شناسه خبر : 45680
جمعه 31 ارديبهشت 1395 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پنج پله تا آرمان های انقلاب

اسماعیل مرتضایی- انقلاب و اصلاح امور از زمینه های موجود در اسلام عزیز بعنوان یک اید ئولوژی است نه اصل ایدیولوژی مبارزه است. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی وظایف تمام انقلابیون از حالت انقلابی به حافظت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب تبدیل شد و حال باید دید در کدام از مراحل پنج گانه رسیدن به آرمان های خود میباشیم.

 کلام رهبر معظم انقلاب بعنوان یک انقلابی - مدیر امور اجرایی - ریاست قوه مجریه نظام برآمده از انقلاب و ولایت جامعه ( مختصص در مدیریت امور اجرایی و عالمترین فرد به ائدیولوژی و معمار این مسیر پس از امام (ر ض) باختصار این مسیر را کاملا تبیین نموده (امروز این اقدام پنج مرحله دارد : انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی وتمدن اسلامی؛ اگر توانستیم تمدن اسلامی را احیا کنیم فضای تمدن اسلامی در دنیای معاصر نفوذ می کند و غلبه فرهنگی اتفاق می افتد؛ و به تعبیر بعضی از متفکرین غربی، فرهنگ اسلام قادراست در جهاز هاضمه خود فرهنگ های دیگر را هضم کند) ایا امروز در بهترین حالت  ما در حال ساختن  و تبین دولت اسلامی نیستیم ؟

 همه حتی خوشبین ترین افراد رسیدن ما به جامعه اسلامی را نیازمند تحولات مدیریتی بسیار کارآمد و معتقد به اسلام و زیر ساخت ها و قوانینی جدی  مبتی بر اسلام که اساس ان عدالت اجتماعی است میدانند برخورد با شایبه های ایدئولوژیک و پاسداری از اندیشه های ناب اسلام که در کتاب و سنت رسول الله (ص) و ائمه الطاهرین(ع) علیه السلام وظیفه ذاتی مراکز علمی اسلامی ست.

 لذا باید و موکدا در کنار دیگر وظایفی که از طرف ولایت جامعه تبین میشود ساختن جامعه اسلامی (امه وسطا) و  به تبع ان فرهنگ ناب اسلامی بر مبنای اسلام رسول الله انگاه قادر خواهیم بود که دنیا را تحت سیطره این فرهنگ غنی و پر بار که ضامن سعادت بشری است مهیای وجود نازنین انسان کامل برای ساختن امه جهانی اسلام در راستای سعادت اسلام در اوریم در حال حاصر بزرگ وظیفه معتقدین به اسلام ساختن جامعه ارمانی اسلام بر اساس عدالت علویست.

نه انقلاب و دکرگونی که همانگونه که توضیح داده شده این فرهنگ غنی اسلام است که این دگرگونی را با استفاده از حکمت و عقلانیت و جدال احسن بوجود آورد در ثانی در صورت هرگونه هجمه دشمن دفاع بزرگ وظیفه آحاد ملت است و آیه شریفه ماستطعتم من قوه مربوط به دفاع عملی از سرزمینی است که باید در ان جامعه اسلامی بوجود اید. البته فراموش نشود این برداشت یک انسان  معتقد به اسلام است که سعی نموده افکارش را بر اساس فطرت و عقلانیت و کتاب خدا و تنظیم نماید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi