شناسه خبر : 45585
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا باید ما را بیمه کنید؟

الف ب- ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای معروفی خبرنگار محترم پارلمانی فاش نیوز تقاضا دارم مصوبه پیشنهادی زیر نیز بنا به ضرورت و اهمیت موضوع به نحوی به تصویب نمایندگان محترم رسانیده شود .
مصوبه پیشنهادی :
بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است کلیه جانبازان زیر 25%  فاقد شغل و پوشش بیمه‌ای  که حالت اشتغال نمی باشند را تحت پوشش بیمه اجباری بازنشستگی و درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار داده و صددرصد(100%) حق بیمه مربوطه را تأمین و از تاریخ مجروحیت پرداخت کند.

توجیهات و دلایل :
- هم اکنون سالیان سال است که پرداخت صد در صد حق بیمه بازنشستگی جانبازان زیر25% شاغل نیز به عهده دولت بوده  و لذا عادلانه این است که در مورد جانبازان فاقد شغل نیز این موضوع محقق گردد .
-  جانبازان به دلیل آنکه از نظر شرع اسلام سرپرست خانواده محسوب می شوند لذا ارائه حداقل تسهیلات برای این قشر فراموش شده در  اولویت بسیار بالاتری نسبت به وابستگان به ایثارگران  قرار دارد .
- هم اکنون جانبازان زیادی هستند که به دلیل کهولت سن و آسیب های ناشی از جانبازی توان کار کردن نداشته و یا دارای مشاغل کاذب هستند که پوشش بیمه ای ندارد .
بنیاد براحتی می تواند با حفظ عزت و کرامت ایثارگران این موضوع مهم را اجرایی کند و با یک تفاهم نامه ساده با سازمان تامین اجتماعی حداقل حقوق را برای جانبازان زیر 25% برقرار نماید .
نتیجه این مصوبه در آینده :
- همه جانبازان زیر 25% نیز می توانند در کهولت سن و پس از احراز شرایط بازنشستگی حداقل حقوق را دریافت نمایند و شرمنده خانواده هایشان نباشند .
از طرف جانبازان زیر25%

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام و تشكر بهتر بود نام اين مطلب را بگذاريد " يگ مصوبه پيشنهادي براي تصويب در مجلس "
چون "چرا بايد ما را بيمه كنيد" فقظ قسمتي از دلايل اين پيشنهاد است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi