شناسه خبر : 45641
سه شنبه 04 خرداد 1395 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تربیت پرستاران ویژه رزماوران درآمریکا

دانشگاه مینه سوتای آمریکا پرستارانی را با گرایش خدمت به رزماوران آموزش می دهد.

فاش نیوز -  دانشگاه مینه سوتای آمریکا پرستارانی را با گرایش خدمت به رزماوران آموزش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری "اخبار روز رزم آوران"(وی ان ان)، برای اولین بار، دانشگاه پرستاری مینه سوتا در آمریکا، در حال آموزش دادن به گروهی از پرستان برای رسیدگی به نیازهای بهداشتی و درمانی رزماوران است.

برپایه این گزارش، زمانی که پرستاران تازه فارغ‌التحصیل شده در حال ویزیت بیماران برای مشکلات مختلفی مثل سردرد هستند، برای اینکه بفهمند علت سردرد چیست، باید ابتدا از بیمار سؤال کنند که تابه‌حال در معرض انفجار و یا عامل نارنجی بوده‌اند!

این‌یک سؤال معمول نیست، اما آن‌ها باید بدانند که مراجعشان یک بیمار معمولی است یا یک رزماور جنگ دیده.

تاکنون 20 پرستار به‌طور ویژه برای درک و فهم شرایط خاص پزشکی رزماوران آموزش‌دیده‌اند. چون معمولاً این رزماوران دچار اختلالات و مشکلات جسمی و روحی زیادی ناشی از جنگ هستند.

مراقبت‌های بهداشتی و درمانی رزماوران بسیار پیچیده‌تر از افراد معمولی است. بسیاری از مشکلات جسمی و روحی آن‌ها ناشی از جنگ است و با بالا رفتن سن آن‌ها بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود. به‌عنوان‌مثال یکی از شایع‌ترین این مشکلات PTSD می‌باشد (اختلال استرس بعد از جنگ).

درحالی‌که VA(سازمان امور رزماوران آمریکا) کاهش آهسته‌ی جمعیت رزماوران جنگ دیده را طی 10 سال آینده پیش‌بینی کرده، اما پیش‌بینی‌های واقعی نشان می‌دهد که رزماوران جوان‌تر در آینده احتیاج به مراقبت‌های بیشتر و تخصصی‌تر خواهند داشت و تقاضا و توقع برای مراقبت بهتر، بالا می‌رود.

رزماوران جنگ دیده زن که تعداد آن‌ها نسبت به دهه‌ی قبل 2 برابر بیش‌تر شده است، احتیاج به مراقبت‌های بسیار زیاد و تخصصی درزمینهٔ سلامت روان، بهبود جراحات جسمی و همچنین سلامت بارداری دارند.

اما این برنامه برای این طراحی ‌شده است که این فارغ‌التحصیلان بتوانند مراقبت‌های باکیفیت را برای رزماوران در هر سیستم سلامت و بهداشت ارائه کنند. در حال حاضر بیش از 70% از رزماوران مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خود را خارج از سیستم VA دریافت می‌کنند.

دانشجویان پرستاری در این رشته، 2 سال آخر از مجموعه 4 سال خود را در بیمارستان مینیاپلیس VA، جایی که در آن خدمات ارائه‌شده در زمینه های ترومای متعدد، توان‌بخشی بلندمدت، خانه بهداشت، تله‌متری، آسیب‌های نخاعی، سلامت روح و روان و دردهای مزمن است می گذ رانند.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
پس منتظر باشیم که دولت ما هم برای رزماوران جانباز ما پرستار تربیت کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi