثارگران بوده ایم ، هستیم ، خواهیم بود
که دنیا بداند هرکس در دفاع از دین ، سرزمین ، و ... ایثارکند شایسته هر نوع خدمت می باشد .
ان شااله که ماده 59 قانون جامع هم همانطور که قانون گذار نظر بر اشتغال داشته است
اسکودا با ملاحظه اصلاحات مجلس مخالفت با جذب این گروه از ایثار گران را در آزمون وکالت 95 نکرده و تصمیمی مطابق با قانون جامع ایثارگران بگیرد ودیگر تفسیر نا بجا نکند
لطف کنیید بفرمایید انتقال بیمه از یک صننوق به صندوق دیگر پیش بینی شده در قانون پنجم به قوت خود باقی است
بند 10 با تبصره آن همخوانی ندارد!
متاسفانه این بند با قانون قبلی که کل سابقه اسارت در سوابق کار در نظر گرفته نمیشد، مغایر است.
بادرود وسلام به کمیسیون تلفیق وفراکسیون ایثارگران مجلس واقای جعفرزاده
با وجود 120 نماینده جانباز در این دوره این نتیجه کارشون بود ! افسوس دیگر امیدی نیست ! یعنی دیگر عمرمان کفاف نمیکند تا امیدی داشته باشیم !
آیت الله جنتی ده دوازده سال قبل گفتند این قوانین " بار مالی دارد " !
برای همین میبینم قوانین را چنان تنگ نظرانه مصوب کرده اند تا تعداد معدودی متنفع بشوند ! و بار مالی برایشان نداشته باشد ! خدا به چیزها و میزهای شما خیر ندهد !
با سلام بار مالی یعنی نداشتن منبع مشخص ویا شماره ردیف هما نطور که لایحه جانبازان درگیر بود توسط مجلس مشخص نشده بود
از دولت تدبیر و امید و همه نمایندگان محترم مجلس سپاس گذارم خدا قوت
فاش نیوز ای عزیز ترا خدا به من جواب بدید اینکه من دانشجوی دانشگاه آزادم و جانبازده درصد ، طبق مصوبه فوق ، ازتخفیف صددرصد شهریه برخوردارم ؟ ازکی اجرایی میشه؟ با تشکر
سلام.بند۱۱تبصره ۴ کلمه متوفی بایدحذف شود،کلمه اضافی ست.
باسلام لطفا بفرمائیدبلاخره فوق العاده ایثارگری شامل جانبازان بانشسته شده یانه؟
سلام

بند 16 (مبنای حقوق بازنشستگی) مغایر با قانون نحوه بازنشستگی جانبازان (آخرین حقوق قبل از بازنشستگی) و رای 1556 دیوان عدالت اداری است و باعث کاهش حقوق بازنشستگی شاغلین ایثارگر فعلی خواهد شد.
این هم یه تبعیض دیگر!
حالا که درصد جانبازی را اینقدر بی ارزش کردند لا اقل شرم کنند وقانونی تصویب میکردند تا جانبازان زیر 50درصد هم بتوانند ازمزایای 70درصدها استفاده نمایند
سلام: مصوبه امروز۲۷/۲/۹۵ مجلس درخصوص حذف انتهای ماده ۷۰ قانون ایثارگران ۲۵٪ من جانباز ۲۰٪با۷ماه جبهه داوطلبانه وفرزندم دیروز برا کنکور ثبت نام کرده ودرسایت فقط سهمیه برافرزندان بالا۲۵٪ درنظر گرفته بودند الان با این مصوبه مجلس باید چیکار کنیم برا گرفتن سهمیه کنکور؟اگه یه شماره تماس بدهید بااینگونه سوالات ما و جوابگو باشد : با تشکر فراوان



باید صبر کنید تا پس از تایید شورای نگهبان، قانون ابلاغ شود. پس از ابلاغ قانون باید از طریق بنیاد پیگیری کنید تا در آزمون امسال اعمال شود. موفق باشید
باز هم بین جانبازان ۲۵درصدو زیر ۲۵درصد خدمات دهی حل نشده است به صورت روشن و بر اساس جدول مشخص کنید که به جانبازان زیر ۲۵ درصد چه خدماتی می دهید
با سلام. پس ديگر بندها و تبصرهاى قانون جامع كجا رفت؟ به معيشت و حقوق جانبازان و خودرو هيچ اشاره اى نشده؟ اين قانون جامع كه به تصويب رسيده به هيچ عنوان جامع و كامل نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام جانبازعزیز60%احترام شمابرای احادمردم واجب است .امااین راهم بدانیدکه امثال من رزمنده که27ماه داوطلب جنگیدم والان بالای20سال استکه دارم انواع داروهای اعصاب وروان رامصرف میکنم وبالای28سال استکه جنگ تمام شده ودولت ومجلس هم هیچ اقدامی درباره مارزمندگان نکرده .مگرمارزمندگان دردمندوخانواده هایمان خرج ومخارج زندگی نمیخواهیم؟شماجانبازان گرامی همینکه بنیادماهانه حقوقتان رابافیش حقوقی میدهدبازهم می توانیدگوشه ای ازمشکلا تتان راحل کنیدماچی؟مارزمندگان نه ماشین میخواهیم و......فقط به فقط یک دفترچه بیمه درمانی جهت درمان دردمان ویک حقوق مثل همین400تومان کمک معیشت امابافیش حقوق بدهندراضی هستیم فکرنکنی ماراهم ازاول این کمک معیشت رامیدادندنه الان چندماهی بودکه ماهانه500میدادندازبرج12اسفند94 150هزارتومانش راهم قطع کردندهنوزهم نمیدانیم چرا.امادوستان میگوینداین عیدی بوددولت ازشمارزمندگان معسرگرفت بجرم رفتن به جنگ آنهم داوطلب ..دوست من جانبازعزیزمن رزمنده میدانم که شماجانبازان هم مشکلات خودتان راداریدوهمگی ازعملکردبنیادناراضی هستید.امابه مارزمندگان هم حق بدهید.مگربچه های ماماشین نمیخواهند؟مگرزن وبچه مامثل مردم عادی مسافرت دوست ندارند؟مگرخانواده مارزمندگان دردمنددلشان نمیخواهدتاپدرخانواده سالم باشدوهر3ماه یک باربه متخصص های اعصاب وروان نرود؟پس بااین حال همگی مشکلاتی دارندومارزمندگان وجانبازان زیر25%هابیشترازهمه امیدوارم این راقبول کنیدچون همه مردم به این نتیجه رسیده اندیعنی دارندمی بینندکه مسولین28سال استکه مارزمندگان وجانبازان درصدکم رابه حال خودمان باکلی دردکه ازجنگ رسیده رهاکرده اندچرا؟چرافقط مارزمندگان وجانبازان زیر25درصدها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!ازمسولین امرتقاضاداریم به این مطلب جوابی بدهندتامارزمندگان وجانبازان درصدکم هم بدانیم جرممان چیست که اینهمه موردبی مهری وتبعیض قرارگرفته ایم خواهش میکنم ..رزمنده ای که بالای20سال است که دارم انواع قرصهای اعصاب وروان رامصرف میکنم آنهم بصورت آزادچرا؟؟؟؟؟؟؟؟..............یاعلی مدد
با سلام و ادب.تخفیف گمرکی برا واردات خودرو برا فرزندان شهدا تصویب شده؟
با سلام ،پدر بنده بیست و یک ماه خدمت سربازی در مناطق عملیاتی داشته اند ،آیا با قانون جدید من از خدمت سربازی معاف میشم؟اگر پاسخ مثبت است از کی میتونم اقدام کنم برای این امر؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدید
دست نمایندگان ملت درد نکند اما در بعضی از دستگاهها این قوانین اجرا نمیشود ان هم به خاطر حسادت ها وتنگ نظریها.
ست نمایندگان ملت درد نکند اما در بعضی از دستگاهها این قوانین اجرا نمیشود ان هم به خاطر حسادت ها وتنگ نظریها.
باسلام.چراماده51رابرای زیر25درصدهااصلاح نکردندواقعاتبعیضه.موردبعدی اینه که جانبازان زیر25درصدی که کمرشون ازمخارج دانشگاه ازادشکست وتموم شددرسشون بایدقانون بزارن که هزینه هاروبهشون برگردونن.فاش نیوزعزیزلطفاپیگیری کن.باتشکر.جانبازشیمییایی20درصد
ضمن تشكر و قدرداني از جناب اقاي معروفي خبرنگار محترم پارلماني فاش نيوز تقاضا دارم مصوبه پيشنهادي زير نيز بنا به ضرورت و اهميت موضوع بنحوي به تصويب نمايندگان محترم رسانيده شود .
مصوبه پيشنهادي :
بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است کلیه جانبازان زير 25% فاقد شغل و پوشش بیمه‌ای كه حالت اشتغال نمي باشند را تحت پوشش بیمه اجباری بازنشستگی و درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار داده و صددرصد(100%) حق بیمه مربوطه را تأمین و از تاريخ مجروحيت پرداخت کند.

توجيهات و دلايل :
- هم اكنون ساليان سال است كه پرداخت صد در صد حق بيمه بازنشستگي جانبازان زير25% شاغل نيز به عهده دولت بوده و لذا عادلانه اين است كه در مورد جانبازان فاقد شغل نيز اين موضوع محقق گردد .
- جانبازان به دليل انكه از نظر شرع اسلام سرپرست خانواده محسوب مي شوند لذا ارائه حداقل تسهيلات براي اين قشر فراموش شده در اولويت بسيار بالاتري نسبت به وابستگان به ايثارگران قرار دارد .
- هم اكنون جانبازان زيادي هستند كه به دليل كهولت سن و اسيب هاي ناشي از جانبازي توان كار كردن نداشته و يا داراي مشاغل كاذب هستند كه پوشش بيمه اي ندارد .
بنياد براحتي مي توان با حفظ عزت و كرامت ايثارگران اين موضوع مهم را اجرايي كند و با يك تفاهم نامه ساده با سازمان تامين اجتماعي حداقل حقوق را براي جانبازان زير 25% برقرار نمايد .
نتيجه اين مصوبه در اينده :
- همه جانبازان زير 25% نيز مي توانند در كهولت سن و پس از احراز شرايط بازنشستگي حداقل حقوق را دريافت نمايند و شرمنده خانواده هايشان نباشند .
از طرف جانبازان زير25%
سلام
با وجود 120 نماینده جانباز در مجلس نهم چقدر زود این اصلاحات را انجام دادند .
چرا برای خواهر وبرادر شهید مصوبه ای را تصویب نمی کنید
سلام ، دستتان درد نکنه ولی قوانین مصوب چقدر ضمانت اجرایی داره؟
تا حالا که هیچ .
یک سر به مخابرات ایران بزنید تا ببینید که من چه می گویم ، در شرکت مخابرات قوانین مربوط به ایثارگران هیچگونه ارزشی ندارد و اجراء نمی شود.
سلام
میانگین دو سال بازنشستگی جانبازان با سایر کارمندان هیچ فرقی ندارد پس این تصویب چه معنی دارد
ظاهرا بقیه میانگین 5 سال میباشد.
سلام ، اثارگران نیازمند حمایت قضایی و حقوقی در محل اشتغال و اجتماع هستند. عده ای ضد انقلاب و نادان به ایثارگران ضربات روحی و روانی وارد میکنند. برخی مدیران با حیله و توطئه ایثارگران را مورد اهانت قرار میدهند بطوریکه شخصیت ایثارگر را شکسته و بدنام وانمود میکنند. گرچه بسیاری از مردم و شاغلین اینگونه افراد مغرض را میشناسند و همچنان احترام خاصی برای ایثارگران قائل هستند اما در نهایت ضربه روحی و روانی وارده موجب تحقیر ایثارگران میگردد.
در هیات تخلفات اداری و ادارات حراست میبایست تمهیدات لازم برای شکایت ایثارگران بدون عواقب و پیامدهای شکایت از مدیر در نظر بگیرند. بدیهی است بسیاری از شاغلین ویژه ایثارگران سختی زیادی متحمل میشوند اما بدلیل پیامدهای بعدی شکایت از مدیر ناچار خودداری میکنند. این خودداری ترس نیست بلکه جلوگیری از صدمات شخصیتی و حیثیتی وارده به ایثارگران است. امیدواریم مدیران فاسد نفوذی و ضد ارزش در دادگاه الهی حکوم و به سزای اعمالشان برسند زیرا حق تعالی ذوالفقار عدالت را در آه مومن مظلوم قرار داده است.
با سلام ، اين نمايندگان مجلس با اينكه ١٢٠ نماينده ايثارگر در بين شان بوده مگر نميدانند الان از اغاز جنگ ٣٥ سال و از إتمام جنگ بيش از ٢٧ سال ميگذرد هنوز نتوانسته اند قوانين ايثارگري را شفاف و بدون تبعيض شناسايي كنند ما از همه نمايندگان مجلس انتظار داريم اما از ١٢٠ نماينده ايثارگر بيشتر انتظار داشتيم چون خودشان با مشكلات ايثارگران زندگي ميكنند متاسفانه همين نمايندگان ايثارگر هم وقتي به مجلس ميروند انها هم مشكلات ايثارگران را فراموش ميكنند چرا چون قوانيني كه براي ايثارگران مصوب كرده اند اين را ثابت كرده اند ، در همين مطلب بالا ١٨ ماده براي ايثارگران مصوب كرده اند ، پس اين ماده ٣٨ و ٣٩ چي شد كه ٣٥ ساله در حق جانبازان بسيجي اجحاف شده كجا رفت ؟ قوانين تبعيض دار جانبازان حالت اشتغال كي اصلاح ميشود ؟ چرا از فرزندان جانبازان بحث نشده ؟ چرا فرزندان جانبازان نمي توانند از قوانين شهدا و جانبازان استفاده نمايند؟ چرا در تصويب قوانين ايثارگري از گارشناسان ايثارگري مثل جناب اقاي مجتهد استفاده نميشود؟. اگر نمايندگان ايثارگري جرّأت پاسخ دارند منتظر پاسخ نمايندگان ايثارگري هستيم.
سلام و خدا قوت به نمایندگان محترم که اصلاحات را انجام داده اند
پس ماده 51(فوق العاده ایثارگری)چی شد
30سال حق جانبازان کارمند خوردند ویک ریال به ما کمک نکردندوحالا این بودجه از کجا آمد واقعا طلم است یک جانباز 5درصد و45درصد دریک سطحی باشند
من الان سربازم و پدرم 10 درصد جانبازی داره . کی قانون عملی میشه و من میتونم معافیت خودمو بگیرم؟لطفا یکی جواب بده!
باید صبرکنی تا قانون ابلاغ شود. بعدش هم بستگی دارد که در نیروهای مسلح با چه سرعتی اجرایی شود. امیدوارم هر چه زودتر از این قانون استفاده کنی. موفق باشید.
دوست عزیزم سربازسرافرازشمافعلا توپادگان قدم روبایدبروی تازه قدم روکه بروی بچه توهم ازسربازی به لطف خدابرمیگرددامالایحه های مجلس شکل اجرایی بخودنمیگیردشمادوست گرانقدروسربازایران زمین میخواهی معاف شوی28سال استکه مارزمندگان راباهمین لایحه هاسرگرمم کردن آنوقت تو..............یاعلی مدد
باز هم فرزندرزمنده 23ماه جبهه ازقلم افتاد....
آیابرای اجرای اصلاحیه قانون عبورازفیلترینگ شورای محترم نگهبان الزامی است یا خیر؟؟؟؟
باید اینطوری باشد وگرنه ظلم وجنایت به جانبازان واقعی خواهد بود مثلا یک جانباز قطع عضو با یک جانباز 5درصد میشود یکسان سنجیده شود
خیانتکارها
سلام ممنون از همه نمایندگان و مسوولان وهر کسی که به هر طریقی کمک کرده عا قبت به خیر باشید
آقای شوراب هم شهری عزیزکجای کاری کی کمک کرده کجاکمک کرده اگردرسال یک قدم برای رزمندگان وجانبازان درصدکم برمیداشتندالان چندین سال بودکه هیچ کداممان مشکلی نداشتیم تاج محمدجان فورابه مسولین دعانفرماییدبلکه بعضی ازاین مسولین رابایدنفرین هم بکنیم البته سوتفاهم نباشه بعضی هراگفتم ............یاعلی مدد
سلام و خداقوت.اگه ممکنه خواهش میکنم به سوال من جواب بدین. پارسال در اصلاحات متن قانون جامع،در قسمت تعاریف شاهد و ایثارگر یک تبصره پیشنهادی به آن اضافه شده بود مبنی بر اینکه :فرزندان جانبازان 70 درصد هم ردیف فرزندان شاهد شناخته شوند،که در مجمع تشخیص مصلحت هم با آن موافقت شده بود..اما متاسفانه دیگر از این تبصره پیشنهادی خبری نشد!!! و امسال هم که قانون جامع دائمی شده،هیچ خبری از این تبصره در قانون نیست... آیا شما اطلاع دارید که رسما با این تبصره مخالفت شده یا اینکه هنوز در حال پیگیریست؟
هیچ مصوبه جدیدی برای خانواده شهدا و جانبازان 25درصدبه بالاندارد فقط برای جانبازان زیر25 درصدمصوبه دارد خیلی مسخره است یعنی فرزندجانباز70درصدکه کلی مشکل داره بافرزند جانباز5درصدیکیه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
فرزند رزمنده یازیر25بایستی ذینفع باشه عزیزان نه خودرزمنده ازماده 66 شهریه دانشگاه که ازماگذشته دیگه اکثر رزمنده ها بالای 55ساله اند برادران گرامی
این حرکت نمایندگان بسیار مذبوهانه بود فقط خواستند دقیقه نود یک سنگی بندازند جلوی دولت تا دولت را به چالش بکشانند چونکه هنوز بعد ازسی سال جانبازان بالای 25 درصد ازکمترین حقوق اولیه محروم هستند وحالا میخواهند باری هم اضافه کنند
با سلام وعرض ادب وبا تشکر از شما،یک سوال داشتم از خدمتتون،میخواستم ببینم این طرح جامع ایثارگری که دیروز وامروز تو مجلس تصویب شد واقعیت داره؟اخه تو اخبار جزییات این مصوبه روشرح ندادن.وایا جانبازان زیر 25درصد هم از این مزایا بهره مندمیشوند واینکه بر طبق ماده 66و67و70این مصوبات فرزندان جانبازان زیر 25درصد میتوانند ازاین مزایا وسهمیه های ورود به دانشگاه ها و کمک هزینه تحصیلی بهره مند شوند؟؟واینکه این مصوبه ها کی عملی میشوند؟
سلام ببخشید یک سوال داشتم
آیا کنکوری های سال95هم میتونن ازاین مصوبه ی جدید استفاده کنند؟
درمورد جانبازهای زیر25%
شما دعا کنید ورودی های 97و98 مشمول این مصوبه بشن 95 فدای سرتان....
سربازان معلول حین خدمت سپاه آدم نیستند!؟؟
سلام ، افرادی که گاها" مدعی نام درصد بالای جانبازی هستند اما برقراری تسهیلات برای رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد را بی عدالتی میدانند دو حالت دارند از انسانیت یا وجدان بی بهره هستند یا جزو نفوذیهای خائن هستند. چطور جانبازی که جان و مالش را فدای آرمانهای انقلاب و اسلام کرده میتواند با تسهیلات همرزم و همسنگرش پس از سی سال تاخیر مخالف باشد؟
از مدیریت محتر سایت مقدس فاش نیوز استدعا داریم اینگونه نظرات مغرضانه که بطور علنی با فرهنگ ایثار و شهادت در تعارض آشکار است در ردیف نظرات غیر قابل انتشار قرار داده تا مجبور نباشیم بر طبل رسوایی اینگونه افراد ضد ایثارگر بکوبیم و با تمام قدرت اعلام برائت و تبرا کنیم. لذا برقراری هر گونه تسهیلات برای ایثارگران محترم که از نیازهای اولیه هر ایثارگر میباشد جزو وظایف و تکالیف حکومت اسلامی است و هیچ ربطی به نوع ایثارگری ندارد لیکن تسهیلات اختصاصی مثال خودروی اتوماتیک و ساخت پروتز اندام یا ویلچر که جزو تسهیلات اختصاصی میباشند نمیتوانند به فرزند شهید یا فرزند جانباز زیر 25 تعلق گیرد. مسئولان همین قدر تشخیص میدهند.
شمول جامعه هدف مصوبات مجلس درجهت رفع مشکلات برخی ازایثارگران تعریف شده است لذابرخی اایثارگران یافراموش شده اندویاازتعریف ایثارگری کنارگذاشته شده اندمثل خواهروبرادرشهیدکه اکثرشهدای جنگ تحمیلی مجردبودندوپدرومادرشهدانیزیادرغیدحیات نیستندیادرسن کهولت به سرمی برندوبرخی ازمصوبات بدردوالدین شهدانمی خوردواینگونه تسهیلات بایدبه خواهروبرادرشهدااختصاص یابدتاعدالت برقرارشودپس می بایست اولامصوبات مجلس درجهت رفع مشکلات همه ایثارگران کارشناسی شده باشدثانیاتبعیضی بین ایثارگران لحاظ نگردد ومصوبات مجلس به صورت جامع باشد
انشاله کارشناشان شورای نگهبان مخالفت خواهند کرد چوتکه این طرح ضدیت کامل فرهنگ ایثار وشهادت دارد
باسلام درموردجانبازان 35درصد وکارافتاده نیرومسلح هست .فقط حق جانبازی زیر100هزارتومان حق جانبازی پرداخت میشه درقالب مادهفکرکنم35باشه چرااینقدرکم است ؟چرابنیادجداگانه حقوق دیگرنمیده؟ چون این مبلغ. واقعا کمه مردم فکرمیکنه حق جانبازی حداقل700هزارتومان درقالب حقوق به ماپرداخت میشه .ضمنا یه سوال افرادی که به هردلیل دیراقدام به گرفتن درصد جانبازی کردن به این افراوقه دراورگان مربوطه یاتوسط بنیاد پرداخت نمیشه؟ چرا؟ تشکر
سلام با عرض ادب در مورد سهمیه کانون وکلا هییچ اقداامی نمیشه وکاش قبلا هم سهمیه المال نمیشد چرا یکی دو ساله که فقط سهمیه واسه خود جانباز یا همسر شهید پس تکلیف بقیه چی میشه طبق قانون جامع نوشته شده وابسته جانباز شامل پدر مادر فرزند همسر ر کاملا حذف کردند
سلام همرزمان .دوستان عزیز لطفا تنگ نظری را کنار بگذارین یعنی چی .بعضی دوستان هنوز خبری نشده جانباز ۵۰ یا ۷۰ یا ۲۵ یازیر ۲۵ می کنند همین کارا باعث شده که وحدت نداشته باشیم ومسئولین هم از اب گل الود ماهی بگیرند دوستا هیچ توجهی کردین .که رزمنده ای هست که سابقه بالای ۳۰ ماه تا ۱۲۰ ماه حضور در جبهه دارد ولی هیچ توجهی به او نشده ..خودش هم هزار مشگل داره ولی کمیسیون نرفته بچه هاس چه گناهی دارند .پس منم منم نکنین .بنده اعتقادم اینه که به همه کسانی که از یک درصد تا ۱۰۰ درصد از چند ماه جبهه تا هرچند مدت از چند ماه اسارت نا هرچند مدت ودر کنار این به همسران فداکار شهدا ومادر وپدر وفرزندان این عزیزان وفرزندان رزمندگان وازادگان وجانبازان هم با هرمدتی وهردرصدی خدمات ارئه شود ‌.چون این کشور مدیون این جوانمردان وخانواده محترمشان هست .چدن اگر ایثار این عزیزان نبود الان به کدامین نقطه از زمین نام ایران اطلاق می شد پس ای خفتگان بیدار شوین .بدرود .
با سلام - جانبازان زير 25در صد را دريابيد
اي بابا خسته شديم از بسكه وعده و وعيد شنيديم پس كو عمل . كي اين ماده ها عملي ميشن برا 20 درصدها : امسال حتما ميشه يا نه . معوقات برا ما هم هست يا نه
با سلام معوقات برا 20جانبازان % هم هست و ايا اين ماده 38 و 39 امسال برا جانبازان 20% اعمال ميشه ممنون ميشم اگه اطلاع رساني كنيد
سكوت دوستان نشانه رضايته . اي والله بزن اون دست قشنگه را .
تو را خدا ککمکم کنیید
سلام به همه دوستان ایثارگر و درود بر همه مسئولین دل سوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
دوستان ایثارگری که امسال هم در ازمون وکالت سال 1395 تصمیم به استفاده از سهمیه ایثارگری دارند ( موضوع ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ) که اسکودا توجه به این ماده قانونی ندارد و هرسال با کلماتی بر خواسته از تفسیر نا بچا خود است مانع از حضور و جذب و قبولی ایثار گران در کانون های وکلا می شود .
ولی ما ایثارگران دست از تصمیم خود بر نداشته و استوار تر از سال گذشته در آزمون امسال شرکت می کنیم تا ثابت کنیم ما هم می توانیم هر چند که مخالف ما باشید .
فاش نیوزای شجاع وحامی واقعی ایثارگران یه خواهش داشتم : آیا مصوبات فوق الان قانون شده؟ شورای نگهبان تاییدش کرده؟چون کماکان دارم شهریه میدم .ممنون میشم اگه جواب را به ایمیل من بفرستید. یا علی
باسلام وعرض ادب حضور همه سروران وایثارگران در معنای کل جنگ ودفاع مقدس باید این مورد را متذکر شوم که فرزندان جانبازان وایثارگران دراین مورد هیچگونه نظر خواهی وعرض اندامی ندارند که بعضی از فرزندان جانبازان با اعلام درصدهای 70ویا5درصد به یکدیگر فخرفروشی نمایند عزیزان این مطلب را بدانید که همه عزیزان دفاع مقدس به خاطر یک ایران واحد ویک هدف واحد ودفاع ازناموس این اب وخاک که شامل همه مردم ایران زمین میباشد به جبهه وجنگ با دشمن رفتند که این بحثی جدا دارد حال که صحبت از سهمیه ودادن برخی سوبسیتهاست که دولت محترم با اگاهی ودرایت میداند که همه کسانی که دراین جنگ سهیم بودند باید به یک اندازه واگذار نماید وکاری به درصد نداشته باشد چون برخی از همین دوستان به اصطلاح زیر 25%شاید حقشان بیش ازاینها باشد که درصد بگیرد تنها بخاطر دیر اقدام نمودن وتشکیل کمیسیونها درصدهای کمی گرفته اند وباز متذکر میگردم که بعضی از این دوستان زیر 25%مشکلات بسیار شدیدتری نسبت به سایر همرزمانشان داشته که دوست ندارند بروز دهند بعنوان مثال جانباز اعصاب وروان ویا جانباز شیمیایی ایا میتوان ضربات روحی وروانی که درجبهه ها که بر اثر ترکش به سر یا موج گرفتگی دارد را تمیتوان با هیچ چیزی تحمل نمود ولی خانواده وفرزندان جانباز موجی اورا تحمل میکنند واین حق بایسته تمامی خانواده وفرزندان ایثارگران وجانبازان زیر 25%از تمامی امکانات وتسهیلات واگذاریست که تازه بعد از 27سال شاید انهم بدهند که خیلی دیر است چون خود جانباز اخرهای عمرش را سپری میکنند تقاضا دارم که تسهیلات واگذاری را به کلیه خانواده جانبازان زیر 25%بدهید ومطلب دیگر اینکه چرا جانباز 40%ارتشی دراین قانون نادیده گرزفته شده ودرکل چرا این قانون جامع ایثارگران را به کلیه نیروهای مسلح هم تعمیم نمیدهید چرا با یک خودکار دوگونه مینویسید چرا این همه تبعیض بین جانبازان نیروهای مسلح وبنیاد مگر گناه ان جانبازان سرباز چیست که از قلم افتاده اند ای رهبر عزیز جانم فدایت فرجب که این دوگانگی از بین برداشته شود چون قانون نویسان درمانده اند جانم فدای رهبر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi